/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bedste motorlyd...
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 18:14

Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
kunne man måske liiige vende følgende:
Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

My score (motor og bilmodel):
1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)
--
Mvh
Mogens




 
 
BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 18:17


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

Min for længst hedengangne Everton TT med 12Hk´s tuningssæt..

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 19:48

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43b02597$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Min for længst hedengangne Everton TT med 12Hk´s tuningssæt..

Inkl. den specielle tunsætsudstødning - vel sagtens?
Den støjede godt nok heftig - men lyden var ikke skøn, IMO...
--
Mvh
Mogens



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 19:53


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b03ad9$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Min for længst hedengangne Everton TT med 12Hk´s tuningssæt..
>
> Inkl. den specielle tunsætsudstødning - vel sagtens?

Mit dass ganze schweinerei..

> Den støjede godt nok heftig - men lyden var ikke skøn, IMO...

Det lød afsindig godt, når den vrælede op i omdr.

Samtidig var duften/lugten himmelsk.... ingen parfume slår lugten af brændt
Castrol-R..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 19:59

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43b03c17$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Min for længst hedengangne Everton TT med 12Hk´s tuningssæt..
> Mit dass ganze schweinerei..
> Det lød afsindig godt, når den vrælede op i omdr.
> Samtidig var duften/lugten himmelsk.... ingen parfume slår lugten af
> brændt Castrol-R..

He he - din bemærkning får jo minderne frem. Min kammerat
havde sådan en fætter dengang. Den var sgu hurtig - og hur-
tigere ned politiet, viste han dem talrige gange. Men det gik
galt den sidste gang - det var dén dag, "cyklen" skulle sælges.

Køberen skulle jo ha' en tur, og dén lørdag var polititet i lands-
byen, hvor vi boede. Efter en heftig jagt gennem byens gader
ville skæbnen, at "Everton'n" væltede i et sving, hvor der lå lidt
sand.

Betjentene var helt vilde og "angreb" manden (lige ud for vores
matrikel), men en lokal skønhed (blondine) greb ind. Knallerten
blev konfiskeret, så det var sgu en dyr prøvetur.

Den mulige køwer købte ikke Everton'n... :)
--
Mvh
Mogens



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 20:09


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b03d73$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>>>> Min for længst hedengangne Everton TT med 12Hk´s tuningssæt..
>> Mit dass ganze schweinerei..
>> Det lød afsindig godt, når den vrælede op i omdr.
>> Samtidig var duften/lugten himmelsk.... ingen parfume slår lugten af
>> brændt Castrol-R..
>
> He he - din bemærkning får jo minderne frem. Min kammerat
> havde sådan en fætter dengang. Den var sgu hurtig - og hur-
> tigere ned politiet, viste han dem talrige gange. Men det gik
> galt den sidste gang - det var dén dag, "cyklen" skulle sælges.
>
> Køberen skulle jo ha' en tur, og dén lørdag var polititet i lands-
> byen, hvor vi boede. Efter en heftig jagt gennem byens gader
> ville skæbnen, at "Everton'n" væltede i et sving, hvor der lå lidt
> sand.
>
> Betjentene var helt vilde og "angreb" manden (lige ud for vores
> matrikel), men en lokal skønhed (blondine) greb ind. Knallerten
> blev konfiskeret, så det var sgu en dyr prøvetur.
>
> Den mulige køwer købte ikke Everton'n... :)

Sikke en historie..

Jeg kan ikke helt matche den, men næsten.

I en kort periode var det tilladt at køre 2 på én knallert som forsøg.

Samlede en lokal skønhed (....) op ved et busstoppested for at give hende
et lift ind til byen.

Holdt for rødt lys ved Zoo, gassede gevaldig op (skulle jo imponere ala Carl
Mar), grønt lys, kobling slippes, Dellor´toen snapper efter vejret og brølet
sætter ind, skifter rask gear, 1, 2, 3, 4 ...... slammmm... ét styk
"spejlæg" foran snuden lige i det Tivolis indgang nås.

Havde ikke set Agent Tønde (den lokale bydelsherif) holdt lige bag ved ...
surt show da jeg selv måtte skille dyret ad (for at spare bødepenge),
aflevere stumperne til konfiskation og ydermere stikke den lokale skønhed 50
øre til bussen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ivar (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 26-12-05 20:02

BJ skrev:

> Det lød afsindig godt, når den vrælede op i omdr.

Så hørte det vel med til fornøjelsen, at det var kvarterets
hurtigste

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
http://home20.inet.tele.dk/did/OutlookExpress/



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 20:15


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.d4b27d5c69ce1b1c.31159@nozpamwebspeed.dk...

KLIP

>> Det lød afsindig godt, når den vrælede op i omdr.
>
> Så hørte det vel med til fornøjelsen, at det var kvarterets
> hurtigste

Nope, der fandtes et endnu større tuningssæt til Everton.

Det krævede lidt modifikation af stellet. En af gutterne kørte med det og
den gik rigtig stærkt.

Desuden var der også Kreidlere samt KTM?ere. De gik også fantastisk.

Senere købte jeg en Yamaha 100 ccm (to-cylindret). Den havde samme stel som
en 50 ccm.

Det var rigtig sjovt at blive jagtet af politiet, specielt når de fik øje på
nummerpladen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ivar (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 26-12-05 21:34

BJ skrev:

> Desuden var der også Kreidlere samt KTM?ere. De gik også fantastisk.

Dem var der ikke mange der kørte på "i min tid". Kreidler var yt.
De hurtigste var Everton. Tomos med 5 gear og 60 ccm kunne også
være med. Everton var en knallert, der skreg på at blive tunet,
den var temmelig ynkelig lovlig.

> Senere købte jeg en Yamaha 100 ccm (to-cylindret). Den havde samme stel som
> en 50 ccm.

En sådan købte en af mine venner i slutningen af halvfjerdserne.
Den blev solgt adskilt fra en garage/kælder mellem Dalumvej og
jernbanen (Lindevej eller hvor det nu var). Han var glad for
den, men han måtte nu også høste en del spydigheder.


> Det var rigtig sjovt at blive jagtet af politiet, specielt når de fik
> øje på nummerpladen..

Hmm, jeg har selv ejet en Yamaha 200. En gang jeg blev stoppet af
politiet, tjekkede han om der var nummerplade på cyklen. Det tog
jeg som en fornærmelse.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 21:45


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.d50d7d5c5d6fb694.31159@nozpamwebspeed.dk...

KLIP

>> Desuden var der også Kreidlere samt KTM?ere. De gik også fantastisk.
>
> Dem var der ikke mange der kørte på "i min tid". Kreidler var yt.

En af lærernes søn på skolen, kørte på en sådan. Han fik den også
indregistreret.

Vist den eneste på den tid som blev det.

Direktøren for Yamaha (han er kommet tilbage igen) kørte i sin tid for KTM.

> De hurtigste var Everton. Tomos med 5 gear og 60 ccm kunne også
> være med.

Puch Flagskib og Tomos kunne også komme til at køre hurtigt.

60 ccm har jeg aldrig prøvet.

> Everton var en knallert, der skreg på at blive tunet,
> den var temmelig ynkelig lovlig.

Den var nærmest ubrugelig uden tuning..;)

>> Senere købte jeg en Yamaha 100 ccm (to-cylindret). Den havde samme stel
>> som en 50 ccm.
>
> En sådan købte en af mine venner i slutningen af halvfjerdserne.
> Den blev solgt adskilt fra en garage/kælder mellem Dalumvej og
> jernbanen (Lindevej eller hvor det nu var). Han var glad for
> den, men han måtte nu også høste en del spydigheder.

Samme her.

Jeg købte den af et par drenge, der boede op til dyrskuepladsen/bækken.

Jeg skildte den totalt ad, fik stellet pulverlakeret, alt forkromet op,
motoren gået efter samt lagde nyt ledningsnet i den.

Den blev næsten så god som ny.

Hvem jeg solgte den til, kan jeg ikke mere huske, men den var med sortmalet
stel.

> Hmm, jeg har selv ejet en Yamaha 200. En gang jeg blev stoppet af
> politiet, tjekkede han om der var nummerplade på cyklen. Det tog
> jeg som en fornærmelse.

Det vil jeg da også mene..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 21:58


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43b05617$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Direktøren for Yamaha (han er kommet tilbage igen) kørte i sin tid for
> KTM.

Sludder, han er ikke kommet tilbage til Yamaha, men har købt/overtaget Carl
Andersen Motorcykler A/S.

Han er sku skiftet over til Kawasaki..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Esben Taersker (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Esben Taersker


Dato : 26-12-05 18:23

DJ Bobo... wrote:
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

Min bedste var da jeg i en alder af ca. 13 afmonterede udstødningen på
min fars rotorplæneklipper...:)
Ellers var det en fed oplevelse da min tidligere mester havde importeret
en større Mercedes og hans søn (og min kollega) ikke kunne nære os for
at starte dyret. Vi kiggede forundret på hinanden og mente begge at
motoren havde en meget speciel lyd. Op med hutten og begge udbrød
nåååeee derfor - 6 propper...!


/Esben

Ukendt (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-05 18:31


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

1) Den her 16 cyl ting fra 50'erne som man kan høre i stereo. Link har været
poster her et par gange
2) Ford GT40
3) MB SLK-55 AMG
......
1000) Mondeo 1.8 med ST-200 udstødning

--
Tom



Brian Binnerup (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian Binnerup


Dato : 26-12-05 18:48

>> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

> 1) Den her 16 cyl ting fra 50'erne som man kan høre i stereo. Link har
> været poster her et par gange
> 2) Ford GT40
> 3) MB SLK-55 AMG

Missede du den der med kørt/hørt?

Mvh

Brian



Ukendt (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-05 21:00


"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> skrev i en meddelelse
news:43b02cc9$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
>> 1) Den her 16 cyl ting fra 50'erne som man kan høre i stereo. Link har
>> været poster her et par gange
>> 2) Ford GT40
>> 3) MB SLK-55 AMG
>
> Missede du den der med kørt/hørt?

Tja, jeg troede at det var enten hørt ELLER kørt og ikke hørt OG kørt.
Jeg har da hørt alle ovennævnte

--
Tom



Per Krabbe (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Krabbe


Dato : 26-12-05 18:44

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

Sådan en luft kølet 6 cyl boxer. - Porsche 911 3.0 1981 - lyder helt kanon !
mvh
Per



Ukendt (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-05 21:02


"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse
news:43b02be1$0$38709$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
>> kunne man måske liiige vende følgende:
>> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> Sådan en luft kølet 6 cyl boxer. - Porsche 911 3.0 1981 - lyder helt kanon
> !

hehe det gør en 3.5L fra 2004 også.....og så er den SJOV selv at køre

--
Tom



Per Beer Hansen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-12-05 19:01

DJ Bobo... wrote:
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>

Ford Escort Mk 1 med 132 HK (min egen).
Lyden stammede mest fra de 2 stk dobb. 40mm Webere, som var monteret.
IMHO er Weber-lyden noget af det bedste en bil kan præstere.
Jeg var også meget imponeret af, at høre F1'erne blive kørt rundt i
Fælledparken sidste år til Copenhagen Classic Grand Prix.
Og ellers er det sq svært at vælge, der er jo så mange derude

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 19:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:rdWrf.88$BD5.64@news.get2net.dk...

> Ford Escort Mk 1 med 132 HK (min egen).
> Lyden stammede mest fra de 2 stk dobb. 40mm Webere, som var monteret.
> IMHO er Weber-lyden noget af det bedste en bil kan præstere.

Jow jow - jeg har da også ejet et par biler med den slags :)

> Jeg var også meget imponeret af, at høre F1'erne blive kørt rundt i
> Fælledparken sidste år til Copenhagen Classic Grand Prix



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 19:32

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message
news:43b036ab$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> news:rdWrf.88$BD5.64@news.get2net.dk...
>
>> Ford Escort Mk 1 med 132 HK (min egen).
>> Lyden stammede mest fra de 2 stk dobb. 40mm Webere, som var monteret.
>> IMHO er Weber-lyden noget af det bedste en bil kan præstere.
>
> Jow jow - jeg har da også ejet et par biler med den slags :)
>
>> Jeg var også meget imponeret af, at høre F1'erne blive kørt rundt i
>> Fælledparken sidste år til Copenhagen Classic Grand Prix

F1 er jeg ikke imponeret IRL - det samme med Le Mans-biler.
Den støj er FOR heavy,. IMO...



Per Beer Hansen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-12-05 19:41

DJ Bobo... wrote:
>
> F1 er jeg ikke imponeret IRL - det samme med Le Mans-biler.
> Den støj er FOR heavy,. IMO...

Jeg synes nu det er fedt, når man både kan høre og ikke mindst "mærke" lyden

Nu du nævner LeMans bilerne, så er sådan en Sauber C9 heller ikke så tosset
hvad lyden angår, men den har jeg kun hørt på film/TV.
Den meget dybe "brummen", som den laver, det er bare lyd

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 20:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:0PWrf.92$Ii6.28@news.get2net.dk...

> Jeg synes nu det er fedt, når man både kan høre og ikke mindst "mærke"
> lyden

Jow jow - men det er dælme et højt støjniveau, IMO...

> Nu du nævner LeMans bilerne, så er sådan en Sauber C9 heller ikke så
> tosset hvad lyden angår, men den har jeg kun hørt på film/TV.
> Den meget dybe "brummen", som den laver, det er bare lyd

For mig lød de stort set ens - brøllende højt unden nydelse.
Faktisk en belastning - 24 timer i træk :)
--
Mvh
Mogens



Per Beer Hansen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-12-05 20:27

DJ Bobo... wrote:
>
> Jow jow - men det er dælme et højt støjniveau

Ja ja, det er jo det jeg mener

>
>> Nu du nævner LeMans bilerne, så er sådan en Sauber C9 heller ikke så
>> tosset hvad lyden angår, men den har jeg kun hørt på film/TV.
>> Den meget dybe "brummen", som den laver, det er bare lyd
>
> For mig lød de stort set ens - brøllende højt unden nydelse.
> Faktisk en belastning - 24 timer i træk :)

Jeg har aldrig selv været til LeMans, men kan huske C9'eren (Sauber Mercedes
Grb C racer fra '89), den skilte sig meget ud fra alle de andre biler med
dens ultra dybe brummen. Ellers gi'r jeg dig lidt ret mhr til at de alle
bare brøler derudaf.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 20:39

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:wuXrf.98$807.19@news.get2net.dk...

> Ja ja, det er jo det jeg mener

OK - dét er så ikke nok for mig...

> Jeg har aldrig selv været til LeMans

Aaahhhh, derfor. Der er himmevid forskel på at se/høre
motorløb på TV og så IRL...
--
Mvh
Mogens



Per Beer Hansen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-12-05 20:44

DJ Bobo... wrote:
>
>> Jeg har aldrig selv været til LeMans
>
> Aaahhhh, derfor. Der er himmevid forskel på at se/høre
> motorløb på TV og så IRL...

I know
Jeg har skam set/hørt mange af dem, bare ikke på LeMans

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Per Beer Hansen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-12-05 19:43

DJ Bobo... wrote:
>
> Jow jow - jeg har da også ejet et par biler med den slags :)

Ja det var jo moderne dengang.
Jeg har også haft nogle stykker, med den konfiguration.
Jeg "parede" engang en Escort med en Alfa, det vil sige at jeg tog de 2
dobb. Dell Orto'er og rykkede over på min 1600 motor, da jeg huggede sådan
en Alfa Giulietta op.
Men det virkede ganske fortrinligt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 19:45

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:TQWrf.94$Qj6.1@news.get2net.dk...

> Ja det var jo moderne dengang.
> Jeg har også haft nogle stykker, med den konfiguration.
> Jeg "parede" engang en Escort med en Alfa, det vil sige at jeg tog de 2
> dobb. Dell Orto'er og rykkede over på min 1600 motor, da jeg huggede sådan
> en Alfa Giulietta op. Men det virkede ganske fortrinligt.

Hvis man ellers kunne få dem justeret ind !

Mine Fiat's kørte med 2 dobbelte Webere - og så en
supersprint udstødning. Der var ikke et øje tørt
--
Mvh
Mogens



Per Beer Hansen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-12-05 20:29

DJ Bobo... wrote:
>
> Hvis man ellers kunne få dem justeret ind !

Skide være med om det virkede, når bare det lød godt
Jeg havde på det tidspunkt jævnligt adgang til et (gratis) rullefelt, så der
blev skruet og justeret efter alle kunstens regler.

>
> Mine Fiat's kørte med 2 dobbelte Webere - og så en
> supersprint udstødning. Der var ikke et øje tørt

Nej det var tider dengang, i dag går det hele jo op i turbo og chips.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 20:33


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:jwXrf.99$M17.16@news.get2net.dk...

KLIP

> Nej det var tider dengang,

Jep.

> i dag går det hele jo op i turbo og chips.

... og blålys..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 20:35


"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43b04565$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> .. og blålys..

Dit fynske fornægter sig ikke
www.ratebeer.com/Ratings/Beer/Beer-Ratings.asp?BeerID=7382&FanOfID=1793

/Mogens



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 20:39


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b045d6$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> .. og blålys..
>
> Dit fynske fornægter sig ikke
> www.ratebeer.com/Ratings/Beer/Beer-Ratings.asp?BeerID=7382&FanOfID=1793

Du har helt ret.

Der indkøbes hvert år en passende mængde, da jeg (forlanger) får serveret én
til min aftensmad hele december måned. Det er den eneste øl, jeg overhovedet
kan sige (med kart blik), jeg holder af...

Alt andet såkaldt juleøl er noget tyndt sjap og kun beregnet for tøser..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 20:40

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43b046ce$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Alt andet såkaldt juleøl er noget tyndt sjap og kun beregnet for tøser..

Så dét får hun så - tøsen
--
Mvh
Mogens



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 20:49


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b04728$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Alt andet såkaldt juleøl er noget tyndt sjap og kun beregnet for tøser..
>
> Så dét får hun så - tøsen

Nope, hun ve´ ha´ rø´vin..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Beer Hansen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-12-05 09:29

BJ wrote:
>
>> i dag går det hele jo op i turbo og chips.
>
> .. og blålys..

Ja man bli'r helt forskrækket, når man ser gennem et T.Hansen katalog.
Det er de mest mærkelige dippedutter man kan få, med lys i.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 10:46


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:kX6sf.10$VD2.2@news.get2net.dk...

KLIP

>>> i dag går det hele jo op i turbo og chips.
>>
>> .. og blålys..
>
> Ja man bli'r helt forskrækket, når man ser gennem et T.Hansen katalog.
> Det er de mest mærkelige dippedutter man kan få, med lys i.

Lys i udstødningsrøret er indtil videre min favorit til toppen af blålys.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 11:05

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43b10d83$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Lys i udstødningsrøret er indtil videre min favorit til toppen af blålys.

Igår øl - idag T Hansen
--
Mvh
Mogens



BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 11:37


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b111df$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Lys i udstødningsrøret er indtil videre min favorit til toppen af blålys.
>
> Igår øl - idag T Hansen

Blålys findes i alle afarter..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 11:42

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43b11960$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Blålys findes i alle afarter...

Selv på det menneskelige plan
--
Mvh
Mogens



BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 11:53


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b11a69$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Blålys findes i alle afarter...
>
> Selv på det menneskelige plan

Lige præcis..

http://ordnet.dk/ods/search?keyword=Blaa-lys&homno=0

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Karsten Andersen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 27-12-05 11:12

Mon, 26 Dec 2005 19:00:54 +0100, skrev Per Beer Hansen, på 19 linier,
i <rdWrf.88$BD5.64@news.get2net.dk>, :

>DJ Bobo... wrote:
>> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
>> kunne man måske liiige vende følgende:
>> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>>
>
>Ford Escort Mk 1 med 132 HK (min egen).
>Lyden stammede mest fra de 2 stk dobb. 40mm Webere, som var monteret.
>IMHO er Weber-lyden noget af det bedste en bil kan præstere.
>Jeg var også meget imponeret af, at høre F1'erne blive kørt rundt i
>Fælledparken sidste år til Copenhagen Classic Grand Prix.
>Og ellers er det sq svært at vælge, der er jo så mange derude

Jo selv en Fiat 1283P med 2 dobb og 9000 omdr kan da lyde godt

--
MVH Karsten
Horsens

Per Beer Hansen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-12-05 11:27

Karsten Andersen wrote:
>
> Jo selv en Fiat 1283P med 2 dobb og 9000 omdr kan da lyde godt

Én af mine brødre havde en 127'er med daz ganze molevitten, mener at den
havde ca. 120 HK på hjulene.
Den gik også raskt fremad.
Havde også en kammerat, som havde en 124 coupé, også med 2 dobb. Webere + en
del andet tuningsgejl.
Jeg husker dog ikke hvad den ydede, men sjov det var den og egentlig også en
ganske pæn bil.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Ukendt (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-05 19:41


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

Hvis vi ser bort fra de oplevelser, man kan få i Vandel,
så er jeg mest til 6 cylindrede.
Ikke noget vildt eller eksotiskt, men
en go gammel Taunus V6 2300'er fra 70'erne
som går rigtig er dejligt at lægge øren til.

Ellers husker jeg en Datsun 280C 6 cyl. diesel
fra 80'erne.

Så jeg vil sige, næsten alle 6 Cyl. lyder godt.
BMW lyder da også godt, men de fleste blir'
for meget. Golf VR6 er også sagen. Der går
et par stykker i Herning, som jeg hørte lægge fra land..

Ellers er de gamle V8 fra 30-40'erne også herlige
i tomgang..



Basil (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 27-12-05 07:51

Olesen skrev d. 26-12-2005 i meddelelse
<43b03930$0$178$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:
> "DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
>> kunne man måske liiige vende følgende:
>> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

> Hvis vi ser bort fra de oplevelser, man kan få i Vandel,
> så er jeg mest til 6 cylindrede.
> Ikke noget vildt eller eksotiskt, men
> en go gammel Taunus V6 2300'er fra 70'erne
> som går rigtig er dejligt at lægge øren til.

> Ellers husker jeg en Datsun 280C 6 cyl. diesel
> fra 80'erne.

> Så jeg vil sige, næsten alle 6 Cyl. lyder godt.
> BMW lyder da også godt, men de fleste blir'
> for meget. Golf VR6 er også sagen. Der går
> et par stykker i Herning, som jeg hørte lægge fra land..

> Ellers er de gamle V8 fra 30-40'erne også herlige
> i tomgang..

Den med 6'ere kan jeg følge.
En 164, en 320 og en Granada har bare en herlig pludrende lyd, som
vækker smil og gode tanker hos mig.
En god gammel husmandstunet 4 cyl. motor med få kubik kan altså også
lyde herligt. Her tænker jeg specielt på diverse Escorter mk. 1 og 2,
Hillman Imp, Mascotter og lign. som kører klassisk ræs.
Specielt Bjarne Sindings hvide Escort lyder bare for godt (og giver røv
til næsten alt).
Kai



DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 08:19

"Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message
news:mn.d9d77d5caaed37f7.41521@SPAMstarmail.co.za...

> Specielt Bjarne Sindings hvide Escort lyder bare for godt (og giver røv
> til næsten alt).

Jep - et rigtigt godt eksempel på Per Beer's mening
om samme :)
--
Mvh
Mogens



Karsten Andersen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 27-12-05 11:14

Mon, 26 Dec 2005 19:40:47 +0100, skrev Olesen, på 25 linier, i
<43b03930$0$178$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :


>Ellers er de gamle V8 fra 30-40'erne også herlige
>i tomgang..
>

Ja en Gammel 17M V4 lyder nu også helt fint.

--
MVH Karsten
Horsens

Morgan Jones (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 26-12-05 20:13


1. Lamborghini Diablo GTR 1999
2. Ferrari F60 "Enzo"
3. Hummer H1 med eftermonteret Hemi V8 + Nitro

Mvh Morgan

> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)



Martin Johansen [600~ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-12-05 20:49

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in news:qhXrf.3298$Cl2.93729
@news000.worldonline.dk:

>
> 1. Lamborghini Diablo GTR 1999
> 2. Ferrari F60 "Enzo"

Hvilken en af de 2 synes du er fedest at køre i?

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Morgan Jones (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 26-12-05 23:03


>> 1. Lamborghini Diablo GTR 1999
>> 2. Ferrari F60 "Enzo"
>
> Hvilken en af de 2 synes du er fedest at køre i?

Jeg har kun været passager i Enzo'en og dermed er jeg lidt forudindtaget
ifht. Lambo'en. Generelt syntes jeg at Lamborghini er RÅ biler. Ferrari'erne
er lidt for polerede for min smag. Når man kigger på prisen, er GTR'en helt
klar den bedste handel. Den er jo 35% billigere. Price / Performance vil jeg
sige at MB CLK 55 AMG er den bedste handel. Ellers er der jo den almindelige
Lambo Murcielago, der er til at få til menneskepenge hvis man går efter en
1-2 år gammel model.

Det fede ved GTR'en er at den har Roll-bars og H seler. Det gir' lidt til
oplevelsen. ;)

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en Carrera GT en dag, selv om den er
lavere i segment end de to andre. Skulle være en vild slæde.


Mvh Morgan



Martin Johansen [600~ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-12-05 23:10

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in
news:PMZrf.3301$Cl2.93832@news000.worldonline.dk:

> Jeg har kun været passager i Enzo'en

Heldige asen :)

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Morgan Jones (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 26-12-05 23:15


> Heldige asen :)

Det er deprimerende at bo i Danmark. Tænk på at jeg for de samme penge jeg
har betalt for Avensis'en kan få en 2 år gammel 911'er i USA.

Suk.

M



Martin Johansen [600~ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 26-12-05 23:21

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in
news:CXZrf.3302$Cl2.93826@news000.worldonline.dk:

>
>> Heldige asen :)
>
> Det er deprimerende at bo i Danmark. Tænk på at jeg for de samme penge
> jeg har betalt for Avensis'en kan få en 2 år gammel 911'er i USA.

Ja det er meget depri..

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Basil (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 27-12-05 07:54

Morgan Jones skrev d. 26-12-2005 i meddelelse
<CXZrf.3302$Cl2.93826@news000.worldonline.dk>:
>> Heldige asen :)

> Det er deprimerende at bo i Danmark. Tænk på at jeg for de samme penge jeg
> har betalt for Avensis'en kan få en 2 år gammel 911'er i USA.

> Suk.

> M

Så tænk på hvad du skal betale hver gang du skal på hospitalet, eller
for at bruge andre "goder" som vi tager for givet her i DK.
Man kan forsikre sig ud af alt, men det samlede overskud efter
regningerne er betalt er ikke langt fra hinanden, i hhv. DK og US.
Kai



Morgan Jones (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 27-12-05 18:34



> Så tænk på hvad du skal betale hver gang du skal på hospitalet, eller for
> at bruge andre "goder" som vi tager for givet her i DK.
> Man kan forsikre sig ud af alt, men det samlede overskud efter regningerne
> er betalt er ikke langt fra hinanden, i hhv. DK og US.
> Kai

Vås. Som herboende amerikaner kan jeg afsløre at der er væsnetlig fordel ved
at bo i USA hvis man er i højindkomstgruppen.

Mvh Morgan



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 18:50

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote:

>Vås. Som herboende amerikaner kan jeg afsløre at der er væsnetlig fordel ved
>at bo i USA hvis man er i højindkomstgruppen.

Hvorfor bor du så her?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Ukendt (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-05 18:47


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:4lv2r1th1uieq7gfr87h2qpbcrvfa1qn0t@4ax.com...
> "Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote:
>
>>Vås. Som herboende amerikaner kan jeg afsløre at der er væsnetlig fordel
>>ved
>>at bo i USA hvis man er i højindkomstgruppen.
>
> Hvorfor bor du så her?

Fordi der er nogle fordele her

--
Tom



Brian (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-12-05 18:55

Tom wrote:

>>> Vås. Som herboende amerikaner kan jeg afsløre at der er væsnetlig
>>> fordel ved
>>> at bo i USA hvis man er i højindkomstgruppen.
>>
>> Hvorfor bor du så her?
>
> Fordi der er nogle fordele her

Det er nok noget med en pige

/Brian



Ukendt (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-05 18:57


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43b17fd6$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom wrote:
>
>>>> Vås. Som herboende amerikaner kan jeg afsløre at der er væsnetlig
>>>> fordel ved
>>>> at bo i USA hvis man er i højindkomstgruppen.
>>>
>>> Hvorfor bor du så her?
>>
>> Fordi der er nogle fordele her
>
> Det er nok noget med en pige

Eller også tjente han ikke så meget i USA )

--
Tom



Morgan Jones (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 27-12-05 19:32


> Hvorfor bor du så her?

Fordi min kone ikke gider sidde og glo på en væg - hjemme - i USA. Hendes
uddannelse kan ikke bruges der.

mvh Morgan



Basil (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 27-12-05 19:46

Morgan Jones skrev d. 27-12-2005 i meddelelse
<qWesf.3353$Cl2.94183@news000.worldonline.dk>:

hvis man er i højindkomstgruppen.

> Mvh Morgan

Den lader vi lige stå et øjeblik, til eftertanke
Kai



Morgan Jones (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 27-12-05 20:00


> Den lader vi lige stå et øjeblik, til eftertanke
> Kai

Jeps. Det vel ikke mange mennesker der køber en F60 som ligger i den lave
ende.... ;)

M



Jan W Nielsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-12-05 21:41

> Vås. Som herboende amerikaner kan jeg afsløre at der er væsnetlig fordel
> ved at bo i USA hvis man er i højindkomstgruppen.

Naturligvis.

Morgan - har du i grunden boet i Århus..?

(Spekulerer på om du og jeg har gået i samme skole)

--
/Jan W Nielsen



Morgan Jones (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 28-12-05 07:35


> Morgan - har du i grunden boet i Århus..?

Nope. Har arbejdet der i et par år, 3 dage / ugentligt. :)

M



Jan W Nielsen (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 28-12-05 11:22

>> Morgan - har du i grunden boet i Århus..?

> Nope. Har arbejdet der i et par år, 3 dage / ugentligt. :)

Ok - jeg kendte en Morgan (amerikansk og dansk statsborger) i Århus engang.
Vi gik begge på en lille international privatskole. Han må være 35-36 år i
dag.

--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-12-05 21:40

> Så tænk på hvad du skal betale hver gang du skal på hospitalet, eller for
> at bruge andre "goder" som vi tager for givet her i DK.
> Man kan forsikre sig ud af alt, men det samlede overskud efter regningerne
> er betalt er ikke langt fra hinanden, i hhv. DK og US.

Hvad snakker du om, mand..?

Som Morgan skriver, så skal du bare ligge i "den bedste halvdel", før det er
noget hélt andet at bo i USA.

Jeg har nogle bekendte, der bor i USA (Han er amerikansk, men har boet i DK
i 10 år, hvor han arbejdede som folkeskolelærer, og hun er dansk øjenlæge)

Årsagen til at dé formentlig aldrig kommer hjem igen, er blandt andet, at de
skulle gå HELT vildt ned i standard. PT har de et hus på 400 kvm lige uden
for NY, de har fire nye og store biler, og stort alt, hvad en dansk familie
kun kan drømme om.

Han er stadig folkeskolelærer (dog i en dyr skole, hvor lønningerne er
højere end andre steder), og hun er stadig øjenlæge - men arbejder som
forsker i en medicinalvirksomhed..)

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-05 22:04


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43b1a612$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Årsagen til at dé formentlig aldrig kommer hjem igen, er blandt andet, at
> de skulle gå HELT vildt ned i standard. PT har de et hus på 400 kvm lige
> uden for NY, de har fire nye og store biler, og stort alt, hvad en dansk
> familie kun kan drømme om.

Den rigtig store forskel på usa og danmark er at har man det dårligt i usa,
så er man virkelig på spanden, her i dk er forskellen i levefod på en
direktør og en bistandsklient til at overskue. Der er gode og dårlige ting
ved begge systemer. Jeg er dog sikker på at skulle dine venner en dag miste
job, og opsparing m.m. så kom danmark måske på tale igen.

--
Tom



Jan W Nielsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-12-05 22:25

> Jeg er dog sikker på at skulle dine venner en dag miste job, og opsparing
> m.m. så kom danmark måske på tale igen.

Ja - her har vi en sjælden evne til at tiltrække dem, der er en økonomisk
belastning for samfundet - og frastøde dem, der ville være en økonomisk
gevinst.

Tillykke, siger jeg bare.

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-05 22:41


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43b1b144$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg er dog sikker på at skulle dine venner en dag miste job, og opsparing
>> m.m. så kom danmark måske på tale igen.
>
> Ja - her har vi en sjælden evne til at tiltrække dem, der er en økonomisk
> belastning for samfundet - og frastøde dem, der ville være en økonomisk
> gevinst.
>
> Tillykke, siger jeg bare.

100% enig.
Når pensionisterne på solkysten har brugt deres opsparing og den ene part er
faldet bort, mens sygdomme langsomt melder sig, så kan man pludselig huske
hvor danmark ligger

--
Tom



Jan W Nielsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-12-05 23:19

>> Ja - her har vi en sjælden evne til at tiltrække dem, der er en økonomisk
>> belastning for samfundet - og frastøde dem, der ville være en økonomisk
>> gevinst.

> Når pensionisterne på solkysten har brugt deres opsparing og den ene part
> er faldet bort, mens sygdomme langsomt melder sig, så kan man pludselig
> huske hvor danmark ligger

Tilsvarende kan de fleste uuddannede og kulturelt svært tilpasselige
personer fra den tredje verden sagtens huske, hvor Danmark ligger -
anderledes er det med de mange forskere fra Indien, Pakistan, Kina, Rusland,
Japan etc, der vil ud i verden for at gøre karriere.

De ender ikke i Danmark/Europa - de ender i USA.

--
/Jan W Nielsen



Morgan Jones (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 28-12-05 07:46


> Hvad snakker du om, mand..?

Nemmerlig. ;) Det er skægt at mange danskere er så glade for at tale om den
"dyre" healthinsurance man skal købe i USA. En af mine venner er
forsikringsbroker. En privatkøbt forsikring - der dækker 2 voksne + et
barn - i en af top 3 forsikrings selskaberne - koster - uhada - 232$ pr
måned. Så kan man tilkøbe "ingen selvrisiko" + tanddækning for små 70$
oveni. Og hvis man en dag er på ferie i USA, skulle man lige kigge forbi
Kaiser Prudential's medical centre's - og sammenligne dem med et dansk
sygehus - LOL - lad mig sige det på den her måde: De har både gjort rent -
og faciliteterne minder mere om Hilton end Motel 6.

Den omkostning kan så holdes op mod, at en familie med en hustandsindkomst
på 1.mio DKK vil have ca. 250.000 mere udbetalt pr år pga. dels lavere
skat - og dels langt flere fradrag der både gælder i state og federal taxes.

Bilpriserne behøver vi vel næppe at nævne.

Mvh Morgan :)



Ukendt (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-05 11:00


"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:fwqsf.3381$Cl2.94989@news000.worldonline.dk...
>
>> Hvad snakker du om, mand..?
>
> Nemmerlig. ;) Det er skægt at mange danskere er så glade for at tale om
> den "dyre" healthinsurance man skal købe i USA. En af mine venner er
> forsikringsbroker. En privatkøbt forsikring - der dækker 2 voksne + et
> barn - i en af top 3 forsikrings selskaberne - koster - uhada - 232$ pr
> måned. Så kan man tilkøbe "ingen selvrisiko" + tanddækning for små 70$
> oveni. Og hvis man en dag er på ferie i USA, skulle man lige kigge forbi
> Kaiser Prudential's medical centre's - og sammenligne dem med et dansk
> sygehus - LOL - lad mig sige det på den her måde: De har både gjort rent -
> og faciliteterne minder mere om Hilton end Motel 6.

Sidst jeg havde 2 studenter fra USA, blev jeg dog noget overrasket over
deres uddannelsessystem. Jeg synes ikke det var specielt billigt bare at
tage en simpel grunduddannelse for slet ikke at nævne en
universitetsuddannelse. Det jeg vil sige med det, er at der er så mange
forskelle ved dk og usa at man kan lave lange lister med fordele og ulemper
begge steder.
For at komme tilbage til bilerne, så er der dog ingen tvivl om at det er
klart bedre at leve i usa end i dette bilfjendske land hvor friheden til at
ændre på sin bil ikke engang omfatter at montere et par blå markeringslys
(fordi det er jo uha så farligt)

--
Tom



Thomas (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 26-12-05 23:27

> 35% billigere. Price / Performance vil jeg sige at MB CLK 55 AMG er
> den bedste handel. Ellers er der jo den almindelige Lambo Murcielago,
> der er til at få til menneskepenge hvis man går efter en 1-2 år
> gammel model.

Erhmm... hvordan kan du sammenligne Ferrari Enzo/Lamborghini Diablo GTR med
en simpel Mercedes Benz CLK/E 55 AMG - de biler kan på ingen måde
sammenlignes. Skal du i den klasse sammenligne med en Mercedes Benz, så
skal du over i noget CLK GTR eller McLaren SLR!!

--
Mvh/TK



Morgan Jones (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 27-12-05 06:52


> Erhmm... hvordan kan du sammenligne Ferrari Enzo/Lamborghini Diablo GTR
> med
> en simpel Mercedes Benz CLK/E 55 AMG - de biler kan på ingen måde
> sammenlignes. Skal du i den klasse sammenligne med en Mercedes Benz, så
> skal du over i noget CLK GTR eller McLaren SLR!!

Hvis du læser hvad jeg skriver - kan du se at jeg mener at man får meget
performance for pengene. Naturligvis er MB'en ikke nær så fed som de andre.
De koster jo også henholdsvis 6 og 10 gange så meget.

M



Leonard (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-12-05 20:27

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

1) Honda CB750F m. 4x40mm smoothbore karburatorer m. tragte
2) Lamborghini Countach, der blev fyret af downtown Hamborg
3) bulderlyden fra amerikansk V8 med karburator

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Ukendt (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-12-05 21:01

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

Mercedes ML55 AMG V8
Lamborghini Diablo (Metax reklamevogn)




Brian (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-12-05 18:35

Brian Axelgaard wrote:

> Lamborghini Diablo (Metax reklamevogn)

Var det den de kvadrede - eller var det en Gallardo ?

/Brian



Ukendt (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-05 09:50

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43b17b38$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian Axelgaard wrote:
>
>> Lamborghini Diablo (Metax reklamevogn)
>
> Var det den de kvadrede - eller var det en Gallardo ?

Jeg vidste ikke at de har eller har haft en Gallardo, men det er snart 3 år
siden at jeg så den. Den var faktisk ikke "streetlegal" den gang. Dækkene
var helt nedslidte, tsk tsk...



Jan W Nielsen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-12-05 21:03

> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

Det må være den Alfa Romeo 164 V6, som jeg kørte i juleaften.

Hold da kæft, hvor en lyd - simpelthen den mest fantastiske symfoni, som jeg
nogensinde har hørt fra en bil...som jeg selv har kørt i.... Jeg blev nødt
til at køre rundt med nedrullede vinduer, mens jeg grinede stort.....og
julemanden (som må have været den eneste, der eller var ude at køre på det
tidspunkt) kan bevidne, at jeg ikke kørte med nedrullede vinduer, fordi det
var varmt.. )

--
/Jan W Nielsen



Jan W Nielsen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-12-05 21:19

> Det må være den Alfa Romeo 164 V6, som jeg kørte i juleaften.

Efterfulgt af Golf R32, og Porsche V8 med bi-turbo.

--
/Jan W Nielsen



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 21:56

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:43b04c0a$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det må være den Alfa Romeo 164 V6, som jeg kørte i juleaften.
> Hold da kæft, hvor en lyd - simpelthen den mest fantastiske symfoni, som
> jeg nogensinde har hørt fra en bil...som jeg selv har kørt i.... Jeg blev
> nødt til at køre rundt med nedrullede vinduer, mens jeg grinede stort.....

He he - dét havde jeg jo hørt
En Alfa Romeo er gudeskøn - og nu har du så indrømmet det :)
--
Mvh
Mogens



Jan W Nielsen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-12-05 22:39

> He he - dét havde jeg jo hørt
> En Alfa Romeo er gudeskøn - og nu har du så indrømmet det :)

Absolut..

Den har en sjælden tiltrækning..

--
/Jan W Nielsen



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 22:40

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:43b06265$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> En Alfa Romeo er gudeskøn - og nu har du så indrømmet det :)

> Absolut..

He he - en kommende Alfist måske

> Den har en sjælden tiltrækning...

Ja - og det bliver jo ringere af at få 24V !
Nuvel - da jeg fik en Alfa af denne her kaliber mellem mine
hænder først gang, MÅTTE jeg prøve at eje een. Hvis den
er fed at prøve - er den det ikke mindre ifm. et ejerskab...
--
Mvh
Mogens



Thomas (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 26-12-05 22:52

> Ja - og det bliver jo ringere af at få 24V !

Der mangler vist et ikke ;)

En 24v lyder meget mere voldsom og dermed lidt federe!


--
Mvh/TK



Jan W Nielsen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-12-05 23:23

> He he - en kommende Alfist måske

Jeg synes absolut, at mærket har noget særligt..

Den skulle bare være rustbehandlet af Audi og samlet af Toyota - så var der
noget at gå agurk over.

>> Den har en sjælden tiltrækning...

> Ja - og det bliver jo [ikke] ringere af at få 24V..!

Nej, og jo dermed også 50 hk mere - jeg forstår godt, du var solgt..

--
/Jan W Nielsen



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 23:23


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43b06cd8$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> He he - en kommende Alfist måske
>
> Jeg synes absolut, at mærket har noget særligt..
>
> Den skulle bare være rustbehandlet af Audi og samlet af Toyota - så var
> der noget at gå agurk over.

....og prissættes som en Sonata..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 23:26

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:43b06cd8$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Den skulle bare være rustbehandlet af Audi

Og _alligevel_ faldt du i den gamle gænge.
En Alfa Romeo 164 er så rust-stabil, at det nævnes i de bøger,
Bilrevyen udgiver om "Biler gennem tiden" (styrke og svagheder)
(husker ikke det rette navn - bøgerne er pakket i flyttekasser)

Gosh :)
--
Mvh
Mogens



Jan W Nielsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 27-12-05 00:26

>> Den skulle bare være rustbehandlet af Audi

> Og _alligevel_ faldt du i den gamle gænge.
> En Alfa Romeo 164 er så rust-stabil, at det nævnes i de bøger,
> Bilrevyen udgiver om "Biler gennem tiden" (styrke og svagheder)
> (husker ikke det rette navn - bøgerne er pakket i flyttekasser)



Ok - jeg kender ikke modellen særlig godt - men ser bare, at der i
BrugtRevyen fra 2002 står, at bilen er dårligt rustbeskyttet. Måske tager de
fejl.

....men med den berømte 156´er i tankerne, (og min Vectra) er dét jo ikke
noget, der ligefrem får det til at "spille" på min konto...i hvert fald
ikke, når man er tvunget til at køre rundt på disse breddegrader..

God flytning i øvrigt - håber det hele "funker", og at I bliver rigtig glade
for jeres nye bolig. Det lyder lækkert...

--
/Jan W Nielsen



Klaus D. Mikkelsen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-12-05 21:10

"DJ Bobo..." skriver:
>
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,

Hvad skal du da til ?

> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

GM type 567C, 16 cylinder af hver 567 kubiktommer, selvfølgelig en
2takts dieseltramper med skylleluft og hele svineriet.
Gerne i MY 1101 med den gamle udstødning uden for meget dæmpning.

Og gerne efterfulgt af et par trut i cyclonen !


Så kan i pakke jers småcylindrede V8 ned i en lille bitte kasse når de
1950HK slippes løs !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 21:32

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:43B04E34.BB391638@du.kan.finde.den...

> Hvad skal du da til ?

Nedlægger een af mine residenser :)

> GM type 567C, 16 cylinder af hver 567 kubiktommer, selvfølgelig en
> 2takts dieseltramper med skylleluft og hele svineriet.
> Gerne i MY 1101 med den gamle udstødning uden for meget dæmpning.
> Og gerne efterfulgt af et par trut i cyclonen !
> Så kan i pakke jers småcylindrede V8 ned i en lille bitte kasse når de
> 1950HK slippes løs !

Rolig nu - man kan jo ikke høre en skid, når man står
op og ned af motoren. På afstand er det en anden sag,
men ikke noget, jég tager notits af
--
Mvh
Mogens



Klaus D. Mikkelsen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-12-05 23:32

"DJ Bobo..." skriver:
>
> Nedlægger een af mine residenser :)

Skummelt.

> Rolig nu - man kan jo ikke høre en skid, når man står
> op og ned af motoren. På afstand er det en anden sag,
> men ikke noget, jég tager notits af

Har du været i nærheden af en 567'er ?
Prøv det !

En af mine kammerater stod på et tidspunkt med det manuelle gashåndtag
til en 567D1 ("kun" 12 cylindret med 1425HK). Når den fik "fuld skrue"
var det nok til at der var tydelige sideværts reaktioner i hele
lokomotivet (bevares det vejer kun 89 tons).

Jeg bør måske nævne at hans smil efterfølgende nåede fra øre til øre


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 23:37

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:43B06F4C.1124D40F@du.kan.finde.den...

> Har du været i nærheden af en 567'er ?
> Prøv det !
> En af mine kammerater stod på et tidspunkt med det manuelle gashåndtag
> til en 567D1 ("kun" 12 cylindret med 1425HK). Når den fik "fuld skrue"
> var det nok til at der var tydelige sideværts reaktioner i hele
> lokomotivet (bevares det vejer kun 89 tons).
> Jeg bør måske nævne at hans smil efterfølgende nåede fra øre til øre

Jeg har kørt med et godstog i Vestjylland - kom for sent til det ordinære
tog. En skrammelkasse af dimensioner, hvor motorlyden ikke siger mig
en skid. Jeg tror, man skal være ret entusiastisk vedr. jernbanedrift, hvis
man ka' li' det der :)
--
Mvh
Mogens



Klaus D. Mikkelsen (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 26-12-05 23:42

"DJ Bobo..." skriver:
>
> Jeg har kørt med et godstog i Vestjylland - kom for sent til det ordinære
> tog.

Sur røv...

> En skrammelkasse af dimensioner, hvor motorlyden ikke siger mig
> en skid.

Hvilken af de gamle skrammelkasser var du med ?


> Jeg tror, man skal være ret entusiastisk vedr. jernbanedrift, hvis
> man ka' li' det der :)

Førerummet er skutte sjovt.

Udenfor er langt bedre.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

DJ Bobo... (26-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 26-12-05 23:47

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:43B0719C.632007DA@du.kan.finde.den...

> Sur røv...

Ah, så fik jeg jo prøvet dé t:)

> Hvilken af de gamle skrammelkasser var du med ?

Nummer? - helt ærligt mand

> Førerummet er skutte sjovt. Udenfor er langt bedre.

Fortid :)
--
Mvh
Mogens



BJ (26-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-12-05 23:52


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b072d2$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>> Hvilken af de gamle skrammelkasser var du med ?
>
> Nummer? - helt ærligt mand

ROTFL.....ROTFL....ROz.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-12-05 00:23

"DJ Bobo..." skriver:
>
> Nummer? - helt ærligt mand

Nej sku da, var det en DSB maskine, eller en af privatbanernes MX ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 08:22

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:43B07B4B.743A5577@du.kan.finde.den...

> Nej sku da, var det en DSB maskine, eller en af privatbanernes MX ?


LOL - se'fø'li' den ægte vare. Et MY-lokomotiv fra DSB...
--
Mvh
Mogens



Klaus D. Mikkelsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-12-05 08:42

"DJ Bobo..." skriver:
>
> LOL - se'fø'li' den ægte vare. Et MY-lokomotiv fra DSB...

Okay, en "skrammelkasse" fra midten af halvtredserne

Yderst spartansk indretning og yderst spartansk isolering ud mod
567'eren.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Broegger (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 27-12-05 08:54

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev news:43b0eb7d$0
$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> news:43B07B4B.743A5577@du.kan.finde.den...
>
>> Nej sku da, var det en DSB maskine, eller en af privatbanernes MX ?
>
>
> LOL - se'fø'li' den ægte vare. Et MY-lokomotiv fra DSB...

Det var jo næppe en af de store. Dvs. 1101 eller 1104. Det kører vist
ikke mere.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Klaus D. Mikkelsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-12-05 08:59

Broegger skriver:
>
> Det var jo næppe en af de store. Dvs. 1101 eller 1104. Det kører vist
> ikke mere.

1101 tilhører museumstog, så jo den kører.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 10:10

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:43B0F42A.EBBF54A5@du.kan.finde.den...

> 1101 tilhører museumstog, så jo den kører.

Det var i '88
--
Mvh
Mogens



Klaus D. Mikkelsen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 27-12-05 10:10

"DJ Bobo..." skriver:
>
> Det var i '88

Det er _mange_ år siden

Der kørte MY med gods og var "kun" 30+ år gamle på det tidspunkt......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Michael Pagh (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Michael Pagh


Dato : 26-12-05 21:14


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)
> --
> Mvh
> Mogens

Hmmm, sådan en Porsche Carrera GT lyder ikke helt tosset. Har set/hørt en

DK plader i Kolding flere gange....den lyder ret godt når den bliver fyret
af.

MVH
Michael




Benny Højvælde (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 26-12-05 22:19


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

Glem de overnævnte cykler.

Var med en af mine venner til Le Mans her i sommer. Nøj det var motorlyd for
alle pengene.

Benny



Thomas (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 26-12-05 22:42

> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

Porsche Carrera GT har en ubeskrivelig fed lyd. Jan W Nielsen smed en gang
et link til en video med nogle superbiler - der kunne man rigtig høre
hvordan sådan en bil lyder OG man kan IKKE lade være med at smile :)) Jeg
oplevede den på strandvejen en fredag aften mellem Helsingør og Rungsted
(tyske plader) og vi kunne ikke lade være med at provokere ham i Cossie'en,
så han skød den lige af nogle gange for os - det var fedt :)

--
Mvh/TK



Brian Sørup (26-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 26-12-05 23:57


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)

Der er jo ikke noget der når en V8'er til sokkeholderne - check evt.
d.b.m : V8-lyd
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==




Thomas (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 27-12-05 01:18

>> My score (motor og bilmodel):
>> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
>
> Der er jo ikke noget der når en V8'er til sokkeholderne - check evt.
> d.b.m : V8-lyd

Hehe... det er godt nok ikke helt sådan min Camaro den lyder ;) - den
buldrer mere, er ikke helt så metalisk og "larmer" ikke nær så meget i
tomgang (når man træder til den siger den til gengæld en hel del :) ). Jeg
hørte en Mustang for et par uger siden hos mekanikeren og den lød nøjagtig
sådan som den i lydklippet.

--
Mvh/TK
1997 Camaro Z28 5,7L V8



Brian Sørup (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 27-12-05 01:52


"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43b0884c$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> My score (motor og bilmodel):
> >> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> >
> > Der er jo ikke noget der når en V8'er til sokkeholderne - check evt.
> > d.b.m : V8-lyd
>
> Hehe... det er godt nok ikke helt sådan min Camaro den lyder ;) - den
> buldrer mere, er ikke helt så metalisk og "larmer" ikke nær så meget i
> tomgang (når man træder til den siger den til gengæld en hel del
) ). Jeg
> hørte en Mustang for et par uger siden hos mekanikeren og den lød
nøjagtig
> sådan som den i lydklippet.

Lyden er optaget ca. 3 meter fra udstødningen - bilen var min Camaro med
pumpet 433Cui og 2½" udstødning med Apple Racing potter og 3" rustfri
rør fra potterne og bagud.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==




DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 08:23

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message
news:43b09017$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> Lyden er optaget ca. 3 meter fra udstødningen - bilen var min Camaro med
> pumpet 433Cui og 2½" udstødning med Apple Racing potter og 3" rustfri
> rør fra potterne og bagud.
> Brian Sørup
> Volvo V70 2,5T Aut.

Det må være noget af et savn!
--
Mvh
Mogens



Brian Sørup (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 28-12-05 14:47


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b0ebce$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in message
> news:43b09017$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Lyden er optaget ca. 3 meter fra udstødningen - bilen var min Camaro
med
> > pumpet 433Cui og 2½" udstødning med Apple Racing potter og 3"
rustfri
> > rør fra potterne og bagud.
> > Brian Sørup
> > Volvo V70 2,5T Aut.
>
> Det må være noget af et savn!

Jouw-jouw, men jeg savner ikke de 5Km/l med blød speederfod, gæt selv
hvor langt den gik når der blev givet lidt gas.....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.
== can you spell "racecar" backwards ? ==




Andersen \(3650\) (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 27-12-05 17:23

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43b0754b$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
>> kunne man måske liiige vende følgende:
>> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>>
>> My score (motor og bilmodel):
>> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
>
> Der er jo ikke noget der når en V8'er til sokkeholderne - check evt.
> d.b.m : V8-lyd
>
Den lyse metaliske lyd der er, er det ventilklapren?
Burde måske hellere være optaget mens den
kæppede derudaf



Armand (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-05 00:19

DJ Bobo... wrote:
>
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>

Lidt OT (á gruppen, men ikke hvis man læser indlægget tørt):
Da Italienske Laverda i 70'erne frembragte en trecylindret motorcykel på
1000 kubik havde man meget primitivt konstrueret den som en
firecylindret hvor den ene cylinder var skåret fra: De to yderste
stempler fulgte hinandens bevægelse, mens den midterste kørte "modsat".
Dét gav en meget ujævn motorgang, der til gengæld lød så meget desto
mere rå når den blev krudtet af

--
Armand.
(der omkring subj. gerne så en radial-motor monteret under en kølerhjelm)

BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 00:23


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:YO_rf.3305$Cl2.93852@news000.worldonline.dk...

KLIP

> (der omkring subj. gerne så en radial-motor monteret under en kølerhjelm)

Kan den her ikke gå for en sådan..?

http://www.toohighpsi.com/DragRadial/drengine.htm

Der er vist 120 grader..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Armand (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-05 01:11

BJ wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:YO_rf.3305$Cl2.93852@news000.worldonline.dk...
>
>>(der omkring subj. gerne så en radial-motor monteret under en kølerhjelm)
>
> Kan den her ikke gå for en sådan..?
> http://www.toohighpsi.com/DragRadial/drengine.htm
> Der er vist 120 grader..?
>

Det er sq da en gemen 90° V8'er :-|

DEt nærmeste jeg har set af radial-motor er at se på:
http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/w3/

--
Armand.

BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 02:51


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:dz%rf.3314$Cl2.93891@news000.worldonline.dk...

KLIP

>>>(der omkring subj. gerne så en radial-motor monteret under en kølerhjelm)
>>
>> Kan den her ikke gå for en sådan..?
>> http://www.toohighpsi.com/DragRadial/drengine.htm
>> Der er vist 120 grader..?
>>
>
> Det er sq da en gemen 90° V8'er :-|
>
> DEt nærmeste jeg har set af radial-motor er at se på:
> http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/w3/

Hvis vi endelig skal den vej, så er dette en radialmotor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Radial_engine

http://www.aviation-history.com/engines/radial.htm

Sådan en radial placering af cylinderne, kan vist ikke engang Harley
Davidson præstere..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Armand (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-05 17:40

BJ wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:dz%rf.3314$Cl2.93891@news000.worldonline.dk...
>
> KLIP
>
>
>>>>(der omkring subj. gerne så en radial-motor monteret under en kølerhjelm)
>>>
>>>Kan den her ikke gå for en sådan..?
>>>http://www.toohighpsi.com/DragRadial/drengine.htm
>>>Der er vist 120 grader..?
>>>
>>
>>Det er sq da en gemen 90° V8'er :-|
>>
>>DEt nærmeste jeg har set af radial-motor er at se på:
>>http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/w3/
>
>
> Hvis vi endelig skal den vej, så er dette en radialmotor:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Radial_engine
>
> http://www.aviation-history.com/engines/radial.htm
>
> Sådan en radial placering af cylinderne, kan vist ikke engang Harley
> Davidson præstere..?
>

Nu skulle det gerne holdes indenfor gruppens topic, men jeg bliver nødt
til at runde den her af:
Faktisk er der jo Megola'en som andetsteds nævnt
Men Feuling-ombygningen af Harley er faktisk meget tæt på at være en
kvart radial-motor derved at man på den har valgt samme
plejlstangs-layout som på Radialmotorer, á én hovedplejlstang og de
øvrige koblet på dén. Et af billederne på Aviation-history.com viser en
sådan hoven-ålejlstang med en "sekundær" plejlstang på begge sider og er
faktisk akkurat som Feuling'ens ser ud

Og så lidt national stolthed:
Fadderen til verdens første radialmotor var faktisk Danske Ellehammer
der for at have motorkraft nok til sine planer om motoriseret flyvning
udviklede sin encylindrede motorcykelmotor til en tre-cylindret
stjernemotor og det er háns løsning på plejlstangsproblemet der stadig
bruges i radialmotorer
Faktisk befinder verdens allerførste sjernemotor sig således på teknisk
Museum i Helsingør - Og den startes op dagligt
Tal lige om historiens vingesus!!!

--
Armand.

BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 02:55


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:dz%rf.3314$Cl2.93891@news000.worldonline.dk...

KLIP

> DEt nærmeste jeg har set af radial-motor er at se på:
> http://www.motorcyclecruiser.com/roadtests/w3/

Dette er en motorcykel med radialmotor:

http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fperso.club-internet.fr%2Fphizo%2FMachines%2FMegola.htm&langpair=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Regnar Bang Lyngsø (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Regnar Bang Lyngsø


Dato : 27-12-05 00:21

DJ Bobo... wrote:
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

1) Citroën 2CV - klassisk boxer-lyd
2) Wartburg 353W - når man tilbage i firserne hørte den lyd og ikke
kunne se en Pcuh Maxi - så vidste man, at der var en østtysk limousine
på vej.
3) Harley Davidson Evolution - husker fra turen til Milwaukee at man
konstant spekulerede på om produktet skulle ende på en motorcykel eller
i en fiskekutter,

Knus
Regnar

Broegger (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 27-12-05 08:31

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev news:43b024ce$0$78283
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?

1) V8'er på et monster af en motorcykel.
2) Harley Davidson der startede på vogndækket på en færge.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Peter Brandt Jørgens~ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Jørgens~


Dato : 27-12-05 11:07


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b024ce$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)
> --
> Mvh
> Mogens
>
>

I '77-78 var jeg med min daværende kæreste på Ring Djursland, og den lyd
der, for en stund kunne få mig til at glemme hende, var Porsche 911'erne.
Dengang var der vist ikke samme krav om støjdæmpning; lyden af 6'erne med
næsten fri udblæsning, var fantastisk, både på banen og i pitten når de
skruede på dem. Der var også amerikanske V8'ere, og når de kom buldrende ned
af langsiden, kunne det mærkes i murværket, men den amerikanske buldren var
intet i forhold til de vrælende boxere...


--
Med venlig hilsen

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)



Lars Gjerløw Jørgens~ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 27-12-05 15:06

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:43b024ce$0
$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
> My score (motor og bilmodel):
> 1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
> 2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
> 3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

Saab J-35 Draken - rigtig tæt på da jeg var soldat på Flyvestation
Karup - når den sætter efterbrænder til ved en tæt passage er man
slået med ærefrygt :D Det er den bedste motorlyd.

Hvad angår køretøjer synes jeg de fleste moderne biler lyder som
elektriske stepmotorer = kedelige :( Ældre amerikanere og også
ældre dieselmotorer som "tøffer" er nok det jeg synes lyder bedst.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Zoe, about Reavers: If they take the ship, they'll rape us to
death, eat our flesh and sew our skins into their clothing
and if we're very very lucky, they'll do it in that order.

DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 15:12

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message
news:Xns973999A1569B6dotlarsgjmaildk@62.243.74.163...

> Saab J-35 Draken - rigtig tæt på da jeg var soldat på Flyvestation
> Karup - når den sætter efterbrænder til ved en tæt passage er man
> slået med ærefrygt :D Det er den bedste motorlyd.

Altså ikke lyden som sådan, men poweren bag, der samlet
set får dig til at mene det?

> Hvad angår køretøjer synes jeg de fleste moderne biler lyder som
> elektriske stepmotorer = kedelige :( Ældre amerikanere og også
> ældre dieselmotorer som "tøffer" er nok det jeg synes lyder bedst.

Ren fiskekutter :)
--
Mvh
Mogens



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 15:26

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Ren fiskekutter :)

3-cyl. diesel er jo ret hyggelig, omend den lyder lidt pudsig i 3L

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 15:25

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:3nj2r1tpcoaocqn1pbbsg3ukoqilslrt6d@4ax.com...
> "DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

> 3-cyl. diesel er jo ret hyggelig, omend den lyder lidt pudsig i 3L

Datidens maskine -> Marstal 3L
--
Mvh
Mogens



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 15:33

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Datidens maskine -> Marstal 3L

er nutidens så Lupo 3L :-?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 15:37

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:c4k2r15gi1s89m8gilipje50fvp280blq1@4ax.com...

