Dæktryk - konverteringstabel...??
Fra : Uni Bull

Dato : 14-12-05 23:06

Halløj.

Min bil (MB C220CDi) har kun angivet dæktryk til en
anden dækstørrelse end jeg i praksis benytter. Jeg kører
med 205/55-16.

Er der nogen der kender til en omregningstabel hvor man
kan indtaste det anbefalede dæktryk i en given dækstørrelse
og så få beregnet dæktryk til en anden dækstørrelse?

Eller findes der nogle klare retningslinier på området?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Michael Westi

Dato : 15-12-05 02:25

> [...]
> og så få beregnet dæktryk til en anden dækstørrelse?
>
> Eller findes der nogle klare retningslinier på området?

2,2 for. 2,1 bag (hvis det er en sedan)
2,2 for. 2,2 bag (stc. wagon)

Ved belastning (4 personer/last) yderligere 0,1-0,2 bars tryk

Mvh Michael
(jeg bruger altid 2,3 for og bag på en E220CDI stc.)

Fra : Uni Bull

Dato : 15-12-05 07:16

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> 2,2 for. 2,1 bag (hvis det er en sedan)

Ok - tak. Jeg synes bare ikke det lyder af så meget...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-12-05 18:01

Uni Bull wrote:
> [...]
> kan indtaste det anbefalede dæktryk i en given dækstørrelse
> og så få beregnet dæktryk til en anden dækstørrelse?

Eller endnu bedre...

Et link til den hjemmeside, hvor man kan v;lge bilmærke, model og
dækstørrelse...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 18:26

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Eller endnu bedre...
>
> Et link til den hjemmeside, hvor man kan v;lge bilmærke, model og
> dækstørrelse...

Apropos dæk og fælge.. jeg har solgt mine sommerhjul.. så der kommer du ind
i billedet )

Hvor hurtigt kan du levere når vi når hen til årstiden hvor frosten er væk?

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-12-05 18:56

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvor hurtigt kan du levere når vi når hen til årstiden hvor frosten
> er væk?

Kommer an på hvad man skal bruge...

Nogen fælge fra dag til dag, andre fælge 6 ugers leveringstid...

Så hvis man ved nu, at man skal bruge et sæt fælge om X uger, så bestil i
god tid - så undergår man at køre på vinterdæk og stålfælge, når solen
skinner...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 18:59

> Kommer an på hvad man skal bruge...

17" med gode dæk.

> Nogen fælge fra dag til dag, andre fælge 6 ugers leveringstid...

Er det bestemte mærker, eller bare bestemte modeller?

> Så hvis man ved nu, at man skal bruge et sæt fælge om X uger, så
> bestil i god tid - så undergår man at køre på vinterdæk og stålfælge,
> når solen skinner...

Jeg skal se hvad jeg kan finde på din side, og så hører du fra mig, hvis vi
kan finde en god pris

De fælge jeg så sidst jeg var hos dig, er de på siden alle sammen?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-12-05 19:03

Martin Johansen [6000] wrote:
> Er det bestemte mærker, eller bare bestemte modeller?

Begge dele. Nogen lagerføres, nogen en gang imellem, og nogen aldrig...

> Jeg skal se hvad jeg kan finde på din side, og så hører du fra mig,
> hvis vi kan finde en god pris

Alle priser på siden er gode...
Det bedste tilbud er, at når du køber komplet sæt, så er monteringen af
dækkene på fælgene gratis...

> De fælge jeg så sidst jeg var hos dig, er de på siden alle sammen?

Alle fælge vi kan skaffe (ingen regler uden undtagelser) er på siden...