2 Spørgsmål om C-Max
Fra : Michael Jensen

Dato : 19-12-05 19:43

Hejsa!

Jeg vil høre om der er nogle der kan svare på et par ting ang min c-max?

1. Det evigt tilbagevendende spørgsmål om hvordan "bagruderne låses op" da
det er en gulpladebil? (Kan se at det er spurgt om tidligere...

2. Den har for vane at larme som ind i helv.... hvis ikke man tager selen på
ved førersædet. Ja, det ER ulovligt at køre uden, men jeg kunne nu alligevel
godt tænke mig at kunne slå den hyletone fra der kommer hvis man kører uden.
Nogen der ved hvordan?

3. Jeg kan se at så snart jeg rører ved speederen bliver lyset en tand
skarpere ude foran, og lidt svagere når jeg så slipper igen. Dette
resulterer i en "flimren" når man skifter gear eller sætter igang. Det er
godt nok ikke ret meget, men alligevel nok til at det tydeligt kan ses. Kan
det være normalt, eller er det en fejl jeg skal klage over? (Bilen er 6 dage
gammel)

På forhånd tak.

Michael Jensen

Fra : Thomas

Dato : 19-12-05 20:18

> Kan det være normalt, eller er det en fejl jeg skal klage
> over? (Bilen er 6 dage gammel)

At klage - det kan der ikke være tvivl om!

--
Mvh/TK

Fra : Armand

Dato : 19-12-05 21:57

Thomas wrote:

> At klage - det kan der ikke være tvivl om!

Det er da ganske almindeligt at man kan se på lysstyrken når generatoren
lader, hvilket den ikke gør i tomgang!
På motorcykler, der ikke har ladelampe, er det faktisk en enkel måde at
undersøge generatoren/laderelæets funktion på

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 20:23

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på ved førersædet. Ja, det ER ulovligt at køre uden, men jeg kunne nu
> alligevel godt tænke mig at kunne slå den hyletone fra der kommer hvis man

Det er vel bare at klippe ledningen til den lille højtaler

> [...]
> godt nok ikke ret meget, men alligevel nok til at det tydeligt kan ses.
> Kan det være normalt, eller er det en fejl jeg skal klage over? (Bilen er

Det skal du helt klart klage over. Det lyder som en fejl ved generatoren som
ikke leverer strøm nok ved lave omdrejninger. Jeg går ud fra at du ikke har
eftermonteret en lygtebom med blå blink på taget.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 22:36

Jeg fik Ford til at slå det fra for mig. Kostede en halv time = små 200 +
moms.

I forholdt til prisen, er det den bedste investering jeg har gjort på min
c-max.

> Det er vel bare at klippe ledningen til den lille højtaler

Så ophører "de andre lyde" jo også, f.eks. advarsel ved lav temperatur,
ingen sprinklervæske osv.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Michael Jensen

Dato : 20-12-05 17:04

<Rune Nicolajsen> wrote in message

> [...]
> moms.
>
> I forholdt til prisen, er det den bedste investering jeg har gjort på min

Hmm, ok, det kan da godt være der ikke er nogen vej udenom. Men ellers må
man da for hulan kunne gøre det selv på en måde??

\Michael

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-05 20:28

> [...]

alligevel
> godt tænke mig at kunne slå den hyletone fra der kommer hvis man kører

Ulf Pilgård brugte i sin tid en stor hammer, men kan ikke anbefales, da det
tager hårdt på bilen.

Det s k a l være irriterende, og så får du det lært: ingen ture uden sele,
heller ikke de små. Senere bliver det et ritual med en vis andakt over, ala
når præsten knæler foran alteret, at nu kommer den helt store spirituelle
oplevelse......

> [...]
Kan
> det være normalt, eller er det en fejl jeg skal klage over? (Bilen er 6

Det går nok væk, når der kommer lidt liv i batteriet. Jeg var også lidt
bekymret for det samme, for oliefyr/pumpe/blæsere tog jo en del strøm, men
der kom ret hurtigt fint strøm og ingen lysvariation. Der er to år til at
samle sig sammen til at få klaget, så du når det nok.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen