Onboard Computeren i BMW 325i, hvordan mål~
Fra : Bjarne Haug

Dato : 03-01-06 11:02

Hej

Jeg har netop for 1½ uge siden fået skiftet olie på bilen, men så I går
aftes ringede min kammerat og fortalte mig at der hvor den havde holdt
parkeret dagen efter nytår var der opstået en stor olie pøl...

Jeg løb ned hev "måleren" op og dem var TOM... Måske er min måler gået i
stykker eller måler den kun trykket og måske har der været tryk nok til den
ikke har fornemmet noget galt?

--

I hvert fald smed jeg 3 liter på og kørte direkte ned til Olie manden og
skældte dem ud... Det viste sig så at de ikke havde monteret en O-ring

Bilen lyder fint og den lugter ikke brændt eller noget, men er der noget jeg
skal være opmærksom på i den nærmeste fremtid? Jeg har jo nok kørt en del
kilometer med meget lav oliestand... Damn for den har kun gået 110.000km og
er i perfekt stand...?

mvh
Bjarne Haug

Fra : Pizzabager

Dato : 03-01-06 11:14

> [...]
>
> Jeg løb ned hev "måleren" op og dem var TOM... Måske er min måler gået
> i stykker eller måler den kun trykket og måske har der været tryk nok til

Den måler kun olie trykket, og hvis der ikke har mangler olietryk er der
ingen skade sket.

kasper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-06 11:12

"Bjarne Haug" <crap@haug.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skældte dem ud... Det viste sig så at de ikke havde monteret en O-ring
> korrekt og at der var smidt olie fra filteret... Jeg fik selvfølgelig det

Det har jeg prøvet 2 gange ved Quik Pot i Esbjerg. Første gang kørte jeg ind
til dem, de checkede bilen og meddelte der var ikke noget galt - og derefter
var der ingen problemer!

2. gang måtte jeg køre på fremmed værksted, hvilket kostede mig et nyt
olieskift.

Jeg bruger ikke quik pot mere. Det går for quikt derinde.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bjarne Haug

Dato : 03-01-06 13:00

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> olieskift.
>
> Jeg bruger ikke quik pot mere. Det går for quikt derinde.

Hehe det var også Quick Pot på Frederiksberg i det her tilfælde. Jeg kan se
at andre steder i forummet er der nogen som har brokket sig lidt over dem.
Mon ikke det er med god grund. Jeg var grøn da jeg gik derind, men blev
faktisk lidt nervøs da jeg hørte ude fra værkstedet, fra mekanikeren til
chefen, "hvilken olie skal der på denne her model?"... Og desværre blev det
jo bevist sandt.

Nå, men der heldigvis ingen skade sket og de fiksede tingene gratis, omend
jeg nok lige holder et vågent øje med olien..

vh
Bjarne KBH