Golf med sær opførsel
Fra : Andreas Jensen

Dato : 06-01-06 22:08

Good evening all you happy dancers !

Medens min egen dyt afventer lidt reservedele fra tyskernes land, har jeg
lånt en ældre veltjent Golf II 1,3 CL fra -89 med 286.000 på klokken.

Den starter som en mis og spinner som en symaskine - ingen problemer dér.

Men.....

Selvom motoren går fint, så "hugger" den under optræk og ikke mindst, når
den motorbremser. Det er altså ikke motorgangen i sig selv, men hva' ? Da
det er en lånt vogn vil jeg gerne lyde rigtig smart, når jeg leverer den
tilbage med en fin beskrivelse af, hvad der er galt. Kan de kloge hoveder
her i forum hjælpe ?

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-01-06 23:54

> [...]
>
> Selvom motoren går fint, så "hugger" den under optræk og ikke mindst, når
> den motorbremser. Det er altså ikke motorgangen i sig selv, men hva' ?

En af mulighederne kunne være en defekt luftmængdemåler.
Det er især tydeligt når man prøver at accelerere, så hugger bilen. Men når
man motorbremser, så ved jeg ikke hvordan det vil reagere, for jeg kørte i
en bil med automatgear som havde en defekt luftmængdemåler.

Mvh

Emil

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-01-06 23:57

On Fri, 6 Jan 2006 23:54:00 +0100, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>man motorbremser, så ved jeg ikke hvordan det vil reagere, for jeg kørte i
>en bil med automatgear som havde en defekt luftmængdemåler.

Ikke i en 89'er Golf 1,3.
Den har karburator, hvis ikke jer ta'r helt fejl.
Mon ikke bare maskinen trænger til et hurtigt eftersyn, med en kontrol
af autochokeren, samt justering af karburator og tænding.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-06 00:04

Kent Glerup skriver:

> Den har karburator, hvis ikke jer ta'r helt fejl.
> Mon ikke bare maskinen trænger til et hurtigt eftersyn, med en kontrol
> af autochokeren, samt justering af karburator og tænding.

Og et tjek af vaccumslangerne....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-01-06 08:11

> Og et tjek af vaccumslangerne....

Og hvis den har den gummi-fanden imel. karbu og manifuld, også den.

Fra : Bo Velschow

Dato : 07-01-06 12:20

"Andreas Jensen" <ccc2500_skal_fjernes@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:43bedc1c$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> tilbage med en fin beskrivelse af, hvad der er galt. Kan de kloge hoveder

Defekt tændspole?? Min Mondeo gjorde netop sådan, da tændspolen røg en
tur... ihvertfald indledningsvis. Kørte fint i tomgang, men "huggede"/satte
ud under acceleration. Den endte dog med også at gå ekstremt ujævnt i
tomgang - og så røg den på værksted.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-01-06 16:48

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> "Andreas Jensen" <ccc2500_skal_fjernes@vip.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:43bedc1c$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Prøv at rense polerne i strømfordeleren.
Undrer mig lidt at det ikke er blevet foreslået?

Fra : alexbo

Dato : 07-01-06 17:57

"Andreas Jensen" skrev

> Selvom motoren går fint, så "hugger" den under optræk og ikke mindst, når
> den motorbremser. Det er altså ikke motorgangen i sig selv, men hva' ?

Når nu du skriver det ikke er motorgangen, vil jeg undlade at foreslå ting
der har med motorgangen at gøre,
men et defekt motorophæng vil få motoren til at hoppe rundt i motorrummet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Andreas Jensen

Dato : 08-01-06 18:37

Bingo !

Dér tror jeg, at hunden er begravet ! De fleste af svarene går på
motorgangen, men den fejler jo ikke noget. Jeg vil forsøge at få en person
med mekanisk forstand (= bestemt ikke mig) til at tjekke ophæng(-ene).

Tak for hjælpen

M.v.h.
Andreas Jensen