Lusket Kadett E....
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 03-01-06 22:17

Nu lader kadetten, MEN der er et-eller-andet der
sluger strømmen.

Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?

En klassisk Kadett fejl???

Henrik

Fra : Armand

Dato : 03-01-06 22:29

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
> sluger strømmen.
>
> Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
> alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?

Pil polklemmerne af batteriet næste gang du forlader den - Hvis den
stadig aflader så er det batteriet der er klappet sammen i en fatal grad

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-01-06 22:58

> Pil polklemmerne af batteriet næste gang du forlader den - Hvis den stadig
> aflader så er det batteriet der er klappet sammen i en fatal grad
>
> --
> Armand.

Som jeg har prøvet det - godt nok ikke med en Kadett - så er et
sammenklasket batteri kun meget dårligt i stand til at starte bilen efter en
nat med laderen på.
Til gengæld havde jeg en gang en Toyota, der brugte strøm som en gal. Det
viste sig at være relæet til elbagruden. Det hang så elbagruden var tændt
konstant - også selv om nøglen til bilen lå i min lomme!
Prøv at fjerne ledningerne til de forskellige strømslugere i bilen - sådan
en ad gangen. Med lidt held kan du finde synderen på den måde.
Eller måske ligefrem prøve med et voltmeter ?

Same bil, hvor batteriet klappede sammen, smed generatoren 2 gange. Med
fuldt ladet batteri ku jeg lige køre Amager-Øbro-Amager på en nats
opladning - den døde ligesom jeg havde parkeretigen hjemme - er du helt
sikker på at den lader ?
Og at ladestrømmen kommer frem til batteriet ?

Ak ja - desværre blot flere muligheder

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder

Fra : Armand

Dato : 04-01-06 00:14

Jesper Hedegaard wrote:

> Som jeg har prøvet det - godt nok ikke med en Kadett - så er et
> sammenklasket batteri kun meget dårligt i stand til at starte bilen efter en
> nat med laderen på.

Som jeg andetsteds i tråden har berettet, så klarede svigerindens Fiat
at blive jump-startet; "køre strøm på" á en længere tur og test-starte
ved hjemkomst - Men 1½ time senere var batteriet atter dødt!
udskiftning af det kun et par år gamle batteri løste problemet permanent

Afmontering af polklemmerne vil i dét tilfælde affærdige enhver tvivl om
krybestrøm som årsag til strømtabet og således i givet fald tydeligt
dømme batteriet ude - Og når nu manden er i dyb tvivl om problemets
arnested, så er der kun at begynde at diagnosticere sig gennem el-nettet
og dér er afmontering af polskoene en enkel operation at starte
fejlsøgningen med, og som tillige kan spare en for meget arbejde hvis
man derigennem får pinpointet batteriet som synderen :-|

--
Armand.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-01-06 00:52

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Nu lader kadetten, MEN der er et-eller-andet der
> sluger strømmen.

Mål dig frem

> Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
> alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?
>
> En klassisk Kadett fejl???

En bagdør der lukker dårligt!

Hvis bagagerumsklappen ikke lukkes ordenligt lyser bagagerumsbelysningen,
hvilket er nok!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Broegger

Dato : 04-01-06 09:03

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev

> Så den vil ikke starte hvis den har stået længe nok til at
> alt strømmen er brugt, hvad dælen kan det være?

Prøv at pille den ene pol af batteriet og sætte en prøvelampe imellem
polen og klammen. Hvis den lyser har du afladning. Ellers er det som
allerede skrevet batteriet der er blevet træt.
Hvis det er afladning skal du have et amperemeter på, så kan du få en
indikation på hvormeget det er, og dermed en ide til hvor afladningen kan
være.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 04-01-06 21:18

> [...]
>
> --
> Hilsen Thomas
> du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

Den slår en lille gnist.....

Henrik

Fra : Broegger

Dato : 04-01-06 22:01

> Den slår en lille gnist.....

Så er der afladning. Har du prøvet at holde en prøvelampe i mellem? På
værkstedet sagde vi i min tid (15 år siden) at hvis det ikke var nok til at
få pæren til at gløde, så var det næppe der problemet ligger.
Og en gnist kan springe selv med et meget lille forbrug.
Alternativt smid et amperemeter imellem.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk