Alto er død.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-01-06 19:43

Suzuki sælger pr. 1. januar ikke længere Alto på det danske marked,
idet den ikke kan opfylde de gældende normer.

Allerede i den forgangne sommer udgik Wagon R.

De bliver ikke nemme at undvære.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henning Petersen

Dato : 06-01-06 20:06

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> idet den ikke kan opfylde de gældende normer.
>
> Allerede i den forgangne sommer udgik Wagon R.

Hvor har du set dette?
Begge biler er vist på Suzuki Danmarks hjemmeside,
så derfor er det en interessandt påstand.
MVH
Henning Petersen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 06-01-06 20:33

On Fri, 06 Jan 2006 20:06:27 +0100, Henning Petersen <henben@adr.dk>
wrote:

>Hvor har du set dette?
>Begge biler er vist på Suzuki Danmarks hjemmeside,
>så derfor er det en interessandt påstand.

>--

Det står at læse i det nummer af Motor som kom med posten idag.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 21:03

KLIP

> Det står at læse i det nummer af Motor som kom med posten idag.

Side 12 nederst til venstre.

Øverst på samme side, står der at Peugeot 207 kommer til foråret, men den
gamle potte ... 206 fortsætter sideløbende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 21:14

On Fri, 6 Jan 2006 21:03:05 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>KLIP

>Side 12 nederst til venstre.
>
>Øverst på samme side, står der at Peugeot 207 kommer til foråret, men den
>gamle potte ... 206 fortsætter sideløbende.

Tjaah, der går mode i at holde den gamle model kørende, så længe den
kan sælge, noget a'la Astra G, der vist kan fås endnu, selv om den nye
model har været her i 1½ år.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 21:15

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tjaah, der går mode i at holde den gamle model kørende, så længe den
> kan sælge, noget a'la Astra G, der vist kan fås endnu, selv om den nye
> model har været her i 1½ år.

Det er da også fornuftigt ... salgsmæssigt.

Hvorfor dræbe/skrotte en guldkalv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 21:19

On Fri, 6 Jan 2006 21:15:05 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det er da også fornuftigt ... salgsmæssigt.
>
>Hvorfor dræbe/skrotte en guldkalv.

Næh, kan undre mig, hvorfor min bil blev en af de sidste af den model
på danske skilte, især da Citroen mangler en stationcar i den
størrelse, hvis nogen skulle spørge mig Og især, når man ser på,
hvad der IKKE optræder som brandbiler )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
men det er hunden, der er chippet
og tør man nu det??? )

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 03:49

BJ wrote:
> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er da også fornuftigt ... salgsmæssigt.
>
> Hvorfor dræbe/skrotte en guldkalv.

Hvorfor handicappe introduktionen af en arvtager ved hjælp af
konkurrence indenfor murene??

--
Armand.
(206-ejer der ikke kan se grund til at lancere en arvtager)

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 03:46

BJ wrote:
> [...]
>
> Øverst på samme side, står der at Peugeot 207 kommer til foråret, men den
> gamle potte ... 206 fortsætter sideløbende.

Eller også er der så mange på lager at man ikke tør bekendtgøre den nye
models komme uden at bilde forbrugerne ind at de stadig trygt kan købe
den gamle :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 03:53

Folmer Rasmussen wrote:

> Det står at læse i det nummer af Motor som kom med posten idag.

Er det så FDM der løber med løse rygter, eller Suzuki.dk der end ikke
opdaterer sin hjemmeside ½-årligt??

--
Armand.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-01-06 20:12

Folmer Rasmussen wrote:
> Suzuki sælger pr. 1. januar ikke længere Alto på det danske marked,
> idet den ikke kan opfylde de gældende normer.

Tja.

RIP

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-01-06 20:35

> De bliver ikke nemme at undvære.

Nå ?

Kent Nielsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-01-06 21:03

On Fri, 06 Jan 2006 19:43:14 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Suzuki sælger pr. 1. januar ikke længere Alto på det danske marked,
>idet den ikke kan opfylde de gældende normer.

Er det mit personlige krav om ikke at være i konstant berøring med
B-stolpen den dumpede på?

>Allerede i den forgangne sommer udgik Wagon R.

Der er en gud..

>De bliver ikke nemme at undvære.

Du mestrer også ironien ser jeg!

Hvordan man kan vælge sådan en blikæske frem for en brugt
Yaris/Fabia/Whatever, fatter jeg ikke.
Det eneste fede i Alto'en var O-tælleren der gik til 10K, sejt

MVH
Kent Glerup

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 21:10

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:u3jtr1dsttkr3t6iu7t9dbjihedlph6bub@4ax.com...

KLIP

> Hvordan man kan vælge sådan en blikæske frem for en brugt
> Yaris

Du er ikke medlem af FDM ej holder du MOTOR.

'Toyota fusker med sikkerhedstest'

Toyota fjerner noget af sikkerhedsudstyret ... Fusk.....

Men ellers tro jeg nok deres motorer overholder emissionskravene..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-01-06 21:47

On Fri, 6 Jan 2006 21:09:47 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
>meddelelse news:u3jtr1dsttkr3t6iu7t9dbjihedlph6bub@4ax.com...
>
>KLIP

>Du er ikke medlem af FDM ej holder du MOTOR.

Medlem af FDM? Nope. Holder Motor? Nope. Men jeg læser oftest Motor.

>'Toyota fusker med sikkerhedstest'

Tjeck til den. Yaris v1 / Fabia / Nyere Ibiza / Nyere Polo / Mange
andre, er stadig langt sikrere biler.

>Toyota fjerner noget af sikkerhedsudstyret ... Fusk.....

Tjeck til den også. Men Yaris v1/2 er stadig langt sikrere end nogen
Alto nogensinde var.

>Men ellers tro jeg nok deres motorer overholder emissionskravene..;)

Jep, på alle måder langt overlegne biler!
Og ja, jeg ved godt det er brugt v ny!

Selvom Toyota fortjent har fået den ovenfor nævnte dårlige omtale, er
deres biler ikke pludselig blevet ringere samlet,eller lavet af
dårlige dele.

MVH
Kent Glerup

Fra : BJ

Dato : 06-01-06 22:59

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:thltr196nss5nvu88tp5sgr2qed2ljt20l@4ax.com...

KLIP

> Selvom Toyota fortjent har fået den ovenfor nævnte dårlige omtale, er
> deres biler ikke pludselig blevet ringere samlet,eller lavet af
> dårlige dele.

Forhåbentlig ikke da..

Det er dog yderst bemærkelsesværdigt, samtlige af de såkaldte europæiske
(stor) mærker, har gennemgående alle lavet noget værre lort i årerne 1998
til ca. 2004.

Ingen nævnt ingen glemt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-01-06 23:48

> [...]
>(stor) mærker, har gennemgående alle lavet noget værre lort i årerne 1998

he he.

Jeg har da personligt haft lidt hyr med min Fabia. Men det lever jeg
nu sagtens med, bare jeg ikke skal stoppes ind i en Alto eller "gys"
Liana!

Rent subjektivt tror jeg dog at f.eks. VAG-gruppen står for noget af
det bedste rustbeskyttelse idag. Jeg tror ikke at
Kia/Hyundai/Suzuki-klanen bare tilnærmelsesvis er i nærheden. Det var
en fornøjelse at lave det årlige undervognseftersyn på den efterhånden
3 år gamle øse! "Nul huller"

At japanerne/koreanerne så leverer færre tekniske fejl i bilens
levetid, må jeg bare leve med!

Fra : Lars

Dato : 08-01-06 17:10

> Hvordan man kan vælge sådan en blikæske frem for en brugt
> Yaris/Fabia/Whatever, fatter jeg ikke.

Benzinøkonomi?

- Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 07-01-06 00:07

> Allerede i den forgangne sommer udgik Wagon R.

Det er da også det eneste fornuftige der er sket ved den bil..

MVH
Thomas H.

Fra : Per O.

Dato : 07-01-06 01:32

> [...]
> idet den ikke kan opfylde de gældende normer.
>
> Allerede i den forgangne sommer udgik Wagon R.

Det er vel kun fattige danskere vil ha en nye bil, og som er blottet for
enhver form for synssands som kan finde på at købe de to små fjollebiler.
Hellere en lidt større bil, som ikke klapper sammen som en sardindåse hvis
den bliver påkørt.
Det er da små grimme biler som kun har en berettigekse fordi vores
bilauguft
er så urimelig høj.

Må de hvile i fred!!!

Per O.
Ford C-Max
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Benny Højvælde

Dato : 07-01-06 02:01

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hellere en lidt større bil, som ikke klapper sammen som en sardindåse hvis

Det behøver de ikke at være små for at klappe sammen. Spørgsmålet er om det
er Wagon R eller den der Landwind der er sikrest?

