Hvilken vej skal hjulmøtrikkerne vende? :-~
Fra : Dak

Dato : 14-12-05 15:34

Ja så kom det ultimative spørgsmål som har huseret denne NG.

Baggrundshistorie: Fik at vide af mekanikeren at mine hjulmøtrikker hører
til mine alufælge(og som jeg endnu ikke har kørt med. ) og de vil æde
sig langsomt igennem mine helårsdæk stålfælge. Okay, så kører jeg over til
Ford og siger 16 møtrikker. Og i dag skulle jeg så sætte dem på pg opdager
der er 2 måder at sætte dem på.

Spørgsmålet: Skal den afrundede side være yderst og den flade inderst eller
omvendt? Gætter på det er de originale møtrikker jeg har fået.

Hvis man vender den den afrundede yderst så passer den de fleste steder med
at der ikke bliver blottet noget af bolten men hele møtrikken omslutter den.
Omvendt så "borer" møtrikken sig lidt ind i fælgen så fælgen nærmest hviler
på møtrikken.

Og tak for svarerne på tidligere indlæg. Vil nu prøve at køre en tur i
Silvan og købe noget Læk-tæt som midlertidig løsning.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 14-12-05 15:51

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at der ikke bliver blottet noget af bolten men hele møtrikken
> omslutter den. Omvendt så "borer" møtrikken sig lidt ind i fælgen så

Har selv en Ford Mondeo fra 1994, og på mine stålfælge skal den afrundede
del være inderst så vidt jeg ved

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Dak

Dato : 14-12-05 21:12

> Har selv en Ford Mondeo fra 1994, og på mine stålfælge skal den afrundede
> del være inderst så vidt jeg ved

Takker.

Fra : Aksel

Dato : 14-12-05 16:36

> Spørgsmålet: Skal den afrundede side være yderst og den flade inderst
> eller omvendt? Gætter på det er de originale møtrikker jeg har fået.

Den afrundede / koniske ende skal altid vende indad.

Hilsen Aksel