Maling af fælge
Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 15-12-05 22:22

Så fik jeg endelig vintersutterne monteret på Mazda'en ..

Sommerdækkene er så slidte at de skal skiftes inden de atter skal monteres
når det bliver forår....
MEN .. stålfælgene er meget grimme og også lidt rustne hist og her - dog
ikke så slemt at jeg vurderer at de er kasseringsklare...

Nu har jeg fundet et sted hvor jeg kan få dem sandblæst for en sixpack
hvilket jo passer mig meget godt...

Hvad skal jeg male dem med bagefter ? Jeg påregner at male dem med en
grunder og bagefter sølvfarvede men hvilken maling skal jeg anvende for at
det bliver pænt og holdbart ? Kan det i det hele taget komme til at se pænt
ud ?

--
/J
Mazda 626 GLX 2.0

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 22:29

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:43a1de81$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> ikke så slemt at jeg vurderer at de er kasseringsklare...
>
> Nu har jeg fundet et sted hvor jeg kan få dem sandblæst for en sixpack

æh, maling

.....grunder, metallak og 3 gange klarlak

> Jeg påregner at male dem med en grunder og bagefter sølvfarvede men
> hvilken maling skal jeg anvende for at det bliver pænt og holdbart ?

Køb hos en autolakerer eller en prof. farvehandel

> Kan det i det hele taget komme til at se pænt ud ?

NEJ
(ikke når man gør det selv)
--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-12-05 23:01

Hej!

Tom wrote:

> NEJ
> (ikke når man gør det selv)

Man kan faktisk få spraydåselak påført ret pænt hvis man har noget øvelse i det.
Og hvis man investerer tid i polering vil jeg mene det kunne gå hen og blive pænt.

(Drilleren:

Iøvrigt, hvis "man" (som du skiver det) har adgang til malerkabine kan det vel
blive pænt. Og det har "man" såmend )

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 08:58

> Man kan faktisk få spraydåselak påført ret pænt hvis man har noget øvelse
> i det. Og hvis man investerer tid i polering vil jeg mene det kunne gå hen
> og blive pænt.

Man kan faktisk få det til at blive pænt med pensel også, evt. + rulle, det
kræver bare lidt omhu, og tager lidt længere tid, been there :). Til
gengæld spare du tid mht. afdækning, den behøves praktisk-talt ikke.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-12-05 13:45

Hej!

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> Man kan faktisk få det til at blive pænt med pensel også, evt. + rulle, det
> kræver bare lidt omhu, og tager lidt længere tid, been there :). Til
> gengæld spare du tid mht. afdækning, den behøves praktisk-talt ikke.

Det tror jeg ikke _jeg_ kan, idet jeg er elendig med pensel

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 16:30

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan faktisk få det til at blive pænt med pensel også, evt. + rulle,
> det kræver bare lidt omhu, og tager lidt længere tid, been there :). Til
> gengæld spare du tid mht. afdækning, den behøves praktisk-talt ikke.

Tja, så er det hvad man lægger i ordet pænt når det laves med pensel.
Jeg vil sige at pensel er kun til stålfælge og ikke noget man kan bruge til
alufælge.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-12-05 17:34

> Jeg vil sige at pensel er kun til stålfælge og ikke noget man kan bruge
> til alufælge.

Det var vist oss til stål.....;).. Og pænt er jævnt, glat. dækkende uden
penselstrøg eller løbere.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-12-05 18:31

[6705] Jesper Sørensen wrote:

> [...]
> det bliver pænt og holdbart ? Kan det i det hele taget komme til at se pænt

GDS - den fine : rusthindrene grunder, 2 komponent sølv base, klarlak
(sart overfor stenslag)
GDS - nemmere : Hammerite spraygrunder, Hammerite sølv (rimelig robust)
Prof : få dem pulverlakeret med rusthindrende base (mest robuste)

--
vh
Torben