Periodisk generatorfejlt på C3
Fra : Lars Damkjaer

Dato : 22-12-05 14:44

Er der nogen der har oplevet periodiske ladeporblemer på en Citroën C3?

Jeg har oplevet en enkelt gang at den pluselig er hold op med at lade og
lige så pludselig er begyndt igen.

Er der nogen der kender det problem og ved hvad det skyldes?

Mvh
Lars Damkjær

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 22-12-05 14:50

> Er der nogen der har oplevet periodiske ladeporblemer på en Citroën C3?

Nope, ikke på min HDI. Den har kørt 85000 nu... Men det får du nok ikke
meget ud af at vide :)

/Kasper Hansen

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-12-05 17:01

Lars Damkjaer wrote:
> [...]
> lige så pludselig er begyndt igen.
>
> Er der nogen der kender det problem og ved hvad det skyldes?

Har lige løst det på min rover - kold lodning. Den lyste periodisk i et
år uden strømproblemer - da det blev konstant måtte jeg skille og kigge.
Friskt tin og masser af varme løste problemet.

--
vh
Torben

Fra : Lars Damkjaer

Dato : 22-12-05 17:26

Tak for svaret. Men i mit tilfælde holdt den faktisk op med at lade. Faktisk
bel batteriet kørt så langt ned at vindusviskerne ikke kunne køre. Pludselig
begyndte den at lande igen.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-12-05 00:07

"Lars Damkjaer" <ld@SPAMdmail.dk> skrev

> [...]
Faktisk
> bel batteriet kørt så langt ned at vindusviskerne ikke kunne køre.

Hvis det havde været som i en Opel, hvor generatoren er gummiophængt, ville
jeg foreslå dig at tjecke stelforbindelsen imellem generator og motorblok.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Armand

Dato : 23-12-05 00:24

Lars Damkjaer wrote:
> [...]
> bel batteriet kørt så langt ned at vindusviskerne ikke kunne køre. Pludselig

Det er da almindeligt når kullene er ved at være helt nedslidte, at dét
så ikke skulle være tilfældet på så frisk en bil er en anden sag!
Næste gang den ikke lader, så hold ind til siden og gå under
kølerhjelmen hvor du giver generatoren et kontant gok med f.eks nøglen
til donkraften - Hvis lampen slukker (du burde kunne høre(!) dét på
faldende omdrejninger p.g.a. belastning fra den ladende genarator) ved
dét, er det kullene der (ihvertfald) hænger og sikkert p.g.a. nedslidning!

--
Armand.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 23-07-06 23:27

In article <43aaad95$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Lars Damkjaer" <ld@SPAMdmail.dk> wrote:

> [...]
> lige så pludselig er begyndt igen.
>
> Er der nogen der kender det problem og ved hvad det skyldes?

Hej Lars

Jeg har selv en Citroen C3 hvor der har været samme generatorfejl flere
gange. En enkelt gang kørte bilen faktisk flad.

Jeg har fået generatoren skiftet 2 gange nu, og begge gange fordi den
pludselig ikke ladede mere. Værkstedet har ingen forklaring.

Bilen er købt jan 2004, og generatoren er skiftet marts 2005 og maj 2006.

Tankevækkende...

Jesper Mehlsen