Et par sekunders for høj tomgang...
Fra : Dak

Dato : 03-01-06 16:57

Efter at jeg legede total newbie på amagerbrogade er bilen begyndt at have
disse få men lange sekunders tomgang på 1500 o/m istedet for de ca. 900 o/m.

Historien avr at jeg i dag skulle dreje af amagerbrogade og da man laver et
fuldt stop, så var det selvfølgelig logisk nok for mig at sætte i gang fra
3. gear! Den hakkede jo noget så voldsomt og gik ud. Jeg startede
den så med det samme(og stadigvæk i 3. gear) og den hostede mærkelig nok
stadigvæk voldsomt selvom jeg filede koblingen meget men da jeg kom lidt i
hastighed må jeg havde skiftet til 2. gear uden at tænke over det. Nå men så
trillede jeg 200m ned ad sidevejen og stoppede for rødt. Og gæt hvad gear
jeg startede i? ja 3.gear, men denne gang gik den ikke ud og jeg
opdagede fejlen og skiftede til anden.

Men nu bliver nålen på de 1500o/m de sekunder selvom jeg har "genstartet"
motoren op til 2 gange da jeg kom hjem(300m senere).

Spørgsmålet er om hvad der kan være galt? er det en computer som siger fordi
den gik ud at den skal have mere choker(ikke fordi jeg tror der er en
computer i den. ) eller kan jeg nu kommet til at have ødelagt noget nyt?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-01-06 17:07

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Efter at jeg legede total newbie på amagerbrogade er bilen begyndt at have
> disse få men lange sekunders tomgang på 1500 o/m istedet for de ca. 900
> o/m.

____SNIP___

Du har meget fornøjelse ud af den bil, hva'? :). Jeg tror, at du snart har
oplevet mere end jeg på et helt liv ;).

Fra : Dak

Dato : 03-01-06 19:00

> ____SNIP___
>
> Du har meget fornøjelse ud af den bil, hva'? :). Jeg tror, at du snart har
> oplevet mere end jeg på et helt liv ;).

Hva? er mit forløb ikke normalt? men jeg tror det har noget at gøre med
mine grå fingre. Jeg fik osse en hel masse problemer med motorcyklen da jeg
havde købt den. også selvom den var perfekt stand og det var en mekanikers
kone som havde kørt på den. Men der opstod uforklarlige ting såsom at der
gik hul i tanken et sted som der ikke var nogen før mig som havde prøvet. Så
uheld følger mig i kølvandet. Så hvis der nogen som vil låne mig deres
bil så sig bare til.

Men nu får jeg mig da i det mindste en selvlært mekaniker uddannelse.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"7-9-13 og som har Grunduddannelsen i Mekanik, Logistik og Transport"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-06 20:11

Dak skriver:

> Hva? er mit forløb ikke normalt?

_Nej_

> Men nu får jeg mig da i det mindste en selvlært mekaniker uddannelse.

Rart med en positiv holdning.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-06 09:20

> Jeg fik osse en hel masse problemer med motorcyklen da jeg havde købt den.
> også selvom den var perfekt stand og det var en mekanikers kone som havde
> kørt på den.

Hvilken betydning får det for en motorcykel, at den bliver kørt af en
mekanikers kone? Alle koner, der har en mand, har da en sand verdensmester
som læremester - ikk? *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Dak

Dato : 04-01-06 16:01

> Hvilken betydning får det for en motorcykel, at den bliver kørt af en
> mekanikers kone? Alle koner, der har en mand, har da en sand verdensmester
> som læremester - ikk? *S*

For det første så vil en motorcykel som tilhørte konen være i tiptop stand
da hun ved den mindste mislyd og lign. vil beklage sig højlydt til sin mand
som så vil reparere den med det samme for at stoppe den skingrende lyd.

Tjaa... er ikke gift så don't know!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 04-01-06 18:21

> [...]
> da hun ved den mindste mislyd og lign. vil beklage sig højlydt til sin
> mand som så vil reparere den med det samme for at stoppe den skingrende

Ohhhh.... hvor får man sådan en mand, der "ved den mindste mislyd" i diverse
tekniske installationer fluks reparerer samme? *GGGG*

Get real! *LOL*

Mvh. Lisbeth

Fra : Dak

Dato : 04-01-06 20:33

> Ohhhh.... hvor får man sådan en mand, der "ved den mindste mislyd" i
> diverse
> tekniske installationer fluks reparerer samme? *GGGG*
>
> Get real! *LOL*

ej men nu så du jo ikke hans hus. Hans garage lå helt på den anden side af
grunden så 20m have adskilte huset og hans "værksted". Så mon ikke han
tilbragte en del tid der? der var endda nogen kammeraters cykler derinde som
han også var igang med at reppe på.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-01-06 13:20

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> Du har meget fornøjelse ud af den bil, hva'? :). Jeg tror, at du snart
> har oplevet mere end jeg på et helt liv ;).

*ROFL*

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-01-06 21:18

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Efter, glødetænder den?. For på sån' en gl. sag er der ikke meget automatik
som kan gå amok og resættes. Mit bud er noget vakuum, strømfordeler
etellerandet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-01-06 00:09

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Efter, glødetænder den?. For på sån' en gl. sag er der ikke meget automatik
>som kan gå amok og resættes.

tsk tsk ............. monstro indsprøjtnings-systemet ikke har en
ganske anden mening om tingene ?

Tomgangen er bl.a elektronisk styret - vaccumdåse findes ikke

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Uffe Ravn

Dato : 04-01-06 00:58

Dak wrote:

> Men nu bliver nålen på de 1500o/m de sekunder selvom jeg har
> "genstartet" motoren op til 2 gange da jeg kom hjem(300m senere).

Med genstarte mener du at du har haft batteripolen af?

Og har du haft en længere køretur bagefter?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Dak

Dato : 04-01-06 16:04

> Med genstarte mener du at du har haft batteripolen af?

Nej, bare slukke og tænde.

> Og har du haft en længere køretur bagefter?

ja men se den nye post nu.

Fra : Rune Larsen

Dato : 04-01-06 10:11

Dak wrote:
> [...]sætte i gang fra 3. gear!

> [...]Jeg startede den så med det samme(og stadigvæk i 3. gear)

> [...] Og gæt hvad gear jeg startede i? ja 3.gear,

Hvorfor starter du din bil i 3. gear?

Mvh Rune
Honda Civic 1.5 VTEC

Fra : Dak

Dato : 04-01-06 16:03

> Hvorfor starter du din bil i 3. gear?

Tjaa... det undrede jeg mig jo også over da jeg kom hjem. plejer jo at
starte i 1. gear. Ej det var bare mit hoved som stod af i de par minutter
det hele varede.

Hvis du har fulgt nogenlunde med så ved du også jeg stadigvæk er "ny i bil".
og så kan der opstå de mærkeligste situationer.

Fra : Lars

Dato : 05-01-06 13:15

> [...]
bil".
> og så kan der opstå de mærkeligste situationer.

*lol* - Selverkendelse er ikke så tosset

- Lars