Tar-ox bremser... erfaringer ?
Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 21-12-05 14:20

Hej NG...
Jeg står overfor at skulle skifte bremser på min Sierra og har overvejet
Tar-ox G88 skiver og FAST ROAD klodser. I den forbindelse har jeg haft
kontakt til VAE, som det nok ender med jeg køber ved hvis valget bliver
sporsbremser. Mit spørgsmål er, er Tar-ox bedre end orginal, når de er
kolde, altså ved bykørsel osv ?

Lad mig høre jeres erfaringer og meninger... Tar-ox eller orginal, til
bykørsel og andet almindelig kørsel, men også lidt frisk kørsel, bl.a. på
motorvej... ?

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Sierra 2.0i DOHC '90

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 14:57

Hvorfor ikke købe Brembo skiver og Mintex klodser, det ved man da virker..

Mvh
Morten

Fra : Peter Frost - Gregan~

Dato : 21-12-05 15:05

"Juel" <him> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke købe Brembo skiver og Mintex klodser, det ved man da virker..
>
> Mvh
> Morten

Tja, så kunne man vel blive ved, det er vel dyrere, og har en spinkel
økonomi...

---
Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Sierra 2.0i DOHC '90

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 15:04

> Tja, så kunne man vel blive ved, det er vel dyrere, og har en spinkel
> økonomi...

Tror jeg gav 2K for 4 skiver + klodser til min Golf II GTI

Mvh
Morten

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-12-05 20:05

"Peter Frost - Gregand" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en
meddelelse news:43a95512$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Lad mig høre jeres erfaringer og meninger... Tar-ox eller orginal, til
> bykørsel og andet almindelig kørsel, men også lidt frisk kørsel, bl.a.

Jeg fik samme kombination monteret på min Escort RS Turbo - ved alm.
kørsel skulle den have lidt større pedaltryk end med de org.
skiver/klodser, der var ikke det samme *bid* i bremserne, men en
nedbremsning fra et pænt stykke over *klippekort*-hastighed var markant
bedre - de skal lidt op i temperatur for at bremse optimalt.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.