> er nutidens så Lupo 3L :-?

Der er skutte megen kutter over den øse, IMO :)
--
Mvh
Mogens



BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 15:42


"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43b15178$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

>> er nutidens så Lupo 3L :-?
>
> Der er skutte megen kutter over den øse, IMO :)

Vel mest balje..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 15:50

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:43b152bf$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vel mest balje..

Lige min ord (tanke)
--
Mvh
Mogens



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 15:54

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Der er skutte megen kutter over den øse, IMO :)

Lyden er nu meget karakteristisk 3-cyl. diesel ... IMHO

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 15:54


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:hbl2r119n2du9063cvfbdt8cvgtbedtpov@4ax.com...

KLIP

>>Der er skutte megen kutter over den øse, IMO :)
>
> Lyden er nu meget karakteristisk 3-cyl. diesel ... IMHO

Det er jo det, jeg siger .... _balje_..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 16:25

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Det er jo det, jeg siger .... _balje_..

Ja, du hygger dig rigtigt idag
- men det er en balje, i det her vejr er det en rigtig balje, den står
slet ikke fast.
Dvs. min står meget godt, jeg kører bare i Syncroen m. de finske
vintersugekopper på.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

BJ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 27-12-05 16:27


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:n2n2r150b593iii23584j0g4posja1j7h3@4ax.com...

KLIP

>>Det er jo det, jeg siger .... _balje_..
>
> Ja, du hygger dig rigtigt idag

Også i den grad..

> - men det er en balje, i det her vejr er det en rigtig balje, den står
> slet ikke fast.
> Dvs. min står meget godt, jeg kører bare i Syncroen m. de finske
> vintersugekopper på.

Jeg er sikker på, det er en fin balje, jeg skal blot have én til hver
fod..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 15:54

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:hbl2r119n2du9063cvfbdt8cvgtbedtpov@4ax.com...

> Lyden er nu meget karakteristisk 3-cyl. diesel ... IMHO

Men for lidt Marstalsagtig vel egentligt? :)
Nuvel - bilen falder udenfor mit segment
trods dens medlemsskab af VAG-familien
--
Mvh
Mogens



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 16:26

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Men for lidt Marstalsagtig vel egentligt? :)

Ja, den tøffer vel for lidt.

>Nuvel - bilen falder udenfor mit segment
>trods dens medlemsskab af VAG-familien

Er det kun fruen, der kører i den?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 16:45

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:67n2r1pv05eesfievhpk4dqnifnti92fk5@4ax.com...

> Er det kun fruen, der kører i den?

I den?
1) Jeg ejer ikke en Lupo
2) Fruen kører ikke bil
3)
--
Mvh
Mogens



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 17:12

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>1) Jeg ejer ikke en Lupo

Damned, jeg var ellers sikker på at det havde jeg læst et sted, med
stor undren godt nok, og det var så ikke dig.
Hvilken diesel er det så du kun tanker i ulige uger?

>2) Fruen kører ikke bil

Næh, rattet sidder jo ikke i hendes side :)

>3)


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

DJ Bobo... (27-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 27-12-05 17:11

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
news:4rp2r1l7r1qlbbiscu9lisggnlopudsnts@4ax.com...

> Damned, jeg var ellers sikker på at det havde jeg læst et sted, med
> stor undren godt nok, og det var så ikke dig.

He he...

> Hvilken diesel er det så, du kun tanker i ulige uger?

Min egen diesel -> '03 BMW 530d Touring steptronic

LOL - hvor har vi det herligt - hér i cyperspace
--
Mvh
Mogens



Leonard (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-12-05 17:30

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Min egen diesel -> '03 BMW 530d Touring steptronic

OK, det passer jo meget bedre sammen.

>LOL - hvor har vi det herligt - hér i cyperspace

Jep, det går sg* fint i dag

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Lars Gjerløw Jørgens~ (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~


Dato : 27-12-05 15:38

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in news:43b14b98$0
$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Altså ikke lyden som sådan, men poweren bag, der samlet
> set får dig til at mene det?

nok mere en kombination. Motorlyden som sådan er ret flot.
Helt ensartet med sådan en sjov knitrende lyd liggende bag
en slags blølen. Det er imponerende og fascinerende :D

Jeg havde i hvert fald smilehatten på i lang tid efter...

> Ren fiskekutter :)

jeps - kan huske jeg var ude at sejle med et ældgammelt
træskib engang. Der var en lige så gammel motor i som
ved vindstille blev sat i gang. Når man stod nede i
motorrummet (maskinen fyldte vel de 2-3 kubikmeter) var
man solgt (hvis altså man kan li' motorlyd). Det var nok
ikke mere end ca. 5 omdr/sek men fornemmelsen i maven
var sq fed :D

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Zoe, about Reavers: If they take the ship, they'll rape us to
death, eat our flesh and sew our skins into their clothing
and if we're very very lucky, they'll do it in that order.

Folmer Rasmussen (27-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 27-12-05 23:18

On Mon, 26 Dec 2005 18:13:43 +0100, "DJ Bobo..."
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
>kunne man måske liiige vende følgende:
>Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
>My score (motor og bilmodel):
>1) Amerikansk V8'er (Camaro Z28)
>2) Alfa Romeo's V6'ere (Alfa Romeo 164 Q4)
>3) BMW 323i modificeret udstødning (BMW 323i/325i/330i)

>--

Nummer 1 er den her.

http://www.scania.dk/Images/R164_128kbs_tcm89-72913.zip

Nummer 2 er lyden af en Hundested-motor i en fiskekutter.

Een-cylindret og startet med dynamit.

Jeg glemmer aldrig Henry-3-puh. Gammel skipper fra Hirtshals.

Første puh når han gik gennem ydermolen, andet puh når han passerede
3. revle, og tredie puh når han forsvandt ud over horisonten.

Den maskine gik glimragende ved ganske lave omdrejninger.

Nummer tre er den lyd en gammel Morris Minor 1000 kunne ralle, når man
slap gassen ved gearskift. Det var bare noget de sagde.

Venlig hilsen
Folmer


Verner Johnsen (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 28-12-05 00:08

On Mon, 26 Dec 2005 18:13:43 +0100, "DJ Bobo..."
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
>kunne man måske liiige vende følgende:
>Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>

Den 29. Juni 2005 overværede jeg starten af Danmarksløbet fra
Gammeltorv i Aalborg. Det var virkelig kræs for øregangene, da de
startede de ældste, mere end 100 år gamle, én- og tocylindrede
maskiner op.
Og hvilken herlig duft af uforbrændt olie der svævede over midtbyen i
lang tid efter de var draget afsted

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Armand (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-05 02:34

> On Mon, 26 Dec 2005 18:13:43 +0100, "DJ Bobo..."
> <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:
>
>
>>Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
>>kunne man måske liiige vende følgende:
>>Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>>

Kom lige i tanke om:
Opstart af en Leopard kampvogn:

Elstarteren kører et svinghjul op i stedse stigende omdrejninger i løbet
af vel et halv minuts tid, og netop som øret registrerer at den fine
hylen stagnerer i frekvens slår et voldsomt startrelæ til og den 30
liters 10-cyl's boxer giver et par forkølede host før luften fyldes med
Db og brystkassen vibrerer. Efterfølgende kigger de fleste ned på jorden
for at se om de virkelig tissede i bukserne eller ej

Centurion havde en hjælpemotor (angiveligt en Morris 1000) der først
blev startet op og efterfølgende slog hovedmotoren igang v.h.a.
hydraulik = Ikke nær så dramatisk velopbygget

Aprospos tidligere afgivet bud:
De gamle Sherman kampvogne havde radial-motor; men sådden en har jeg
ikke oplevet live.

--
Armand.

Torben Scheel (28-12-2005)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-12-05 12:05

DJ Bobo... wrote:
> Her på falderebet, inden jeg for en tid er på orlov fra NG'en,
> kunne man måske liiige vende følgende:
> Hvilken motorlyd har du _OPLEVET_ (kørt/hørt) som den bedste?
>
Er der ikke andre end mig der er vild med Audi's gamle række 5'er
"turbinelyd"? Min far havde en Audi 100 fra ca. 82 med den maskine, og
nu har jeg gudhjælpemig hentet en tysk Audi 80 '92 med samme 2,3 motor.
Herlig lyd med lidt omdrejninger på.

Ellers er jeg ret vild med lyden af min FJ1200 motor med Remuspotte -
lav familiefarbuldren ved lave omdrejninger, stigende til et modereret
brøl ved 9000 runder. Ahhh.

Den Ferrari jeg hørte ved en sommerfest lyder som en støvsuger, men når
man ved hvad den kan må man jo elske lyden.

En Aston Martin Vanquish har TopGear lært mig at elske, men har ikke
hørt den IRL.

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408615
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste