Kan man omreg?
Fra : martin

Dato : 16-12-05 12:20

Kan man omreg en bil som er indkaldt til syn men ikke er "over tid"?

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 12:39

"martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man omreg en bil som er indkaldt til syn men ikke er "over tid"?

Ja det har jeg gjort flere gange

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : martin bjerre

Dato : 16-12-05 17:00

> "martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Både og, det er sidste godkendelsesdato der er afgørende. Er det mere end 2
år siden sidste syn kan du ikke omreg. selv om tiden ikke er overskredet.

Martin (der taler af erfaring)

Fra : Verner Johnsen

Dato : 16-12-05 17:12

On Fri, 16 Dec 2005 12:19:48 +0100, "martin" <jadahva@hotmail.com>
wrote:

> Kan man omreg en bil som er indkaldt til syn men ikke er "over tid"?

I flg

<http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/syn/>

"Syn i forbindelse med ejerskifte

Et køretøj, der har nummerplader, og som er omfattet af reglerne om
periodisk syn, skal ikke synes ved ejerskifte. Det gælder, hvis
køretøjet løbende er godkendt ved periodisk syn i overensstemmelse med
de gældende regler.

Hvis du har et køretøj, der ikke er omfattet af reglerne om periodisk
syn, f.eks. en campingvogn eller en traktor, skal køretøjet synes ved
ejerskifte.

Det gælder dog ikke, hvis:

køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden, og
det er godkendt indenfor de sidste 2 år eller
køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden, og det
er godkendt inden for det sidste år.

Du er også fritaget for syn i en række situationer, hvor et køretøj
ejerskiftes mellem ægtefæller, registrerede partnere og samboende.

Vær opmærksom på, at ved anmeldelsen til registrering af et ejerskifte
eller en ændring må synsgodkendelsen ikke være mere end 1 år gammel."

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : martin

Dato : 16-12-05 20:09

det er et pug 205 jeg har som sidst er synet feb 04 og der står senenst feb
06. Så det burde der altså ikke være porblemer i eller hur?

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 22:14

> [...]
> feb
> 06. Så det burde der altså ikke være porblemer i eller hur?

Nej det er der ingen problemer i du skal blot huske, at oplyse køberen om
det.

Fra : Armand

Dato : 17-12-05 20:15

martin wrote:
> det er et pug 205 jeg har som sidst er synet feb 04 og der står senenst feb
> 06. Så det burde der altså ikke være porblemer i eller hur?

Du taler om det periodiske syn, imens reglerne for ejerskifte-syn er
anderledes: Det periodiske syn holder en toårig periode, men ved biler
over 10 år kan der kun omregistreres(=ejerskifte) synsfrit indenfor det
første år efter periodisk syn!

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-12-05 20:22

Armand wrote:

> [...]
> anderledes: Det periodiske syn holder en toårig periode, men ved biler
> over 10 år kan der kun omregistreres(=ejerskifte) synsfrit indenfor

Det er ikke korrekt.
Bilen kan omregistreres lige så mange gange man vil, når bare man ikke
overskrider 2 års grænsen for sidste syn.
Hvis bilen har været afmeldt i mere end 12 måneder, så skal den dog til syn
inden man kan få plader på.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : martin

Dato : 18-12-05 14:26

`Nej jeg har selv købt pladerne til den for 4 mdr siden