Montering af Fyr i bilen???
Fra : Morten Dahl

Dato : 07-01-06 13:05

Hej Med jer

Jeg står overfor at skulle montere et Eberspæche Fyr i min Mazda 626 fra
1999 med en ditd motor (Diesel) nu er spørgsmålet så er der en
brændstofpumpe i tanken på sådan en fætter? og hvis ikke der er kan fyret så
selv trække dieselen op igenem den originale brændstofslange, eller skal der
monteres en seperat? Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på når jeg
montere det ellers? og hvad med inden jeg sætter det igang?
Håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Mvh
Morten Dahl

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 07-01-06 13:23

Du skal ikke bruge bilens brændstof pumpe.
Der er en med til fyret, som skal bruges.
Du skal nok monter et t-stykke på bilens brændstof fremløb så kan pumpen
selv suge fra tanken.
Du kan finde slangen ved brændstof filteret.

MVH

Henrik

Fra : Morten Dahl

Dato : 07-01-06 15:33

Jeg ved godt at jeg ikke skal bruge bilens pumpe, men der er ikke en pumpe
med til fyret der er indbygget en i fyret.
Du ved ikke om pumpen til motoret sidder i tanken??? Problemet er hvis den
sidder i tanken så kan fyret ikke holde til trykket når bilen er startet. Så
grunden til mit spørgsmål er at jeg vil undgå at komme på tryksiden af
pumpen til motoren.
Hvis ikke pumpen sidder i tanken, sidder den så før eller efter filteret?

Mvh
Morten

Fra : Propellen

Dato : 07-01-06 16:54

Morten Dahl skrev:
> [...]
> pumpen til motoren.
> Hvis ikke pumpen sidder i tanken, sidder den så før eller efter filteret?

Da jeg monterede mit fyr(Webasto), afmonterede jeg tanken, op med
tankmåler dæksel. Og så satte jeg jeg et dykrør i(originalt webasto).
Sådan et kan mna sikkert osse få til Eberspächer. Det der med at sætte
dimser på originale brændstofslanger/rør er jeg ikke meget for. Desuden
er der osse noget med, at de skal sidde i rette vinkel etc. for at undgå
luftlommer mener jeg.
--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 16:54

"Morten Dahl" <hvolgaarden@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pumpen til motoren.
> Hvis ikke pumpen sidder i tanken, sidder den så før eller efter filteret?

Hvorfor kan man ikke bruge bilens egen brændstofpumpe som sidder i tanken?
Det ville da være oplagt bare at lade den få strøm via fyrets styring

--
Tom

Fra : Morten Dahl

Dato : 07-01-06 17:10

Det er fordi trykket fra bilens egen pumpe er højere end det som fyret kan
klare. Men er du sikker på at pumpen sidder i tanken på en Diesel???

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 17:26

> Det er fordi trykket fra bilens egen pumpe er højere end det som fyret kan
> klare. Men er du sikker på at pumpen sidder i tanken på en Diesel???

arh, havde ikke lige bidt mærke i det var en diesel med måske højtrykspumpe.

--
Tom

Fra : ena

Dato : 07-01-06 17:35

"Morten Dahl" <hvolgaarden@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er fordi trykket fra bilens egen pumpe er højere end det som fyret kan
> klare. Men er du sikker på at pumpen sidder i tanken på en Diesel???
>
>Ikke kun det - pumpen til fyret er en doseringspumpe - den pumper en genske
>bestemt mængde brændstof frem ved hvert slag - og er styret af fyret -
>samtidigt lukker den af for brændstoffet til fyret når det stopper.
Forbinder du til bilens forpumpe som sidder i tanlen løber fyret fuld af
brændstof

Din bil har som alle moderne dieseler en forpumpe i tanken - den sidder der
for at få brændstof frem til højrtykspumpen - højtrykspumpen er nemlig ikke
selvansugende - så kommer der luft i systemet kan højtrykspumpen ikke selv
få fat i brændstoffet. Trykket fra forpumpen er ikke højt (1-1,5 bar) men
den kan ikke bruges til at forsyne oliefyret.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-01-06 19:56

"Morten Dahl" <hvolgaarden@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke pumpen sidder i tanken, sidder den så før eller efter filteret?

Er du rar at svare UNDER det du svarer på - og evt. fjerne overflødig tekst.

P.f.t.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : N/A

Dato : 07-01-06 23:47

Fra : Dennis

Dato : 07-01-06 23:47

ena wrote:

> Er det ikke præcis det jeg har gjort???
>
> Har du i øvrigt en komentar til det skrevne - eller er det udenfor dit
> pensum?

Tror det var Morten han mente

/Dennis

Fra : Morten Dahl

Dato : 07-01-06 23:40

Hej Alle.
Nu er fyret monteret, og det endte med at jeg lavede en diesel forsyning
direkte fra tanken, det var den sikre løsning, så den valgte jeg. Tak for de
mange svar.

Mvh
Morten Dahl