Database over fabriksnye biler?
Fra : Herman Persson

Dato : 03-01-06 15:38

Jeg skal hjælpe en kvinde med at finde en lille hatteæske, og mener at der
er et site, hvor man kan stille kriterier op for fabriksnye biler. Var det
ikke autodatabasen.dk en gang?

Hilsen Herman.

Fra : Mikael L

Dato : 03-01-06 15:51

"Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal hjælpe en kvinde med at finde en lille hatteæske, og mener at der
> er et site, hvor man kan stille kriterier op for fabriksnye biler. Var det
> ikke autodatabasen.dk en gang?

www.bilbasen.dk

Må jeg anbefale en Suzuki Swift, det er en glimrende bil, der kan bare være
lidt leveringstid på alt efter hvilken model det skal være. Jeg har selv en
1,5 5 dørs.

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-01-06 20:56

http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide.asp

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-01-06 21:13

> Jeg skal hjælpe en kvinde med at finde en lille hatteæske, og mener at der
> er et site, hvor man kan stille kriterier op for fabriksnye biler. Var det
> ikke autodatabasen.dk en gang?

I dag er det blandt andet:

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/

Skoda Fabia eller Suzuki Swift. IMO.

(Husk at rustbeskytte japaneren, da den ikke er nær så ruststærk som Fabia)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Herman Persson

Dato : 04-01-06 00:52

Mange tak for de tre sider - og nu bliver det svært

Den skal være blå.

Den skal være så kort som muligt, for biler er så grimme - og den ikke må
kunne ses fra vinduet.

Den skal være 'firkantet', for hun kan ikke li' 'runde' biler.

Den skal kunne operationel leases.

Den skal ha' kopholder.

Hun hader acceleration.

Hun kører i en ZX, som hun holder meget af, men det er på tide at gøre en
ende på dens lidelser.

Altså komfort som flødeskum. Hun benægter eksistensen af køreegenskaber.

Pris: Så lidt som muligt.

Hilsen Herman.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 04-01-06 04:33

> Mange tak for de tre sider - og nu bliver det svært

Tillader mig at komme med et forslag.

> Den skal være blå.

Den kan fås i blå.

> Den skal være så kort som muligt, for biler er så grimme - og den ikke må
> kunne ses fra vinduet.

Den er kun 3,5 meter lang, men den er desværre ikke usynlig :)
Men den er heller ikke iøjenfaldende.

> Den skal være 'firkantet', for hun kan ikke li' 'runde' biler.

Den er ikke firkantet som en gammel Volvo, men heller ikke rund som en VW
Beetle (Boble).

> Den skal kunne operationel leases.

Ifølge producentents danske hjemmeside, kan den godt leases. Men forhør dig
hos forhandleren.

> Den skal ha' kopholder.

Det har den.

> Hun hader acceleration.

0-100 km/t på 15,1 sekunder, er vel okay for en bette bybil.

> Hun kører i en ZX, som hun holder meget af, men det er på tide at gøre en
> ende på dens lidelser.

Skal det være en Citroen, eller må det gerne være andre mærker? Ellers er
der Citroen C1, C2 og C3 som er små bybiler. Men de er lidt runde i det,
især C3'eren.

> Altså komfort som flødeskum. Hun benægter eksistensen af køreegenskaber.

Jeg har ikke prøvet den bil jeg tænker på, så jeg kan ikke udtale mig om
komforten (eller køreegenskaberne).
Men der er to motorversioner, hvoraf 1,1 EX har lidt mere udstyr, bl.a.
skuffe under passagerer sædet foran og fralæggerum under bagagerummet
indvendigt, og fjernbetjent centrallås, elbetjente sidespejle, el-rude hejs
bag, flere højtalere osv, så der er lidt mere komfortudstyr i 1,1 EX'eren.
Alt dette for 10.000 kr ekstra.

> Pris: Så lidt som muligt.

119.000 kr inkl farvetillæg for den "store" benzinmodel med mest standard
udstyr, så kan du selv tilføje endnu mere udstyr efter behov. Bl.a.
aircondition som er ekstra udstyr, til 13.400 kr

Det er en KIA PICANTO som jeg har i tankerne.
www.kiamotors.dk

Mvh

Emil

Fra : Herman Persson

Dato : 04-01-06 10:01

n [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Tillader mig at komme med et forslag.

Meget gerne, det er lissom det jeg ber om

> Den kan fås i blå.

EX til 115.000 Ja.

> Den er kun 3,5 meter lang, men den er desværre ikke usynlig :)
> Men den er heller ikke iøjenfaldende.

Enig.

> Den er ikke firkantet som en gammel Volvo, men heller ikke rund som en VW
> Beetle (Boble).

Den er sikkert firkantet nok.

> Ifølge producentents danske hjemmeside, kan den godt leases. Men forhør
> dig hos forhandleren.

Kan alle biler ikke leases gennem nogle specielle firmaer? Det vigtige for
hende er, at hun aldrig mangler bil - så erstatningsbil ved service og evt.
andre værkstedsbesøg.

> Det har den.

Det har vel næsten alle biler i dag?

> 0-100 km/t på 15,1 sekunder, er vel okay for en bette bybil.

Hun ville nok have foretrukket 25 sekunder

> Skal det være en Citroen, eller må det gerne være andre mærker? Ellers er
> der Citroen C1, C2 og C3 som er små bybiler. Men de er lidt runde i det,
> især C3'eren.

Den første C2 - eller var det C3 - som videreførte arven efter 2CV, kunne
hun ikke fordrage, men nu nærmer de sig noget acceptabelt. Det må være et
hvilket som helst mærke, for hvis hun kan li' bilen er det lige meget, hvad
andre mener om mærket. Hun kender 6-7 mærker.

> [...]
> hejs bag, flere højtalere osv, så der er lidt mere komfortudstyr i 1,1
> EX'eren. Alt dette for 10.000 kr ekstra.

Fjernbetjent centrallås er hun vild med, og det er ikke så mærkeligt

Problemet er, at hun bor langt ude på landet, vil have flødeskumskomfort -
og vil ha' en bybil.

> [...]
> aircondition som er ekstra udstyr, til 13.400 kr
>
> Det er en KIA PICANTO som jeg har i tankerne.

Hilsen Herman.

Fra : Uni Bull

Dato : 04-01-06 17:48

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ærgeligt at den skal være fabriksny - eller ville en gammel Lada vist
opfylde
alle krav... ...hvis man kan finde et sted at lease den... ...altså
kopholderen...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : BJ

Dato : 04-01-06 17:56

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ærgeligt at den skal være fabriksny - eller ville en gammel Lada vist
> opfylde
> alle krav... ...hvis man kan finde et sted at lease den... ...altså
> kopholderen...

Jeg er sikker på, chancen kommer i 2006 .... endda en sprit ny Lada..

Se evt. http://www.bt.dk

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 04-01-06 18:04

KLIP

> Jeg er sikker på, chancen kommer i 2006 .... endda en sprit ny Lada..

Jeg glemte lige at sige, den nye Lada Kalina skal kun koste 52.500 kr.
........................... på det tyske marked.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-06 10:09

> Mange tak for de tre sider - og nu bliver det svært
>
> Den skal være blå.

Tag Swift'en.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Herman Persson

Dato : 04-01-06 11:00

> "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse

> Tag Swift'en.

For 14 - 15 år siden var jeg varm på en Swift Sedan, som blev kritiseret for
hård og ukomfortabel affjedring - er der kommet mere flødeskum i
støddæmperne?

Hilsen Herman.

- -

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-06 11:36

> For 14 - 15 år siden var jeg varm på en Swift Sedan, som blev kritiseret
> for hård og ukomfortabel affjedring - er der kommet mere flødeskum i
> støddæmperne?

Kan slet ikke sammenlignes. Idag har man multilink ophæng, som giver en helt
anden komfort.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Herman Persson

Dato : 04-01-06 15:28

> "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan slet ikke sammenlignes. Idag har man multilink ophæng, som giver en
> helt anden komfort.

Den er så oplagt en mulighed 370 cm lang, tak.

Hilsen Herman.

Fra : KASO

Dato : 04-01-06 11:22

> [...]
> ende på dens lidelser.
>
> Altså komfort som flødeskum. Hun benægter eksistensen af køreegenskaber.

En Hyundai Getz er ret firkantet - og kunne være et godt & billigt bud!

Fra : Herman Persson

Dato : 04-01-06 15:35

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> En Hyundai Getz er ret firkantet - og kunne være et godt & billigt bud!

Den har jeg tænkt på 381 cm.

Sammenligning af komfort Swift og Getz?

HH

Fra : KASO

Dato : 04-01-06 16:28

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Den har jeg tænkt på 381 cm.
>
> Sammenligning af komfort Swift og Getz?

Ingen erfaringer, men Getz skulle have en - for størrelsen - ganske god
komfort - om den er bedre eller dårligere end Swift, aner jeg ikke. Uden at
have prøvet dem, ville jeg nok personligt være mest stemt for Swiften
(design, køreegenskaber, sikkerhed), men Getz er ikke noget dårligt
alternativ. Husk dog i begge tilfælde at give ekstra rustbeskyttelse!

Pt. skulle der vist også være kampagne på Opel Corsa, der sælges ret
billigt, men den er jo nok for rund
Tilsvarende har Renault kampagne for den gl. model af Clio - men igen - den
er måske også for rund....

Fra : Herman Persson

Dato : 05-01-06 08:00

> [...]
> at have prøvet dem, ville jeg nok personligt være mest stemt for Swiften
> (design, køreegenskaber, sikkerhed), men Getz er ikke noget dårligt

Bilen skal have en vis signalværdi i hendes lille virksomhed, og hun vil
gøre sig bedst i seneste model.
Getz'en er vist lige blevet faceliftet, så ukavalificeret gæt: Ny model om
to år.

>Husk dog i begge tilfælde at give ekstra rustbeskyttelse!
Den skal leases

> Pt. skulle der vist også være kampagne på Opel Corsa, der sælges ret
> billigt, men den er jo nok for rund

Ja, meget - ellers ku' hun jo vælge en Ka

> Tilsvarende har Renault kampagne for den gl. model af Clio - men igen -
> den er måske også for rund....

Og for gammel.

Hilsen Herman.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-01-06 13:44

> Bilen skal have en vis signalværdi i hendes lille virksomhed, og hun vil
> gøre sig bedst i seneste model.

Mht signalværdien, så skulle hun tage og vente på den nye Fiat Punto
(Grande). Den er slet ikke firkantet, men signalværdien er høj!
Hvis du vil gøre det billigere, så kan I vente i nogle måneder, så sættes
den gamle Punto nok til salg med kampagnepriser, og den gamle Punto er da
nogenlunde firkantet.

Mvh

Emil

Fra : Herman Persson

Dato : 05-01-06 15:09

> [...]
sættes
> den gamle Punto nok til salg med kampagnepriser, og den gamle Punto er

Tak for tipppet, men næh, nej - det er vigtigt at den er kort:

''Først og fremmest er Punto blevet en meget stor lille bil. Den tilhører
angiveligt stadig det såkaldte B-segment - kompaktbilerne - hvor
konkurrenterne blandt andet hedder Peugeot 206, Suzuki Swift, VW Polo og
Renault Clio.
Men reelt er Punto vokset ud af klassen. Mest i længden, hvor den med sin
nuværende størrelse på over fire meter er blevet et alternativ til bilerne
fra det såkaldte C-segment''

Hilsen Herman.

Fra : KASO

Dato : 05-01-06 20:24

> [...]
> sættes
> da
>
> Tak for tipppet, men næh, nej - det er vigtigt at den er kort:

Så må det være en Smart, en Peugeot 1007 eller en Mini, der skal findes....

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 05-01-06 20:47

> Så må det være en Smart, en Peugeot 1007 eller en Mini, der skal
> findes....

En Smart og især Mini'en hører ikke til den billige ende i forhold til deres
størrelse :(
Og Smart'en (og nok også Mini'en) er nok lidt for i øjenfaldende til Herman
Persson's kone...
Herman: Hvordan hænger det sammen, at den ikke må være i øjenfaldende, og
samtidig have signalværdi? Skal det forstås sådan, at det skal være en
anonym bil, men med en vist status?

Mvh

Emil

Fra : Herman Persson

Dato : 06-01-06 04:11

> [...]
og
> samtidig have signalværdi? Skal det forstås sådan, at det skal være en

Præcis

Hun er er særdeles følelsesladet mht. biler. De siger hende absolut intet,
er irriteret over at skulle bruge penge på den slags. På den anden side,
skal bilen være 'pæn' den ene dag - og næste dag er det lige meget.
Det er mig, der forsøger at styre hende i den bedste retning. Den skal
tager stadig længere tid at komme igang med forretningen om morgenen. Det
skal også helst være indeholdt i signalværdien, at bilen tyder på en vis
økonomisk fornuft.
I går viste jeg hende Swift og Colt, og DEN kunne hun godt li'.

HH.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 06-01-06 13:44

> I går viste jeg hende Swift og Colt, og DEN kunne hun godt li'.

Jeg lejede en dag den nye Mitsubishi Colt, den var virkelig behagelig at
køre i. Og der var fin plads til bagsædepassagererne, til trods for den
lille størrelse!
Helt sikkert en bil jeg ville kigge på, hvis jeg skulle skifte bil i dag.

Du kan leje en hos www.driveon.net, men de udlejer en par forskellige
mærker, så sig at du skal bruge en Colt! Det var i København jeg lejede den.

Mvh

Emil

Fra : Herman Persson

Dato : 06-01-06 03:55

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

..

> Så må det være en Smart, en Peugeot 1007 eller en Mini, der skal
> findes....

Smart er nok umulig at lease og gør sig næppe på landevej.
Peugeot 1007 har jeg vist hende billede af, men den er nokt for dyr.
Mini'en ville jeg så afgjort selv vælge i den situation, men alt alt for
dyr.

Nu er hun begydte at snakke om Yaris Verso, Berlingo og lignende på gule
plader, men den store rumlekasse bagi, har hun ikke brug for, og der er vel
heller ikke det store at spare.

Hilsen Herman.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-01-06 06:26

Herman Persson skriver:

> Nu er hun begydte at snakke om Yaris Verso, Berlingo og lignende på gule
> plader, men den store rumlekasse bagi, har hun ikke brug for, og der er vel
> heller ikke det store at spare.

VW fox ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe