Så kender man vist ikke sin bil s
Fra : Lars [6710]

Dato : 27-12-05 22:02

Hejsa

check lige dette video klip hos TVSyd

http://www.tvsyd.dk/page/3?clip=18432

52 sekunder inde i klippet er der en stakkels mand som vist ikke er helt
med på hvad der sker....
Sådan en fætter er sq da forhjulstrukket...(Eller er jeg helt galt på
den ????)
Og hvorfor triller han ikke bare ned igen, så han ikke spærrer ???

mvh

Lars

Fra : Brian

Dato : 27-12-05 22:09

Lars [6710] wrote:

> 52 sekunder inde i klippet er der en stakkels mand som vist ikke er
> helt med på hvad der sker....
> Sådan en fætter er sq da forhjulstrukket...(Eller er jeg helt galt på
> den ????)

Nææ, det er da bare en Escort - måske han tror det er en Sierra

> Og hvorfor triller han ikke bare ned igen, så han ikke spærrer ???

Jaa... manden er fra Kolding, de er ikke de hurtigste dyr i skoven

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-12-05 22:14

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43b1ad48$0$15787$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jaa... manden er fra Kolding, de er ikke de hurtigste dyr i skoven

Ahrem....

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-12-05 22:14

Brian wrote:

> Jaa... manden er fra Kolding, de er ikke de hurtigste dyr i skoven

ROFL

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-12-05 11:01

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Jaa... manden er fra Kolding, de er ikke de hurtigste dyr i skoven

....eller den stiveste pik i saunaen (ny variant, jeg lige har hørt)

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Brian

Dato : 28-12-05 15:39

Peter Ingsø Laursen wrote:

> ...eller den stiveste pik i saunaen (ny variant, jeg lige har hørt)

Jeg vil ikke engang spørge efter hvor, og i hvilken anledning, du
har hørt det... det må gå under privatlivets fred

/Brian

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-12-05 16:43

> Jeg vil ikke engang spørge efter hvor, og i hvilken anledning, du
> har hørt det... det må gå under privatlivets fred

Det er også meget hemmeligt... men sjov vending, synes jeg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 22:27

> http://www.tvsyd.dk/page/3?clip=18432
> Så kender man vist ikke sin bil særligt godt !!!

Fårck, hvor en skærm..(som man siger i det sønderjyske..)

- Een ting er, at tumpen ikke kan køre op af rampen.

- En anden ting er, at han ikke bakker den op, hvilket ville være lettere.

- En tredje ting er, at han ikke bare kører ned igen.

- En fjerde ting er, at han siger, bilen trækker på de bagerste hjul, når
den åbenlyst trækker på de forreste.

Når man ser den slags der, går det op for en, hvordan der kan køre så mange
idioter rundt i trafikken, der hverken kan afkode trafikken, placere sig
ordentligt eller betjene deres køretøj.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-12-05 22:34

Jan W Nielsen wrote:

> Fårck, hvor en skærm..(som man siger i det sønderjyske..)

Nogenlunde hvad jeg tænkte da jeg så klippet

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-12-05 22:39

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in news:43b1b330$0$8827
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Nogenlunde hvad jeg tænkte da jeg så klippet

Og så er der mig der ikke kan se klippet

Nogen der har rippet det fra deres skod side?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-12-05 22:56

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Og så er der mig der ikke kan se klippet

Nååh, ingen Mediaplayer 10 ???
(heller ikke her)

> Nogen der har rippet det fra deres skod side?

Vupti over på tv2regionerne.dk, find udsendelse, start player, kopier
link og ned i cocsoft streamdown, så er den hjemme (altså hele
udsendelsen på 60MByte)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-12-05 23:21

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Vupti over på tv2regionerne.dk, find udsendelse, start player, kopier
> link og ned i cocsoft streamdown, så er den hjemme (altså hele
> udsendelsen på 60MByte)

Kanoooon

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-12-05 09:17

> Og så er der mig der ikke kan se klippet
>
> Nogen der har rippet det fra deres skod side?

Har samme problem, og jeg HAR opdateret til Windows Media Player 10 via
linket fra tv2's side.

Weird!

\Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-05 09:19

Michael Jensen skriver:

> Har samme problem, og jeg HAR opdateret til Windows Media Player 10 via
> linket fra tv2's side.

Tillykke, du har nu sløvet din mediaplayer med 20 %

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-12-05 09:24

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Tillykke, du har nu sløvet din mediaplayer med 20 %

Yep, ved det godt! Men jeg bruger den stort set aldrig! Den gamle 6.4 kører
jo suverent hvis man endelig SKAL bruge noget fra microsoft.

Michael

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 28-12-05 00:23

> Når man ser den slags der, går det op for en, hvordan der kan køre så
> mange idioter rundt i trafikken, der hverken kan afkode trafikken, placere
> sig ordentligt eller betjene deres køretøj.

Men heldigvis siger manden at han bliver hjemme når der bliver snestorm..
det er da det eneste positive der er ved ham ;)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-12-05 01:25

> Fårck, hvor en skærm..(som man siger i det sønderjyske..)
>

> - Een ting er, at tumpen ikke kan køre op af rampen.

Slet ikke nogen usædvanlig situation.

> - En anden ting er, at han ikke bakker den op, hvilket ville være lettere.

Den påstand tror jeg ikke helt du har gennemtænkt Jan, bilen er
baghjulstruket, prøv at gennemse klippet, hans spor foran bilen er meget
lige, bærer ikke tegn på det som sker med forhjulstræk, når hjulene slipper
grebet i glat føre.

> - En tredje ting er, at han ikke bare kører ned igen.

Igen kig på klippet, er meget sikker på at han efter få meter baglæns har
rørt bremsen, og da foraksel er der bilen først bremser, skrider bilens
forende ud (til venstre).

> - En fjerde ting er, at han siger, bilen trækker på de bagerste hjul, når
> den åbenlyst trækker på de forreste.

Der er absolut ikke noget i klippet der indikerer at bilen imod mandens
udsagn er forhjulstrukket.

> Når man ser den slags der, går det op for en, hvordan der kan køre så
> mange idioter rundt i trafikken, der hverken kan afkode trafikken, placere
> sig ordentligt eller betjene deres køretøj.

Og som her - hvor mange andendags frelse der ligeledes huserer her, og -
endnu værer på vejene.

MVH Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-05 08:19

"Hans L. Jørgensen" skriver:

> Slet ikke nogen usædvanlig situation.

Nej

> Den påstand tror jeg ikke helt du har gennemtænkt Jan, bilen er
> baghjulstruket,

Så er det sku den første Escort af nyere model jeg har set der er
baghjulstrukket. Så specielt bygget en bil manden har, må han da vide at
den er baghjusltrukket.

> prøv at gennemse klippet, hans spor foran bilen er meget
> lige, bærer ikke tegn på det som sker med forhjulstræk, når hjulene slipper
> grebet i glat føre.

Kig rigtigt god på klikket. Manden har været på vej op, den begynder at
glide og han jokker sømmet i bund. Så spinner den og skrider ud med
forenden, samtidigt med at den glider baglæns.

> Der er absolut ikke noget i klippet der indikerer at bilen imod mandens
> udsagn er forhjulstrukket.

Ford Escort ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-05 08:26

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :

>Der er absolut ikke noget i klippet der indikerer at bilen imod mandens
>udsagn er forhjulstrukket.

Ikke andet en bilens udseende - Det er sgu' længe siden Escorterne
kørte med baghjulstræk - denne er en forhjulstrækker.
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-05 11:03

> Den påstand tror jeg ikke helt du har gennemtænkt Jan, bilen er
> baghjulstrukket..

*ROFL*

> Der er absolut ikke noget i klippet der indikerer at bilen imod mandens
> udsagn er forhjulstrukket.

*ROFLMAO*

Den på gældende Ford Escort er mindst den anden i træk i modelrækken, der
ikke trækker på baghjulene.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-12-05 15:19

> *ROFL*

> *ROFLMAO*

Jeg nyder dine - ofte saglige indlæg, men disse er der satme ikke meget
substans i, men - selvfølgelig med mulighed for fri tolkning.

> Den på gældende Ford Escort er mindst den anden i træk i modelrækken, der
> ikke trækker på baghjulene.

Kan godt være du har ret med hensyn til bilmærke Jan, men derfra og så til
at vedhæfte betegnelser som tumpe & idiot p.g.a. hans udtalelse, er efter
undertegnedes begrebsverden langt ude, hvis en her i gruppen bruger den
slags udtalelser mod dig, har du jo tidligere bevist at også du får
tendenser til at gå "i selvsving". Hvilket jeg under alle omstændigheder har
forståelse for.

Med hensyn til situationen manden selforskyldt har bragt sig i, jeg har
gennem mine godt 42 år på landevejen set mange bilister havne i samme
situation hvor de går i stå midt på en stigning, de vil jo gerne videre,
derfor er eneste mulighed at lade køretøjer køre baglæns, det går også fint
nogle få meter, men så går det pludselig for hurtigt, de træder "lidt" på
bremsen, som vi alle ved bremser hjulene på forakslen før og mere end på
bagakslen, resultatet - forenden svinger ud til siden, og køretøjet holder
på tværs (ligesom den ulykelige bilist i Kolding) som ulykkeligvis ikke selv
tør gøre mere ved sagen på egen hånd, kan dog ikke af den grund find belæg
for at titulere ham som tumpe og andre obskure titler.

Så sent som sidste mandag formiddag, oplevede jeg en chauffør med sættevogn
som var gået i stå på noget der lignede en 5%'s stigning, lang bakke med
sving. Da jeg kom frem til ham holdt jeg ind på en sidevej for evt. at
hjælpe ham med lidt grusstrøning, på vej hen til ham erfarer jeg at vejen er
så glat at den er svær at gå på, da jeg næsten er oppe ved bagenden af hans
trailer kan jeg høre at han lægger/slipper håndbremsen, jeg råber meget højt
til ham at han skal blive holdende, hvilket han gør. da han hopper ud af
bilen ryger han på r.ven *grin*.

Havde han startet et "tilbagetog" på den glatte bakke kunne han efter din
begrebsverden formentlig også have fået påhæftet både tumpe og idiot, i den
situation nok mere relevant set i lyset af hans arbejde som professinel
chauffør (burde naturligvis vide bedre), hvilket vi jo ikke ved med ham på
videoklippet.

For mig vil den slags udtryk _aldrig_ komme på tale over for medtrafikanter,
højst en hovedrysten og et skævt smil.

Ikke fordi jeg ikke selv kan lide at "lege" med bilen, mere fordi jeg
behandler mine medtrafikanter som jeg selv ønsker at blive behandlet.

MVH & godt nytår
Hans

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-05 15:46

> Kan godt være du har ret med hensyn til bilmærke Jan, men derfra og så til
> at vedhæfte betegnelser som tumpe & idiot p.g.a. hans udtalelse, er efter
> undertegnedes begrebsverden langt ude

Du taler til mit bedre jeg - og du har naturligvis ret.

Jeg vil i så fald nøjes med at sige, at det kan forbløffe mig, at nogle
mennesker med kørekort ved så lidt om deres egen bil, og at der generelt er
så udygtige bilister "derude".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-12-05 20:45

> Du taler til mit bedre jeg - og du har naturligvis ret.

OK Jan - det var ikke et erklæret mål i sig selv at få "ret", dog glad for
at vi på det punkt er enige ,o)

> Jeg vil i så fald nøjes med at sige, at det kan forbløffe mig, at nogle
> mennesker med kørekort ved så lidt om deres egen bil,

Ja og dog - efter de mange år som bilist er der ikke meget der forbløffer
mig. Når jeg så tænker på hvor meget jeg har beskæftiget mig med biler og
motor i forhold til mange bilisters ofte eneste kendskab, der alene består i
at have erhvervet kørekort, uden egentlig at interessere sig for deres bil,
som de blot afleverer til værksted/mekaniker hvis den ikke lyder som den
plejer.

Så er det vel ikke så underligt.

> og at der generelt er så udygtige bilister "derude".

Deri har du ganske ret, kan ikke helt lade være med at sammenligne kørekort
og fly certificat.

Hvis du ikke har nok flyvetimer skal du i PFT (pilot flight training) med
det formål at vedligholde din rutine. Derudover skal der diverse omskolinger
til for at måtte føre andre flytyper.

Hvilket ramaskrig vil der ikke lyde hvis det blev en realitet at bilister
skulle skoles/trænes i bilmodeller. Se til eksempel hvilken modstand
overvågning/sortboks har medført hver gang den diskusion har været op at
vende i offentligheden

Vil godt se den minister der seriøst tør sætte det på dagsordenen, og
forfølge det.

MVH og godt nytår

Fra : Klaus G.

Dato : 28-12-05 21:18

> [...]
> skulle skoles/trænes i bilmodeller. Se til eksempel hvilken modstand
> overvågning/sortboks har medført hver gang den diskusion har været op at

Lidt omskoling kunne nu være en god idé når en 18årig tager kørekort i en
lille bil som en fabia, og så bagefter sætter sig ind i en 3.5tons Mercedes
Sprinter, og drøner afsted. Det er altså ikke helt det samme at køre, for
den reagere slet ikke på samme måde som en lille "go-cart". For slet ikke at
tale om at man kun har to spejle at glo i når man skal orintere sig... Hvad
endnu værre er at man kan smide en trailer på 750kg efter...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 00:28

> Hvis du ikke har nok flyvetimer skal du i PFT (pilot flight training) med
> det formål at vedligholde din rutine.

Ja - lad os også få det til bil.

Så kunne det være, folk kunne lære at holde til højre, have korrekt
lygteføring - og at køre op (eller tilbage nedad) små bakker..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus G.

Dato : 27-12-05 23:24

> 52 sekunder inde i klippet er der en stakkels mand som vist ikke er helt
> med på hvad der sker....
> Sådan en fætter er sq da forhjulstrukket...(Eller er jeg helt galt på
> den ????)
Sidst jeg så en var den ihvertfald :)

> Og hvorfor triller han ikke bare ned igen, så han ikke spærrer ???
Han er vel bange for at når han drejer forenden over til højre(set bagfra)
dvs. han retter op, at den så skal skride endnu mere, og måske ramme væggen
til højre. Så hvis manden er usikker, så lad ham nu være i fred, og lad ham
vente på falck. Han har sikkert betalt for et årligt abbo, og så kan han
lige så godt udnytte det...

Det der derimod undrer mig, er at han kan sidde fast i 45min, uden der er
nogen som kommer og hjælper ham?

Jeg kan huske engang i Herning, hvor jeg skulle ud fra en P-plads inde midt
i byen. Udkørslen gik op ad bakke, og der holdt vi så nogle biler. Efter
lidt tid begynder folk at dytte, og jeg kan høre en bil gasse en del op, og
synes ikke ligefrem det lyders om en utålmodig billist. Så jeg stiger ud af
bilen, går udenom 4 biler foran mig, og ser et gammelt VW rugbrød sidde
fast, den havde lige gravet sig lidt ned i den hårdt presset sne. Jeg
spørger den stakkels dame om hun ikke vil have hjælp, og det ville hun meget
gerne. Tilfældigvis kommer der en flok unge mennesker forbi, og jeg spørger
om de ikke lige vil give en hånd med. Det ville de da meget gerne, det var
jo sjovt det her. 20-30sek var bilen fri. Så er det man spørger sig selv:
Hvorfor hulen hjælper bilerne bagved ikke damen, i stedet for bare at sidde
på deres flade røv og dytte?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kate

Dato : 27-12-05 23:41

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in

> Hvorfor hulen hjælper bilerne bagved ikke damen, i stedet for bare
> at sidde på deres flade røv og dytte?

Fordi de er for dumme. Har selv prøvet at have en gammel upålidelig
bil, der havde det med at gå ud de mest ubelejlige steder. Sad en dag i
et stort befærdet kryds i Ballerup, ve Kbh., og bilen ville absolut
ikke videre. Tænder straks alle blinklys for at gøre opmærksom på mine
problemer, alligevel sidder tåben lige bagved og dytter. Hmmm, senere
ærgrede jeg mig over at jeg ikke gik om og spurgte ham om han ville
starte min bil, så kunne jeg dytte med hans....Ikke at det fik min bil
til at starte at han sad på hornet, desværre. Hvis det havde hjulpet
havde jeg bare købt et bedre horn til den istedet for at sælge den

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Basil

Dato : 28-12-05 08:17

Kate skrev d. 27-12-2005 i meddelelse
<43b1c308$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:
> [...]

> til at starte at han sad på hornet, desværre. Hvis det havde hjulpet
> havde jeg bare købt et bedre horn til den istedet for at sælge den

Jeg har prøvet lidt det samme.
Da jeg var yngre var jeg chaufførmedhjælper.
Vi holdt et sted hvor der kun var en vejbane gennem en tunnel, og
lysregulering (vist nok i Nivå).
Bag ved os holdt en rigtig forstadsluder, med Mercer, pels og for meget
tid til ingenting ud over at bruge mandens penge
Så snart det var grønt, gik vores spand ud, og i samme splitsekund
"satte" hendes horn sig fast.
Claus, som jeg kørte med, tog det meget stille og roligt, satte sig og
ventede lidt tid, ville se hvor længe hun gad dytte.
Da hun havde dyttet en hel del tid, gik han stille og roligt hen og
stillede det samme spørgsmål til hende "Hvis nu jeg holder dit horn
inde, gider du så forsøge at starte min bil ?".
Det fik hende til at vågne op, blive hel forlegen, og vente tålmodigt
på at Claus luntede tilbage og fik startet bilen.
Jeg tror ikke hendes dag gik i spåner, men jeg kan stadig kluk-le når
jeg tænker på det scenarie.
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-05 08:42

Basil skriver:

snip

> Det fik hende til at vågne op, blive hel forlegen, og vente tålmodigt
> på at Claus luntede tilbage og fik startet bilen.

ROFL...

Fra : Kate

Dato : 28-12-05 13:39

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in

> Jeg tror ikke hendes dag gik i spåner, men jeg kan stadig kluk-le
> når jeg tænker på det scenarie.

Det kan jeg dælme godt forstå...Jeg ærgrer mig også over at jeg ikke
fik idéen før det var forsent

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-12-05 09:04

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> Hvorfor hulen hjælper bilerne bagved ikke damen, i stedet for bare at
> sidde
> på deres flade røv og dytte?
>
> --

Hørt! Bor selv lige op ad Hobrovej i Randers, og der er den også HELT gal et
par gange om året. Folk kan simpelthen ikke komme op af den ret stejle og
lange bakke. Der er der nærmest fast tradition for at 10-15 af os i
opgangene lige ud til går ud og hjælper med at få skubbet bilerne op. Det er
VIRKELIG rart at høre og se hvor taknemmelige (de fleste!) er for at få en
hånd på den måde. Vi har præsteret at være "på vagt" i op til 4 timer ad
gangen.

Lyder måske som en "røv" opgave, men kæresterne kommer med varm kakao, de
nye naboer i opgangen bliver inspireret og kommer ned og hjælper, og man
lærer dem at kende på den måde, og folk er generelt glade. Faktisk en kanon
måde at tilbringe en klar og dejlig vinterdag på en gang imellem.

Kort og godt: Hjælp nu hinanden en gang i mellem som Klaus han skriver.

Med venlig hilsen

Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-06 13:22

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ????)
> Og hvorfor triller han ikke bare ned igen, så han ikke spærrer ???

Ja, og får monteret nogle vinterdæk...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Brian

Dato : 02-01-06 20:58

Henrik B. wrote:

> Ja, og får monteret nogle vinterdæk...

Selv pigdæk havde ikke fået den bonderøv op af "bjerget"

/Brian