Konsekvent handling...Aflivning
Fra : JBH

Dato : 26-12-05 10:52

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 11:38

JBH wrote:
> http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?id=16082
>

> http://www.tv2oest.dk/nyhed_vis.php?crypt=HVYOa04HRQI=&id=16110

En trist affærer hele vejen igennem.
Men det er sikkert det rigtige kennelejeren har gjort, men måske
har han også et problem med måden han opdrætter sine hunde.
For mig virker det lidt som en Rottweilerfabrik når man har 18 hunde
+ de 2 skyldige bare fra den blodlinie.
Det var måske bedre for ham med færre hunde og mere menneskelig kontakt
for dem han har, specielt med en race som en Rotte vil jeg mene det er vigtigt.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 26-12-05 14:22

> [...]
> Det var måske bedre for ham med færre hunde og mere menneskelig kontakt
> for dem han har, specielt med en race som en Rotte vil jeg mene det er

Ja, dybt tragisk for den 7 årige som unægteligt vil få varige men af det,
men jeg er ikke sikker på at mere mennesekelig kontakt havde gjort en
forskel da jeg fornemmer de 2 hunde har haft god menneskelig kontakt og
kendte drengen i forvejen. Der må være et eller andet som "trigger" hunde
for jeg har oplevet det før, hvor f.eks en lyd eller et smertens hyl fra en
hund (i det her tilfælde drengen) får en eller flere hunde til at gå amok og
det er familiehunde som ikke ellers ikke viser tegn på at være agressive.
Jeg har selv oplevet at en hund jeg ikke kendte i forvejen, som jeg sad og
kælede med, da jeg pludselig fornemmede at den ville bide hvis den fik
muligheden for det, hvorfor jeg resolut skubbede den væk, hvorefter den så
på afstand kun snerrede af mig. Jeg har haft med hunde at gøre i mange år
(hundeejer og træner) og er ikke bange for hunde, men står undrende overfor
hvad der triggede denne ellers velfungerende hund. Den kan sælfølgelig have
ondt et sted, som jeg så rørte, men jeg tror faktisk det var noget psykisk,
hvor jeg ubevidst har domineret den. ?

Jeg læste lige en avisartikel om en kvinde som havde siddet og kælet med en
vens hund, som så pludselig vender sig om og bider øret af hende og griber
hende i nakken og rusker hende. Ganske umotiveret handling fra en ellers
velfungerende hund.

Om kennelejeren gjorde det rette i at aflive hele avlslinien er svært at
sige da resten af hundene under de rette forhold (og de rette ejere) sagtens
kunne være velfungerende hunde, men han må være den som kender hundene og
avlslinien bedst.
Der skal også noget til at at aflive hunde for ca.100.000kr

JBH

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 14:48

> [...]
> det, men jeg er ikke sikker på at mere mennesekelig kontakt havde
> gjort en forskel da jeg fornemmer de 2 hunde har haft god menneskelig

Det er selvfølgelig også gætteri fra min side, men hvis det primært var
Rottweilere der skulle sælges til vagthunde og kommer fra liner af den type
vil jeg da også mene at det er lidt som at lade knægten lege med håndgranater
at lade ham lege måske vildt med dem.

> [...]
> hende og griber hende i nakken og rusker hende. Ganske umotiveret
> handling fra en ellers velfungerende hund.

Sådan er det jo når man har den slags historier fra aviserne, man kender
alt for lidt til sagen til egenligt at kunne sige noget fornuftigt om hvad der
i virkligheden er sket. Den hund som blev beskrevet som velfungerende
ville du og jeg hvis vi havde kendt den godt måske ikke have
opfattet som velfungerende.

> [...]
> at sige da resten af hundene under de rette forhold (og de rette
> ejere) sagtens kunne være velfungerende hunde, men han må være den

Noget kunne tyde på at det var fra en avlslinie af skarpe Rotter
siden han tager en så drastisk beslutning.
På de forkerte mennesker kunne episoden jo også ligefrem virke
som en reklame, og skete det igen at en hund fra hans kennel skambed
et menneske kunne han nok lukke biksen.

> Der skal også noget til at at aflive hunde for ca.100.000kr

Og typisk en bonderøv at gøre det selv med en boltpistol.
Kan man få sig selv til det kan man ikke have haft et særligt
nært forhold til de hunde, ikke at der er noget galt med metoden,
men at aflive sådan en stribe hunde selv er sgu da ikke normalt.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 26-12-05 14:55

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> avlslinien bedst.
> Der skal også noget til at at aflive hunde for ca.100.000kr

Så Vidt jeg husker var det sidste år kennelen blev smidt ud af
rottweilerklubben og DKK, så måske har det også knebet med afsætningen af
hundene.

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 15:12

> Så Vidt jeg husker var det sidste år kennelen blev smidt ud af
> rottweilerklubben og DKK, så måske har det også knebet med
> afsætningen af hundene.

Det var da en interresant oplysning, hvis du ellers husker rigtigt,
kan du huske hvorfor han blev smidt ud.
Da jeg skulle have hund nr 2 kigge jeg også meget på Rottweiler,
og nogen af de kenneler der findes er altså rene fabrikker.
Jeg kan huske at der var en af dem hvor man kunne bestille en hvalp
online ligesom hvis man bestilte en bog, det kan da ikke værer optimalt.

/Jens

Fra : Claus Og Helle

Dato : 26-12-05 15:29

jeg kan sige til jeres orintering at ham i snakker om har jeg købt 2 hunde
af og det er en mand der ved alt om Rottweiler,han har solgt Rottweilerer i
35 år,så han skal ikke have skylden for det der skete.Det er hvergang det er
Rottweiler der laver noget forkert,man hører aldrig om den lille skødehund
der bider barnebarnet,jeg har altid haft Rottweiler og jeg har en dreng på 5
og en pige på 10 år,og der har aldrig været noget ondt fra de hunde jeg har
haft og har nu.Min søn kan få den hund til alt og hunden har respekt for
knægten.Det var min kommentar til det der er sket oppe hos Brian.

--
Claus & Helle

Fra : Winther

Dato : 26-12-05 16:17

"Claus Og Helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> haft og har nu.Min søn kan få den hund til alt og hunden har respekt for
> knægten.Det var min kommentar til det der er sket oppe hos Brian.

Hvis han bare havde passet sine hunde nogenlunde, så var han ikke blevet
smidt ud af DKK. For de fleste andre hundeejere er det en selvfølge,
forhåbentlig også for jer, at hunde skal have både vand og lys for at
trives. Med 35 års erfaring i hundehold opbevarer man vel ikke en hanhund i
et udstillingsbur i solen i 30 gr. varme, dette var et af punkterne i
rapporten fra disciplinærudvalget, som jeg husker det.

Brian afliver vel ikke måske alle sine hunde, hvis ikke han selv mener der
er et problem med avlsmaterialet.....

Et andet problem med rottweilere generelt herhjemme er i følge fagfolk at
der er for lidt drift og samarbejdsvilje, så det er svært at finde en god
brugshund. Den manglende samarbejdsvilje giver også problemer som
klappehund. Jeg kender flere rotter, især hanner, hvor det er endt med
aflivning. Et dårligt sind og umotiveret agression er blevet et problem
inden for denne race.

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 16:24

Claus Og Helle wrote:
> [...]
> nu.Min søn kan få den hund til alt og hunden har respekt for
> knægten.Det var min kommentar til det der er sket oppe hos Brian.

Som sagt kender jeg også kun historien fra medierne og skal ikke dømme
om hvad der er gået galt, det var mere for ikke straks at slå ned på den
dejlige race som en Rottweiler er at jeg prøvede at se sagen fra en anden vinkel.
Men hvis Brian er blevet smidt ud af både rottweilerklubben og DKK
må der da have været et eller andet galt, at du har fået 2 hvalpe fra ham
kan vi ikke bruge til ret meget i denne forbindelse.
Dem har du jo selv opdraget som du syntes, han har måske fejlet et
eller andet sted i sin opdragelse af sine egne.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 26-12-05 16:39

> [...]
> Dem har du jo selv opdraget som du syntes, han har måske fejlet et
> eller andet sted i sin opdragelse af sine egne.

Gaflet fra DKK
Faglig kommentar fra BT:

Vild leg kan ende i angreb

"Hunden nedstammer fra ulven og i hundens dybe instinkt ligger et rovdyr
som på trods af, at Rottweileren er en rigtig god hund, hvis adfærd er
ændret radikalt, så kan vild leg ende i angreb og en tragedie som den i
Slagelse indtræffer," siger
hundepsykolog Lone Greva
Alt yder på at de to rottweilere har mistolket drengens leg og ved et
uheld er den ene kommet til at bide drengen i hånden:
"Al leg er med til at forøge hundens indhold af hormoner, adrenalin og
kortisol, alt efter hvor vild legen er, så svækker det hundens indlæring,
koncentration og hukommelse. Hundens krop opruster, og hvis man pludselig
går fra vild leg til flugt, råben og skrigen, vækkes en afsmittede adfærd,
når den ene hund går til angreb, så angriber den anden også, siger Lone
Greva og tilføjer:
"Hvis de to hunde opholder sig meget i bokse, har de uvilkårligt et højt
stress niveau, så der skal der ikke meget til før en hund mistolker legen
og tror den skal angribe. Det må være hæsligt for en far at opleve, at hans
hunde angriber. At det i første omgang lykkes at få den ene hund væk, og
den så bryder ud og angriber igen, skyldes den råben og skrigen der
fortsætter omkring det kvæstede barn. Det skærper hundens sanser. Det
kaldes allelometisk adfærd, afsmittende adfærd, fordi den mistolker det der
sker."
am@bt.sk + jahh@bt.dk

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 16:59

Winther wrote:
> [...]
>
> "Al leg er med til at forøge hundens indhold af hormoner, adrenalin og
> kortisol, alt efter hvor vild legen er, så svækker det hundens

Det kender mange nok også fra deres egen hund.
Jeg holder da også af at lege vildt med mine egen hunde, men specielt Angel,
som jo er 1/2 Rotte, kan rimeligt hurtigt kører op hvor hun kan komme
til at bide mig lidt hårdere end jeg bryder mig om
Hun stopper så straks jeg siger AV, og jeg stopper self også selv legen hvis
hun er blevet så vild, men det er da tydeligt at mærke at hun i kampens hede
kan glemme hvor hårdt hun kan bide, af samme grund lader jeg heller aldrig
børn lege vildt med mine hunde, det kan altså gå gruligt galt.

/Jens (som godt tåler at blive hapset lidt)

Fra : fam. Ager

Dato : 26-12-05 17:24

> [...]
> børn lege vildt med mine hunde, det kan altså gå gruligt galt.
>
> /Jens (som godt tåler at blive hapset lidt)

'
du har så meget ret, jens.. jeg tror også at det er noget mange kender til.
incl mig selv og mine boxere. jeg lader konsekvent aldrig nogensinde unger
og hunde være alene i haven, og de får aldrig lov til at lege noget vildt
med hundene, de øver lydighed med dem, agility for sjov, men aldrig vilde
lege.Jeg ved at mine kører op ved vedvarende og vild leg, og kan blive
voldsomme, de er stærke dyr som et barn aldrig vil kunne tumle.
jeg tror at mange glemmer at det trods alt er et rovdyr med instinkter, som
winther så fint har sakset, og det er levende væsner man aldrig vil kunne
forudsige med 100% nøjagtighed. og børn vil nok aldrig få den samme respekt
set med hundenes øjne, som voksne mennesker.

nu ved jeg ikke årsagen til hvorfor drengen blev bidt, der har så vidt jeg
ved, ikke været tale om forudgående leg, jeg har opfattet det som en
hyggelig gåtur. men tragisk er det, og fint at de øvrige alt for mange hunde
bliver slået ned, for mig lyder det som om han godt har været klar over, at
noget var galt i linien. om det så er for at undgå yderligere påtale for sit
opdræt,som han åbenbart har fået tidligere, eller fordi han simpelthen bare
ikke ville risikere det en gang til, det vides ikke.

en grim oplevelse for alle parter.

