En folkevogn er mondæn...
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 10:18

Hej folkens

"Det er mondænt at have en Folkevogn"

Det er så sandt som det er sagt - i TV2 Nyhederne her til morgen - og alle
ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )

....hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 10:20

> ...hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

Fordi det er en bil der føles som om er lavet af galaviseret bølgepap, og så
det plastik som legetøjsproducenterne havde til overs ??

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 10:29

"Juel" <x> skrev i en meddelelse

> Fordi det er en bil der føles som om er lavet af galaviseret bølgepap, og
> så det plastik som legetøjsproducenterne havde til overs ??

Det må da vidst være noget psykologisk du omtaler. Toyota lave ganske gode
biler som europæsik bilindustri har svært ved at følge med.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 11:30

> Det må da vidst være noget psykologisk du omtaler. Toyota lave ganske gode
> biler som europæsik bilindustri har svært ved at følge med.

Ja det er derfor den er så mondæn... hehe skod øse..

Mvh
Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-06 15:06

"Juel" <x> skrev i en meddelelse

> Ja det er derfor den er så mondæn... hehe skod øse..

Og følges planen (fra Toyota), vil 25% af alle solgte biler i 2012 være en -
Toyota...! Hvorfor mon?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-01-06 18:28

> Og følges planen (fra Toyota), vil 25% af alle solgte biler i 2012 være
> en - Toyota...! Hvorfor mon?

I går konsumerede jeg en dejlig frokost, der bestod af lufttørret skinke af
trøffelgris, italiensk brød, manchego ost, og en god flaske Château Margaux,
premier grand cru classé.

Det gør 25 procent af befolkningen ikke ..! Hvorfor mon?

........ spørg mig i stedet, om 25 procent ofte spiser tarvelig kødpølse fra
Fakta med billig gul fabriksremoulade.. )

....så må du selv bestemme, om Toyota er kødpølsen .- eller remouladen.. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-06 19:20

Jan W Nielsen skriver:

> ...så må du selv bestemme, om Toyota er kødpølsen .- eller remouladen.. )

ROFL...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-01-06 19:35

> ROFL...

Han skal have noget røg - ham dyrlægen/fritidssælgeren fra Toyota..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-06 19:43

> Han skal have noget røg - ham dyrlægen/fritidssælgeren fra Toyota..

Ja, det er lige godt forbandet, at man kan snakke godt for hele TO
bilmærker, der sågar ligger så langt fra hinanden.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Brian

Dato : 02-01-06 21:00

Henrik B. wrote:

> Ja, det er lige godt forbandet, at man kan snakke godt for hele TO
> bilmærker, der sågar ligger så langt fra hinanden.

Hvordan ligger de langt fra hinanden ?

Saab holder konstant på værskted, og en Toyota krøller sammen
bare man puster på den ?

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 03-01-06 18:15

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> Hvordan ligger de langt fra hinanden ?
>
> Saab holder konstant på værskted, og en Toyota krøller sammen
> bare man puster på den ?

Netop.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : JS

Dato : 27-12-05 19:28

Tom wrote:
> "Juel" <x> skrev i en meddelelse

> Det må da vidst være noget psykologisk du omtaler. Toyota lave ganske
> gode biler som europæsik bilindustri har svært ved at følge med.

Kvalitet og mondænitet er to vidt forskellige ting

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-12-05 18:32

"Juel" <x> skrev i en meddelelse
> Fordi det er en bil der føles som om er lavet af galaviseret bølgepap, og
> så det plastik som legetøjsproducenterne havde til overs ??

Er en VW da ikke det?

Synes den Toureg vi har haft kigget på virkede noget billig og plastikagtig
indenfor.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Frederik C

Dato : 27-12-05 10:27

> [...]
> ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )
>
> ...hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

Fordi VW var de første i den klasse til at hamre priserne op, lave stærkere
motorer (vr6) og sætte fokus på interiøret.

Især Golf4 og den netop udgåede Passat, var jo netop kendetegnede ved, at
deres interiører var 2-3 skridt over alle andres...

I dag er forskellen sværere at få øje på IMO.

Mvh.

Frederik

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 10:43

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message

> [...]

Fordi de ikke evner at skille den enkelte model ud.
Når du omtaler din VAG, nævner du modellen - en Golf, Polo eller Passat.
Når du omtaler din Toyota, benævner du den Toyota og sjældent
Corolla, Carina eller Avnesis.

> sætte fokus på interiøret.
> Især Golf4 og den netop udgåede Passat, var jo netop kendetegnede ved, at
> deres interiører var 2-3 skridt over alle andres...

Det er da noget ævl - BMW var allerede i '83 fremme med en linie,
der dels blev rost til skyerne og dels holdt i ret mange år.
--
Mvh Mogens
Alfa Romeo styrer !

Fra : Frederik C

Dato : 27-12-05 11:11

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er da noget ævl - BMW var allerede i '83 fremme med en linie,
> der dels blev rost til skyerne og dels holdt i ret mange år.

Mogens, Mogens, Mogens.

I deres klasse...

Spørgsmålet går jo på, hvorfor Toyota og dermed ligestillede mærker; Ford,
Opel, Honda etc. ikke er mondæne...

Der er da ingen, der har nævnt BMW eller Mercedes...Eller Rolls Royce for
den sags skyld.

Men derudover, har både BMW og Merc da fået røg for kabinefinishen i VAG's
biler...?

Mvh.

Frederik

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 11:16

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message

> Mogens, Mogens, Mogens.

Ja?

> I deres klasse...

Hvad mener du?
Jan W taler om Folkevogn - og de laver jo biler far Lupo til Pheaton.

> Spørgsmålet går jo på, hvorfor Toyota og dermed ligestillede mærker; Ford,
> Opel, Honda etc. ikke er mondæne...

Nej, han nævner kun Toyota...

> Der er da ingen, der har nævnt BMW eller Mercedes...Eller Rolls Royce for
> den sags skyld.

Du kører af sporet...

> Men derudover, har både BMW og Merc da fået røg for kabinefinishen i VAG's
> biler...?

Link?
Mogens

Fra : Frederik C

Dato : 27-12-05 12:07

> Ja?

> Hvad mener du?
> Jan W taler om Folkevogn - og de laver jo biler far Lupo til Pheaton.

> Nej, han nævner kun Toyota...

> Du kører af sporet...

> Link?
> --
> Mvh
> Mogens

Anklage mig for at være afsporet... :)

Sit inside an Avant and you instantly realise why Audi leads the world in
cabin design, fit and finish. The interior is a perfect blend of high-grade
plastics, polished wood and brushed aluminium, crafted with meticulous
attention to detail. Creaks and rattles are conspicuous only by their
absence. All the switches work with perfectly damped precision.

En test jeg lige kunne finde af en A6 avant af den gamle model.

Jan spurgte hvorfor en Toyota ikke er mondæn, når en VW er. Mærkerne lavede
jo ellers indtil slutningen af halvfemserne udelukkende biler i samme
klasse. Toyota endda højere med Lexus.

Min svar var, at VW var de første, som ikke var i premiumsegmentet (her var
BMW og Merc jo allerede), som begyndte at elevere priserne og
kvalitetsfornemmelsen. På samme vis, begyndte VW at lægge større motorer i
bilerne VR6, var vel så den første.

VW sidder i Danmark i dag i en position som Alfa Romeo. Højere oppe end
Toyota og Ford men ikke helt på niveau med BMW og Merc. Hvilket jo er
mærkeligt, da Alfa er klart fedeste. :)

Det egentlige premiumsegment BMW/Merc og Lexus har VAG vel kun gjort
egentligt indhug i med Audi, som jo i USA stadig er lidt en underdog.

Mvh.

Frederik

Mvh.

Frederik

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 15:34

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> wrote in message

> Anklage mig for at være afsporet... :)

Jep

> Sit inside an Avant and...

Audi?

> En test jeg lige kunne finde af en A6 avant af den gamle model.

Og?

> Jan spurgte hvorfor en Toyota ikke er mondæn, når en VW er. Mærkerne
> lavede jo ellers indtil slutningen af halvfemserne udelukkende biler i
> samme klasse. Toyota endda højere med Lexus.

Lexus har ikke noget med Toyota at gøre - må ikke
sammenlignes med en sådan jvf. Lexus!

> Min svar var, at VW var de første, som ikke var i premiumsegmentet

Hmm...

> (her var BMW og Merc jo allerede)

Hørt

> som begyndte at elevere priserne og kvalitetsfornemmelsen.

En VW har altid været forbandet dyr. Forskellen ift. datiden er
den, at nu får man også mere udstyr for pengene end dengang

> På samme vis, begyndte VW at lægge større motorer i bilerne VR6, var vel
> så den første.

Ah, nu strammer du den da vist lidt makker. Hvis du tænker
på cylinderantallet, så kan der være noget om snakken...

> VW sidder i Danmark i dag i en position som Alfa Romeo. Højere oppe end
> Toyota og Ford men ikke helt på niveau med BMW og Merc. Hvilket jo er
> mærkeligt, da Alfa er klart fedeste. :)

He he...

> Det egentlige premiumsegment BMW/Merc og Lexus har VAG vel kun gjort
> egentligt indhug i med Audi, som jo i USA stadig er lidt en underdog.

Kender ikke Audi's forhold til USA...
Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 16:25

> Mvh.
> Frederik

Vi ser på sagen på samme måde, F.C.

Snakken har før gået på, om VW er mere "ekslusivt" end så mange andre
mærker. Jeh fornemmer, at dén præmis ér ved at være købt - og at man nu kan
tale om, hvorfor VW-biler har denne "aura" - og om det er fortjent..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 27-12-05 18:59

Jan W Nielsen wrote:

> Snakken har før gået på, om VW er mere "ekslusivt" end så mange andre
> mærker. Jeh fornemmer, at dén præmis ér ved at være købt - og at man nu kan
> tale om, hvorfor VW-biler har denne "aura" - og om det er fortjent..?

Det skyldes vel ihærdigt arbejde fra VW - og på en anden måde end da
samme koncern gjorde det samme med Audi-mærket i starten af firserne?!
Med Audi blev hele modelrækken mere eller mindre med ét slag konverteret
en prestigeklasse op da de kom med den vindslikkede Audi 100 og
helgalvaniseringen.

Som jeg ser det havde VW frem til 1998 ét guldæg - Golfen - Poloen fik
lidt af glansen, mens Passat bare var en stor praktisk bil (lidt samme
skæbne som Opel Omega og Peugeot 605, som begge havde populære mindre
søskende). Ved Passatens modelskifte i 1998 blev VW-mærket løftet ½-1
prestigeklasse - og udfylder vel det hul Audi-mærket efterlod
efterhånden som det er oppe og spise kirsebær med BMW og Mercedes.

Medvirkende har naturligvis været at Polo er blevet en pæn bil, Lupoen
(RIP) gav VW-mærket en teknologisk edge med 3L-modellen. Så VW-mærket
passer perfekt til Danmark. Det udstråler fornuft (solid og ikke så
voldsomt værditab), det udstråler prestige (uden at udstråle
ekstravagance som kunne støde den danske jantelov), der er en konsistent
vokserække inden for samme mærke (Polo-Golf-Passat).

Det er tydeligt at man har søgt at profilere de enkelte mærker
forskelligt - og til den brede danske befolkning er Skoda billigudgaven,
VW prestige light, Audi er prestige, mens Porsche for de fleste er
uopnåeligt. Seat bliver vel så primært købt, hvis man finder et godt
brugtvognstilbud.

Knus
Regnar

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 21:16

> [...]
> forskelligt - og til den brede danske befolkning er Skoda billigudgaven,
> VW prestige light, Audi er prestige, mens Porsche for de fleste er

I grunden gewaldi så mange fornuftige ord, der kastet i grams i dag - men
det ér jo jul...

--
/Jan W Nielsen

Fra : KASO

Dato : 31-12-05 12:08

> [...]
> forskelligt - og til den brede danske befolkning er Skoda billigudgaven,
> VW prestige light, Audi er prestige, mens Porsche for de fleste er

Øhh - hvordan kom Porsche ind i billedet?

Porsche er _ikke_ en del af VAG - selv om de netop har købt en stor
aktiepost i VAG. De er et selvstændigt selskab med betydeligt større
økonomisk succes end VAG - hvilket jo også ses af at en producent, der
producerer så få biler, kan opkøbe en betydelig (bestemmende) aktiepost i en
af Verdens største producenter.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 19:08

> [...]
> mærker. Jeh fornemmer, at dén præmis ér ved at være købt - og at man nu
> kan tale om, hvorfor VW-biler har denne "aura" - og om det er fortjent..?

Det kedelige for VW må så bare være at de har haft dunrende underskud i 2005
og at Porsche har "reddet" folkevognsfabrikkerne fra en "fjendtlig"
overtagelse.
Alt dette kan VW sikkert takke Ferdinand Piech for, som har kastet folkevogn
ud i tabsgivende projekter såsom, Lupo, Pheaton, 1001 HK sportsvogne og
biler der kører 100 Km på literen.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 21:15

> Det kedelige for VW må så bare være at de har haft dunrende underskud i
> 2005 [...]
> Alt dette kan VW sikkert takke Ferdinand Piech for, som har kastet
> folkevogn ud i tabsgivende projekter...

Jeg tror nu mere, man skal takke de manglende effektiviseringer for den
dårlige økonomi.

At koncernen har så store udgifter tror jég skyldes to ting:

1) Fabrikkens besynderlige ledelse, der er lige så politisk, som den er
traditionel kommerciel kommerciel.
2) Tysklands forældede arbejdsmarked, hvor det er næsten umuligt at fyre
ansatte, som man ikke har brug for.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 16:26

> [...]
> Når du omtaler din VAG, nævner du modellen - en Golf, Polo eller Passat.
> Når du omtaler din Toyota, benævner du den Toyota og sjældent

Når man snakker Golf, så tænker man ofte
SEAT eller SKODA, 'hvad kan jeg ellers få
af mere bil til mindre penge'...fra samme koncern.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 10:31

> [...]
> ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )
>
> ...hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

Hvilken "undersøgelse" ligger til grund for udtalelsen?
Er det salgstallene eller hvad

--
Tom

Fra : Frederik C

Dato : 27-12-05 10:33

> [...]
> ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )
>
> ...hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

At Toyota ikke er mondænt skyldes vel især deres sigte i markedsføringen.

Beskeden er jo intet om bilen i sig selv andet end, at den bare ikke går i
stykker... Gode småborgerlige værdier, men det lugter jo ikke rigtig af
sex... (ikke sagt, at ting helst skal gå i stykker der) :)

Der er dog ingen tvivl om, at Toyota prøver at gøre hvad VW gjorde i
90'erne, hvilket bl.a. understreges af, at man i dag kan betale 500.000 for
en corolla. Som sikkert snart begynder at gå i stykker... ;)

Mvh.

Frederik

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 16:27

> [...]
> stykker... Gode småborgerlige værdier, men det lugter jo ikke rigtig af
> sex... (ikke sagt, at ting helst skal gå i stykker der) :)

Igen 112 procent enig - det var dog utroligt.

Det er nétop målgruppen (markedsføring), der er forskellen.

Toyota er til dem, der valgte Kadett i 1985 - VW er til dem, der vil "noget
mere"....ligesom Alfa i øvrigt også er det (blot noget andet mere)...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-12-05 19:16

> Igen 112 procent enig - det var dog utroligt.

Enig i at være enig, der er markedsføring og PR. til forskel. For måler man
på de kolde facts om samlekvalitet, fejlfrekvens og ikke mindst support, er
det Toyota som er mondæn. Men det er ret usexet og kedeligt ;).

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 21:34

> [...]
> man på de kolde facts om samlekvalitet, fejlfrekvens og ikke mindst
> support, er det Toyota som er mondæn. Men det er ret usexet og kedeligt

Toyota er ikke mondæn - og bliver det måske heller aldrig - for jég tror
ikke, at Toyota bliver "overklassens" valg lige med det samme i hvert fald.

Det er også muligt, at Toyota statistisk set færre gange har noget, der skal
ordnes på garantien - men Avensis/Carina, der længe har lignet en
lavpris-bil, leveres stadig ikke med kraftige sekscylindrede motorer og
andet "blæret og "mondænt" udstyr.

Samtidig har den efter min mening (og formentlig "overklassens", som jeg i
øvrigt på ingen måde tilhører), heller ikke et design, der lever op til
"overpris".

