Ingen varme i bilen
Fra : Lars Hansen

Dato : 15-12-05 18:50

Hej NG

Lige pludselig er min Fiat Punto 60 årg. 94 holdt op med at varme, der
kommer kun kold luft ud.

Er det termostaten ??

Mvh

Lars Hansen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-05 18:57

Lars Hansen wrote:
> Hej NG
>
> Lige pludselig er min Fiat Punto 60 årg. 94 holdt op med at varme, der
> kommer kun kold luft ud.

Hvad siger temp. måleren (hvis der da er sådan en) ?

> Er det termostaten ??

Det kan det sagtens være.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-12-05 19:01

> Hvad siger temp. måleren (hvis der da er sådan en) ?

Der er desværre ikke sådan en I

> Det kan det sagtens være.

Er der nogle fejlfindnings metode eller skal jeg prøve at skifte termostaten
i første omgang??

/Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-05 19:09

Lars Hansen wrote:

> Der er desværre ikke sådan en I

Nej jeg tænkte det nok, de strøede jo ikke ligefrem om sig med udstyr i de
Fiat'er.

> Er der nogle fejlfindnings metode eller skal jeg prøve at skifte
> termostaten i første omgang??

Har du mærket på køleren, om den bliver varm ?
Den skal blive så varm, så du ikke kan holde hånden på den ret længe.
Hvis den kun er lunken (efter en køretur), så vil jeg mene det er
thermostaten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brizz

Dato : 16-12-05 00:51

Per Beer Hansen skrev:
> Har du mærket på køleren, om den bliver varm ?
> Den skal blive så varm, så du ikke kan holde hånden på den ret længe.
> Hvis den kun er lunken (efter en køretur), så vil jeg mene det er
> thermostaten.

Vi er enige så langt at hvis køleren ikke er varm så er det
thermostaten. Men hvis der ikke kommer varm luft ind i bilen så kan det
da ikke være termostaten. Så vidt jeg husker er det bygget op sådan at
termostaten lukker op for kølevandet ud til køleren når der er varme nok
på systemet. I det system indgår varme app da. så der burde kommer varm
luft op til.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Armand

Dato : 16-12-05 01:36

Brizz wrote:

> [...]
> termostaten lukker op for kølevandet ud til køleren når der er varme nok
> på systemet. I det system indgår varme app da. så der burde kommer varm

Hvis termostaten hænger (á åben) og hele motoren aldrig bliver varm
p.g.a. konstant køling fra man drejer nøglen, vil der selvsagt heller
ikke komme varme i kabinen :-|

--
Armand

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-12-05 02:58

Fri, 16 Dec 2005 01:35:45 +0100, skrev Armand, på 22 linier, i
<qZnof.2763$Cl2.83333@news000.worldonline.dk>, :

>Hvis termostaten hænger (á åben) og hele motoren aldrig bliver varm
>p.g.a. konstant køling fra man drejer nøglen, vil der selvsagt heller
>ikke komme varme i kabinen :-|

Altså vil der heller ikke blive varme vandslanger.
Tror mere på der er luft i systemet og der af mangler vand.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brizz

Dato : 16-12-05 10:23

Armand skrev:
> Hvis termostaten hænger (á åben) og hele motoren aldrig bliver varm
> p.g.a. konstant køling fra man drejer nøglen, vil der selvsagt heller
> ikke komme varme i kabinen :-|

Ja tænkte selvfølgelig ikke lige på den mulighed. Tænkte kun på den var
lukket

--
Mvh Brian

Fra : Jens 4684

Dato : 16-12-05 09:53

> Nej jeg tænkte det nok, de strøede jo ikke ligefrem om sig med udstyr i de
> Fiat'er.

Hvad er da det for noget sludder.
I min Tiat Tipo er der da både temp. måler, Elrudehejs, centrallås og
ØKO-meter

--
Jens 4684
Direkte fjern dyret i min retur adresse

Fra : SBC

Dato : 15-12-05 19:06

Du skal nok lige se efter om der er kølevæske (vand) nok i kølesystemet.
VH
SBC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-05 19:10

SBC wrote:

> Du skal nok lige se efter om der er kølevæske (vand) nok i
> kølesystemet.

Nej det skal jeg ikke, for det er ikke min bil
Men jeg går da udfra, at det er det første man tjekker, når der er den slags
problemer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 19:42

> Nej det skal jeg ikke, for det er ikke min bil
> Men jeg går da udfra, at det er det første man tjekker, når der er den
> slags problemer.

Ellers må du hellere checke om vandet cirkulerer. Kan ses i
expansionsbeholderen )

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-05 19:44

Tom wrote:

> Ellers må du hellere checke om vandet cirkulerer. Kan ses i
> expansionsbeholderen )

Nej nej nej nej nej nej nej, det gider jeg ikke, min bil varmer fint.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 20:06

> Nej nej nej nej nej nej nej, det gider jeg ikke, min bil varmer fint.

Nej det gør den faktisk ikke

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-12-05 19:47

Thu, 15 Dec 2005 18:50:13 +0100, skrev "Lars Hansen"
<lh@(fjerndette)fanmegeil.dk>, på 12 linier, i
<dnsacl$p5b$1@newsbin.cybercity.dk>, :

>Hej NG
>
>Lige pludselig er min Fiat Punto 60 årg. 94 holdt op med at varme, der
>kommer kun kold luft ud.
>
>Er det termostaten ??

en fiat
Den mangler sikkert bare vand.
Evt mærk på slangerne fra motoren om de biler varme. hvis du kan
holde på dem efter en god tur er det termostaten.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kito

Dato : 16-12-05 07:14

"Lars Hansen" <lh@(fjerndette)fanmegeil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Lige pludselig er min Fiat Punto 60 årg. 94 holdt op med at varme, der
> [...]
Jeg havde en bil, som når vandstanden faldt i køleren var det som regel det
første tegn på at noget var galt, når der kun kom koldt luft ud af blæseren.
Men du har vel tjekket at der er vand opå køleren.

vh
Poul

Fra : Lars Hansen

Dato : 17-12-05 17:32

> [...]
> Hej NG
>
> Lige pludselig er min Fiat Punto 60 årg. 94 holdt op med at varme, der

Så fik jeg kigget på bilen, og det var termostaten der var defekt. Samtidig
så vi lige at den var utæt nede ved vandpumpen, så den skal også skiftes

Tak for hjælpen alle sammmen.

Nu er der varme i bilen igen, Dejligt.

God Jul