Billigste diesel bil i Sedan-klassen.
Fra : ThomasT

Dato : 22-12-05 19:22

Hej Bil-gruppe,

Hvilken ny diesel bil i Passat-sedan-størrelse er over en periode på 7-8 år
billgst, ved et årligt kørselsbehov på 30.000 km.
Jeg tænkter på brændstofforbrug, gensalgsværdi og så måde den da også gerne
ha' noget udstyr: fartpilot, kørecomputer og klima er vist de 3 vigtigste.

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Broegger

Dato : 22-12-05 19:27

"ThomasT" <t@vicki-thomas.dkFJERNDETTE> skrev

> [...]
> Jeg tænkter på brændstofforbrug, gensalgsværdi og så måde den da også
> gerne ha' noget udstyr: fartpilot, kørecomputer og klima er vist de 3

Jeg ved ikke hvad der er billigst over den periode. Med en Skoda Octavia
får du rigtigt meget for pengene, så den er nok et godt bud.
--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 22-12-05 21:04

> [...]
> Jeg tænkter på brændstofforbrug, gensalgsværdi og så måde den da også
> gerne ha' noget udstyr: fartpilot, kørecomputer og klima er vist de 3

Hej Thomas
Som Broegger også nævner er passat et godt bud.
Alternativt kan du kigge hos lindholm-biler.dk under sektionen Nye biler >
Lagerliste.
Han har både Alfa, Fiat og Rover diesel stående til rigtigt billige penge -
om det så er mærker der falder i din smag, skal jeg ikke kunne sige. Det er
som sagt helt nye biler, men de har alle sammen et år eller mere på bagen i
et showroom / lagerhal et sted i europa.

/Kasper Hansen

Fra : Armand

Dato : 23-12-05 00:35

Kasper H. Hansen [8270] wrote:

> [...]
> Han har både Alfa, Fiat og Rover diesel stående til rigtigt billige penge -
> om det så er mærker der falder i din smag, skal jeg ikke kunne sige.

Nu er smag jop ikke et kriterie i subj. Men Stilo er vel á
Golf-størrelse og falder derfor ikke ind under "Passat-alike".
Ikke desto mindre er det sq en enkelt måde at begrænse sin afskrivning
at købe sådan en Stilo Jtd til 80-90.000 under listeprisen
(årgang/udstyr ikke taget helt i ed) :-|

--
Armand.

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 23-12-05 06:42

> [...]
> Ikke desto mindre er det sq en enkelt måde at begrænse sin afskrivning at
> købe sådan en Stilo Jtd til 80-90.000 under listeprisen (årgang/udstyr

Nej, jeg ved at Stilo er en tand mindre - dog har han vist en MW udgave, men
den er måske ikke på diesel. Alternativt var der jo en Alfa Sportwagon, som
han også har meget billigt. Sidst men ikke mindst er der Rover 45 og 75.

/Kasper Hansen

Fra : TDN

Dato : 23-12-05 06:51

"Kasper H. Hansen [8270]" <kasper@h-hansen.LAND> skrev i en meddelelse

> han også har meget billigt. Sidst men ikke mindst er der Rover 45 og 75.
>
> /Kasper Hansen

Så skal man da have is i maven hvis man tør købe en Rover, når fabrikken er
gået konkurs, dvs. ingen fabriks reklamationret/garanti, ingen sikkerhed for
reservedele.... de skal godt nok være meget billige...

Mvh
Thomas

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 23-12-05 09:36

> Så skal man da have is i maven hvis man tør købe en Rover, når fabrikken
> er gået konkurs, dvs. ingen fabriks reklamationret/garanti, ingen
> sikkerhed for reservedele.... de skal godt nok være meget billige...

Ifølge Rover selv har det ingen betydning for bilejere:
http://www.rover.dk/presse.html

Desuden giver Lindholm en service-forsikring med, eller hvad det nu hedder.
Det er i hvert fald sådan en 1-årig forsikring fra AutoMester (der kan
forlænges i op til 10 år), hvor man er forsikret mod et ubegrænset antal
reperationer på op til 10.000 kr stykket (man betaler selv den del der evt.
ligger over 10.000).
Men du har da ret - og brugtprisen bliver nok også derefter. Men 185.000 for
en ny 115hk dieselbil med aircon osv. (Rover 25), er altså også et tilbud af
de sjældne.

/Kasper Hansen