Gode råd omkring Goff 4 V6 4 Motion fra 00~
Fra : Jens

Dato : 14-12-05 10:53

Hej Alle,

Jeg står og skal købe en Golf 4 V6 4 Motion fra 00 eller 01. Jeg vil
derfor høre om der er nogen som har gode råd omkring bilen og hvad
man eventuelt skal være opmærksom på.

Venlig Hilsen,

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 11:50

> Jeg står og skal købe en Golf 4 V6 4 Motion fra 00 eller 01. Jeg vil
> derfor høre om der er nogen som har gode råd omkring bilen og hvad
> man eventuelt skal være opmærksom på.

At det er en kanon vogn som bruger en masse bensin.

Vær også opmærksom på at en standard model (highline) er ret blødt sat op.
Køreoplevelsen er noget mere intens i Seat Leon Cupra4 2,8. Som i bund og
grund er samme bil.

Find en import med masser af udstyr, mange af dem som oprindeligt er solgt i
DK er udstyrsmæssigt noget flade, dvs. ingen kørecomputer og A/C.

Mange tyske har læder Recaro som ekstra (std. i Leon dog med dellæder) og
har meget bedre hold en std. highline sportsæder.

Bilen har mig bekendt ingen svagheder, ud over at nogle af de første
havererede med et defekt tandhjul til knastkædetrækket, har dog kun hørt om
problemet ifbm Sharan 2,8 men det er jo samme motor. Problemet skulle være
løst løbende med en indkaldelse svjv.
Og så er der jo selvfølgelig altid lige luftmassemåleren, hvis det er den
orginale der stadig sidder på bilen efter 4-5 år er den nok ved at trænge
til udsskiftning.

Var selv på udkig efter sådan en brugt Golf V6 for nogle år siden, men endte
istedet op med en ny Bora V5.
En Golf V5 kunne være et godt alternativ, den er ca. lige hurtig da den ikke
træges af 4 hjuls trækket. Og den er lidt mere human mod bensinkortet :)
Motoren lyder IMHO også bedre, den har lidt mere "snert"

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Thomas

Dato : 14-12-05 19:31

> Jeg står og skal købe en Golf 4 V6 4 Motion fra 00 eller 01. Jeg vil
> derfor høre om der er nogen som har gode råd omkring bilen og hvad
> man eventuelt skal være opmærksom på.

Fin bil - har du set denne??
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=807780&page=1

--
Mvh/TK

Fra : Jens

Dato : 15-12-05 02:03

Nej den er ganske vild, lidt for vild. Men jeg er ikke ude efter den
på danske plader. Er for nyligt flyttet til Malmø, så det giver lidt
mere "luft" i budgettet, men jeg har sat et budget max på hvad jeg vil
spendere på en bil her og nu og i dag har jeg en størrere bil og vi
har ingen børn, så valget faldt på en Golf, som gerne måtte kunne
rykke sig lidt og så kan jeg godt lide den har 4wd..

Fra : Thomas

Dato : 15-12-05 19:44

> [...]
> har ingen børn, så valget faldt på en Golf, som gerne måtte kunne
> rykke sig lidt og så kan jeg godt lide den har 4wd..

Så skal du se efter en R32'er - de koster omkr. 18.000 eur og den bil er
bare så meget federe end en alm. V6 4motion! Prøver du en, så er du
overbevist!

--
Mvh/TK

Fra : Jens

Dato : 15-12-05 02:25

Tak for god input.. God side du har dig i øvrigt

Jeg kigger lige på en V5 også.. =)

Fra : Jens

Dato : 04-01-06 09:31

Mjah men den er lidt dyere end hvad jeg synes jeg kan kaste efter en
bil p.t Men uden tvivl den ser godt nok lækker ud. Findes den egentlig
som en 4 dørs? Jeg bryger mig dog ikke om den nye 2005/(06?) model,
men den gamle er super fin.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-01-06 16:33

> Mjah men den er lidt dyere end hvad jeg synes jeg kan kaste efter en
> bil p.t Men uden tvivl den ser godt nok lækker ud. Findes den egentlig
> som en 4 dørs?

Nej - desværre.

Men jeg kan garantere, at den kører kanonfedt.

Det er en af de biler, jeg har kørt i, jeg har været mest vild med
overhovedet. Den er gennemført stabil og brutal. Ikke så meget på grund af
dens små 250 hk - mere på grund af dens bremsevne og evne til at tøjle
kræfterne. Den kunne køre rundt med 400 hk - uændret mht opbygning.

...og lyden...uha-uha, den er lækker.

Som Thomas siger - det er noget hélt andet end den almindelige 2,8´er...
(R32 er i øvrigt en 3,2´er - heraf navnet - men den er bygget op med
udgangspunkt i 2,8´eren).

Jeg var oppe hos Thomas en dag, hvor vi kørte i tur i den, jeg havde lånt en
periode.

Det kan være, Thomas lige kan smide et link til billederne på hans
hjemmeside...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 04-01-06 19:17

> Nej - desværre.

Tjah - jeg havde da en kammerat der var ejer af en sort V6 4-motion med 5
døre så det. Dog synes jeg at den var dybt belastende at kører i - alt for
vild til normal transport men fin til at lege med en gang i mellem - men en
tur til alperne og hjem igen synes jeg faktisk ikke var behageligt.

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-01-06 21:06

> Dog synes jeg at den var dybt belastende at kører i - alt for vild til
> normal transport men fin til at lege med en gang i mellem

En alm. 2,8 for vild..?

Ok - det synes jeg nu lyder lidt mærkeligt, for den er ikke ret vild. Der er
jo MASSER af "almindelige" biler, der er vildere - men ok - det kommer måske
også an på, hvem man er.

Det er kun i lande som Danmark, at en Golf 2,8 betragtes som "vild", tror
jeg.

....men bare rolig - man lærer at tøjle kræfter - og med tiden føles selv
langt kraftigere biler "normale".

/Jan W Nielsen

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 04-01-06 21:15

> [...]
> jeg.
>
> ...men bare rolig - man lærer at tøjle kræfter - og med tiden føles selv

Ja, faktisk, det var umiligt for både mig og ejeren at holde en konstant
hastighed (den var desværre uden cruise), og jag havde egentligt mest brug
for at ramme de 190, og så cruise derud af ned gennem tyskland. På den
satan, så gjorde den mindste bevægelse med speederfoden, at bilen rykkede
(enten den ene eller anden vej) efter men mening ikke optimalt tal lange
seje træk på motorvejen, hvor man ikke nødvendigvis vil ligge på topfart.

Men indrømmet, jeg er også til automatgear og cruise og ikke til sportslig
kørsel når jeg skal transporteres 1200km på rimelig kort tid - det
sportslige kan man klarer når man har 20km på arbejde så er det sjovt - men
tværs gennem europa så er det sgu belastende - efter min mening. (jeg har
kørt vildere biler, og fundet dem mere behageligt at kører langt i - f. eks.
hans nuværende a3 3,2 v6 - den føles langt mere komfortabel at kører i lidt
mere tolerance til speederfoden og så har den cruise) Min gamle cryhsler
voyager 3.3 var også langt federe men også en helt anden kategori bil. De
par mustanger, og store mercere jeg lå og hyggede mig i da jeg boede i USA
var også efter min mening langt bedre til de lange seje træk - forskellen er
nok at jeg ikke taler om en kort tur på tværs af fyn, men en lang træk ned
gennem tyskland, hvor man egentlig helst vil glide med en jævn hastighed og
ikke desideret "køre" bil - hvis du forstår hvor jeg vil hen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-01-06 21:34

> jeg havde egentligt mest brug for at ramme de 190, og så cruise derud af
> ned gennem tyskland. På den satan, så gjorde den mindste bevægelse med
> speederfoden, at bilen rykkede

*ROFL*

> (jeg har kørt vildere biler, og fundet dem mere behageligt at kører langt
> i - f. eks. hans nuværende a3 3,2 v6 - den føles langt mere komfortabel at
> kører i lidt mere tolerance til speederfoden og så har den cruise)

Ok - du kan nu også få cruise til 2,8´eren, hvis det er det, som du vil
have.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 04-01-06 22:35

> *ROFL*

Enig - det lyder satme underligt. Sådan en 2,8 4-motion er ikke noget
særlig hvad angår acceleration!

--
Mvh/TK

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 05-01-06 21:43

> *ROFL*

> Ok - du kan nu også få cruise til 2,8´eren, hvis det er det, som du vil
> have.
>
> --
> /Jan W Nielsen

Lad mig blive lige så god som Jan W Nielsen i mit næste liv!!!!

Jeg skriver sådan set ingen stæder at det er fordi den er en hurtig bil at
jeg finder den ubehagelig, jeg skriver faktisk bare et min subjektive
oplevelse af den, indtil flere ture gennem europa, fandt jeg bilen
ubehagelig. og selvom den ikke efter din mening accelerer voldsomt når du
trykker på speederen, så motorbremser den vel ligeså meget som alle andre
biler når du letter på speederen.

Det synes jeg faktisk ikke er noget man skal skrive lægge sig ned på gulvet
og grine af - det er min oplevelse. Og ja jeg kan godt regne ud at man som
ekstraudstyr kan få cruise til bilen. Man ja Jan - du fik igen det sidste
ord (jvf. en anden tråd)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-01-06 22:29

> Det synes jeg faktisk ikke er noget man skal skrive lægge sig ned på
> gulvet og grine af - det er min oplevelse.

Faktisk grinede jeg af din formulering - "en satan" - som jeg synes var
rigtig sjov.

Jeg fik en sjovt billede på min indre nethinde........ du må meget
undskylde, hvis du troede, jeg grinte hånligt af dig.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 06-01-06 10:51

> [...]
>
> Jeg fik en sjovt billede på min indre nethinde........ du må meget
> undskylde, hvis du troede, jeg grinte hånligt af dig.

Bare i orden - og ja - som du nok har gættet var jeg ikke særlig imponeret
af sådan en 4-motion - til mit brug - andre kan sikkert sætte stor pris på
den.

Fra : Thomas

Dato : 04-01-06 22:34

> Det kan være, Thomas lige kan smide et link til billederne på hans
> hjemmeside...?

Som sagt - fed bil til en god pris! Alternativerne er Focus RS og Alfa
147/156 GTA.

Billeder...:
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/r32-001.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/r32-002.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/r32-003.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/r32-004.jpg
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/r32-005.jpg

--
Mvh/TK

Fra : Jens

Dato : 08-01-06 10:10

Lækker bil. Men man må sige at mine krav til bilen i dag, selvom jeg
bor i et land hvor afgiften og priserne er til at betale, så er det
absolut for dyrt for mig p.t Jeg har brug for en bil som ikke er for
stor i størrelsen. I dag har jeg en Peugeot 406, som jeg er ganske
glad for, men den er for stor til 2 mennesker og derfor ville jeg gerne
have en mindre bil. Audi A3 er også et godt valg, men jeg er ikke så
imponeret af designet og den nye A3'er er ganske simpelt for dyr hvis
man vil have noget lækkert. Mine venner sværger p.t til S4 chiptunet
på den rigtige side af 300hk, men det er stadig en stor bil.

Så derfor kommer Golfen ind i i billdet. Jeg kunne sagtens få noget
hurtigere og sikkert også noget der var bygget til de lange ture, men
indtil videre så er den mest til kørsel til og fra arbejde (sverige
-> danmark og retur) og så til den almindelige bykørsel.

Og så findes den brugt med ca. 50.000 til 90.000 kilometer på
speedoen til omkring de 90.000 danske kroner og det er jo ej at kimse
af =)

Tak for alle de gode råd og indlæg, det er godt at høre lidt fra
folk, for jeg har ingen erfaring med Golf =)