Mondeo sætter ud
Fra : Søren Kristensen

Dato : 20-12-05 20:09

Hej

Jeg har en Ford Mondeo fra 97 som er begyndt at sætte ud ved lave
omdrejninger hvis man presser den lidt. Tændrørene er ret nye og jeg har
også skiftet tændingskabler med lige lidt hjælper det. Jeg har også prøver
med silicone for jeg tænkte det måske kunne være fugt. Det hjalp heller ikke
rigtigt. Så har jeg også prøvet kontaktrens men det var også uden resultat.
Den første dag efter jeg havde skiftet kabler kørte den rigtig godt, men så
begyndte den igen. Er der nogen som har et forslag, som kan hjælpe?

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 20:23

"Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> resultat. Den første dag efter jeg havde skiftet kabler kørte den rigtig
> godt, men så begyndte den igen. Er der nogen som har et forslag, som kan

Skift kablerne endnu en gang. ALT tyder på at der er kablerne endnu en gang.
Min 97'er kører også på 3. sæt tændkabler nu. Hvor har du købt kablerne og
hvornår?

--
Tom

Fra : Søren Kristensen

Dato : 20-12-05 20:52

Jeg købte dem i mandags hos THansen (men det kører ikke fom mig!)

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 21:04

"Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg købte dem i mandags hos THansen (men det kører ikke fom mig!)

Smid kabler i hovedet på dem og køb kablerne hos Ford. Mondeo er MEEEGET
følsom med de her tændkabler og det er som at få ny motor når man går fra
defekte til nogle der virker.

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men det tyder godt nok på at det
stadig ER tændkablerne

--
Tom

Fra : Søren Kristensen

Dato : 20-12-05 21:27

Det er i hvert fald træls, for de ved jo godt hvad de skal have for dem.
Hvad med tændspolen, kan det være den?
Bilen har rundet 335000 km så delene kan vel efterhånden godt være slidte.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 21:51

> Det er i hvert fald træls, for de ved jo godt hvad de skal have for dem.
> Hvad med tændspolen, kan det være den?

Det Kunne det godt være, men når du nu har haft den til at køre i en enkelt
dag så tror jeg mest på kablerne.

> Bilen har rundet 335000 km så delene kan vel efterhånden godt være slidte.

Min har 305.000 så den er stadig rimelig ubrugt og frisk

--
tom

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-12-05 07:10

> Min har 305.000 så den er stadig rimelig ubrugt og frisk
>
> --
> tom

Ubrugt med 305.000 km på tælleren? Skynd dig at få den til mekanikere,
hvis den bare står og tæller op.

Undskyld, kunne ikke lade være.

--

Kasper Christensen
http://www.kasperc.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 20-12-05 22:36

> Smid kabler i hovedet på dem og køb kablerne hos Ford. Mondeo er MEEEGET
> følsom med de her tændkabler og det er som at få ny motor når man går fra
> defekte til nogle der virker.

Kan en Ford Sierra fra 1993 have samme problem? Min sætter også ud når den
er kold/fugtig og jeg gider den lidt at leve af ved de lave omdrejninger..
Det skal lige siges at det forsvinder når den bliver varm..

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-05 22:49

"Thomas H." skriver:

> Kan en Ford Sierra fra 1993 have samme problem? Min sætter også ud når den
> er kold/fugtig og jeg gider den lidt at leve af ved de lave omdrejninger..
> Det skal lige siges at det forsvinder når den bliver varm..

Dårlige kabler, eller fugt i strømfordeleren.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 21-12-05 05:20

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev:
>"Thomas H." skriver:

>Dårlige kabler, eller fugt i
>strømfordeleren.
>
>Klaus

Jeps, skulle også lige til at sige fugt i strømfordeleren, har
selv prøvet det samme, blot på en mitsu. Men nødagtig samme
symtoner.
Prøv at skille den ad, og giv den en ordenlig gang Pronto e.lign.

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 07:13

"Jakob Skovgaard (slet F6IQ9)" <jakob.dorte@F6IQ9mail.dk> skrev i en
meddelelse
..
> Prøv at skille den ad, og giv den en ordenlig gang Pronto e.lign.

IKKE Pronto el. lign., det lo.. er noget Fanden har skabt for at plage, det
tiltrækker nyt skidt som tiltrækker mere fugt, tør rent med klude el. papir
i stedet!!!!.

Fra : Hans Jensen

Dato : 21-12-05 17:17

> [...]
> symtoner.
> Prøv at skille den ad, og giv den en ordenlig gang Pronto e.lign.

Der er ikke strømfordeler på en mondeo det er længe siden Ford brugt
sådanne ting...

Mvh Hans

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-12-05 21:14

> [...]
> resultat. Den første dag efter jeg havde skiftet kabler kørte den rigtig
> godt, men så begyndte den igen. Er der nogen som har et forslag, som kan

Tændspolen. Min røg for 1½ måned siden (Mondeo '99 @ 200000 km), og havde
netop de nævnte symptomer. Derudover var der benzin-lugt i udstødningen
(idet der kom uforbrændt benzin med ud, når de enkelte cylindre ikke
tændte). En tur på værkstedet, og problemet var væk

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge