vw 1.9 tdi 90HK?
Fra : tb

Dato : 07-01-06 18:04

Havde næsten bestemt mig for en fiat JTD, men til 70.000km om året, kan jeg
ikke se bort fra at en Octavia er mere komfortabel

Har luret på 1999 med ca 150kkm til 120kkr. Med mit kørselsbehov vil jeg
køre ca 200kkm på tre år, dvs bilen har så kørt 350kkm.

Jeg har indtryk af at den er en god motor, som de har brugt længe. Kan jeg
forvente at den uden de store problemer kan arbejde op mod de 400.000km?

Og er den dyr i vedligehold?

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 07-01-06 21:03

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har indtryk af at den er en god motor, som de har brugt længe. Kan
> jeg forvente at den uden de store problemer kan arbejde op mod de

Jeg har en Passat årgang 1999. Den har nu gået 382.000 km og kører stadig
som en drøm. Den bruger ikke mere olie end at jeg ikke behøves at efterfylde
mellem olieskift. Trækker som en drøm og uden mislyde.
Der hvor jeg i sin tid er udlært lavede vi en i mellem gearkasser på Falck´s
passater. De havde oftest kørt i nærheden af 600.000km nå de skulle have
lavet deres gearkasse og kørte de stadig fint i motoren.

Jeg regner med at runde 600.000 km inden min Passat skal have ny motor.

M.v.h. Der er selvfølgelig ingen garantier, men det er en utrolig
driftsikker motor uden de store problemer.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 07-01-06 22:32

> Jeg har indtryk af at den er en god motor, som de har brugt længe. Kan
jeg
> forvente at den uden de store problemer kan arbejde op mod de 400.000km?

Jeg har en kammerat som har en Passat fra 96´ med den motor. Den har rundet
650.000, og aldrig været åbnet i motoren !

Mvh
Mikkel