Luften siver af hjulene
Fra : Rune Larsen

Dato : 08-01-06 18:50

2 af mine vinterdæk har svært ved at holde luften, og jeg pumper dem
derfor en gang om ugen. Her er det værste er faldet til ca. 1,5 bar fra
2,3 bar. På en våd dag så jeg at der kom bittesmå bobler ud mellem
dækket og stålfælgen.

Er der nogen praktisk måde at tætne dækkene? Det skal siges at de kører
på sidste sæson (3,0 - 4,5 mm mønster tilbage),

Hvis ikke, skal jeg jo have nye og har tænkt mig at købe UG7 fra
daekonline.dk. Men er der ikke en risiko for at fælgene er årsagen til
utætheden? Hvordan ser man om fælgene er ok eller defekte. Kan en dårlig
fælg genoprettes, eller skal der en ny til?

Mvh Rune Skou Larsen
Honda Civic 1.5 3-stage VTEC 1998

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 18:58

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen praktisk måde at tætne dækkene? Det skal siges at de kører
> på sidste sæson (3,0 - 4,5 mm mønster tilbage),

Måske er det fælgen som er rustet.....så er der vist kun at få slange i
dækket (hvis det da ikke er blevet ulovligt?)
Kan være en afslibning af fælgene kan hjælpe, men det koster jo at få
dækkene afmonteret

--
Tom

Fra : Rune Larsen

Dato : 08-01-06 19:25

Tom wrote:
> [...]
> dækket (hvis det da ikke er blevet ulovligt?)
> Kan være en afslibning af fælgene kan hjælpe, men det koster jo at få

Ja, fælgen er lidt rusten. Jeg har lagt et billede op af den i
dk.binaer.motor.

Se her: news://newsbin.cybercity.dk:119/dprl79$ogc$1@newsbin.cybercity.dk

Er fælgen færdig eller kan den gå en gang endnu?

Mvh Rune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-06 20:19

Rune Larsen skriver:

> Er der nogen praktisk måde at tætne dækkene? Det skal siges at de kører
> på sidste sæson (3,0 - 4,5 mm mønster tilbage),

Ja, af med dækkene, slib fælgkanten og mal den op igen. Det er dæk mod
fælg der er utæt, der hjælper nye dæk ikke.

Remonter dækkene (eller nogle nye), så er du kørende....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Rune Larsen

Dato : 08-01-06 21:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ja, af med dækkene, slib fælgkanten og mal den op igen. Det er dæk mod
> fælg der er utæt, der hjælper nye dæk ikke.
>
> Remonter dækkene (eller nogle nye), så er du kørende....
>
> Klaus

Tak for svaret, det vil jeg gøre!

Mvh Rune

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-01-06 22:16

Rune Larsen skrev:

> [...]
>
> Er der nogen praktisk måde at tætne dækkene? Det skal siges at de
> kører på sidste sæson (3,0 - 4,5 mm mønster tilbage),

Man kan få lavet en kanttætning, hvilket jeg ofte har fået gjort - den
består i at få fælgkanten slebet af, få smurt noget pasta mellem dæk og fælg
og få afbalanceret hjulene igen - men da det hurtigt løber op skal dækkene
ikke være alt for gamle før det er en dårlig forretning.

At lægge en slange i kan medføre at dækket bliver for varmt.
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Lars

Dato : 08-01-06 22:50

> [...]
> utætheden? Hvordan ser man om fælgene er ok eller defekte. Kan en dårlig
> fælg genoprettes, eller skal der en ny til?

Hvis dækkene alligevel kører på sidste sæson ville jeg give dem et pift
tætne skum, det sviner godtnok indvendigt men fælgene skal jo slibes når der
skal andre dæk på alligevel.
http://www.tophorse.dk/index.php?product_item_id=904&id=3644&product_subcat_id=

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-01-06 00:04

"Lars" <lars@.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis dækkene alligevel kører på sidste sæson ville jeg give dem et pift
> tætne skum, det sviner godtnok indvendigt men fælgene skal jo slibes når
> der skal andre dæk på alligevel.

Jeg har prøvet det på en scooter hvor det også var galt mellem fælg og dæk -
det virkede ikke.

Det plejede ellers nok at virke :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Rune Larsen

Dato : 09-01-06 00:34

Lars wrote:
> [...]
> tætne skum, det sviner godtnok indvendigt men fælgene skal jo slibes når der

Tak for et glimrende forslag! Det vil jeg prøve som akut løsning.

Mvh Rune Larsen