taksator og registreringsattest
Fra : Lars Hansen

Dato : 20-12-05 18:48

Jeg var så uheldig at der var en varevogn der kørte ud foran mig sidste
uge og det resulterede selvfølgelig i et sammenstød:(

Nu står bilen hos en pladesmed og taksator har været og kigge på bilen.
Jeg har efterfølgende snakket med taksator, som gerne vil have bilens
registreringsattest.

Jeg synes ikke lige at jeg har fået nogen fornuftig forklaring hvorfor
han skal bruge den. Jeg fik at vide at han bare lige skulle se nogle
ting. Han fik tilbudt en kopi eller en fax, men det var ikke godt nok.

Jeg er selvfølgelig lidt tøvende ved bare at poste "ejerskabet" af min
bil til taksatoren. Lige nu er min eneste mulighed vidst at dukke op på
adressen og få en kvittering for at jeg har indleveret adressen. Nu skal
jeg selvfølgelig så bare frem med bus:(

Er der nogen der har erfaringer med at overlevere registreringsattesten
i lignende tilfælde?

Mvh Lars

Fra : Autocadster

Dato : 20-12-05 18:57

I et indlæg tastede Lars Hansen sig til følgende:
> [...]
> han skal bruge den. Jeg fik at vide at han bare lige skulle se nogle
> ting. Han fik tilbudt en kopi eller en fax, men det var ikke godt nok.

Din bil er sandsynligvis på grænsen til totalskade og derfor har taksator
krav på at få udleveret den originale reg. attest, jo hurtigere du får den
afleveret... tja jo hurtigere kan sagen afsluttes.

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-12-05 19:03

Autocadster wrote:
> [...]
> krav på at få udleveret den originale reg. attest, jo hurtigere du får den
> afleveret... tja jo hurtigere kan sagen afsluttes.

Det var sådan set også det jeg frygtede, men har skam stadig mine
betænkeligheder ved bare at lade postdanmark klare denne sag, så jeg
tror desværre at jeg må ud og lege med offentlig transport i morgen tidlig:(

Fra : Gunnar007

Dato : 20-12-05 19:09

"Lars Hansen" <spam@el-lal.dk> skrev i en meddelelse

> Det var sådan set også det jeg frygtede, men har skam stadig mine
> betænkeligheder ved bare at lade postdanmark klare denne sag, så jeg tror
> desværre at jeg må ud og lege med offentlig transport i morgen tidlig:(

Muligheden er jo at sende brevet anbefalet, så kan du selv overveje om
prisen for den tur i det offentlige trasnport helvede er sjovere end den
ekstra sjat det koster at sende anbefalet.

Hilsen G

Fra : Autocadster

Dato : 20-12-05 19:12

> [...]
> betænkeligheder ved bare at lade postdanmark klare denne sag, så jeg
> tror desværre at jeg må ud og lege med offentlig transport i morgen

Det er der ingen problemer i du sender bare med kvittering på brevet, det
koster vist en 10'er

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 19:18

> [...]
> betænkeligheder ved bare at lade postdanmark klare denne sag, så jeg tror
> desværre at jeg må ud og lege med offentlig transport i morgen tidlig:(

herregud det er jo kun en sag til 50 Kr sådan en attest

--
Tom

Fra : Lars Hansen

Dato : 20-12-05 19:34

> herregud det er jo kun en sag til 50 Kr sådan en attest
>
> --
> Tom
Det er nu heller ikke investeringen i 50 kr til forsendelse der bekymrer
mig. Det er mere princippet i at jeg overdrager "ejerskabspapirer" til
en taksator.

Mvh Lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-12-05 19:44

"Lars Hansen" <spam@el-lal.dk> wrote in message

> Det er nu heller ikke investeringen i 50 kr til forsendelse der bekymrer
> mig. Det er mere princippet i at jeg overdrager "ejerskabspapirer" til
> en taksator.

Det forstår sig,
Selvom sagen ikke er afsluttet kan taksator sagtens bare finde på at shippe
bilen afsted. Been there done that

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 21:01

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:43a850d4$0$8769$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>

> Det forstår sig,
> Selvom sagen ikke er afsluttet kan taksator sagtens bare finde på at

FØR man som retmæssig ejer af bilen har accepteret taksators bud, er der
IKKE overdraget noget ejerforhold til forsikringselskabet. De har derfor
ingen ret til at råde over køretøjet. Hvis det var mig så havde jeg bare
skruet prisen vildt op og truet med et civilt søgsmål hvis de ikke holder
sig "til bogen".
Bilen kan SELVFØLGELIG ikke shippes noget sted hen af destruktiv art således
at hvis man ikke kan enes med taksator så er der ingen bil tilbage når
overtaksatoren skal på banen.

--
Tom

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-12-05 22:24

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> skruet prisen vildt op og truet med et civilt søgsmål hvis de ikke holder

Sagen gik også til advokat og de måtte bide i det sure æble

> Bilen kan SELVFØLGELIG ikke shippes noget sted hen af destruktiv art
således
> at hvis man ikke kan enes med taksator så er der ingen bil tilbage når
> overtaksatoren skal på banen.

præcis :)
En venlig advokat skrivelse til forsikringselskabet om hvor bilen befandt
sig nu fik dem til at hoste op med det krævede beløb plus renter.
Var man bare en lille smule "blød i kanten" havde man bare gået med til et
alt for lavt udspil og de var sluppet afsted med det <indsæt selv passende
skældsord om taksatoere her>

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-05 06:52

Lars Hansen wrote:
> Det er nu heller ikke investeringen i 50 kr til forsendelse der
> bekymrer mig. Det er mere princippet i at jeg overdrager
> "ejerskabspapirer" til en taksator.

I Tyskland er den der har papirerne bilens ejer.
I Danmark er det ikke sådan.

Så du kan bare sende...
Papireret kommer jo trods alt også med PostDanmark, da du selv modtog det...

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 20:52

> [...]
> til taksatoren. Lige nu er min eneste mulighed vidst at dukke op på
> adressen og få en kvittering for at jeg har indleveret adressen. Nu skal

På min registreringsattest, som iøvrigt er i et helt nyt layout står under
mit navn flg.:

"Indehaveren af registreringsattesten er ikke herved identificeret som
civilretlig ejer af køretøjet"

Så måske er registreringsattesten ikke mere et værdipapir?

Fra : Autocadster

Dato : 20-12-05 21:58

I et indlæg tastede Per A sig til følgende:

> [...]
> civilretlig ejer af køretøjet"
>
> Så måske er registreringsattesten ikke mere et værdipapir?

Det er den ikke efter nye regler hvor reg. attest SKAL ligge i bilen....

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 22:03

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
>I et indlæg tastede Per A sig til følgende:

> Det er den ikke efter nye regler hvor reg. attest SKAL ligge i bilen....

Det er da også en STOR hjælp til en polsk biltyv når han skal have bilen
indført at han har bilens originalpapirer, så det kan varmt anbefales at
have reg.attest i bilen.

--
Tom

Fra : Autocadster

Dato : 20-12-05 23:03

I et indlæg tastede Tom sig til følgende:

> Det er da også en STOR hjælp til en polsk biltyv når han skal have
> bilen indført at han har bilens originalpapirer, så det kan varmt
> anbefales at have reg.attest i bilen.

Havde du nu fulgt med så er den nye type attest ikke et ejer bevis og derfor
kan det sagtens ligge i billen....

Fra : Troels Hansen

Dato : 20-12-05 22:04

Autocadster wrote:

> Det er den ikke efter nye regler hvor reg. attest SKAL ligge i bilen....

Gælder det også for 'gamle' reg attester, eller er det når man får en ny
at den skal opbevares i bilen?

Fra : Autocadster

Dato : 20-12-05 23:02

I et indlæg tastede Troels Hansen sig til følgende:

> Gælder det også for 'gamle' reg attester, eller er det når man får en
> ny at den skal opbevares i bilen?

Nej kun for den nye type hvor det IKKE er et ejer bevis...

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 20-12-05 23:48

On Tue, 20 Dec 2005 21:58:24 +0100, "Autocadster"
<autocadster@gmail.com> wrote:

>Det er den ikke efter nye regler hvor reg. attest SKAL ligge i bilen....

Det skal den nu ikke iflg.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/registreringsattest/

---cut---
Hvornår skal jeg have registreringsattesten med mig?
Du behøver som udgangspunkt ikke at have registreringsattesten med,
når du kører i Danmark.
---cut---
--
Morten F. Søndergaard