Avensis er "sofa fra Idemøbler".
Passat er "sofa fra Thorsen Møbler"

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=6475 (en endnu
lækrere og hurtigere model er på vej)

http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5086

--
/Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 21:37

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
> øvrigt på ingen måde tilhører), heller ikke et design, der lever op til

Nu har jeg lidt svært ved at tyde dine skriblerier, men efter min
bedste overbevisning kører man en A4, hvis man vil signalere
"noget" - gør man i alt fald i Nordsjælland. En Passat i dén for-
stand er ikke "nok"...
Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 22:19

> [...]
> bedste overbevisning kører man en A4, hvis man vil signalere
> "noget" - gør man i alt fald i Nordsjælland. En Passat i dén for-

Jeg kan følge dig...

....til gengæld kan man sige, at andre måske ville sige, at "her kører man
ikke A4, hvis man vil signalere "noget" - her kører man A6"....

Jeg tror, det handler om, hvor man sætter "overliggeren" - og min pointe er,
at Polo, Golf og Passat signalerer "mere" end Yaris, Corolla og Avensis -
for ikke at tale om tilsvarende modeller hos Mazda, Peugeot og de andre
"almindeligheder".

P.S. til Henrik B: Men naturligvis "mindre" end Saab..
--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 21:52

> [...]
> øvrigt på ingen måde tilhører), heller ikke et design, der lever op til

Toyota har valgt at skille tingene ad. Derfor har man udskilt overklassen og
kaldt den Lexus. Men ellers har du fuldstændig ret, risgnaskerne har ikke
nogen V6 i programmet hvilket er temmelig sølle.......og så tror jeg heller
ikke at jeg kunne finde på at købe en toyota alligevel.
Synes dog at Celica er rimelig flot, men mage til total lam motor findes
vist kun hos ford

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 22:19

> Toyota har valgt at skille tingene ad. Derfor har man udskilt overklassen
> og kaldt den Lexus.

Det har VAG også - her hedder det Audi.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 22:23

> Det har VAG også - her hedder det Audi.

Enig men den kære Ferdinand Piech har fuldstændig forplumret dette billede
ved at ville lave en Phaeton som overhovedet ikke er Folkevogns område. VW
har heller ikke en sk*d at gøre i motorsport, her er det også audi der skal
træde til. VW er bare en vogn til "folket" og ikke mere

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 22:38

> Enig men den kære Ferdinand Piech har fuldstændig forplumret dette billede
> ved at ville lave en Phaeton som overhovedet ikke er Folkevogns område.

VW er et prestigeprodukt, der lukker hullet mellem Audi, MB og BMW - og så
resten af rosset. Phaeton lå uden for dette område, og det kostede på den
direkte indtjening........Om koncernen samlet set har vundet ved for
eksempel at kaste noget "glans" over hele modelrækken, ved jeg ikke.

> VW er bare en vogn til "folket" og ikke mere

Du tager fejl - ganske som dem, der stadig tror, Skoda producerer biler, der
modsvarer den hedengangne 105.

Det gør Skoda ikke - de producerer den moderne kvalitetsprægede "vogn til
"folket - hverken mere eller mindre.

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 22:52

> Du tager fejl - ganske som dem, der stadig tror, Skoda producerer biler,
> der modsvarer den hedengangne 105.

I mine øjne (smurt med leverpostej) så er VW så gabende kedelig at jeg
aldrig rigtig har gidet ofre meget mere end et kig i forbifarten. Passat,
Goller, Polo og transporter er så total middelmådige at de er for "folket og
massen". Et sølle pust af fornyelse var den nye Beetle omend prisen er total
urealistisk til det danske marked.

Jeg har kigget både ved VW i sønderborg, Haderslev, Odense og et par andre
steder.

Selv Ford (i deres elendighed) har da mere spændende biler stående ved de
danske forhandlere, såsom Puma og Cugar, med temmelig anderledes design og
kundegrupper. Næh VW er drønkedelig og kun en R32 kan ændre en anelse på
det.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 23:15

> I mine øjne (smurt med leverpostej) så er VW så gabende kedelig at jeg
> aldrig rigtig har gidet ofre meget mere end et kig i forbifarten.

Så er det da godt, at smag og behag varierer.

> Selv Ford (i deres elendighed) har da mere spændende biler stående ved de
> danske forhandlere, såsom Puma og Cugar

Så er det da godt, at smag og behag varierer..

(I mine øjne er nétop de to biler udtryk for det mest ynkelige overhovedet
ved Ford)

Talte netop om Puma i dag, da jeg i øvrigt var ude at køre en rigtig
mandfolkebil med en kammerat. Denne mandfolkebil lignede ikke kun "noget".
Den VAR "noget".

Når man følger dine bestræbelser med perfektionere din egen bil, fornemmer
man, at det ikke gør dig så meget, om en ser ud af meget mere, end den er.
Det samme gør sig vel, at du nævner Puma og Cugar, som jeg ikke har nogen
respekt for.

Personligt kan jeg godt lide en Audi S4 - da jeg kan bedre lide "ulv i
fåreklæder" end "får i ulveklæder".

Sidstnævnte er ren narrefisse, IMO.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 23:43

> Så er det da godt, at smag og behag varierer.

Ja ellers så det da RIGTIG skidt ud for VW

> Så er det da godt, at smag og behag varierer..
>
> (I mine øjne er nétop de to biler udtryk for det mest ynkelige overhovedet
> ved Ford)

Men de er da anderledes end hyldevaren fra VW

> [...]
> Det samme gør sig vel, at du nævner Puma og Cugar, som jeg ikke har nogen

Næh men det gør jo ikke VW mindre kedelig at Ford heller ikke har noget på
programmet for dig

> Personligt kan jeg godt lide en Audi S4 - da jeg kan bedre lide "ulv i
> fåreklæder" end "får i ulveklæder".
>
> Sidstnævnte er ren narrefisse, IMO.

du har lidt ret.....desværre har vores strenge bilsyn tvunget mange til at
glemme alt om turbotuning
Det skal dog ikke fjerne fokus fra at VW har biler der er gabende kedelige
og ordinære.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 23:47

> Det skal dog ikke fjerne fokus fra at VW har biler der er gabende kedelige
> og ordinære.

Sagde manden, der kører Ford...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 23:51

> Sagde manden, der kører Ford...

jup og det er ik' engang løwn

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-05 11:06

--
/Jan W Nielsen

Fra : mohr

Dato : 28-12-05 21:41

> Det har VAG også - her hedder det Audi.

VAG har vel segmenteret yderligere:

VOLKSWAGEN Markengruppe ('den bevidste forbruger'):

- VW

- Skoda

- Bugatti

- Bentley

AUDI Markengruppen ('sport, design, teknik'):

- Audi

- SEAT

- Lamborghini

Det gør Audi til en pendant til VW, hvorfor Audi ikke skal betragtes som
højere prestige end VW, men nærmere en sport (med stil) version af VW. Dette
gør vel heller ikke Phaeton fra Volkswagen markengruppen til et forplumrende
element i produktstrategien, da den er tænkt rollen som pendant til A8 i
Audi markengruppen.

VW og Audi er logisk nok rangeret højere i deres respektive markengruppe,
end Skoda og Seat, som er pendanter fra hver sin markengruppe.

Bugatti og Lamborghini appellere til hvert sit segment i målgrupperne, mens
Bentley er lidt uden for kategori i Audi markengruppe. Var det gået som
Piëch havde forestillet sig, skulle Bentley nok være placeret under Audi
markengruppe, med Rolls Royce som pendant i Volkswagen gruppen - men BMW var
som bekendt lidt 'hurtigere' en Piëch...

Hilsner

Morten

Fra : mohr

Dato : 28-12-05 21:43

"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse

> VAG har vel segmenteret yderligere:

[Klip en masse]

Beklager den dobbelte linieafstand i ovenstående post - det var ikke lige
tanken..
/Morten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 00:29

> Beklager den dobbelte linieafstand i ovenstående post - det var ikke lige
> tanken..

Pyt med det - men tak for interessant indlæg..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-12-05 15:34

On Tue, 27 Dec 2005 21:52:16 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]

>kaldt den Lexus. Men ellers har du fuldstændig ret, risgnaskerne har ikke
>nogen V6 i programmet hvilket er temmelig sølle.......

Du synes at have overset Camry, men det er du ikke alene om.

Det er mest synd for Camry, der er en særdeles fin bil, men som
herinde ville få prædikatet kedelig.

>--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-05 15:56

> Du synes at have overset Camry, men det er du ikke alene om.

Næ - Toyota i Danmark har også overset den - for de sælger den ikke mere..

Måske fordi det er en forældet bil - både hvad angår design, kabine og
køreegenskaber, IMO.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-12-05 10:37

> [...]
> ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )
>
> ...hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

http://www.listemageren.dk/relax/arkiv2004/fansk-dansk.htm

"MONDÆN - af "mundane" som oprindeligt betyder alt hvad der har med
hverdagen at gøre. I FANDOM bruges udtrykket om det, der ligger uden for
FANMARK. I Sverige bruges formen MONDÄN i en let nedladende betydning."

Fordi Toyota ikke er så "hverdagsagtig", eller fordi man helst ikke vil ses
ned på nå man skal til Sverige måske.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 16:31

> Fordi Toyota ikke er så "hverdagsagtig", eller fordi man helst ikke vil
> ses
> ned på nå man skal til Sverige måske.

Gad vide om du roder rundt i begreberne..?

Mondæn betyder fornem - eller "med tilknytning til overklassen".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-12-05 10:29

> Gad vide om du roder rundt i begreberne..?
>
> Mondæn betyder fornem - eller "med tilknytning til overklassen".
>
> --
> /Jan W Nielsen

Nej jeg roder skam ikke rundt i det, jeg videregiver blot en andens (som det
vist også fremgår) oversættelse af det franske ord.

Hvem eller hvilke egenskaber er så bagmand for denne tilknytning, er det
kvalitet, stabilitet, tilfredshed, innovativitet, design, sikkerhed,
driftsøkonomi, reklame eller noget helt andet?

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-12-05 11:01

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej jeg roder skam ikke rundt i det, jeg videregiver blot en andens (som
> det
> vist også fremgår) oversættelse af det franske ord.

Men det du videregiver er ikke sandt. Iflg. Ordbog over det Danske Sprog's
online version: især om adspredelse, forlystelse olgn.: som søges af den
fine verden (selskabet, overklassen); ogs.: som er paa moden; fin; flot;
elegant; fashionabel

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-05 11:15

> Nej jeg roder skam ikke rundt i det, jeg videregiver blot en andens (som
> det
> vist også fremgår) oversættelse af det franske ord.

I alle tilfælde er det, som jeg i din forklaring afkoder som "almindeligt",
helt forkert som svar på ordets betydning i dag..

> Hvem eller hvilke egenskaber er så bagmand for denne tilknytning, er det
> kvalitet, stabilitet, tilfredshed, innovativitet, design, sikkerhed,
> driftsøkonomi, reklame eller noget helt andet?

Ja, det er jo det, der er spørgsmålet.

Der kunne formentlig nok remses en række positive egenskaber op - men jeg er
ikke sikker på, at disse egenskaber alene kan forklare "tilknytningen til
overklassen".

Jeg tror for det første, at det er noget, der skal bygges op over lang tid.
Dernæst tror jeg, det er lettere at remse nogle ting op, som fik
"tilknytningen til overklassen" til at forsvinde.

Hvis man for eksempel sætte prisen drastisk ned, tror jeg for eksempel, at
VW ret hurtigt ville ophøre med at være mondæn. Tilknytningen er jo netop
karaktariseret ved kun at være for de, der vil bruge penge på noget, der er
så ufornuftigt.

Dem der ikke er "overklassen" eller ikke godt kunne tænke sig at tilhøre
"overklassen", køber hellere noget "value for money".

Her er Hyundai Sonata er godt alternativ.

Peronligt er jeg tiltrukket af begge biler.

(Dog mest VW)

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-12-05 21:07

> Ja, det er jo det, der er spørgsmålet.

Lige præcist, og selv om VW efter min opfattelse ikke ligger i top af nogen
af discipliner plejer de at ligge rimeligt i dem alle.

> [...]
er
> ikke sikker på, at disse egenskaber alene kan forklare "tilknytningen til

Nej der skal som regel også blandes en vis del varm luft i opskriften, og
det gælder ikke kun biler.

> [...]
> Dernæst tror jeg, det er lettere at remse nogle ting op, som fik
> "tilknytningen til overklassen" til at forsvinde.

Som at det mondæne bliver udvandet hvis alle har en, eksempelvis?

> [...]
> karaktariseret ved kun at være for de, der vil bruge penge på noget, der

Ja det vil nok også betyde at VW bliver giftig at røre ved.

> Dem der ikke er "overklassen" eller ikke godt kunne tænke sig at tilhøre
> "overklassen", køber hellere noget "value for money".

Man kan vel ikke købe sig ind i "overklassen" selv om jeg har set nogle der
mener noget andet, og kun køber produkter som peger i den retning så de må
nøjedes med at æde vådt bølgepap til aftensmad.

> Her er Hyundai Sonata er godt alternativ.
>
> Peronligt er jeg tiltrukket af begge biler.

> [...]
Jeg rendte lige på denne "vidste du at" hos Danmarks statistik (fra 2004)
hvor man kan se at:

"færre arbejdsløse har egen bil? 35.600 arbejdsløse havde egen bil i 2004.
Det er 35 pct. færre end i 1997 hvor 46.800 arbejdsløse havde egen bil.
Deres foretrukne bilmærke, både dengang og nu, er Opel."

"flere pensionister har fået egen bil? 347.100 pensionister havde egen bil i
2004. Det er 31 pct. flere end i 1997, hvor 264.000 pensionister havde egen
bil. Deres foretrukne bilmærke er i dag Opel og Toyota."

"ledere og lønmodtagere på højeste niveau foretrækker at køre VW? Toyota
indtager andenpladsen, mens Opel, Ford og Citroën deler tredjepladsen som de
foretrukne bilmærker."

"husstandenes foretrukne bilmærke er VW? 199.500 husstande har således en VW
stående i garagen, 196.200 har en Opel, og 194.900 har en Toyota stående."

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 00:39

> Som at det mondæne bliver udvandet hvis alle har en, eksempelvis?

Ja - for så var genstanden jo ikke længere tilknyttet "overklassen" - men
alle klasser. Så er det ikke mondænt - men almindeligt - som en
Toyota/Mazda.

> Man kan vel ikke købe sig ind i "overklassen", selv om jeg har set nogle
> der
> mener noget andet...

Nej - men man kan skaffe sig noget, der er "smittet med overklasse" og
dermed (tilsyneladende) købe sit til noget, der smitter overklasse af på en
selv. Dette ses også indenfor sprogbrug mv.

> [...]
> egen
> bil. Deres foretrukne bilmærke er i dag Opel og Toyota."

*LOL*

Det tror jeg passer fint..

> [...]
> indtager andenpladsen, mens Opel, Ford og Citroën deler tredjepladsen som

Jeg vil tro, at Toyota, Ford og Opel tiltrækker persongrupperne med det
laveste uddannelsesniveau i gruppen. Citroën har formentlig ejerne med den
højeste gennemsnitlige uddannelse. Desuden spiller alderen klart ind, tror
jeg.

Hvis man ser på gruppen af ledere og højtuddannede under 40, tror jeg, VAG
kommer ret pænt ind.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-12-05 01:37

> Ja - for så var genstanden jo ikke længere tilknyttet "overklassen" - men
> alle klasser. Så er det ikke mondænt - men almindeligt - som en
> Toyota/Mazda.

Som de skriver er VW det mærke der står flest af i indkørslerne i DK i 2004,
det lyder jo ikke specielt mondænt.

> [...]
en
> selv. Dette ses også indenfor sprogbrug mv.

Ja det er jo typer man kan gå og smile lidt over, nå man kender sandheden.
Jeg kender en del af den modsatte type som på alle måder rammer helt ved
siden af "overklassen" på trods af at de køber en ny Mercedes kontant eller
har Porsche, Ferrari og BMW 850 i garagen.

> [...]
> jeg.
>
> Hvis man ser på gruppen af ledere og højtuddannede under 40, tror jeg, VAG

Det er muligt, jeg har ikke studeret den store mængde data der ligger bag.
Personligt har jeg aldrig haft en chef der kørte i en VAG, men alt muligt
andet som Ford, Toyota, Mercedes, Peugeot, Seat med flere. På vejen hvor jeg
bor er det dem med de laveste indtægter og uddannelser der kører Audi og VW.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 10:15

> Som de skriver er VW det mærke der står flest af i indkørslerne i DK i
> 2004,
> det lyder jo ikke specielt mondænt.

Mon ikke det skyldes, at der er så mange gamle VW´ere - og at man mener, at
de det er "mondænt" at købe ny VW..?

> [...]
> eller
> har Porsche, Ferrari og BMW 850 i garagen.

Sådan er der naturligvis - og heldigvis - så mange måder at udtrykke sin
"position" på.

> På vejen hvor jeg
> bor er det dem med de laveste indtægter og uddannelser der kører Audi og
> VW.

Du må bo et sted, hvor du dels kender alles private ofrhold - og hvor der er
et meget højt uddannelses- og indkomstniveau.

Af af mine barndomsvenners forældre var begge doktorer og professorer på
universitetet - de havde formentlig også den laveste indkomst i området..

....i øvrigt er det jo svært at lave statistik på baggrund af den slags - men
det ved du jo..

P.S: Som sagt mener jeg ikke, det er overdrevent mondænt at køre ny VW - men
et eller andet er der om snakken, tror jeg - for de fleste har en ide om, at
det er "finere" end at køre Mazda og Toyota..... Og disse er der da heller
ikke mange af, som konebil, i de dyre kvarterer, hvor jég kommer...(som
gæst)..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-12-05 11:44

> Mon ikke det skyldes, at der er så mange gamle VW´ere - og at man mener,
at
> de det er "mondænt" at købe ny VW..?

Det er muligt, men dem bliver der jo også solgt ret mange af. Jan-nov 05 er
der solgt flere VW end Toyota på hvide plader, det er faktisk kun Suzuki og
Peugeot der har solgt flere på hvide plader.

http://www.motormagasinet.dk/statistik/Bilsalgstal1105.pdf

> Sådan er der naturligvis - og heldigvis - så mange måder at udtrykke sin
> "position" på.

Ja, og ret underholdende mennesker at være sammen med som regel

> [...]
> ikke mange af, som konebil, i de dyre kvarterer, hvor jég kommer...(som

Jeg har boet her siden 1988 og hænger jævnligt ud med mere end halvdelen af
beboerne, så jo jeg kender de private forhold ret godt.

Det er det ufaglærte par bestående af en lastbilschauffør og en
rengøringsassistent (begge pensionerede) der kører Audi, den har de arvet
efter en voksen søn (som tragisk kom af dage pga. kræft). De har ikke i den
tid jeg har kendt dem ejet nogen form for fast ejendom, men boet til leje
(som de eneste på vejen).

Manden i VW er en fraskilt og ufaglært arbejdsmand i et byggefirma, og ejer
af et lille hus på ca. 50 kvadratmeter.

De øvrige fem husstande (huse på ca. 120-200 kvadratmeter) bebos af folk som
er fra ufaglærte til en højere uddannelse og deres motorpark er:

Honda Civic
Volvo V40

Honda Civic
Honda Concerto
Honda CBR1000F

Honda HR-V

Skoda Octavia
Knallert 45

Mazda 626

Men det er muligt at vi stikker helt uden for nogen form for norm, eller
statistik.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-12-05 15:43

> Hej folkens
>
> "Det er mondænt at have en Folkevogn"
>
> Det er så sandt som det er sagt - i TV2 Nyhederne her til morgen - og alle
> ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )

Det er jo nok lige der kæden falder af...
Det har været i medierne, så må det være fakta

Leo

Fra : Frederik C

Dato : 27-12-05 23:58

> [...]
> ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )
>
> ...hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

http://www.bt.dk/bil-camping/artikel:aid=410310/

Måske interessant.

Mvh.

Frederik

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-12-05 15:28

On Tue, 27 Dec 2005 10:18:04 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hej folkens
>
>"Det er mondænt at have en Folkevogn"

>--

Det er yderst sjældent mondænt at have/eje en Folkevogn.

For at noget skal være mondænt, skal det i sagens natur ikke kunne
opnås af hvemsomhelst.

En havn eller en golfklub f.eks. kan være mondæn, hvis det enten er
økonomisk næsten uopnåeligt at blive medlem, eller hvis der kræves et
godt ord lagt ind fra et eller flere nuværende medlemmer.

En Folkevogn derimod, er ikke det fjerneste mondæn. Alle og enhver kan
bare købe én, hvis de har lyst.

Sådan en Touareg-ting kan derimod blive smagløs/plat. Hvis ikke ejeren
har et stutteri med tilhørende hestetrailere, eller er jæger med egen
jagt, der ligger i uvejsomt terræn.

Fattigfint er i min verden også et ord der kan bruges om visse
bilejere, herunder også ejere af en Folkevogn.

Fattigfint bliver det i mine øjne, når man kører i en Passat med hele
svineriet, og ifølge Statstidende egentligt kun har råd til at køre
Polo.

>--

>Det er så sandt som det er sagt - i TV2 Nyhederne her til morgen - og alle
>ved jo, at når de siger det i TV2, så er det rigtigt.. )

>--

Ja, det havde været værre hvis oplysningen kom fra DR. De er totalt
useriøse.

>--

>...hvorfor er det, at det ikke er "mondænt" at have en Toyota..?

Se ovenfor.

Det er kun nogen ganske få bilmærker/modeller der kan knyttes til
ordet mondæn, og VW og Toyota er ikke imellem dem.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 15:30

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Fattigfint bliver det i mine øjne, når man kører i en Passat med hele
> svineriet, og ifølge Statstidende egentligt kun har råd til at køre
> Polo.

Kan du forklare den nærmere med Statstidende?

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-12-05 15:45

On 28 Dec 2005 14:30:28 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

>Kan du forklare den nærmere med Statstidende?

>--

Ja, det kan jeg. )

I Statstidende kan du holde øje med hvem som optager lån, bl.a. i fast
ejendom.

Det er ikke sjældent at der er sammenfald mellem optagelse af lån og
bilkøb.

Så har man købt bil med en afdragsperiode på 10 - 20 - eller 30 år!!

Det er i min verden fattigfint, ligesom det er det at omtale en
firmabil som "min bil".

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Broegger

Dato : 28-12-05 15:54

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

<snip om statstidende>
> Det er ikke sjældent at der er sammenfald mellem optagelse af lån og
> bilkøb.

Med de priser der er på biler i dagens Danmark er det da vist et naturlig
sammenfald.

> Så har man købt bil med en afdragsperiode på 10 - 20 - eller 30 år!!

Hvad er problemet? Jeg financierer da også min kommende Skoda over 10 år.
Jeg har ikke lige en formue i kontanter liggede under puden!

> Det er i min verden fattigfint, ligesom det er det at omtale en
> firmabil som "min bil".

øhhh. Jeg gider altså ikke at gå rundt og sige "firmaets bil" til
dagligt. Men jeg lægger da aldrig skjul på at det er en firmabil. Slet
ikke når jeg står og tanker til +9 pr liter. Så har jeg det BREDESTE
smil.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:00

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Ja, det kan jeg. )

Tak :)

> I Statstidende kan du holde øje med hvem som optager lån, bl.a. i fast
> ejendom.

Okay det har jeg aldrig hygget mig med

> Det er ikke sjældent at der er sammenfald mellem optagelse af lån og
> bilkøb.

Hmm det tror da pokker i dagens Danmark hvor man ikke får brugbar
familiebil for under 300kkr

> Det er i min verden fattigfint,

Ej enig.

> ligesom det er det at omtale en
> firmabil som "min bil".

Helt enig

Jeg smiler lidt af folk i dyre BMW'er osv.. de fører sig frem som var det
deres bil... men næh det var det så ikke - det var sq en firmavogn. Og så
ryger ALT det fede i sådan en dyr og hurtig bil IMHO.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-12-05 21:09

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Det kommer vel an på hvor man trækker stregen, jeg mener nu godt man kan få
en fornuftig familiebil til under 300kkr.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 28-12-05 21:16

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kommer vel an på hvor man trækker stregen, jeg mener nu godt man kan
> få
> en fornuftig familiebil til under 300kkr.

50% af befolkningen deler jo også statens tanker, den anden halvdel må leve
med misundelsens registreringsafgift.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Broegger

Dato : 29-12-05 10:23

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev

<snip>

> [...]
> det deres bil... men næh det var det så ikke - det var sq en
> firmavogn. Og så ryger ALT det fede i sådan en dyr og hurtig bil IMHO.

Det er nu ikke billigt at køre firmabil! "Min" V40 koster ca. 4850 pr
måned i skat og egenbetaling. Så lidt ejerfornemmelser har man vel lov at
have

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 18:23

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote in

> Det er nu ikke billigt at køre firmabil! "Min" V40 koster ca. 4850 pr
> måned i skat og egenbetaling. Så lidt ejerfornemmelser har man vel lov
> at have

Hehe.

Men alligevel.. du kan nok følge mig i hvad jeg mener

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-05 15:51

> Det er yderst sjældent mondænt at have/eje en Folkevogn.
> For at noget skal være mondænt, skal det i sagens natur ikke kunne
> opnås af hvemsomhelst.

Det betegnes også som mondænt at have en fingerring eller et ur til 40.000
kroner. Dette på trods af, at (næsten) alle ville kunne købe den slags, hvis
de virkelig prioriterede det.

De gør næsten alle bare ikke, og det et dét, som det handler om.

VW´ere er primært for folk, der vil betale mere for mindre - det samme
gælder fingerringe til 40.000 kroner.

Disse folk er ofte "mondæne", hvorfor denne fornemhed kan siges at smitte af
på produktet - der ender med at blive kaldt mondænt i blade og fjernsynet.

> Ja, det havde været værre hvis oplysningen kom fra DR. De er totalt
> useriøse.

Det havde sgu været endnu værre - i det hele taget er journalister nogle
småt begavede og kriminelle kommunister, der ikke er velegnede til
fremtidens samfund.

P.S: SÅ mondænt er VW nu heller ikke - men nu taler vi bare om
"princippet"..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-12-05 16:25

On Wed, 28 Dec 2005 15:50:59 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>VW´ere er primært for folk, der vil betale mere for mindre - det samme
>gælder fingerringe til 40.000 kroner.

>--

Med dette statement har du bragt indtil flere af gruppens medlemmer i
miskredit.

Som jeg har forstået det, er der ikke nogen der betaler mere for
mindre ved køb af en VW.

Der er betalt for kvalivare hele vejen igennem.

> [...]

>på produktet - der ender med at blive kaldt mondænt i blade og fjernsynet.

Det glæder mig at du anvender citationstegn, fordi disse mennesker ER
ikke mondæne, men som i så mange andre tilfælde er det ikke noget
problem for dagens medier at få folk til at tro det.

> [...]

>Det havde sgu været endnu værre - i det hele taget er journalister nogle
>småt begavede og kriminelle kommunister, der ikke er velegnede til

Du har helt ret, bortset fra at du glemte én vigtig egenskab. )

De er dovne, ukristeligt dovne. Hvis der ikke kan laves research
fra den multi-indstillelige skrivebordsstol med tilhørende
hæve/sænkeskrivebord, er der ingen sag. *LOL*

>--

>P.S: SÅ mondænt er VW nu heller ikke - men nu taler vi bare om
>"princippet"..

>--

Du er allerede i gang med det for de fleste berømte generaler vigtige
"taktiske tilbagetog", som i almindelig dansk tale dækker over, at nu
gælder det om at løbe den anden vej, så hurtigt som benene kan bære
os, for ellers får vi røvfuld. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer