Ford Focus c-max bagruder
Fra : Simon Jacobsen

Dato : 18-12-05 01:10

Hej

Har en Ford Focus c-mac på gule plader.
Ved levering af bilen, har man frataget mig muligheden for at rulle mine
automatiske vinduer op og ned ved bagsæderne (i varerummet). De er jo slået
fra pga. afgift osv.

Men hvis jeg nu skulle have disse til at virke, er der så nogen der ved
hvordan de kommer til det igen. Det lyder som om at motoren er slået til, da
det klikker når jeg trykker på kontakten dertil. Ruderne er sandsynligvis
låst på en eller anden måde.

Og ja, jeg ved godt at det er ulovligt osv. men det er jeg egentligt rimelig
ligeglad med....

Simon Jacobsen

Fra : Anne & Torben

Dato : 18-12-05 09:48

Kender det ikke lige på focus'en. På en sportsvan fra 99' skal man bare lige
løsne dækpladen og montere 2 lus i hver side. ( meget nemt )
Men til gengæld på en Mitshubishi L200, er motoren helt fjernet. Skil døren
af og se om motoren er der. Evt hvis den er der, kan du bare montere 1 sæt
originale kontakter, og skjule dem i døren. Selvfølgelig godt pakket ind.

Mvh
Torben.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-12-05 11:35

"Anne & Torben" <jensen@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> originale kontakter, og skjule dem i døren. Selvfølgelig godt pakket ind.

Der er kontakter, men ruden er s.s. limet fast. Selvom det er noget fis, at
man ikke har muligheden, er det ikke en mangel overhovedet, hvis der er AC
ombord. Bruger kun vinduesåbning når den efterlades i høj sol om sommeren,
kan iøvrigt, rigtig praktisk, betjenes udefra med nøglen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 18-12-05 23:12

> [...]
> ombord. Bruger kun vinduesåbning når den efterlades i høj sol om sommeren,
> kan iøvrigt, rigtig praktisk, betjenes udefra med nøglen.

Nu holder jeg nu af at åbne lidt når jeg kører med en hund .. med nøgle?
lyder besværligt, jeg bruger da bare fjernbetjeningen til at åbne og lukke
ruder, er da standard..

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-12-05 23:21

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev>
> Nu holder jeg nu af at åbne lidt når jeg kører med en hund .. med nøgle?
> lyder besværligt, jeg bruger da bare fjernbetjeningen til at åbne og lukke
> ruder, er da standard..

Det var også sådan ca. det jeg mente. Jeg kører heldigvis aldrig med hund,
du har ret - de hørmer.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-12-05 15:56

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev>
>
> Det var også sådan ca. det jeg mente. Jeg kører heldigvis aldrig med hund,
> du har ret - de hørmer.....
> --

Hehe nej det gør den dog ikke, selvom jeg ikke er speciel hundemenneske, er
mere fordi den holder af at snuse lidt luft, sker max en gang hver 14 dag,
han skal afsted, og man er vel god ved kræet

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-12-05 19:12

> [...]
er
> mere fordi den holder af at snuse lidt luft, sker max en gang hver 14 dag,

Så dør den da, hvis der er så længe imellem?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 19-12-05 19:30

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev
>
> Så dør den da, hvis der er så længe imellem?

Hehe - og så begynder den først at hørme

/Brian

Fra : Gl

Dato : 19-12-05 00:37

"Simon Jacobsen" <simonjacobsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> låst på en eller anden måde.
>
> Og ja, jeg ved godt at det er ulovligt osv. men det er jeg egentligt

Det kommer an på, hvor bilen er ombygget i landet.. nogen klipper
ledningerne -andre blokere rudeoptrækket med en skrue.
nogen ligger en pølse med rudelim rundt i listen og kører ruden op i det.

GL

Fra : Per O.

Dato : 21-12-05 23:12

> [...]
> Ved levering af bilen, har man frataget mig muligheden for at rulle mine
> automatiske vinduer op og ned ved bagsæderne (i varerummet). De er jo

Der kan jo ikke være ene fordele ved at være for nærig/fattig (vælg selv)
til at købe en bil på hvide plader.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-12-05 23:24

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev >
> Der kan jo ikke være ene fordele ved at være for nærig/fattig (vælg selv)
> til at købe en bil på hvide plader.

Man køber vel bil efter behov, uanset hvor meget slet skjult misundelse det
end udløser....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per O.

Dato : 22-12-05 23:50

> "Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev >
>
> Man køber vel bil efter behov, uanset hvor meget slet skjult misundelse
> [...]

Jeg købte min C-Max på hvide plader og betalte hvad det kostede, så
misundelse .. nææ. Og mine ruder virker hele vejen rundt.
Jeg synes bare at det er lidt til grin at købe en bil som er indrettet efter
nogle bestemte regler og derved spare nogle penge, for så bagefter at ville
have nogle af de fordele man har sparet væk ved at købe en varevogn i stedet
for en personvogn.

/Per O.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-12-05 00:19

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev
> Jeg købte min C-Max på hvide plader og betalte hvad det kostede, så
> misundelse .. nææ.

Så dyb sorg da....

>Og mine ruder virker hele vejen rundt.
> Jeg synes bare at det er lidt til grin at købe en bil som er indrettet
efter
> nogle bestemte regler og derved spare nogle penge,

Nu er det jo ikke sådan at vi ikke godt kan se, at vi selv har valgt en
varevogn - det er OK med det. Men sådan noget latterligt fis med at kræve
ruderne lukkede kunne man da godt få lyst til at lave om på efterfølgende,
al den stund at det intet har med varevogn/ikke varevogn at gøre. (der
findes fo også helt åbne ladvogne). Så skulle man jo også have forlangt
sidedørene svejst til qua samme logak. Så vidt er man dog ikke gået. Jeg har
også et spionspejl i loftet til at holde øje med bagsædepassagererne,.....
fy da føj! Næste gang jeg bliver stoppet, skynder jeg mig at dække det til,
så det ikke udløser bøde og tilbagebetaling af afgift......

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen