Så gør dog noget ved det for helv***
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-01-06 02:12

Hej folkens

Det er værre at overhale indenom, end det er ikke at trække ind, siger man.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3482368/

Ja, men så lær for for helv*** fæhundene på motorvejen at trække ind i
FØRSTE VOGNBANE.

De fleste bilister ligger og roder rundt i anden vognbane - specielt hvor
der er tre af slagsen.

Folk har formentlig glemt, at vi har højrekørsel her i Danmark, og hvis nu
politiet begyndte at håndhæve reglerne for højrekørsel, så ville der være
færre, der kørte inden om, og en del af trængselsproblemerne på motorvejen
ville blive afhjulpet som konsekvens af større fremkommelighed.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-01-06 02:14

P.S:

Skulle man ikke spørge journalisten, hvor mange bøder politiet faktisk
giver, for at folk ikke trækker ind til højre..?

lars.from@jp.dk

--
/Jan W Nielsen

Fra : Anden

Dato : 08-01-06 02:23

> Skulle man ikke spørge journalisten, hvor mange bøder politiet faktisk
> giver, for at folk ikke trækker ind til højre..?

Jeg har engang fået en påtale om at holde til højre, men det var så i
by-zone :)
(Det blev nævnt, da jeg under mistake om spritkørsel, blev stoppet - hvilket
i øvrigt er 100% i orden at blive stoppet for)

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:27

Anden wrote:

> [...]
> (Det blev nævnt, da jeg under mistake om spritkørsel, blev stoppet - hvilket
> i øvrigt er 100% i orden at blive stoppet for)

Vil det sige at du kørte inde til højre ca. 50% af tiden?

--
Armand.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-01-06 02:40

> Skulle man ikke spørge journalisten, hvor mange bøder politiet faktisk
> giver, for at folk ikke trækker ind til højre..?
>
> lars.from@jp.dk

Jeg har kendskab til 1-2, men det var oven i noget andet. NEJ det er ikke
mig selv ;).
Prob. er at det er "flydende" hvornår du skal trække ind, for du behøves
ikke gøre det i mell. overhalinger, der står intet om hvor langt, lang tid,
der skal være i mell. dem. Så du bliver "dømt" på at genere den øvrige
trafik, og det er som bekendt relativt ;).... .

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:29

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Prob. er at det er "flydende" hvornår du skal trække ind, for du behøves
> ikke gøre det i mell. overhalinger, der står intet om hvor langt, lang tid,
> der skal være i mell. dem.

Vrøvl:
Man skal lade sig overhale - d.v.s. trække ind til højre når der ligger
en i bakspejlet og gør tegn til at ville forbi!
Loven siger end ikke noget om hvorvidt den bagfrakommnende kører over
hastighedsgrænsen eller ej :-|

--
Armand.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-06 15:44

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Man skal lade sig overhale - d.v.s. trække ind til højre når der ligger
>en i bakspejlet og gør tegn til at ville forbi!

Nope!

Hvis man er igang med at overhale flere biler, *skal* man ikke mase
sig ind mellem dem, for at lette tilværelsen for en bægnasker
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 17:16

jan@stevns.net wrote:

> Hvis man er igang med at overhale flere biler, *skal* man ikke mase
> sig ind mellem dem, for at lette tilværelsen for en bægnasker

Nu er det jo ikke ligefrem et "at mase sig ind imellem"-problem der
præger trafik-køen i motorvejens venstre spor :-|

--
Armand.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-06 19:07

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>Nu er det jo ikke ligefrem et "at mase sig ind imellem"-problem der
>præger trafik-køen i motorvejens venstre spor :-|

næeh - det har du da så inderligen ret i - det er "jeg, mig"
mentaliteten's grimme fjæs

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-01-06 19:28

> Nu er det jo ikke ligefrem et "at mase sig ind imellem"-problem der præger
> trafik-køen i motorvejens venstre spor :-|
>
> --

Måske hjælper det hvis så folk køre forbi, i stedet for at ligge på
ydersiden til man har trådt på bremsen. Jeg har ikke travlt med at trække
ind i mell. to overhalinger, hvis jeg vurdere overskud og initiativ hos
bagved liggende, ikke er tilstrækkeligt, til jeg uhindret kan foretage den
næste :(.

Fra : Nicolaj C.

Dato : 08-01-06 02:20

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> [...]
> færre, der kørte inden om, og en del af trængselsproblemerne på motorvejen
> ville blive afhjulpet som konsekvens af større fremkommelighed.

Rolig nu. Synes ikke fænoment er særligt udbredt. Faktisk yderst begrænset.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-06 06:37

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev :

>Rolig nu. Synes ikke fænoment er særligt udbredt. Faktisk yderst begrænset.

Såehhhh - kører du da kun på cykelstierne ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-06 07:47

Nicolaj C. wrote:
> Rolig nu. Synes ikke fænoment er særligt udbredt. Faktisk yderst
> begrænset.

Det synes jeg...

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-01-06 08:43

"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Rolig nu. Synes ikke fænoment er særligt udbredt. Faktisk yderst
> begrænset.

Du må køre for lidt på motorvejen da.

Har endnu ikke været på motorvejstur hvor der ikke har lagt et eller andet
fjols med 100kmt i venstre side selvom højre er frit

Men ok .. Kør op bag båtnakken og tryk hornet af og blink lidt med det
lange .. hjælper som reglen

OZ3BTO

Fra : Gaakeligak

Dato : 08-01-06 09:31

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in

> Men ok .. Kør op bag båtnakken og tryk hornet af og blink lidt med
> det lange .. hjælper som reglen
>
> OZ3BTO

Chikanekørsel - ja det skal fedt hjælpe... håber panserne ser din måde at
køre på, stopper dog og hakker i dit kort for at køre for tæt.

Du kan sku kun være københavner...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-01-06 09:56

Gaakeligak wrote:
> Chikanekørsel - ja det skal fedt hjælpe... håber panserne ser din måde at
> køre på, stopper dog og hakker i dit kort for at køre for tæt.
>
> Du kan sku kun være københavner...

Ja, det giver sig selv - i Jylland er man jo praktisk taget alene på
motorvejene, så der er ingen at chikanere :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-06 10:06

Lars L. Hansen wrote:
> Ja, det giver sig selv - i Jylland er man jo praktisk taget alene på
> motorvejene, så der er ingen at chikanere :)

Du er da vist også Chøppenhavner...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-01-06 20:22

Morten Fruergaard wrote:

> Du er da vist også Chøppenhavner...

Ja, men på trods af det kører ikke chikanekørsel. Og jeg ved godt at man
af og til kan møde andre biler på strækningen Randers-Århus-Horsens. Men
nogen Købe-bugt-motorvej er det altså ikke :)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-06 21:11

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> man af og til kan møde andre biler på strækningen
> Randers-Århus-Horsens. Men nogen Købe-bugt-motorvej er det altså ikke

Nej heldigvis...
Meningen med en motorvej er at man skal køre stærkere end landevejen - ikke
holde stille. Men det forstår I ikke på den anden side af broen...

Fra : Per Thomsen

Dato : 09-01-06 14:11

> Chikanekørsel - ja det skal fedt hjælpe... håber panserne ser din måde at
> køre på, stopper dog og hakker i dit kort for at køre for tæt.

Rigtigt

> Du kan sku kun være københavner...

Forkert.
Vi siger nemlig ikke: "har lagt et eller andet fjols" - det er jydsk :)

Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 12:01

Jeg kører forholdvis mange km på de jyske motorveje - og syntes at
fænomentet er særdeles udbredt. Faktisk oplever jeg, at de køer der er på
motorvejen fredag i myldertid altid skyldes en "lansom" billist i
venstrebanen, som ikke kan finde ud at at trække ind efter overhaling.

Jeg kører ikke så ofte på motorvejen på sjælland - men de gange jeg gør
syntes jeg at fænomenet er meget mindre udbredt end i jylland.

> Men ok .. Kør op bag båtnakken og tryk hornet af og blink lidt med det
> lange .. hjælper som reglen

Det er måske også at overdrive situationen.

Hvad må man bruge af midler for at få en "langsom" forankørende til at
trække ind? Horenet er nok ikke tilladt, og heller ikke at kører alt for tæt
på. Men hvad med langt lys? Eller et par blink med venstre blinklys?

Sidstnævnte bruge jeg ofte selv, og det virker såment som regel også - men
er det tilladt?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Broegger

Dato : 08-01-06 12:24

<Rune Nicolajsen> skrev

> Jeg kører ikke så ofte på motorvejen på sjælland - men de gange jeg
> gør syntes jeg at fænomenet er meget mindre udbredt end i jylland.

Jeg kører turen Århus / Lyngby og retur et par gange om ugen. På den tur
syntes jeg "venstrekørsel" er meget udbredt. Med lange strækninger fri
motorvej i højrebanen til følge. Og det er på begge sider af Bæltet!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Nygaard

Dato : 08-01-06 12:44

> fænomentet er særdeles udbredt. Faktisk oplever jeg, at de køer der er på
> motorvejen fredag i myldertid altid skyldes en "lansom" billist i
> venstrebanen, som ikke kan finde ud at at trække ind efter overhaling.

Da man jo ikke ved, om den bil man overhaler er forsynet med superbremser,
og ført af en person med ekstraoridinær god reaktionsevne, er man jo nødt
til at vente med at trække ind foran, til man er tilpas langt foran
ham/hende (70 m. ved 130 km/t).

Det ved alle der kører på motorvejen jo, så "problemet" er nok, at jyder er
bedre til at vurdere afstande end tjøwenhaunere.... Men det kan jo være at
det er et problem der starter helt nede ved 15-20 cm

/Nygaard

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 13:27

On Sun, 8 Jan 2006 12:00:47 +0100, <Rune Nicolajsen> wrote:

> [...]
>motorvejen fredag i myldertid altid skyldes en "lansom" billist i
>venstrebanen, som ikke kan finde ud at at trække ind efter overhaling.

Det er desværre ikke engang løgn - på Fyn kan sådan en kø vare fra
Lillebælt til Odense ;-(

> [...]
>på. Men hvad med langt lys? Eller et par blink med venstre blinklys?
>
>Sidstnævnte bruge jeg ofte selv, og det virker såment som regel også - men

Nogle er uden for rækkevidde - du skal både tæt på og blinke med
"raserilyset" før de opdager, at de ikke er alene om vejen. Den værste
af slagsen oplevede jeg her i julen - kom stille og fredeligt med 130
i højre spor. På et tidspunkt kan jeg så se ham/hende i venstre spor
med noget lavere hastighed end jeg selv, så jeg trækker i god tid ud
bag ved og da jeg nærmer mig blinker jeg med lyset. Det hjalp ikke,
jeg måtte ned på 100-105 en halv kilometers penge, før jeg fik
"vækket" fjolset. Man skulle selvfølgelig bare være feset indenom, det
havde de sq aldrig opdaget.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : NS

Dato : 08-01-06 17:30

Ivan Madsen skrev:
> [...]

> jeg måtte ned på 100-105 en halv kilometers penge, før jeg fik
> "vækket" fjolset. Man skulle selvfølgelig bare være feset indenom, det

Jo, når gammelfar eller lillemor lige pludselig
kvadrer ind i siden på dig under din
indenomoverhaling fordi de kom i tanke om, at de
skulle ind til højre og selvfølgelig ikke ser sig
for. Så sidder du med skylden. Lillemor opdager
det sikkert ikke engang, før hun kommer hjem i
garagen og gammelfar spørger hende, hvorfor højre
side af bilen er flænset op som en anden død hval.
Så siger lillemor til gammelfar at det kan hun da
ikke forstå, hvordan det er sket. Så går de begge
to ind og spiser karbonader med udkogt blomkål,
kartofler og sovs.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 19:01

On Sun, 08 Jan 2006 17:30:11 +0100, NS <123@123.com> wrote:

<...>

> [...]
>ikke forstå, hvordan det er sket. Så går de begge
>to ind og spiser karbonader med udkogt blomkål,

Det var skam ikke gammelfar og - mor opdagede jeg. Det var et yngre
par med børn i bilen, behøver jeg at nævne den mobilosl i førerens
hånd samt fuck-fingeren da jeg endelig kom forbi

Men kunne vi ikke blive enige nogle få ting. Prøve at holde til højre
og samtidig være villig til at give lidt plads ude til venstre hvis en
er ved at blive "fanget" bag en lastvogn. Samtidig lade være at
opfatte det at bruge blinklyset som "ret til at trække ud nu". Ret
belastende at få en feriefyldt Matiz ud med 90-95 ca. 30 m foran mig
selv, der kom med 130. Så kniber det lidt med bremseafstanden.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-06 19:03

> Jo, når gammelfar eller lillemor lige pludselig kvadrer ind i siden på dig
> under din indenomoverhaling fordi de kom i tanke om, at de skulle ind til
> højre og selvfølgelig ikke ser sig for. Så sidder du med skylden.

Jeg ved ikke, hvad du mener med skyld - men han har ikke ansvaret - det har
den der skifter vognbane.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Basil

Dato : 09-01-06 16:55

Rune Nicolajsen skrev d. 08-01-2006 i meddelelse
> [...]

> trække ind? Horenet er nok ikke tilladt, og heller ikke at kører alt for tæt
> på. Men hvad med langt lys? Eller et par blink med venstre blinklys?

Er der nogen der kan svare på dette, altså hvad kan man gøre som juraen
ikke vil blive sur og mopset over ?
Kai

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-06 19:04

> Er der nogen der kan svare på dette, altså hvad kan man gøre som juraen
> ikke vil blive sur og mopset over ?

Det er lodret forkert, at man ikke må bruge hornet.

Du SKAL bruge hornet, der er det officielle signal - dog vil politiet ikke
skride ind over "overhalingsblik" eller blinken til venstre.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-06 19:04

> Hvad må man bruge af midler for at få en "langsom" forankørende til at
> trække ind? Horenet er nok ikke tilladt.

Vrøvl.

Hornet er tilladt.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 08-01-06 09:24

>Rolig nu. Synes ikke fænoment er særligt udbredt. Faktisk yderst begrænset.

Det er ikke super udbredt de 2-sporede steder.

Men hvis du ikke ser fænomenet konstant de 3-sporede steder, så kører
du simpelthen med lukkede øjne!

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-01-06 09:58

Kent Glerup wrote:

> Det er ikke super udbredt de 2-sporede steder.
>
> Men hvis du ikke ser fænomenet konstant de 3-sporede steder, så kører
> du simpelthen med lukkede øjne!

Nogengange er det fordi vognbanen længst til højre er helt ødelagt af
tung trafik. Hvis der ikke er meget trafik, kan jeg sagtens finde på at
lægge mig i midterste spor, udelukkende for komfortens skyld.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-01-06 11:16

> Rolig nu. Synes ikke fænoment er særligt udbredt. Faktisk yderst
> begrænset.

Efter en del år. hvor jeg er kørt fast mellem arbejde i Kbh og odense og
bopæl i Århus kan jeg så ikke helt vøre enig med dig.

Hvad angår kørsel i anden vognbane på de sjællandske motorveje med 3 spor,
så er det mere reglen end undtagelsen. Det vil sige, at mere end hver anden
bil, der burde køre i første vognbane ikke gør det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Zilly ink

Dato : 08-01-06 12:58

Nicolaj C. wrote:
> Rolig nu. Synes ikke fænoment er særligt udbredt. Faktisk
> yderst begrænset.

Cool - hvilken planet bor du på?

Jeg kører hver eneste morgen turen Helsingør - Søborg og det er
sikkert som amen i kirken at når jeg når til Holte og motorvejen
går fra to til tre spor, så ligger syv ud af ti bilister i de to
venstrebaner og højrebanen nærmest er kemisk renset for biler.

Om eftermiddagen/aftenen når jeg skal hjem klumper det sammen
mellem Nærum og Holte og det inderste spor bliver brugt til at
overhale indenom for derefter at presse sig ud selv om banen er
fuldt optrukket og kun forbeholdt bilister der skal af i Holte.

Jeg vil ikke afvise at der er en anden adfærd i det område du bor
i, men hvis du bor op af helsingørmotorvejen, så prøv at stil dig
op på broen i Lundtofte og kig ned... jeg tror du vil konstatere
at skræmmende mange bilister ligger i midterbanen og inderbanen
godt affolket.

Der ligger rigtig mange penge til statskassen og klip til
kørerkortet, hvis der kom en rigtig heftig kampagne på den
strækning.

--
zillyink.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-06 02:50

Den Sun, 8 Jan 2006 02:11:58 +0100, skrev Jan W Nielsen :

> De fleste bilister ligger og roder rundt i anden vognbane - specielt hvor
> der er tre af slagsen.

Når jeg har god tid og keder mig lidt, ynder jeg at dyrke følgende sport
når jeg indhenter en enlig bil der har placeret sig i midterste
vognbane:

Jeg glider langsomt forbi i yderbanen, blinker og trækker ind foran ham
i behørig afstand, fortsætter blinkeriet og trækker ind i inderste
vognbane.

Nu lader jeg bilen rulle farten af sig, således at midtbane psykopaten
langsomt glider forbi mig, mens jeg ivrigt vinker og hilser høfligt.

Vel passeret blinker jeg ud og trækker ind bag ved midtbanepsykopaten,
fortsætter blinkeriet ud i yderbanen, gasser op og overhaler igen.

Gentag efter behag manøvren. En enkelt gang gjorde jeg vist en enlig
kvinde bange for at jeg ville hende noget fælt, men ellers har jeg kun
gode oplevelser: Egne indre grineanfald eller billister der hurtigt
trækker ind i inderste bane.

--
Kent Oldhøj

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-01-06 03:03

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg glider langsomt forbi i yderbanen, blinker og trækker ind foran ham
> i behørig afstand, fortsætter blinkeriet og trækker ind i inderste
> vognbane.

___SNIP___

Du leger med ilden. For nu er der kommet regler for at undgå der krydses
imellem vognbaner, og det kan let (mis)tolkes i den retning.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-06 06:39

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Du leger med ilden. For nu er der kommet regler for at undgå der krydses
>imellem vognbaner, og det kan let (mis)tolkes i den retning.

Han leger overhovedet hverken med ild, eller noget andet - manøvren er
skam fuldt lovlig, og iøvrigt skideskæg, når man keder sig lidt derude

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-01-06 08:23

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Han leger overhovedet hverken med ild,

Jo, hvis man kan kalde en betjent af divergerende mening det ;).

manøvren er
> skam fuldt lovlig,

Sikker?. Hvis han er i dårligt humør, er jeg sikker på han kan få det til at
være chikanekørsel, utidigt vognbaneskift etc. etc. .

og iøvrigt skideskæg, når man keder sig lidt >derude

I det mindste går tiden med at diskutere med ham ;).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-06 08:56

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>manøvren er

>Sikker?.

Osse i dén grad

>Hvis han er i dårligt humør, er jeg sikker på han kan få det til at
>være chikanekørsel, utidigt vognbaneskift etc. etc. .

Utidigt vognbaneskift ? plidderpladder mand ;)

Chikane ? Næehhh, hvorfor skulle det være det ?

>og iøvrigt skideskæg, når man keder sig lidt >derude

>I det mindste går tiden med at diskutere med ham ;).

Med Politieren ? der er da ikke meget kød på den strikkepind

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-06 06:44

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Hej folkens

G'morn du

>Det er værre at overhale indenom, end det er ikke at trække ind, siger man.

Hvem er "man"

Ovre i "God's own country" har man gjort sådan i umindelige tider,
uden folk er faldet døde om af den årsag, og de er jo foregangsland,
så mon ikke bare man skal lade tiden gå, og klare det lille problem

Personligt er jeg da græsk katolsk, hvis jeg ligger i højrebanen, og
indhenter en "sleeper" i midterbanen, så fortsætter jeg da ufortrødent
(men agtpågivende) kursen videre frem.

At jeg så temmeligt tydeligt ryster på hovedet, når jeg har
øjenkontakt, med vedkommende, er en anden sag - sjovt nok fanger de
fleste idéen, og daffer ind bagved, med der er da stadig hardcore
"Sleepers" derude

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-06 08:21

jan@stevns.net skriver:

> Personligt er jeg da græsk katolsk, hvis jeg ligger i højrebanen, og
> indhenter en "sleeper" i midterbanen, så fortsætter jeg da ufortrødent
> (men agtpågivende) kursen videre frem.

Det kaldes forbikørsel og er ganske tilladt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-01-06 08:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> jan@stevns.net skriver:

> Det kaldes forbikørsel og er ganske tilladt.

Forbikørsel reglen gælder da vist kun, når begge biler i front trækker en kø
efter sig?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-01-06 08:49

Anders Houmark wrote:

> Forbikørsel reglen gælder da vist kun, når begge biler i front
> trækker en kø efter sig?

Niks.

Forbikørsel er kun, hvis der foran den der kører forbi en anden er tættere
trafik...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-01-06 10:18

Morten Fruergaard wrote:

> Niks.
>
> Forbikørsel er kun, hvis der foran den der kører forbi en anden er
> tættere trafik...

Forbikørsel bliver kun defineret på følgende måde.
Hvis der er tæt trafik og det er den/de forankørende der bestemmer
hastigheden.

Jeg har lige været hele teori undervisnings forløbet igennem og der blev der
lagt stor vægt på forskellen mellem forbikørsel og overhaling.
Netop fordi det kan være farligt samt at det giver klip i kortet, hvis det
udføres forkert.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-01-06 08:57

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Det kaldes forbikørsel og er ganske tilladt.

Det er det kun hvor pjosket i midterbanen har en anden bil foran sig

(og et par detaljer flere.........)

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:37

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> jan@stevns.net skriver:

> Det kaldes forbikørsel og er ganske tilladt.

NIX!
Forbikørsel gør sig kun gældende i tæt trafik, hvilket vil sige at du
skal have en bil foran dig for at kunne forsvare "at følge med" i en
forbikørsel :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-01-06 10:25

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> uden folk er faldet døde om af den årsag, og de er jo foregangsland,
> så mon ikke bare man skal lade tiden gå, og klare det lille problem

Enig, efter et par gange at have været derovre og køre nogle km (vel
knap 500-700km hver gang) på de kamerikanske interstates, så må man
simpelthen tage hatten af for den måde amerikanere færdes i trafikken.
Specielt på de motorveje hvor der er mere end 2 spor er det simpelthen
en fornøjelse når man ved hvordan der skal køres og hvor man vil hen.
midterste spor er ALTID det spor man køre i hvis man bare skal ligeud,
højre spor er ofte forbeholdt dem der skal køre af motorvejen mens
venstre spor er carpool. Der er ingen der gør af dig hvis du overhaler
inden eller udenom. Kommer man ud på 2 sporede interstates så er det
primært højrekørsel der praktiseres, men derovre kan lastbiler jo også
godt finde ud af at følge trafikken, selvom man får en lille klump i
halsen når en møjhamrende stor lastbil inkl. hænger og lign. overhaler
een med 80mph

Når man så tænker på hvordan man i bla. Danmark har en forestilling om
at amerikanere kun er nogle egoistiske magtbegærlige klaphatte, så får
man sig en meget positiv overraskelse. tænk sig hvis vi danskere kunne
opføre os ligeså pænt som amerikanere, fuck hvor kunne vores hverdag
bliver rar

Thomas

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:34

jan@stevns.net wrote:

> Ovre i "God's own country" har man gjort sådan i umindelige tider,
> uden folk er faldet døde om af den årsag, og de er jo foregangsland,

Åh ja. Gods own country og motorismens vugge fyldt med famlende
trafikanter der burde have fået klemt fingrene af i en bildør ved
fødslen
USA's trafik er ikke noget at prale med :-|

--
Armand.
(dybt demoraliseret efter en uge i Florida i lejet bil denne sommer)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-01-06 16:22

Armand wrote:

> Åh ja. Gods own country og motorismens vugge fyldt med famlende
> trafikanter der burde have fået klemt fingrene af i en bildør ved
> fødslen
> USA's trafik er ikke noget at prale med :-|

Hvis man kigger på den mængde trafik der ledes igennem deres vejnet, så
bliver man vitterligt møjhamrende imponeret når man så kan se hvordan
danske klaphatte køre til dagligt. Jeg har tilbragt 14 dage i St. Louis
samt 14 dage i San Francisco, og begge steder er der rimelig pænt med
pendler trafik, alligevel kan det sagtens lade sig gøre at komme ud og
ind af motorveje, hvis man opdager man skal på tværs for at nå en
afkørsel, så på med blinkeren, og de fleste giver dig lige den plads du
skal bruge. Herhjemme vil man blive slagtet 'Du skal fandme ikke tro du
er noget bare fordi du blinker og vil af, her kommer farmand/mutter og
jeg har altid ret'-holdningen er dybt forankret når danskerne sætter sig
bag rattet.

Der er helt sikkert mange ting man kan klandre amerikanere på, men de
har en forståelse og accept for hvordan man færdes HENSYNSFULDT i trafikken.

Thomas

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 17:21

Thomas Rasmussen wrote:

> Der er helt sikkert mange ting man kan klandre amerikanere på, men de
> har en forståelse og accept for hvordan man færdes HENSYNSFULDT i
> trafikken.

HUH?

Dét er lige ét af mine helt tunge anke-områder: De ser sq da ikke en
skid (á trafikbilledet) :-|
Og det med at hjælpe? Hvis man lukker øjnene og lytter, så vil mængden
af hornbrug vise hvor hensynsfuldt der bliver kørt :-|

--
Armand.

--
Armand.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-01-06 18:18

Armand wrote:

> [...]
> Og det med at hjælpe? Hvis man lukker øjnene og lytter, så vil mængden
> af hornbrug vise hvor hensynsfuldt der bliver kørt :-|

Måske afhænger det af hvor man kører henne. Specielt omkring San
Francisco syntes jeg det var imponerende hvor hjælpsomme bilisterne var,
men det har nok noget at gøre med at hvis ikke de hjælper hinanden går
trafikken HELT istå.

De 14 dage jeg tilbragte i St. Louis var heller ikke fordi det virkede
som om de var mønster-egoister. Jeg har oplevet værre tilfælde af
egoisme i trafikken på de danske veje end på de amerikanske. Jeg tror
ikke det er nemt at finde et folkefærd som skifter så meget adfær når de
får et rat i hånden som det danske. I trafikken lever Janteloven absolut
i bedste form. Det kan godt være der ikke bliver brugt ligeså meget
horn som i USA, men hornet bliver derovre mere brugt som 'hov det var
ikke så smart det du lavede der' end 'fuck dig din bitch, skrid ad
helvede til og lad farmand komme frem' (sorry for the bad language).

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 10:14

> [...]
> FØRSTE VOGNBANE.
>
> De fleste bilister ligger og roder rundt i anden vognbane - specielt hvor

Jeg lå og "rodede rundt" på motortrafikvejen ude i venstre spor i går med
120 Km/t. Var selv igang med at overhale en polo der kørte en 100 stykker,
da en ny tysk Passat bagved ville have jeg skulle flytte mig....jeg fik
adskillige blink og blev rimelig provokeret af ham tyskere så mine vinduer
skulle da tilfældigvis lige sprinkles i samme øjeblik......han blev vildt
tosset og prøvede at tage den indenom.....ha....sådan en utålmodig klovn,
man må kun køre 80 på denne vej og vi kørte 120 og jeg var igang med en
overhaling hvor jeg ikke havde brugt specielt mange sek. i venstre
bane......
Men ham kom da heller ikke forbi før laaaaaangt senere, hvor han i raseri
var ved at kollidere med en modkørende.

--
Tom

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:42

Tom wrote:

> [...]
> tosset og prøvede at tage den indenom.....ha....sådan en utålmodig klovn,

Fjols! :-|
*PLOINK* (lyden af skribent der ryger i Killfilteret)

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 16:17

> Fjols! :-|
> *PLOINK* (lyden af skribent der ryger i Killfilteret)

Ha det godt i din isolerede verden

--
Tom

Fra : Basil

Dato : 08-01-06 10:08

Jan W Nielsen skrev d. 08-01-2006 i meddelelse

Jeg følger dig 100%
Kai

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:25

Jan W Nielsen wrote:

> Det er værre at overhale indenom, end det er ikke at trække ind, siger man.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3482368/

Hæ!
Skrevet af Journalist Lars From

> [...]
> færre, der kørte inden om, og en del af trængselsproblemerne på motorvejen
> ville blive afhjulpet som konsekvens af større fremkommelighed.

Jup!
Men historisk har man ladet sig forblænde af fartovertrædelser, som er
langt enklest at dokumentere (á distance/tid) og kan inspiceres ved at
holde stille bag en bakketop istedet for at skulle trille rundt og spore
alskens andre forselser der i grunden ellers er langt mere relevante.
Så fastgroet i fart-forseelses opfattelsen er man, at det snart er den
eneste forseelse man erhverver sig udstyr til at kontrollere, og dét i
millionklassen :-|
Det ville ellers være så enkelt: En mand med et fotografiapperat på en
motorvejsbro og så hjem og lade centralregisteret sende "regninger" ud -
Akkurat som AHK!

--
Armand.
(hvis anden trafikale aversion er fatalt farlige fjolser der stort set