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 17:47

> [...]
> agility for sjov, men aldrig vilde lege.Jeg ved at mine kører op ved
> vedvarende og vild leg, og kan blive voldsomme, de er stærke dyr som

Nu er det nu sjældent at mine hunde overhovedet leger med børn,
jeg har jo ingen børn selv så det er mest ungerne på Engen de møder.
Og der vil børnene som regel bare kæle med dem, begynder knægtene
at smide med pinde til Tyson så stopper jeg det, han kan nogle gange
blive for ivrig og tage pinden inden den bliver kastet, ved et uheld kan
det så ske at han rammer hånden i stedet for.

> [...]
> man aldrig vil kunne forudsige med 100% nøjagtighed. og børn vil nok
> aldrig få den samme respekt set med hundenes øjne, som voksne

Helt enig.
Det er jo også derfor at nogle stykker af os prædiker lederskab
i tide og utide
Det er for mig utroligt vigtigt at jeg til enhver tid kan stoppe mine
hunde med en kommando uanset hvad de har gang i.

> nu ved jeg ikke årsagen til hvorfor drengen blev bidt, der har så
> vidt jeg ved, ikke været tale om forudgående leg, jeg har opfattet
> det som en hyggelig gåtur.

Det var nu i forbindelse med leg ifølge artiklen
http://www.tv2east.dk/nyhed_vis.php?id=16082

> en grim oplevelse for alle parter.

Grimmest for den stakkels knægt,
han kommer da aldrig til at kunne stole på en hund igen
Jeg kan da huske da jeg selv var knægt og vores lille hund
blev overfaldet af en Rotte, jeg brød mig ikke om den race efter det,
efter jeg så selv fik hund og begyndte at omgåes racen har jeg så
vendt på en tallerken, nu er det en af mine favoritter

/Jens

Fra : Mus

Dato : 26-12-05 19:00

> [...]
> blive for ivrig og tage pinden inden den bliver kastet, ved et uheld kan
> det så ske at han rammer hånden i stedet for.

Sjovt vores Gizmo ser ud til at skelne knivskarpt.

Han leger voldsomt med min mand. Men jeg kan ikke få ham til at være rigtig
voldsom når jeg leger med ham. Jo lige i starten(5 år siden), men da jeg
sagde AV, ville han kun gnaske med fortænder i mine hænder og siden da har
han været forsigtig.

Vi kan forøvrigt slukke ham med en SLUT kommando.

Mht børn leger han aldrig alene med dem, men her er der også stor forskel.
Han er simpelthen så forsigtig. Derfor er han dog alligevel under opsyn. Men
det er dejligt at se.

Vores lille datter på 9 mdr kan finde på at stikke hånden ind i munden på
ham. Ja han holder så simpelthen gabet åbent og ligger bomstille. Stakkels
hund

Men selvfølgelig skal man aldrig glemme det er dyr og handle derefter.

LN

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 18:31

Mus wrote:

> Sjovt vores Gizmo ser ud til at skelne knivskarpt.

Det ville Tyson måske også, jeg tør ikke tage chanchen.
Han er en sød og rar hund, men han har ikke opfundet den dybe madskål

> [...]
> rigtig voldsom når jeg leger med ham. Jo lige i starten(5 år siden),
> men da jeg sagde AV, ville han kun gnaske med fortænder i mine hænder

Tyson er heller ikke meget for at bide i mig i leg mere,
kun hvis jeg tager handsker på, det kan han ikke stå for
Angel har slet ikke den slags hæmninger,
hun er altid frisk på at give mig en røvfuld

> Vi kan forøvrigt slukke ham med en SLUT kommando.

Det er også et must.

> Mht børn leger han aldrig alene med dem, men her er der også stor
> forskel. Han er simpelthen så forsigtig. Derfor er han dog alligevel
> under opsyn. Men det er dejligt at se.

Bedst at værer på den sikre side, også for Gizmo's skyld,
børn kan nogle gange få nogle besynderlige indfald

> Vores lille datter på 9 mdr kan finde på at stikke hånden ind i
> munden på ham. Ja han holder så simpelthen gabet åbent og ligger
> bomstille. Stakkels hund

Så er der ikke et øje tørt

> Men selvfølgelig skal man aldrig glemme det er dyr og handle derefter.

Nemlig.

