Generatorskift = ledningsændringer??
Fra : Thomas

Dato : 05-01-06 17:40

Hejsa,

Min Passat er på værksted hos VW. Værkstedet har efter en lille uge fundet
ud af at der ikke kan skaffes en generator magen til den originale.
Deres løsning er derfor at sætte en anden generator på og lave ændringer i
ledningsnettet så den passer.

For mig lyder dette fuldstændig vanvittigt. Kan det passe at man ikke kan få
en ombytter generator til en bil fra 99???

Hvad synes i?

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-01-06 17:50

"Thomas" <spam@lillestationsvej.dk> skrev i en meddelelse

> For mig lyder dette fuldstændig vanvittigt. Kan det passe at man ikke kan
> få en ombytter generator til en bil fra 99???

Jo, især når det er en VW :(. Er det ikke et sprgs. om tid?, selv om jeg
syntes en uge er RIGELIGT, læs; for meget. Prøv om T.Svansen ikke er
leveringsdygtig ;).

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 18:54

> [...]
>
> For mig lyder dette fuldstændig vanvittigt. Kan det passe at man ikke kan
> få en ombytter generator til en bil fra 99???

hmmm, ændringer i ledningsnettet???
VW må godt nok være speciel......næsten alle andre biler kører med en Bosch
eller Lucas generator som der kun går 2 (TO) ledninger hen til. 1 stk som
der kommer 13.5 - 14.5V ud af når generatoren "kører" og så et stk tynd
ledning som går ud til en ladelampe og "Thats it"

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-01-06 19:43

Tom wrote:

> [...]
> 1 stk som der kommer 13.5 - 14.5V ud af når generatoren "kører" og så
> et stk tynd ledning som går ud til en ladelampe og "Thats it"

Enkelte generatore har en spændingsfølerindgang, og andre har en udgang til
omdrejningstæller.

Men det kan nu også være at ledningsforbindelserne på erstatningsgeneratoren
bare sidder anderledes, så de originale ledninger ikke kan nå.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 01:12

Tom wrote:
> [...]
> der kommer 13.5 - 14.5V ud af når generatoren "kører" og så et stk tynd
> ledning som går ud til en ladelampe og "Thats it"

Jeg er med en ophugs-generator løbet ind i problemet med at dén ikke var
selvmagnetiserende som den opringelige, hvorved at der skulle trækkes en
plus-ledning til et stik på generatoren.
Men mere er der ikke i dét!

Jeg kan forøvrigt tilslutte mig at undersøge om ikke tilbehørs-formaerne
á T-Hansen; Høyer m.fl. skulle have sagerne i rette opsætning liggende!

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-06 22:22

Thomas skriver:

> Min Passat er på værksted hos VW. Værkstedet har efter en lille uge

En lille uge ??
Hvilket værksted ?

> For mig lyder dette fuldstændig vanvittigt. Kan det passe at man ikke kan få
> en ombytter generator til en bil fra 99???

Nej, de har da kunnet nå at få din renoveret på den tid...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 07-01-06 00:22

> For mig lyder dette fuldstændig vanvittigt. Kan det passe at man ikke kan

> en ombytter generator til en bil fra 99???
>
> Hvad synes i?

Renoverer den gamle.. hvormeget kan et sæt kul og en diodebro koste !!!

-Leon

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 01:15

Thomas wrote:

> [...]
> For mig lyder dette fuldstændig vanvittigt. Kan det passe at man ikke kan få
> en ombytter generator til en bil fra 99???

Amatører (værksted eller fabrikant) :-|
Hæng VW ud for detaljen i dagspressens motorsiders læser-brevkasser :-|

--
Armand.