Billige helårs slidbane dæk der kan holde ~
Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 02-01-06 20:00

på min gamle bil sad der nogen slidbane dæk, som var tæt på
uopslidelige. Jeg ved at det var slidbane dæk, men ellers ved jeg ikke
noget om dem. Kan det være rigtigt at slidbane dæk holder længe? Jeg
er stort set ligeglad med støj og kørekomfort, bare de holder længe
og de ikke er sikkerhesmæssigt uforsvarlige. Findes der sådanne dæk?

/C

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-06 20:24

<madsgormlarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

----------------
Det er vel dem som kaldes Viborg dæk, hvor de klistrer noget nyt gummi på
nogle gamle mølædte sutter

--
Tom

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 02-01-06 21:02

> [...]
>er stort set ligeglad med støj og kørekomfort, bare de holder længe
>og de ikke er sikkerhesmæssigt uforsvarlige. Findes der sådanne dæk?

Hvis de holdt længe må det være tegn på at gummiblandingen
har været meget hård, og derved også gansk ubrugelige i
koldt/sneglat/isglat føre. Vinterdæk er jo netop et dæk der
ud over det grove mønster, har en blød gummiblanding og
derved står bedre fast.

Fra : madsgormlarsen@gmail~

Dato : 02-01-06 22:34

> Hvis de holdt længe må det være tegn på at gummiblandingen
> har været meget hård,
Det vil jeg ikke udelukke, faktisk tror jeg du har ret i at de har
været meget hårde, de larmede helt pænt. Kan man købe sådan nogen
hårde karle et sted?

og derved også gansk ubrugelige i
> koldt/sneglat/isglat føre. Vinterdæk er jo netop et dæk der
> ud over det grove mønster, har en blød gummiblanding og
> derved står bedre fast.

Men jeg har aldrig haft problemer med dem i sne, tværtimod kørte de
som en drøm i glat føre, det er de bedste dæk til vinterkørsel jeg
har prøvet. Men jeg kan så gætte på at det måske skyldes at de var
ret smalle.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-01-06 07:58

madsgormlarsen@gmail.com wrote:
> Det vil jeg ikke udelukke,

Det er rigtigt.
Bare se på racerbiler.
Jo blødere dæk, jo bedre grip, jo kortere holder de.

Ellers har du ikke prøvet gode dæk...