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 26-12-05 18:57

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagde AV, ville han kun gnaske med fortænder i mine hænder og siden da har
-----------------

der har jeg nu heller ikke oplevet nogle af mine boxere tage fat, det er
smånipseri med fortænderne, heller ikke ved pindekast osv.
min bror har for vane at skulle lege farlig bussemand når han kommer på
besøg, loui ved det og venter med et barns utålmodighed på at han kommer ind
så de kan komme igang, og han får hele armen, men kun nipseri i jakkeærmet,
han har endnu ikke haft rigtig fat i ham, tror heller ikke at det bliver
tilfældet, men jeg har sagt at jeg ikke puster hvis det skulle ske
alligevel.. det skal lige siges at hund og bror er pot og pande ellers.
synes iøvrigt at det stilner af med den vilde leg i takt med at de bliver
ældre.

> Vi kan forøvrigt slukke ham med en SLUT kommando.
--------------

det skal man også kunne, og også kunne stoppe legen før hunden er for opkørt

> [...]
> Han er simpelthen så forsigtig. Derfor er han dog alligevel under opsyn.
------------

helt sikkert, mine er også børnenes beskyttere, ingen af dem bryder sig om
når man er for voldsom i leg med dem, leger at de skal have nogle baaaank
osv. så kommer de og gør opmærksom på, at det vil de ikke have, og stiller
sig imellem. en rar tanke synes jeg, at vide at de beskytter ungerne.

> Vores lille datter på 9 mdr kan finde på at stikke hånden ind i munden på
> ham. Ja han holder så simpelthen gabet åbent og ligger bomstille. Stakkels
> hund

----

hæhæ..man må finde sig i meget...
hvordan går det med gizmo nu?

> Men selvfølgelig skal man aldrig glemme det er dyr og handle derefter.
>
> LN
>
>----------------------

nej det skal man ikke, og jeg synes at jeg selv er mere opmærksom på det
efter jeg selv har fået unger, jeg gør ihvertfald meget for at lære dem at
omgås hunde med respekt. De synes til tider at jeg gentager mig selv..men
det er vel bedre end ikke at sige noget.

mvh. marie

Fra : Winther

Dato : 26-12-05 17:25

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortsætter omkring det kvæstede barn. Det skærper hundens sanser. Det
> kaldes allelometisk adfærd, afsmittende adfærd, fordi den mistolker det

Under alle omstændigheder er det dybt tragisk for hele familien.

Fra : Mus

Dato : 26-12-05 17:28

> [...]
> af og det er en mand der ved alt om Rottweiler,han har solgt Rottweilerer
> 35 år,så han skal ikke have skylden for det der skete.

Selv med 35 års erfarring kan man da begå fejl. Klandrer nu ikke manden uden
at kende mere til historien. Et eller andet sted kunne det tyde på at manden
dog selv er fuld af selvbebrejdelser udfra de aflivninger at dømme. Jeg ved
i hvert fald jeg selv ville bebrejde mig selv, hvis det var min hund, uanset
om det så var min skyld eller ej.

> [...]
> haft og har nu.Min søn kan få den hund til alt og hunden har respekt for
> knægten.Det var min kommentar til det der er sket oppe hos Brian.

Mon ikke det også skyldes at en skødehund næppe skalperer og brækker
knogler?

Forstå mig ret. Jeg mener bestemt at medierne har meget skyld i den hetz der
er mod Rottweilere og visse kamphunderacer. Men jeg mener samtidig at disse
typisk ikke er en hund for enhver. Man skal vide hvad man har med at gøre.
Og disse racer har desværre en tendens til nogen gange at havne i de
forkerte hænder og være potensforlængere.

LN

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 26-12-05 18:37

"
> jeg kan sige til jeres orintering at ham i snakker om har jeg købt 2 hunde
> af og det er en mand der ved alt om Rottweiler,han har solgt Rottweilerer
> i 35 år,så han skal ikke have skylden for det der skete.

Hvis ikk det er Brians skyld hvis skyld er det så!!
Det var måske heller ikk hans skyld at han fik en disciplinær sag på halsen.
Sådan en gang PIS der er sku kun ham der har skylden for det der er sket.
Ham og hans fis med stumphalet Rottweiler nej vi er mange der ved hvad
der foregår på den fabrik for det er det det er med 55 hunde skal det gå
galt.
jeg har selv stået på en udstilling hvor hans hund sprang på og bed ham.
nej afliv alle hundene og put ham i et lille buer og sæt ham i 25 graders
varme
uden vand så kan han se hvordan han har pint hans hunde.

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 19:13

Majbritt Sørensen wrote:
> jeg har selv stået på en udstilling hvor hans hund sprang på og bed
> ham.

Det er artige sager der efterhånden kommer frem om den kære Brian.

/Jens

Fra : Winther

Dato : 26-12-05 15:40

> [...]
> Jeg kan huske at der var en af dem hvor man kunne bestille en hvalp
> online ligesom hvis man bestilte en bog, det kan da ikke værer optimalt.

Fandt dette, men linket er tomt
webbyen.dk
EN GRIM HISTORIE. Dansk Kennel Klubs Disciplinærnævn har den 12/05 2004
afsagt følgende
kendelse: Indklagede, Brian Saaek, frakendes hermed, jvf. ...
www.zachman.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.
asp?mode=top_frame&id=631584&side=&webside=4313926 - 12k - Supplerende
resultat - Cached - Lignende sider

Som jeg husker det var det noget med madaffald over alt bokse uden lys,
ingen vand til hundene, et er sikkert , det må have været groft, ellers var
han ikke blevet ekskluderet efter adskillige henstillinger.
Mærkelig nok, så bliver alle denne kennels hunde født med stumphale.....
Selve rapporten må være et sted, den var på rotteklubbens hjemmeside, da
det stod på....

Fra : Jytte B

Dato : 26-12-05 17:06

I "Hunden" august 2004 er der en redegørelse hvorfor Brian Saaek er blevet
ekskluderet af DKK. Sagen er åbenbart startet allerede i 2002. Gunden er for
mange hunde og for dårlige forhold. Der har i de forløbne år været
adskillige kennelbesøg, og Brian Saaek har ikke forbedret forholdene derfor
eksklusionen.

Vh
Jytte

Fra : Lise-Lotte

Dato : 26-12-05 17:49

> [...]
> www.zachman.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.
> asp?mode=top_frame&id=631584&side=&webside=4313926 - 12k - Supplerende

Her kan man læse afgørelsen fra DKK:

http://66.249.93.104/search?q=cache:GqPTzl9pIfwJ:www.zachman.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp%3Fmode%3Dtop_frame%26id%3D631584%26side%3D%26webside%3D4313926+%22Indklagede,+Brian+Saaek,+frakendes+hermed%22&hl=da

Fra : pwh

Dato : 26-12-05 18:22

Lise-Lotte wrote:
> [...]
http://66.249.93.104/search?q=cache:GqPTzl9pIfwJ:www.zachman.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp%3Fmode%3Dtop_frame%26id%3D631584%26side%3D%26webside%3D4313926+%22Indklagede,+Brian+Saaek,+frakendes+hermed%22&hl=da

Det var da ubehagelig læsning.
For mig lyder han som en pengegrisk Rottefabriksejer som man
må håbe bliver stoppet nu, tænk på hvordan de stakkels hunde
har lidt under de forhold, noget så basalt som vand har han ikke
engang gidet sørge for at de har.

Også utoligt at han har kunnet få gæster ind i sit hjem.

**snippet af afgørelsen**
at der inden for døren til stuehuset lå en tæve med hvalpe,
og bag en sofa lå der end­nu en tæve med hvalpe. Ingen af tæverne havde adgang til vand.
I stuen lå en bunke slagteriaffald omkranset af rødgullig blod/kødsaft.

Lækkert siger jeg bare.

/Jens

Fra : Bufas

Dato : 26-12-05 18:39

"Winther" <Nobody@home.dk> skrøv in

> [...]
> stumphale..... Selve rapporten må være et sted, den var på
> rotteklubbens hjemmeside, da det stod på....

Hey Winther !

Du husker ganske rigtigt !!!

http://www.rottweiler.dk/net_rotten/HB/Dis_Saaek.htm

Mange hilsner