Benny

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-01-06 20:43

On Sat, 7 Jan 2006 02:00:56 +0100, "Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk>
wrote:

>"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

>Det behøver de ikke at være små for at klappe sammen. Spørgsmålet er om det
>er Wagon R eller den der Landwind der er sikrest?

Tja, alle biler klapper sammen ;). Det er bare et spørgsmål om farten
det sker med.
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 07-01-06 23:39

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news60s1ppo3as6i865r06knj4skeipmtbum@4ax.com...

KLIP

> Tja, alle biler klapper sammen ;). Det er bare et spørgsmål om farten
> det sker med.

Jep og aldeles enig med dig Flemming.

De såkaldte bybiler burde ikke tillades udenfor bymæssig bebyggelse (50 km/t
zonen)...

De har ikke en chance imod en stor familiebil ved højere hastigheder.

Bypotternes (tilsyneladende) mange stjerner er efter min mening i de fleste
tilfælde at stikke (sikkerheds-) blår i øjnene på folk (bakket op af en alt
for ivrig bilpresse).

Den kører stort set lige igennem dem..;-(

http://www.112alarm.dk/ viser ind imellem nogle hårrejsende billeder.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 00:45

BJ wrote:
> [...]
> Bypotternes (tilsyneladende) mange stjerner er efter min mening i de fleste
> tilfælde at stikke (sikkerheds-) blår i øjnene på folk

Lige antal (reelle) stjerner = Sammenlignelig overlevelseschance for
alle køretøjer - Også ved højere hastigheder :-|

Problemet er blot at fem stjerner ikke gør en bil til en kampvogn og der
skal vingesus fra skytsenglen til for at redde en fra et 8o km/t's
frontalsammenstød uanset hvilken bil man kører i!

> http://www.112alarm.dk/ viser ind imellem nogle hårrejsende billeder.

Seneste pressebillede jeg så, hvor en bil var krøllet til Robert
Jacobsen, var en Xantia der i denne vinters glatføre var gået i slyng og
endt sidelæns mod et træ som stod 3/4 inde i bilen!
Man ér altså ikke usårlig i store "reelle" biler udenfor bygrænsen, så
lad være med at punke de små for at forblænde dig selv om din egen bils
mangler :-|

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 08-01-06 00:55

KLIP

> Lige antal (reelle) stjerner = Sammenlignelig overlevelseschance for alle
> køretøjer - Også ved højere hastigheder :-|

Det er det man skal tro.

Billeder taler deres eget sprog.

Kører jeg ind i siden på en eks. Peugeot 107/206 eller VW Fox osv. osv., så
køre jeg lige igennem dem.

http://www.112alarm.dk/2005/tosby1/tosby1.htm

Hvilken chance tro du, småpotterne har overfor en 4x4 (på gule plader) som
er yderst populær hos familien Danmark med maks 2 i husstanden..?

Hvilken chance tro du, småpotterne har overfor en moderne SUV/MPV af
sorfamilieklassen som er yderst populær hos familien Danmark med op til 7 i
husstanden..?

> Problemet er blot at fem stjerner ikke gør en bil til en kampvogn og der
> skal vingesus fra skytsenglen til for at redde en fra et 8o km/t's
> frontalsammenstød uanset hvilken bil man kører i!

Hvis begge biler stopper i et splitsekund = frontalt ind i en betonmur...ja.
ellers vinder kampvognen.

> [...]
> Man ér altså ikke usårlig i store "reelle" biler udenfor bygrænsen, så lad
> være med at punke de små for at forblænde dig selv om din egen bils

Nu kører jeg skandinavisk og disse fabrikanter har nok den største viden
omkring bilers sikkerhed i kraft af årtiers indsamling af data.

At SKAT forhindrer alle i at vælge en kampvogn, kan jeg enten le eller græde
over.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 08-01-06 01:14

Du skal også lige have disse billeder af en kampvogn og en knaldhætte:

http://www.112alarm.dk/2005/horsensvej15/horsensvej15.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:15

BJ wrote:
> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du skal også lige have disse billeder af en kampvogn og en knaldhætte:
>
> http://www.112alarm.dk/2005/horsensvej15/horsensvej15.htm

Hvad er det for biler (en peugeot 405 og ??)?
Hvorledes er deres indbyrdes NCAP-test?

--
Armand.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-01-06 15:36

> Hvad er det for biler (en peugeot 405 og ??)?
> Hvorledes er deres indbyrdes NCAP-test?
>
> --
> Armand.

Den anden er en Opel Tigra (Corsa Coupe så vidt jeg ved).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 08-01-06 15:47

Armand wrote:

> Hvad er det for biler (en peugeot 405 og ??)?
> Hvorledes er deres indbyrdes NCAP-test?

Det ligner en Opel Tigra som har 4 stjerner i 2004-udgaven. Peugeot 405
tror jeg altså ikke der var tænkt på Euro NCAP endnu.

Knus
Regnar

Fra : BJ

Dato : 08-01-06 18:24

KLIP

> Hvad er det for biler (en peugeot 405 og ??)?

Ja og noget Ford

> Hvorledes er deres indbyrdes NCAP-test?

Det er da fløjtende lige gyldigt.

Bypotterne bliver totalt smadret, når en større bil rammer dem.

Du kan være pakket ind i 50 airbags, men hvis kampvognen pløjer igennem dig,
spiller du på harpe iført de samme airbags.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-06 23:32

> Du kan være pakket ind i 50 airbags, men hvis kampvognen pløjer igennem
> dig, spiller du på harpe iført de samme airbags.

*ROFL*

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan Vennike

Dato : 08-01-06 09:07

KLIP

> [...]
>
> Hvilken chance tro du, småpotterne har overfor en moderne SUV/MPV af
> sorfamilieklassen som er yderst populær hos familien Danmark med op til 7

Dvs vi er ved at nå amerikanske tilstande, hvor vi bliver nødt til at købe
en stor bil, for at "beskytte" os mod omgivelsernes valg af bil og ikke købe
bil efter behov og økonomi ??

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : BJ

Dato : 08-01-06 18:18

KLIP

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-01-06 18:14

> "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hmm - gad vide om det ikke er ved at være tid at fjerne muligheden for at
private kan købe biler på gule plader - det vil da reducere "overforbruget"
af store biler en hel del.

Fra : BJ

Dato : 09-01-06 18:27

> [...]

> private kan købe biler på gule plader - det vil da reducere
> "overforbruget" af store biler en hel del.

Hmmm ... hvorfor anvender du begrænsningens tankegang..?

Jeg ville finde det mere logisk, registreringsafgiften blev fjernet.

PS: Man kunne jo også afskære fattigrøverne fra at købe en bil
overhovedet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-01-06 19:43

> [...]
>
> Jeg ville finde det mere logisk, registreringsafgiften blev fjernet.
>
> PS: Man kunne jo også afskære fattigrøverne fra at købe en bil

Korrekt

Men da dette ikke er realistisk (om end ønskeligt, også for mig), må vi gå
den anden vej, for at sikre alle i trafikken og ikke kun dem der har mange
penge eller ingen børn.

Fra : BJ

Dato : 09-01-06 19:55

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men da dette ikke er realistisk (om end ønskeligt, også for mig),

Det er da aldeles realisktisk.

> må vi gå den anden vej, for at sikre alle i trafikken og ikke kun dem der
> har mange penge eller ingen børn.

Nej, nej og atter nej.

Denne socialdemokratiske tankegang med begrænsning på begrænsning hænger mig
langt ud af halsen.

Desværre er den siddende regering opdraget på samme måde..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 15:09

BJ wrote:

> Det er det man skal tro.
>
> Billeder taler deres eget sprog.
>
> Kører jeg ind i siden på en eks. Peugeot 107/206 eller VW Fox osv. osv., så
> køre jeg lige igennem dem.

Side-impact crashtettes i modsætning til frontal-impact's "rullende
bil", v.h.a. stillestående bil der får en påvirkning ind fra siden.
Denne påvirkning er den samme (á størrelse/vægt/hastighed) for alle
cilers vedkommende og side-impact vurderingerne er således også
ensgyldige for såvel små som store biler :-|

F.eks. har den femstjernede Renault Clio 18point (=100%) i side-impact
testen:

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=220

Volvo S 40 hhv. S60 gør kun kunsten marginalt bedre, hvilket i praksis
betyder at både Volvo og Renault er lige udsatte for sidepåkørsler af
firehjulstrækkere og kampvogne, men selvfølgelig kommer bedst ud af det
om det er en Fiat Cinqcento der er modpart :-|

> Hvilken chance tro du, småpotterne har overfor en 4x4 (på gule plader) som
> er yderst populær hos familien Danmark med maks 2 i husstanden..?

Det er det helt store emne i trafiksikkerhedsdebatten lige nu og
problemtikken ligger mest i de højere kofangere der befinder sig over
dørforstærkninger og karossens sværpunkt i almindelighed!
For nyligt så jeg i programmet "Topgear" en test hvor man lod en 4X4 og
en Mondeo(?) krydse hinanden med 50km/t á "ind i siden på Mondeo'en":
Holddakæft hvor Mondeo'en så ud bagefter - Din svensker ville sikkert
ikke have set meget anderledes ud :-|

> Hvilken chance tro du, småpotterne har overfor en moderne SUV/MPV af
> sorfamilieklassen som er yderst populær hos familien Danmark med op til 7 i
> husstanden..?

Dén som NCAP-testen klarlægger á impact-piont :-|

> Hvis begge biler stopper i et splitsekund = frontalt ind i en betonmur...ja.
> ellers vinder kampvognen.

Sådan er dynamikken stort set i frontalsammenstød - Dog med en anelse
fordel til den tungeste part!

> Nu kører jeg skandinavisk og disse fabrikanter har nok den største viden
> omkring bilers sikkerhed i kraft af årtiers indsamling af data.

Volvo Og Saab klarer sig jo også fremragende i NCAP-testene; men ikke
desto mindre løb man ind i en række uheld hvor den dengang nye Volvo 850
blev flået midt over
En tidligere kollega udtaler at han kører Volvo fordi at han og konen
havde et sammenstød med en Mazda 626 i deres første bil, en Volvo 240,
626'erens forende blev krøllet til ukendelighed mens Volvoen kørte sig
selv på værksted mens konen sad og messede "aldrig andet end Volvo"!
Men der ér løbet meget vand i åen siden og netop Renault har rettet sig
kraftigt ind efter markedskravene til større sikkerhed: Da mine
svigerforældre købte bil i '97 var Megane et varmt emne indtil man
spurgte til sikkerhed: "Renault er ikke hoppet på den opreklamerede
modebølge" var svaret der skulle forklare manglende dørforstærkninger
m.m. - Og se så hvad holdningen (og virkningen) er 8 års tid senere

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 08-01-06 18:21

KLIP ... en masse ..

Hvis du tror, du er lige så sikker i en bypotte/knaldæske som andre i en
meget større bil, så er du velkommen.

Så lang tid jeg har mulighed for at undgå en knaldæske som rejsevogn, er jeg
glad.

Jeg føler mig betragtelig mere beskyttet af metal og andre dele end hvis jeg
skulle sidde i en bypotte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 09-01-06 23:37

> Hvis du tror, du er lige så sikker i en bypotte/knaldæske som andre i en
> meget større bil, så er du velkommen.

Ja, for hver 100 kg du vejer mere end "modstanderen", overfører du ekstra 7%
af den samlede crash-energi til den lette bil. Så hvis f.eks. en 4-stjernet
1600 kg's Volvo S80 møder en 1200 kg's 5-stjernet Megane, vil Megane'n
skulle optage 28% mere energi end Volvo'en = ikke godt. Og den ekstra
stjerne bliver formentlig på himlen...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-01-06 22:32

On Sat, 7 Jan 2006 23:38:44 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>for ivrig bilpresse).
>
>Den kører stort set lige igennem dem..;-(

Man behøves nu ikke alarm112 for det. Jeg fik nu nok af at så den
Mercedes Sprinter som jeg så da jeg var ovre i UK i juleferien. Den var
pænt parkeret oppe bag i en lastbogn og mast helt og aldeles flad fra
snude og til lastrum. *Brrrr* siger jeg bare.

Og så lige en side bemærkning. Det undrer mig sq noget at de britiske
billister slet ikke modtager glatfører træning,men at selvsamme bilister
kan kører mere hensynsfuldt i sneen end danske bilister.

Men når at vejen "bare" er "alm" våd så er det ikke meget bedre end
danskerne ;)
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 08-01-06 23:04

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men når at vejen "bare" er "alm" våd så er det ikke meget bedre end
> danskerne ;)

Jeg havde fornøjelsen at køre en hel uge sidste efterår i UK.

Bilen var heldigvis med aut.gear og højrestyret.

De kører som har de stjålet alting de briter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-06 23:24

BJ skriver:
> Jeg havde fornøjelsen at køre en hel uge sidste efterår i UK.
>
> Bilen var heldigvis med aut.gear og højrestyret.
>
> De kører som har de stjålet alting de briter..

