Vindstøj i VW Polo
Fra : Michael Kristensen

Dato : 03-01-06 00:08

Jeg har en ændre VW polo 1.3 1985, som jeg egentlig er meget glad for. Jeg
har fået længere til arbejde og er begyndt at blive irriteret på, at der er
vindstøj fra venstre dør (turbulens, især ved hastigheder over 70 km/t).

Jeg kan se, at døren er blevet skiftet før jeg blev ejer af bilen.

Er der nogen simpel måde at prøve at fjerne vindstøjen på?

vh
Michael Kristensen

Fra : Christian Raaby

Dato : 03-01-06 02:51

> Er der nogen simpel måde at prøve at fjerne vindstøjen på?

Jeg har selv haft en Polo magen til... Med dertil hørende vindstøj

Problemet var den forreste lodrette gummi-liste som ruden kører i. Den blev
trukket en smule med ned af ruden ved nedrulning, hvilket gjorde, at der var
en utæthed øverst oppe.

Prøv at rulle ruden helt ned, og så træk gummi-listen så langt op du kan.
Dette gøres ca. en gang om måneden afhængig af antal op/ned-rulninger

Held og lykke med det.

Mvh.
Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-01-06 09:22

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan se, at døren er blevet skiftet før jeg blev ejer af bilen.
>
> Er der nogen simpel måde at prøve at fjerne vindstøjen på?

Prøv at dreje sidespejlet ind og se om det hjælper ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-06 16:50

> [...]
>
> Jeg kan se, at døren er blevet skiftet før jeg blev ejer af bilen.
>
> Er der nogen simpel måde at prøve at fjerne vindstøjen på?

Køre mindre end 70 Km/t

--
Tom