rensning af autosæde
Fra : Per Rasmussen

Dato : 07-01-06 11:00

Er der nogen der har et godt tip til rensning af sæder i bil. stof, har
prøvet almindelig sæderens

Fra : ThomasT

Dato : 07-01-06 11:10

Jeg så noget på tv forleden, hvor en dame brugte en gulvtæppe-renser til at
gøre en sofa ren, mon ikke man kunne leje sådan en til brug i bilen, det
koster vist et par hundrede alt i alt.

ThomasT

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-01-06 11:38

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERN> skrev

> [...]
at
> gøre en sofa ren, mon ikke man kunne leje sådan en til brug i bilen, det

Eneste ulempe er et det tager forbistret lang tid inden bilen er tørret
igennem.

Det kræver ihvertfald at man har mulighed for at efter lade bilen med åbne
vinduer i mange timer.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 16:09

Per Rasmussen wrote:
> Er der nogen der har et godt tip til rensning af sæder i bil. stof, har
> prøvet almindelig sæderens

Barberskum!

Skrub pletten(?) grundigt i barberskum med en grov børste og lad sagerne
tørre helt ind igennem natten eller længere og fjern så de indetørrede
rester med en våd klud og efter-tør endnu en gang med en våd klud for at
trække forekommende sæberester ud af stoffet.
Om nødvendigt så gentag operationen!

Barberskum er ved at udvikle sig til mit personlige rense-trick #1.
Det startede med at nogle havde øvet hærværk(?) med barberskum på min
bil en morgen og længe efter kunne jeg i forrudens trafikfilm se hvor på
forruden at skummet havde befundet sig! Efterfølgende blev barberskum
mit antitrafikfilms-middel #1 (test selv ved at placere et barberskums
aftryk med håndfladen midt i synsfeltet en aften og lad den sidde natten
over hvorefter den kan sprinkler-vaskes væk - Og se så hvor tydelig den
efterfølgende er (á ren plet)!

På et tidspunkt rensede vi tæpper i huset, og på det triste ældgamle
stuetæppe var der et kedeligt felt (lige dér hvor man træder ind fra
entreens vinylgulv) som vi ikke kunne få has på ad vanlig vis.
Barberskum og gulvskrubbe medførte til gengæld en tydelig brunligt
afsmitning af skummet, så for dels at vurdere effektiviteten og dels
hvorvidt skummet fedtede overfladen og senere tiltrak sig så meget mere
snavs, nøjedes jeg med at rense et CD-stort felt. Resultatet var
tydeligt: Feltet fremstod nærmest hvidt på det smudsige areal og
virkningen vedblev de næste års tid til vi atter rensede tæpper - Denne
gang gennem vid brug af hjemmelaver barberskum á pisket sæbespåne-vand!
Barberskum rules!!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 18:47

> Barberskum!

Skal det bare være den billige fra Netto/Aldi, eller kræver det et bestemt
mærke :)

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 00:30

Brian Axelgaard wrote:

> Skal det bare være den billige fra Netto/Aldi, eller kræver det et bestemt
> mærke :)

Det er dyrt nok, så køb bare det billigste, hvis ikke at du er så nærig
at piske det selv

--
Armand.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 08-01-06 06:55

"Per Rasmussen" <ozkansen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har et godt tip til rensning af sæder i bil. stof, har
> prøvet almindelig sæderens

Jeg har brugt Alaska's sædeog tæpperens med stor succes på bl.a opkast.

Michael

Fra : A.Kaup

Dato : 08-01-06 23:15

Jeg har med fordel brugt sådan en tæpperenser, og det tog vist ikke
mere end en dags tid at tørre sæderne. (Varm sommerdag - med sæderne
ude) Man skal være opmærksom på ikke at give for meget vand/sæbe
ved behandlingen - ellers bliver de ret våde. På returvandet kunne
jeg se en tydelig effekt af behandlingen - men ikke så nemt se den på
sæderne.. Men synes at lugten af den tideligere ejers cigaretter blev
væsentligt reduceret.
Mvh. Akaup.