Citroën Xsara 2,0 HDi SX st.car 2001
Fra : HEE : \)

Dato : 06-01-06 23:40

Hej Gruppe.

Nogen der ved hvilke 'børnesygdomme' Xsara II har(havde)?

Any comments?

Pft.

HE :)

Fra : Zilly ink

Dato : 07-01-06 00:09

HEE : ) wrote:
> Hej Gruppe.
> Nogen der ved hvilke 'børnesygdomme' Xsara II har(havde)?
> Any comments?

Bilmagasinet skriver i deres "brugtrevy 2005":

Fejl i elsystem, fjernbetjening og motorelektronik.

Defekt generator, slidt koblingskabel og tæret udstødning.
Medstyrende bagaksel kan få bagenden til at skride ud i sving.
For bløde sæder.

På positivsiden nævnes:
God komfort, driftsikker, meget for pengene, alm. undervogn (ikke
hydroaktiv), rustbeskyttelsen er i den bedre ende, bortset fra
motorhjelmskanten og udstødningen.

BM´s anbefaling: Godt køb til prisen

--
zillyink.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-06 00:32

"Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> wrote in news:43bef8a2$0$15791$14726298
@news.sunsite.dk:

> Medstyrende bagaksel kan få bagenden til at skride ud i sving.

Den er hørt før.. .desværre er den ikke sand.

Har haft 2 PSA'er med PMB-systemet og har aldrig haft nogle problemer under
heftig svingkørsel. Tværtimod har den hjulpet mig med rundt, men måske det
er det som er "problemet" ?

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-01-06 03:10

> Den er hørt før.. .desværre er den ikke sand.

Jeg har kørt til Schweiz i en Xsara HDi 110 hk - 4 mand og 180-200 km/t det
meste af vejen.

Den er ikke så behagelig at køre hurtigt i, hvad angår stabilitet, som min
Opel Vectra fra 1990.

Xsara'en begynder at "svømme" på et tidspunkt. Om det skyldes bagakslen, ved
jeg ikke, men det var belastende og kunne give klamme håndflader.

Over 170 km/t fungerer den ikke helt optimalt, IMO.

Kørte så til gengæld til Italien, Frankrig og Spanien denne sommer - i en
Mondeo TDCi 136 hk (årgang 2005) - den kunne uden problemer køre med
speederen i bund med fire mand og fuld oppakning, og stadig være
klippestabil.

Der stod 215 km/t på nålen (da en Polo TDi kørte hurtigt forbi), og
Mondeoens undervogn kunne sagtens have kørt 240 og stadig have været
"stress-fri".

Højhastighedsstabilitet er noget, som tysker går højt op i, og hvis man
kører regelmæssigt i Tyskland, ved man hvorfor.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 07-01-06 09:25

> Xsara'en begynder at "svømme" på et tidspunkt. Om det skyldes bagakslen,
> ved jeg ikke, men det var belastende og kunne give klamme håndflader.

Samme oplevelser havde jeg med min gamle Xsara Weekend. Alt over 160km/t var
noget sejleri og håndfladerne blev svedige. Ikke det store problem for mig,
da jeg meget sjældent kørte så hurtigt, men det var irriterende at bagenden
var så slap. To mand på bagsædet og over et fartbumb med 40km/t, så bundede
fjedrene. Det problem blev dog afhjælpet da jeg skiftede til VTS....

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-01-06 11:18

> Samme oplevelser havde jeg med min gamle Xsara Weekend. Alt over 160km/t
> var noget sejleri og håndfladerne blev svedige.

Ok - så er jeg ikke alene om oplevelsen, kan jeg se. Sjovt nok har jeg
aldrig set andre omtale det.

Det var også en weekend/stationcar, som vi kørte i.

Lidt ærgeligt med de der køreegenskaber i grunden, for til prisen er det en
fin bil på mange andre måder.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-01-06 12:39

Jan W Nielsen wrote:
> Xsara'en begynder at "svømme" på et tidspunkt. Om det skyldes bagakslen, ved
> jeg ikke, men det var belastende og kunne give klamme håndflader.
>
> Over 170 km/t fungerer den ikke helt optimalt, IMO.

Det skyldes at bagaffjedringen er for blød, og problemet er værst i
Xsara Weekend. Xsara VTS er dejlig stram og har kraftigere
torsionstænger, så den har ikke problemet.

En sænkning ved justering af torsionstænger kan gøre bagenden mindre
sejlende. Men sænkning med torsionstænger er ikke helt ukompliceret da
man snyder bremsesysemets trykreduktionsventil til at tro, der er læs i
bag, og så bremses for hårdt bag. Læs evt. mere her:
http://www.hi-speed.dk/lavere.html.

Mvh Rune Larsen

Fra : Juul

Dato : 07-01-06 17:55

> Jeg har kørt til Schweiz i en Xsara HDi 110 hk - 4 mand og 180-200 km/t
det
> meste af vejen.

Den må have været chippet. En 110 Hk Xsara HDi går IKKE 200 km/t - selv på
speedometret... Motoren vil da gå mere end 4200 o/min og der er trækkraften
væk...

VH Juul
+20000 km i ovennævnte bil

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-01-06 18:45

> Den må have været chippet. En 110 Hk Xsara HDi går IKKE 200 km/t - selv på
> speedometret... Motoren vil da gå mere end 4200 o/min og der er
> trækkraften
> væk...

For det første vil motoren køre med mere end 4300 o/min - og ikke 4200
o/min.

For det andet yder motoren sin maksimale effekt ved netop 4300 o/min.

For det tredje står bilen til til 194 km/t på toppen.

For det fjerde er det ganske normalt med en fejlvisning, der er større end 6
km/t ved topspeed.

For det femte var det ikke min bil, så det rager mig en bajer, om den kunne
køre 180 eller 200 km/t.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Juul

Dato : 07-01-06 18:53

> For det første vil motoren køre med mere end 4300 o/min - og ikke 4200
> o/min.

ok - men >4300 medfører vel også >4200 ???

> For det andet yder motoren sin maksimale effekt ved netop 4300 o/min.

effektkurve?

> For det tredje står bilen til til 194 km/t på toppen.

Nemlig!

> For det fjerde er det ganske normalt med en fejlvisning, der er større end
6
> km/t ved topspeed.

Det gør vel ikke at den kan køre 200 km/t

> For det femte var det ikke min bil, så det rager mig en bajer, om den
kunne
> køre 180 eller 200 km/t.

4 mand og 200 km/t lyder overdrevet i den bil. Ikke noget at sige til den
slingrede lidt...

VH Juul

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-01-06 20:13

[snak om fejlvisning]

> Det gør vel ikke at den kan køre 200 km/t

Skal du have staveplade - eller skal du have huskeplade...?

Du skrev: "110 Hk Xsara HDi går IKKE 200 km/t - selv på speedometret... "

Jeg har nu dokumenteret, at du tog fejl - længere er den vel ikke..?

P.S:

[For det andet yder motoren sin maksimale effekt ved netop 4300 o/min..!
Effektkurve?]

Man har har ikke behov for en kurve for at forholde sig til det her.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Juul

Dato : 07-01-06 20:34

<SNIP det hele>

Ok - så lad os begynde forfra...

Jeg svarer useriøst - fordi indlægget er useriøst...

At du synes man ikke skal købe en bil fordi den drifter ved
"motorvejshastighed", dvs. 180-194 eller 200 km/t - altså at man presser
pågældende bil til det aller aller yderste - med fuldt læs og 4 mand i bilen
- det er komisk!

At du foretager en sammenligning med en 2005 model Mondeo der er en klasse
større og koster 1.5 gang mere end Citroënen
- det er måske endda en lille smule utroværdigt.

Xsara's platform er udviklet sidst i 80'erne til Peugeot 306 og Citroën ZX.
Det gør den bestemt ikke dårligere men det er klart at den ikke har samme
egenskaber som en nyudviklet platform på trods af mange modifikationer
undervejs. Platformen er netop Citroënens styrke - det gør at man får meget
bil for pengene som jeg også tror var den konklusion BM kom til i deres
brugttest!

Det er utvivlsomt at man over 160 km/t i oplever at Xsara drifter lidt og at
det føles ukomfortabelt uden at blive decideret ubehageligt og farligt - men
skulle man sammenligne med andre dieselbiler i samme prissegment skulle man
ned i størrelsesklasse og motorstørrelse hvilket heller ikke ville bidrage
til højhastighedskomforten.

D. 8 december besøgte jeg BMW Forschung & Technik i München hvor vi blandt
andet fik fremvist en BMW 545i prototype. Snakken faldt selvfølgelig også på
det nylige svenske "forsøg" hvor man havde oplevet udskridning i en 5-serie
touring på trods af DSTC. Efter forsøget havde BMW taget bilen til deres
testbaner for at gentage forsøget uden at ændre noget som helst på
opsætningen da der jo kunne gemme sig en fejlkalibrering af systemet i
bilen. Men i München oplevede man en nominel og altså helt forventelig
opførsel ved samme manøvre og hastighed. Siden har det så åbenbart vist sig
at test-spaden i Sverige havde 320 kg ekstra last i bagagerummet.

At tro man kan forvente optimal performance i situationer hvor man
modificerer et køretøj på den måde og presser bilen til det yderste er helt
helt urealistisk.

Lidt det samme som at brokke sig over ventetiden ved incheckningen og
servicen i luften - når man har købt en billet til 50 kr ved Ryan Air. Hvis
man synes Xsara'en drifter ved tophastighed med fuldt læs og det ikke lever
op til ens forventninger bør man nok købe en dobbelt så dyr bil med dobbelt
så mange heste og mange flere kg på karrossen...

VH Juul

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-01-06 22:15

> Ok - så lad os begynde forfra...

Det kan vi godt.

> Jeg svarer useriøst - fordi indlægget er useriøst...

Vrøvl - men det er også i orden.

> At du synes man ikke skal købe en bil

Spiser du svampe - hvor står det - at man ikke skal købe bilen..?

> At du foretager en sammenligning med en 2005 model Mondeo der er en klasse
> større og koster 1.5 gang mere

Det var blot et eksempel til illustration - hverken mere eller mindre.

> Det er utvivlsomt at man over 160 km/t i oplever at Xsara drifter lidt og
> at
> det føles ukomfortabelt uden at blive decideret ubehageligt og farligt

Jeg kunne sagtens finde på at købe en Xsara.

Ingen biler er perfekte - i dét prisleje.

/Jan W Nielsen

Fra : Juul

Dato : 07-01-06 22:56

> Jeg kunne sagtens finde på at købe en Xsara.
>
> Ingen biler er perfekte - i dét prisleje.
>
> /Jan W Nielsen

Det lyder mere ræsonnabelt. Et fornuftskøb synes jeg netop den bil er. Med
en lille smule sjov også - bare ikke over 160 km/t...

VH Juul

Fra : TDN

Dato : 07-01-06 08:49

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> @news.sunsite.dk:

> Den er hørt før.. .desværre er den ikke sand.

Nå! jeg så en dansk test af Xsara der blev vist i fjernsynet (det har nok
været den første model) og den tog en mega skrider ved en banal
undvigemanøvre så ja der er noget om det. Nu er det vist ikke alle modeller
der har PMB, så det kunne være den uden der har en løs bagende. Det er
forøvrigt Xsara Weekend der har problemet. Vedlagte brugttest fra FDM
skriver de også at ejere af Weekend udgaven klager over blød bagende med
urolige og usikre køreegenskaber.....

http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2002/58.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-01-06 12:54

TDN wrote:

> [...]
> forøvrigt Xsara Weekend der har problemet. Vedlagte brugttest fra FDM
> skriver de også at ejere af Weekend udgaven klager over blød bagende med

Hmmm... så må man have gjort et eller andet galt ved opsætningen af
bagtøjet af st.car-udgaven, for samme system fungerer ganske glimrende
på Cit ZX og Pug 306.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-06 14:15

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in

> Hmmm... så må man have gjort et eller andet galt ved opsætningen af
> bagtøjet af st.car-udgaven, for samme system fungerer ganske glimrende
> på Cit ZX og Pug 306.

Præcis. Det er også min oplevelse.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-06 14:15

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote in

> Nå!

Nemlig ja!

> [...]
> nok været den første model) og den tog en mega skrider ved en banal
> undvigemanøvre så ja der er noget om det. Nu er det vist ikke alle

PMB er.. Passivt Medstyrende Bagaksel.

Jeg har aldrig oplevet noget vildt i de 2 jeg har haft.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 07-01-06 09:23

> [...]
> under
> heftig svingkørsel. Tværtimod har den hjulpet mig med rundt, men måske det

Ikke sand?

Da jeg havde min Xsara VTS skulle jeg lige prøve en dobbelt undvige på
knastør asfalt på køreteknisk anlæg. Først mod venstre, det gik fint.
Derefter mod højre for at fortsætte ligeud. Så kom røven eller glidende og
jeg måtte styre voldsomt kontra for at undgå at havne i lysanlægget. Det var
ret overraskende og min kæreste der sad ved siden af krævede øjeblikkeligt
bilen solgt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-01-06 14:17

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in

> Ikke sand?

Ikke i de to biler jeg har haft med det system.

> [...]
> Derefter mod højre for at fortsætte ligeud. Så kom røven eller
> glidende og jeg måtte styre voldsomt kontra for at undgå at havne i

Defekt?

>Det var ret overraskende og min kæreste der sad ved siden
> af krævede øjeblikkeligt bilen solgt.

Nu lod du dig vel ikke overtale?

Fra : Thomas Landberg

Dato : 07-01-06 20:43

> Ikke i de to biler jeg har haft med det system.

> Defekt?

Næppe. Men det var da en frisk bil at køre i...

> Nu lod du dig vel ikke overtale?

Nej ikke sådan lige. Der gik 14 dage før den blev solgt......

(det var nu p.g.a. andre grunde, men det gør jo kun historien dårligere)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-01-06 21:03

On Sat, 7 Jan 2006 20:43:00 +0100, "Thomas Landberg"

>Nej ikke sådan lige. Der gik 14 dage før den blev solgt......

>--

Det skulle vel aldrig falde sammen med, da fruen gik fra verbale
argumenter til rå vold a'la kagerullekast m.v. *LOL*

Sådan et par solbriller uden stel er sjældent pyntelige.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-01-06 02:33

> Men det var da en frisk bil at køre i...

Bestemt.

> (det var nu p.g.a. andre grunde, men det gør jo kun historien dårligere)

Ville nu mene den havde været dårligst hvis bilen var blevet solgt pga. en
kvinde, men okay jeg har også et ret twisted synspunkt på det emne :)

Fra : Rune Larsen

Dato : 07-01-06 12:30

Martin Johansen [6000] wrote:
> "Zilly ink" <zillyink@hotmail.com> wrote in news:43bef8a2$0$15791$14726298
> @news.sunsite.dk:

> Den er hørt før.. .desværre er den ikke sand.

Jeg har kørt friskt over 5 år i ZX, og kender den passivt medstyrende
bagaksel.
Ved normal kørsel, er den en lækker fordel, som gør at bilen ligger
suverent godt i kurver. Har ikke prøvet biler, der tager kurver bedre.

Men i dobbelt undvigemanøvre kan der opstå problemer. En dag på vej til
arbejde, tager jeg den to-sporede rundkørsel på Egensevej i Aalborg med
relativt høj hastighed. Der er ingen trafik.
Manøvren starter med lidt nedbremsning, et skarpt højresving. Det får
bagakslen til at dreje med. Dvs. Baghjulene drejer sig mod højre og
hjælper bilen rundt i kurven. Fint. Dernæst et hurtigt skifte til
højresving, men her når bagakslen tilsyneladende ikke at dreje med. I
stedet skrider bagenden ud og bilen snurrer en omgang for at ende
delvist inde i græsset i midten af rundkørslen.
Det er mig stadigt lidt en gåde at bilen kunne ende der, med den fart og
retning den havde inden udskridningen!

Xsara'ens bagaksel er væsentligt mindre medstyrende end ZX'erens. SVJH
er tallene 1.5 grader for ZX og 0.8 grader for Xsara.

Mvh Rune Larsen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-01-06 02:09

Zilly ink wrote:
> Defekt generator, slidt koblingskabel og tæret udstødning.
> Medstyrende bagaksel kan få bagenden til at skride ud i sving.

Her må jeg give Martin 6000 ret. Man kan godt mærke der sker noget i
bagtøjet når man presser den, men det føles overhovedet ikke som et tab
af kontrol - nærmere assistance til styringen som Martin også skriver.

> På positivsiden nævnes:
> God komfort, driftsikker, meget for pengene, alm. undervogn (ikke
> hydroaktiv)

Ikke hydroaktiv? Hvordan kan det tælle på positivsiden??? :)

Fra : Zilly ink

Dato : 07-01-06 02:34

Lars L. Hansen wrote:

> Her må jeg give Martin 6000 ret. Man kan godt mærke der sker
> noget i bagtøjet når man presser den, men det føles
> overhovedet ikke som et tab af kontrol - nærmere assistance
> til styringen som Martin også skriver.
Hvis man slipper speederen og kommer lidt for hurtigt ind i
svinget, forestiller jeg mig at BM mener den drifter med bagen,
hvilket vel ikke ligefrem er behageligt.

> Ikke hydroaktiv? Hvordan kan det tælle på positivsiden??? :)

Ups, der menes at det er en konventionel undervogn og ikke
gaskugler, der med alderen "kan blive" en mere bekostelig
udskrivning end normen for biler med alm. undervogn.

Jeg kører selv C5 og er meget glad for kuglerne!!

--
zillyink.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-01-06 12:24

Zilly ink wrote:

> Ups, der menes at det er en konventionel undervogn og ikke
> gaskugler, der med alderen "kan blive" en mere bekostelig
> udskrivning end normen for biler med alm. undervogn.
>
> Jeg kører selv C5 og er meget glad for kuglerne!!

Ja, det ved jeg skam godt. Xantia'en er også fuld af hydropneumatisk
galskab.

Fra : Peter

Dato : 07-01-06 15:11

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja, det ved jeg skam godt. Xantia'en er også fuld af hydropneumatisk
> galskab.

Og PMB for den sags skyld.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-06 07:46

Zilly ink wrote:
> Bilmagasinet skriver i deres "brugtrevy 2005":

Hvad skriver de om en 1999 Jeep Grand Cherokee 4,0 L?

Fra : TDN

Dato : 07-01-06 08:41

meddelelse news:43bf63b6$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad skriver de om en 1999 Jeep Grand Cherokee 4,0 L?
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
> www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Almindelige fejl:

Utæt pakning i bag-differentiale
Slidte bremser
Defekt udstødning og katalysator
Defekt vandpumpe
Defekte el-kabler i fordøre
Rust i dørbunde og bagklap
Slidte bøsninger i forhjulsophæng

Der står meget mere så mon en eller anden gider scanne det ind til dig.

Ellers køb bogen:
http://www.bilmagasinet.dk/abonnement/order_brugt_revy_2004.asp

Den er rigtig god at have...

Mvh
Thomas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-01-06 10:55

> [...]
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Der står lidt her
http://www.bilnorge.no/pdf/2004_-_BRUKT-TESTER/07-04_Jeep_Cherokee.pdf

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-01-06 16:28

Kim Kristensen wrote:
> Der står lidt her
> http://www.bilnorge.no/pdf/2004_-_BRUKT-TESTER/07-04_Jeep_Cherokee.pdf

Takker..

Men det er den gamle model...

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 07-01-06 10:35

HEE : ) wrote:
> Hej Gruppe.
>
> Nogen der ved hvilke 'børnesygdomme' Xsara II har(havde)?
>
> Any comments?

<URL:http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2002/58.pdf>

Knus
Regnar

Fra : Bo Velschow

Dato : 07-01-06 12:43

"Regnar Bang Lyngsø" <regnar@writeme.com> skrev i en meddelelse

> <URL:http://www.fdm.dk/motor/pdf/07-2002/58.pdf>

Også lagt i dk.binaer.motor:

El-problemer har (måske ikke helt uventet) været et stort problem, men FDM
skriver om faceliftet i 2000 bl.a.
"Desuden blev det elektriske system i den nye Xsara opbygget med
multiplex-teknologi, hvilket gav en række nye funktioner og en forenkling af
systemet med deraf forøget driftssikkerhed"

- så man kan jo håbe, nyere modeller ikke er så fejlramte.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-01-06 23:49

Bo Velschow wrote:
> - så man kan jo håbe, nyere modeller ikke er så fejlramte.

Det er de vist ikke. Men man skal vistnok stadig have skiftet
kabineblæser for hver 80.000 km :)

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 08-01-06 15:22

"HEE : )" <hanserik@Xmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
>
> Nogen der ved hvilke 'børnesygdomme' Xsara II har(havde)?
>
> Any comments?

Jeg har en 2002-udgave af ovenstående model - den med intercooler og 110HK.
Bilens absolutte force er imo. motoren. Den er en perle, med masser af
bundtræk, kvikke accelerationer (af en diesel at være) samtidig med, at den
går laaaangt på literen. Jeg ligger normalt mellem 17 og 20 km/l på en
tankfuld, uden overhovedet at køre bevidst øko-kørsel.

Den har nu kørt omkring 140.000 km. Jeg købte den brugt i november '03, da
den havde kørt ca. 60.000. Jeg har ikke oplevet problemer med det elektriske
system. De eneste større udgifter jeg har haft med den, har været til nye
bremser og ny tandrem.

Bagagerummet (st.car) er nogenlunde stort, men ikke voldsomt. Bagsædepladsen
er heller ikke voldsomt stor, især ikke for langbenede passagerer.

Alt i alt er jeg ganske tilfreds med bilen - især dens lave forbrug. Og
ellers dens praktiske anvendelighed. Andre har skrevet om løst bagtøj. Det
har jeg ikke oplevet. Jeg har en enkelt gang haft den oppe på 185 km/t,
iflg. speedometeret, og da kørte den helt stabilt. Jeg var dog også alene i
bilen. Min har i øvrigt heller ikke det omtalte PMB-system.

/Asger Ellekrog

Fra : Peter

Dato : 08-01-06 16:08

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Min har i øvrigt heller ikke det omtalte PMB-system.

Den har PMB-systemet.

Se
http://www.citroen-kalundborg.dk/Tekniske_specifikationer/Tekn_spec_Xsara.pdf

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 08-01-06 16:59

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en
> meddelelse news:43c11ffd$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> [klip]

> Den har PMB-systemet.

Ok, det vidste jeg ikke... Det er åbenbart ikke så 'revolutionerende'
længere, at de skriver det på bagsmækken..!

/Asger

Fra : Peter

Dato : 09-01-06 19:42

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ok, det vidste jeg ikke... Det er åbenbart ikke så 'revolutionerende'
> længere, at de skriver det på bagsmækken..!

He he - nej

/Peter

--
http://www.grauslund.com