Audi 100 vs. Ford Scorpio ???
Fra : Schulz

Dato : 19-12-05 15:53

Hejsa!

Jeg har tænkt på enten en Audi 100 eller en Ford Scorpio. Andre jeg
har overset? Vi har tre små børn, så kravet er: Plads til tre
børnestole hen over bagsædet.

Budgettet er på 20-25.000,-kr nysynet.

- Hvad med en Audi 100 2,3 fra 1988 der har kørt 310.000km? Noget
specielt jeg skal være på vagt overfor?

Eller

- Hvad med en Ford Scorpio 2,9 Ghia fra 1988 der har kørt 225.000km?
Noget specielt jeg skal være på vagt overfor?

Jeg har hørt, at Audien har fordele mht. både rust og mekanik, men
hvad med Scorpioen?

Er Audien på papiret det bedste køb?

Jeg håber, I kan hjælpe, da vi ikke vil putte flere penge i vores
gamle Peugeot 505 GTI, som forøvrigt er billigt til salg.

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 18:05

"Schulz" <masc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg må sige, at selvom jeg er Fordmand, så vil jeg nok nuppe Audi'en.

I mine øjne er en Scorpio et stort tungt dyr som
imho virker meget vulgær og klodset/tung.

En Audi er elegant i sammenligning.

Medmindre Scorpio'en står perfekt i kosmetikken,
så var den måske værd at satse på, men til den pris
tror jeg ikke du skal forvente alverden.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-05 18:48

Schulz wrote:
> [...]
> Noget specielt jeg skal være på vagt overfor?
>
> Jeg har hørt, at Audien har fordele mht. både rust og mekanik, men

Som med alle gamle (brugte) biler, så er det afgørende hvilken stand bilerne
befinder sig i.
Hvis de begge er i samme stand (rustmæssigt og service/vedligeholdelse osv),
så ville jeg nok vælge Scorpio'en, da den sandsynligvis har en del mere
udstyr en Audi'en.
Pladsmæssigt kender jeg ikke så meget til Audi'en, men Scorpio er en stor
bil med masser af plads.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Eg Egemarke

Dato : 19-12-05 22:35

Prøv at kigge efter en Saab 9000 osse, de kan efterhånden fåes i den pris
klasse osse !!
Og bor du i Kbh/sjælland kan du få den lavet meget billigt i Malmö

Har selv een på 4 år og den havde kørt 275 000 Km da jeg fik den, den har
gået 150 000 siden.
Total budget på nye dele er under 2000 kr i den tid !

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Martin

Dato : 20-12-05 11:07

> [...]

> børnestole hen over bagsædet.
>
> Budgettet er på 20-25.000,-kr nysynet.
>
> - Hvad med en Audi 100 2,3 fra 1988 der har kørt 310.000km? Noget

Tjek at den mekanisk er i orden - reservedele er hundedyre. En typisk ting
kan være servopumpen der lækker.

Rust er der formentlig ikke meget af.

> Eller
>
> - Hvad med en Ford Scorpio 2,9 Ghia fra 1988 der har kørt 225.000km?
> Noget specielt jeg skal være på vagt overfor?

Rust. Du skal helt ubetinget ned under den og tjekke grundigt.

> Jeg har hørt, at Audien har fordele mht. både rust og mekanik, men
> hvad med Scorpioen?

Audien har klart en fordel mht. rust.

Mekanisk er Audien muligvis lidt bedre, men det opvejes rigeligt af højere
reservedelspriser.

Benzinøkonomien er formentlig bedre på Audien.

Der er bedre benplads i Audien.

Det er lettere at finde en "perlegrusmekaniker" til Scorpioen.

Begge motorer er uopslidelige.

> Er Audien på papiret det bedste køb?

Tjah - det er vist smag og behag. Jeg kører Audi 100 og mine forældre kører
Ford Scorpio - og det er i mine øjne en korrekt fordeling af køretøjerne

/Martin

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-12-05 19:12

"Martin" <mb@nospam.dk> skrev :

>Rust. Du skal helt ubetinget ned under den og tjekke grundigt.

Du skal have den op på en lift, og kontrollere vangerne bagi, oppe
over baghjulsophænget, det kan du ikke se når den står på jorden

>Benzinøkonomien er formentlig bedre på Audien.

Det er vist comme si comme sa

>Der er bedre benplads i Audien.

Hvor henne ?

>Tjah - det er vist smag og behag. Jeg kører Audi 100 og mine forældre kører
>Ford Scorpio - og det er i mine øjne en korrekt fordeling af køretøjerne

Hehe - nåehhh det var der hunden lå begravet ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !