Køresyge
Fra : Peter Christiansen

Dato : 25-12-05 17:52

Hej alle

Vi har en Golden Retriever på 11 måneder som HADER at køre bil. Han bliver
fuldstændig stiv af skræk, når vi bare nærmer os bilen. Da han var helt
lille blev han altid køresyg når vi kørte, og har selvfølgelig fået skrækken
derfra. Vi fik en strømafleder på bilen, og han har ikke været syg siden.
Skrækken er bare ikke forsvundet. Nu er problemet så bare, at vi skal køre
350 km. her til nytår, og så ville vi høre om der er nogle der har erfaring
med beroligende midler, helst gerne alternativer til dette?

Med venlig hilsen

Maiken og Peter

Fra : H. Jensen

Dato : 25-12-05 23:58

www.hundevennerne.dk
"Peter Christiansen" <mcfly2go@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
erfaring
> med beroligende midler, helst gerne alternativer til dette?

Min ældste "led" og¨å af dette... Og vi skulle også kører laaaangt den ene
gang! Min dyrlæge foreslog min en kvart søsyge pille til børn, de kan købes
i håndkøb... Dem fik han så de næste par gange vi skulle køre, og på den
måde fandt han ud af at det var sjovt at køre bil... Den dag i dag er han
helt vild bare vi siger "køre bil"...

Heidi

Fra : Clas Lau

Dato : 26-12-05 12:18

En søsg pille hjælper ikke i denne sammenhæng. Den bliver jo ikke køresyg
mere, og pillen skal jo netop forhindre denne køresyge.

I skal få hunden til at forbinde køreturen (og bilen) med noget positivt. I
kan f.eks. fodre hunden i bilen over den næste periode. Uden at den skal ud
og køre

Sådanne ting bør altid trænes før de skal bruges. Eller kan man bare
forværre situationen, da man jo så er tvunget til at tage hunden med i
bilen.

Mvh

-Clas-