Hvor henne i UK ?

Har spenderet en uges tid ved Durham i Nordengland og en tur ned til
Harwich. Dem, jeg mødte der kørte nu meget kultiveret.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt via sunsites server, er sonofons newsserver igen
død

Fra : BJ

Dato : 08-01-06 23:35

KLIP

> Hvor henne i UK ?

I området West Susssex, Burgess Hill og Brighton.

Området er oversået med rundkørsler og her går det hedt for sig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Broegger

Dato : 09-01-06 00:04

> I området West Susssex, Burgess Hill og Brighton.
>
> Området er oversået med rundkørsler og her går det hedt for sig.

Jeg har kørt en del i England (det sydlige, men også Skotland). Mit
indtryk er at de kører høfligt. Lader andre komme ud osv. Desuden kører
de ikke specielt stærkt. Kun på de helt små veje i Skotland!
I London er det en anden sag, her er man sin egen lykkesmed i kampen på
deres black-cabs.

Men selvfølgeligt har jeg også oplevet idioter der ovre.

Det værste ved at køre er faktisk ikke at køre i den forkerte side. Det
er når man kommer hjem og fortsætter med det!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : BJ

Dato : 09-01-06 00:18

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har kørt en del i England (det sydlige, men også Skotland). Mit
> indtryk er at de kører høfligt.

Jeg fandt da ud af, på engelske plader er der ingen tilgivelse..;)

> Lader andre komme ud osv.

Jow, jow.

> Desuden kører
> de ikke specielt stærkt.

Nu kommer jeg der rimelig regelmæssigt dog med fly og bliver afhentet.

Et af de hoteller jeg har boet på i nærheden af lufthavnen ligge ud til en
relativ kort 4-sporet vej med midterrabat.

Jeg undrede mig over hastighederne, der blev kørt med både af biler og MC,
indtil jeg blev fortalt, der inttet hastighedskamera var på strækningen og
alle lokal viste det.

> Kun på de helt små veje i Skotland!

Det har jeg til gode,

> I London er det en anden sag, her er man sin egen lykkesmed i kampen på
> deres black-cabs.

Londan er vel ikke værre end alle andre hovedstæder på vort kontinent.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Broegger

Dato : 09-01-06 08:03

> Jeg fandt da ud af, på engelske plader er der ingen tilgivelse..;)

Jeg har næsten kun kørt i udlejningsbil "overthere", så på UK-plader. Kun
enenkelt gang i forb med noget ferie havde jeg min egen potte med. Og i
guder hvor var det besværligt. Jeg tager det som et personligt nederlag,
når man er nødt til at spørge "mutter" på passagersædet om det er sikkert
at trække ud nu!

<snip>

> Jeg undrede mig over hastighederne, der blev kørt med både af biler og
> MC, indtil jeg blev fortalt, der inttet hastighedskamera var på
> strækningen og alle lokal viste det.

Det er korrekt at der er steder hvor det gør rigtigt tjept. Min erfaring
var en generel betragtning.

> Det har jeg til gode,

Det er klart en oplevelse. En "Single-track-road" man skal dele med
Highlandskvæg og skotter. Der køres der hurtigt 100 til 120 kmt.

> Londan er vel ikke værre end alle andre hovedstæder på vort kontinent.

Det er nok meget rigtigt. Paris er heller ikke sjov for en ikke lokal.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-01-06 23:55

On Sun, 8 Jan 2006 23:04:02 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg havde fornøjelsen at køre en hel uge sidste efterår i UK.
>
>Bilen var heldigvis med aut.gear og højrestyret.

Lige som mig :P

>De kører som har de stjålet alting de briter..

Jeg synes nu at de kørte meget tilfresstillende, og bedre end danskerne
i gennemsnittet. Men kan så bare ske at jeg har været heldig de 2 gange
jeg har været derovre.
Flemming Jacobsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-01-06 09:19

> [...]
>den bliver påkørt.
>Det er da små grimme biler som kun har en berettigekse fordi vores

Smukke og velpassende ord! Folk der køber det bras, aner slet ikke
hvad de kunne have fået hvis de havde turdet købe brugt.

>Må de hvile i fred!!!

Jeg smider gerne en krans!

Fra : Søren

Dato : 07-01-06 09:57

> [...]
> Hellere en lidt større bil, som ikke klapper sammen som en sardindåse hvis

Suk der er da kun problemmer ved at være rig.