Ny bund i traileren
Fra : TG4600

Dato : 04-01-06 11:20

Hej er der nogen af Jer, der ved hvor (på Øst-sjælland), man kan
finde nogle plader til at lægge ny bund i traileren. Den gamle bund,
som er lavet af "genbrugs-støbefiner" tilbage i midten af 1970'erne,
er ved at være lidt flosset i kanten.

Jeg vil godt have noget i stil med det, der benyttes i f.eks.
Brenderup-trailere, men:

Hvad hedder det?
Hvor kan det købes?
Hvor store plader kan man få?
Hvad koster det?

Eller skal man hellere overveje en ny trailer?

/TG (Køge)

Fra : Leonard

Dato : 04-01-06 11:57

"TG4600" <tg4600@gmail.com> wrote:

>Hvad hedder det?
Krysdfiner til trailere

>Hvor kan det købes?
Byggecenter

>Hvor store plader kan man få?
244x122 eller måske længere (op til 260)

>Hvad koster det?
I forhold til en helt ny trailer er det sikkert billigt, hvis det er
det eneste ved traileren der skal renoveres.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-01-06 12:01

TG4600 wrote:
> [...]
> er ved at være lidt flosset i kanten.
>
> Jeg vil godt have noget i stil med det, der benyttes i f.eks.

Karroseriplade eller støbeplader

> Hvor kan det købes?

Er på tilbud i Silvan lige nu, ellers i andre byggemarkeder.

> Hvor store plader kan man få?

De er 1,25x2,5 m og fåes i alle mulige tykkelser vel fra 12 mm til 30
mm.

> Hvad koster det?

400 kr på tilbud i Silvan for en 18 mm.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-01-06 12:02

Leonard wrote:

> Krysdfiner til trailere

> Byggecenter

> 244x122 eller måske længere (op til 260)

I modsætning til fx. gipsplader er karosseriplader i 1,25x2,50 m

--

Christian

Fra : KASO

Dato : 04-01-06 12:58

>I modsætning til fx. gipsplader er karosseriplader i 1,25x2,50 m

Hmm - måske for at man bagefter kan transportere plader på 122x244 i sin
trailer ?!?!

(Jeg har ikke selv trailer (jeg er sjællænder) - så jeg har ingen erfaring
her )

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-01-06 13:00

KASO wrote:

> Hmm - måske for at man bagefter kan transportere plader på 122x244 i sin
> trailer ?!?!

Måsek, jeg tror nu snarer det har noget at gøre med
lastbilhængernes størrelse.

> (Jeg har ikke selv trailer (jeg er sjællænder) - så jeg har ingen erfaring
> her )

LOL

--

Christian

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 04-01-06 13:29

Hvad hedder det?

Vandfast krydsfiner !
/ad

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-01-06 13:48

Awul Dasfilshabeda wrote:
> Hvad hedder det?
>
> Vandfast krydsfiner !

Nej, det er ikke det samme.
Karrosseriplade/støbekrydsfiner er meget stærkere end alm. vandfast
krydsfiner.

--

Christian (som næsten lige har brugt 7 stk 1250 x 2500 x 18 mm plader
til hestebokse og derfor ved at der er STOR forskel)

Fra : Allan Jensen

Dato : 04-01-06 18:17

Hej - Denne link har såvel marine finer og støbefiner plader - op til
150x300cm

http://www.ferrywood.dk/

Mvh Allan

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-01-06 20:02

"TG4600" <tg4600@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hvad hedder det?

MDF plader

Hvor kan det købes?

Prøv en søgning på MDF plader.

Hvor store plader kan man få?

50-60-120-125 x 250 - 300 cm., , de findes fra 12 til 30 m.m. tykkelse.

Hvad koster det?

Meget forskellige priser, kender du evt. en reperatør af lastvogne &
trailere kan du nok der købe til billigste priser.

Eller skal man hellere overveje en ny trailer?

Ikke nødvendigt.

MVH Hans

Fra : .J.S...

Dato : 04-01-06 20:26

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "TG4600" <tg4600@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad hedder det?
>
> MDF plader

MDF er ikke hårdt nok i overfladen til det formål, bliver ridset og suger
vand..

Det rødbrune som ligger i bunden af de fleste trailere hedder
støbekrydsfiner.
Det er belagt med noget fenol på begge sider som giver en slidstærk
overflade.

De fleste trælaster har det i standard pladestørrelse, ofte er man dog
pisket til at købe en hel plade uanset hvor meget skal bruge.

mvh/JS

Fra : Møller

Dato : 04-01-06 20:38

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> [...]
>
> De fleste trælaster har det i standard pladestørrelse, ofte er man dog
> pisket til at købe en hel plade uanset hvor meget skal bruge.

Ja du kom 2 sec før mig

MDF-plade. Det er da at give whisky til en dranker!!

MDF plader er gode indendørs, men må ALDRIG bruges i fugtige rum eller
udendørs, da de suger vand som en svamp og så smuldrer de på ingen tid:

Så JS har ret det skal være vandfast krydsfiner med fenol overflade, eller
du kan lægge en ½ hård tåreplade af alu. på den gamle bund.

Møller

Fra : Armand

Dato : 05-01-06 19:11

..J.S... wrote:

> De fleste trælaster har det i standard pladestørrelse, ofte er man dog
> pisket til at købe en hel plade uanset hvor meget skal bruge.

Så er det jo praktisk at Brenderup lige netop har brugt bund-målene
122cm gange 244cm på min på'ningsvugn

--
Armand.

Fra : TG4600

Dato : 04-01-06 22:44

Tak til alle!

Jeg kunne ikke drømme om at bruge MDF, til det formål. MDF har en fin
overflade, men skal behandles for at kunne tåle fugt og slid, begge
dele vil en trailer blive udsat for. Men linket til ferrywood, vil jeg
skrive mig bag øret, så kan jeg gå i gang med projektet, når det
bliver lidt varmere i vejret.

/TG

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-01-06 09:06

Hans L. Jørgensen wrote:
> "TG4600" <tg4600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> MDF plader

NEJ !
MDF er vandsugende.
Det er karosseriplade eller støbefiner.

> Meget forskellige priser, kender du evt. en reperatør af lastvogne &
> trailere kan du nok der købe til billigste priser.

På tilbud i Silvan i denne uge til 400 kr / plade, ret billigt.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-01-06 09:01

Armand wrote:

> Så er det jo praktisk at Brenderup lige netop har brugt bund-målene
> 122cm gange 244cm på min på'ningsvugn

Både og, karosseriplader har std. mål på 125x250 cm

--

Christian

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 01:33

Christian B. Andresen wrote:

> Både og, karosseriplader har std. mål på 125x250 cm

Tjaeh - Så er det jo bare ikke sådan em der skal i.
Den 22mm vandfaste krydsfiner (á "Douglas-plade") der ligger i nu er
forøvrigt ca. 10 år gammel og er først nu begyndt at "trevle" i
overfladen så man ikke kan skovle last af uden at gå i bunden, så hvis
prisen på støbeplade gør ondt i forhold til, kan jeg kun anbefale sådant!

--
Armand.
(der nok lige frekventerer Silvan omkring Støbe-plade tilbud)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-01-06 10:30

Armand wrote:

> [...]
>
> --
> Armand.
> (der nok lige frekventerer Silvan omkring Støbe-plade tilbud)

Fornuftigt

--

Christian