Er du blevet stoppet med (ulovligt) HID-xe~
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 11:24

Hej,

Overvejelserne omkring eftermonteret (ulovligt) xenon-lys er mange...

Men er du nogensinde blevet stoppet af politiet, fordi de lige skulle tjekke
dine 6000k eller 8000k (eller højere) Xenon-lygter? Jo højere kelvingrader,
jo større chance er der vel for, at politiet fatter mistanke...

jacob

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 13-12-05 12:31

"jacob" <ni> skrev i en meddelelse
> [...]
> tjekke dine 6000k eller 8000k (eller højere) Xenon-lygter? Jo højere
> kelvingrader, jo større chance er der vel for, at politiet fatter

Nej, for jeg holder mig lang væk fra det uorginale skrammel. Det er
p.....irreterende at møde de Brian (undskyld Brianer) narhatte, der kører
rundt med noget lys der blænder som en i pokker. Dette gavner i hvert fald
ikke trafiksikkerheden for modtraffikanterne.
Håber at alle der har eftermonteret dette ulovlige skrammel bliver stoppet,
og indkaldt til syn, samt at det gøres ulovligt at sælge ikke godkendte sæt
i DK. Alt andet er uansvarligt.
Så hvis du ikke har råd til at købe en bil med org xenon lygter, så vent 5
år, der har alle biler det sikkert, hvis ikke LED'en ikke allerede der har
gjort sit indtog i forlygterne.

Blot min mening
Jakob Skovgaard

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 17:03

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@(fjernmig)mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> år, der har alle biler det sikkert, hvis ikke LED'en ikke allerede der har

AMEN

--
Tom

Fra : Brizz

Dato : 14-12-05 00:44

Jakob Skovgaard skrev:
<KLIP en masse galde>

> Blot min mening

Fik du det så bedre?
Synd du ikke nåede at se min montering af et sæt købt på ebay. Den
eneste forskel på mit og et originalt var at lygtehuset var et andet men
ellers var der ingen forskel. Korrekt lygte justering og korrekt
montering. Godt lyd. Ingen der blev blændet. Så din "skær alle over en
kam" er ikke helt korrekt.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-12-05 18:56

> [...]
> år, der har alle biler det sikkert, hvis ikke LED'en ikke allerede der har

Det er pudsigt så forskellige vi menneskers øjne er indrettede. Når snakken
går på de forreste tågeforlygter, så er vi mange som mener, at de er vældigt
generende, mens andre mener, at de ikke blinder og derfor kører de med dem
tændte.... Men jeg mener nu, at de forreste tågelygter ofte er irriterende.
Men jeg kan endnu ikke mindes at jeg har mødt en bil med xenonlys hvor jeg
har fundet det generende. Faktisk synes jeg ofte det er mere behageligt da
xenon er knivskarpt "afskåret" hvor almindeligt lys ofte er noget diffust.
Det undrer mig meget, at du kan blive så generet af lyset.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 18:59

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43a05c72$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
> mere behageligt da xenon er knivskarpt "afskåret" hvor almindeligt lys
> ofte er noget diffust. Det undrer mig meget, at du kan blive så generet af

Jeg forstår slet ikke en korrekt indstillet tågelygte skal blænde mere end
en korrekt indstillet xenonlygte..?

Tågelygten sidder næsten helt nede ved jorden......i hvert fald på min øse.

Jeg vil dog tro en ukorrekt indstillet tågelygte vil blænde betragtelig
mindre end en ditto xenonlygte.

Morale: Vi kan ikke lide de forbandede ulovlig tændte tågelygter, men vi kan
sagtens acceptere de ulovlig monterede xenonlygter..!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-05 20:32

> Jeg forstår slet ikke en korrekt indstillet tågelygte skal blænde mere end
> en korrekt indstillet xenonlygte..?

Lysbillede og vinkel måske.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 20:48

KLIP

> Lysbillede og vinkel måske.

Nej du, vinkel slet ikke.

Lumen er desuden dramatisk større selv i en 6000 eller 8000K´s pære.

Rigtige mænd kører med 4.200K.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-12-05 01:51

BJ wrote:

> Tågelygten sidder næsten helt nede ved jorden......i hvert fald på min øse.

Og bliver typisk reflekteret i en våd vejbane - så blænder de.

> Morale: Vi kan ikke lide de forbandede ulovlig tændte tågelygter, men vi kan
> sagtens acceptere de ulovlig monterede xenonlygter..!

Jeg kan bare ikke lide lygter der blænder. Og så kan folk ellers snakke
stolpe op og stolpe ned om hvor lidt deres lygter blænder. Det er slet
ikke folks egen opgave at vurdere den slags - de er jo aldrig deres egen
modkørende. Det er synshallens opgave, og der er rigtig mange der
trænger til at komme en tur derhen.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 02:09

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er slet ikke folks egen opgave at vurdere den slags - de er jo aldrig
> deres egen modkørende. Det er synshallens opgave, og der er rigtig mange
> der trænger til at komme en tur derhen.

Hvis lygterne er korrekt indstillet, synet og godkendt, ville jeg være noget
så fløjtende om folk følte sig generet.

Lygterne kan ikke lyse anderledes.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-05 20:31

"Jakob Skovgaard" <jakob.dorte@(fjernmig)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, for jeg holder mig lang væk fra det uorginale skrammel. Det er

Hvad svarer du så for, når du ikke har det monteret??

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-12-05 12:35

jacob wrote:
> [...]
> dine 6000k eller 8000k (eller højere) Xenon-lygter? Jo højere kelvingrader,
> jo større chance er der vel for, at politiet fatter mistanke...

Det største problem er jo justeringen og lygtevaskerne ikke farven på
lyset.

--

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 17:03

jacob wrote:
> [...]
> jo større chance er der vel for, at politiet fatter mistanke...

Det største problem er jo justeringen og lygtevaskerne ikke farven på

------------
Hvad skulle være problemet ved det?

--
Tom

Fra : Klaus G.

Dato : 13-12-05 17:53

> Det største problem er jo justeringen og lygtevaskerne ikke farven på
> lyset.
>
> ------------
> Hvad skulle være problemet ved det?

Jeg tror han mener at det ikke er farven de er "sure" på, men manglen på
automatisk justering, og lygtevaskerne.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-12-05 18:08

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> Jeg tror han mener at det ikke er farven de er "sure" på, men manglen på
> automatisk justering, og lygtevaskerne.

Der er ski sku flere idioter out there med tåbelys og nærlys der kunne
oplyse månen end generende Xenon kits.
Jeg har svært ved at se hvad det aut justerende skulle gøre godt for
medmindre man propper bilen op med lort - og hvor tit gør man lige det?

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Brian

Dato : 13-12-05 18:23

Dennis Pedersen wrote:

> Der er ski sku flere idioter out there med tåbelys og nærlys der kunne
> oplyse månen end generende Xenon kits.

Helt enig, at kaste skylden for blændende lygter på eftermonteret xenon
er helt i skoven... men lige for tiden er det altså "det onde" her i
gruppen.

> Jeg har svært ved at se hvad det aut justerende skulle gøre godt for
> medmindre man propper bilen op med lort - og hvor tit gør man lige
> det?

Det er nu alligevel smart nok, at de selv lige retter ind.
Alt der kan gøres automatisk fremfor manuelt, er en god ting i
min lille verden af ungdomssløvsind

Man kan så bare undre sig over, hvorfor det først er blevet nødvendig
med sådan et system, efter xenon er kommet frem - problemet har
"altid" været der.

/Brian

Fra : Klaus G.

Dato : 13-12-05 22:57

> Det er nu alligevel smart nok, at de selv lige retter ind.
> Alt der kan gøres automatisk fremfor manuelt, er en god ting i
> min lille verden af ungdomssløvsind
Medmindre skidtet går i stykker, og man ikke er vant til at kigge hvor langt
ens lys oplyser vejbanen :)

> Man kan så bare undre sig over, hvorfor det først er blevet nødvendig
> med sådan et system, efter xenon er kommet frem - problemet har
> "altid" været der.
Et bud må være at hvis Xenon blænder, så er det x5, og man bliver så 100%
blind, hvorimod alm pærer der bliver man kun 35% blind :) Det er åbenbart
for meget. Anyway, jeg regner også selv med at købe et Xenon kit, når
pengepungen tillader det.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-12-05 18:01

"jacob" <ni> wrote in message
> [...]
kelvingrader,
> jo større chance er der vel for, at politiet fatter mistanke...

Jeg har et 8k sæt i seaten og er aldrig blevet stoppet ej heller nogen
modkørende der har blinket af mig.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-12-05 18:33

Dennis Pedersen wrote:
> Jeg har et 8k sæt i seaten og er aldrig blevet stoppet ej heller nogen
> modkørende der har blinket af mig.

Har 2 x 6000k, og ej heller her har jeg oplevet at blive blinket af.
Det skal måske næves at jeg dagen efter montering var på værksted for at få
indstillet lygterne korrekt.

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-12-05 18:37

Dennis Pedersen wrote:
> "jacob" <ni> wrote in message

> Jeg har et 8k sæt i seaten og er aldrig blevet stoppet ej heller nogen
> modkørende der har blinket af mig.

Sjovt nok er jeg blevet blinket af 3-4 gange i bilens levetid - og det
endda med originalt Xenon. Nogle mennesker ER bare ømskind..eeehh...øjede!

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 19:46

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok er jeg blevet blinket af 3-4 gange i bilens levetid - og det
> endda med originalt Xenon. Nogle mennesker ER bare ømskind..eeehh...øjede!

Så gik du vel ud og smækkede en klaphammer ind i begge lygter

--
Tom

Fra : Lars Jensen

Dato : 13-12-05 22:52

Tom wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Så gik du vel ud og smækkede en klaphammer ind i begge lygter

Nej da - jeg tændte for det lange lys - SÅ havde den en grund til at
blinke :)

> --
> Tom

Lars B

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-12-05 16:08

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message

> Nej da - jeg tændte for det lange lys - SÅ havde den en
> grund til at blinke :)

Har du overvejet at undersøge om dine lygter er indstillet rigtigt? Hvis
folk bliver generet af det er det jo klart at de blinker og at provokere
andre mennesker ved ligefrem at blænde op er da direkte latterligt.

Nogen af os kører altså i lave biler i modsætning til de moderne gyngeheste,
og der kan nogle originale xenonlygter godt genere. Specielt på SUV'er som
f.eks. Porche Cayenne. Jeg møder en gang imellem een i Aalborg som i hvert
fald ikke har indstillet lygterne rigtigt.
Jeg går da ud fra at det er den samme bil, for der er vel ikke to mennesker
så tæt på hinanden der begge er dumme nok til at købe sådan en grim bil.
--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-12-05 17:49

Jacob Larsen wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message

> Har du overvejet at undersøge om dine lygter er indstillet rigtigt?

Nu skulle de gerne selv indstille - det er vel det som den automatiske
niveauregulering gør?`

Lars B

Fra : Brian

Dato : 22-12-05 20:08

Lars Jensen wrote:

> Nu skulle de gerne selv indstille - det er vel det som den automatiske
> niveauregulering gør?`

Ja, men man må formode at de skal grundindstilles manuelt ?

Anyway, folk _er_ bare emsige her i Horsens og omkring.

/Brian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-12-05 22:04

"Brian" <ellers@tak.du> skrev :

>Anyway, folk _er_ bare emsige her i Horsens og omkring.

Osse der ?

Herovre kan man blived udsat for en idiot der stiger ud af sin bil,
går hen til dig, og høfligst foreslår dig, at du, når din bil skal til
service, lige beder mekanikeren indstille højre lygte korrekt, så den
ikke lyser lige op i bakspejlet på bilen foran...... ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Brian

Dato : 22-12-05 22:07

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> service, lige beder mekanikeren indstille højre lygte korrekt, så den
> ikke lyser lige op i bakspejlet på bilen foran...... ;)

LOL - Træls type, der desværre findes overalt

/Brian

Fra : Benny Højvælde

Dato : 24-12-05 00:04

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

> LOL - Træls type, der desværre findes overalt

Nej det er i orden at brokke sig. Det er pisse iriterende at folk med
ulovligmonterede tåbelys der tænder sammen med nærlyset. Ofte er lyset sat
til at følge tagrender med. Det var nemmere at politiet skød føren i stedet
for at kalde bilen til syn.

Benny

Fra : Jørgensen

Dato : 14-12-05 08:53

Hvad gør jer med "pirat" kit så når i skal til periodisk syn ??
Skifter i til std. pærer eller hvad ?

Søren

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-05 12:50

> Hvad gør jer med "pirat" kit så når i skal til periodisk syn ??
> Skifter i til std. pærer eller hvad ?

Så fjerner de hele kittet, og smider standard pærere i igen. Og så kan
synsmanden undre sig lidt over de finde huller der er boret i lygtehuset :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-05 15:16

> Så fjerner de hele kittet, og smider standard pærere i igen. Og så kan
> synsmanden undre sig lidt over de finde huller der er boret i
> lygtehuset :)

Hvorfor vil du bore huller?

De kits jeg har set er direkte bolt-on..

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-05 17:53

> Hvorfor vil du bore huller?
>
> De kits jeg har set er direkte bolt-on..

Nogle kits kræver der skal bores huller, troede jeg faktisk alle krævede.
Men der blev jo klogere :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-05 18:47

Klaus G. wrote:
> Nogle kits kræver der skal bores huller, troede jeg faktisk alle
> krævede. Men der blev jo klogere :)

Det er kun "de gamle" kits

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Brizz

Dato : 14-12-05 16:35

Klaus G. skrev:
> Så fjerner de hele kittet, og smider standard pærere i igen. Og så kan
> synsmanden undre sig lidt over de finde huller der er boret i lygtehuset :)

Til hvad dog? Man køber da et sæt der passer til i de huller man har i
forvejen.

--
Mvh Brian

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-12-05 17:24

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message

> Til hvad dog? Man køber da et sæt der passer til i de huller man har i
> forvejen.

F.eks det kit jeg har er der ikke plads til ballasten inde i lygtehuset og
det var ikke lige umiddelbart til at få ledningen ud af huset - så jeg
valgte at lave et lille hul og tage ledningen ud den vej.

Når øsen skal til syn sætter jeg bare stnd lygter i og så er den i vinkel

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-05 20:33

> [...]
> tjekke dine 6000k eller 8000k (eller højere) Xenon-lygter? Jo højere
> kelvingrader, jo større chance er der vel for, at politiet fatter

Er aldrig blevet stoppet (eller blinket af).

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-05 20:43

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43a0735f$0$47080
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Er aldrig blevet stoppet (eller blinket af).

Gider du fikse et billede til mig af din dyt i mørket? Skal lige se en
9k'er med Xenon

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 21:21

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43a0735f$0$47080
> $edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Gider du fikse et billede til mig af din dyt i mørket? Skal lige se en
> 9k'er med Xenon

Dem er der da en million af på bilgalleriet

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-12-05 21:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:43a07ec9$0$84024
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Dem er der da en million af på bilgalleriet

Ikke Henriks (tror jeg ikke da)

Fra : Henrik B.

Dato : 14-12-05 22:16

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Gider du fikse et billede til mig af din dyt i mørket? Skal lige se en
> 9k'er med Xenon

Så'gerne:
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon01.jpg
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon02.jpg
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon03.jpg

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 22:20

> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon02.jpg

pyha, hvor det må blænde de modkørende

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 22:22

KLIP

> pyha, hvor det må blænde de modkørende

De er jo også ej blåt til lyst.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-05 22:38

> De er jo også ej blåt til lyst.

6500k, så det blå er vist begrænset, men hvidt derimod...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 19-12-05 22:55

KLIP

> 6500k, så det blå er vist begrænset, men hvidt derimod...

Skal du køre med Xenon, så vælg 4.200K.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-05 23:06

> Skal du køre med Xenon, så vælg 4.200K.

Nope, for det er ca. hvad en alm. glødepære giver, og dét er for gult.
6.000 - 6.500k svarer til alm. dagslys.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : John Sahl

Dato : 19-12-05 23:12

Henrik B. wrote:

> Nope, for det er ca. hvad en alm. glødepære giver, og dét er for gult.
> 6.000 - 6.500k svarer til alm. dagslys.

Nu er det godt nok 4300K, men derfor er det stadig det bedste rent
lysmæssigt.

Att: Bjørn, ingen af de folk jeg har talt med har kunnet påstå at
kombinationen af originalt monteret niveauregulering og lygtevasker
lovliggør et uoriginalt ikke godkendt xenonkits. Desværre

Fra : BJ

Dato : 19-12-05 23:23

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Att: Bjørn, ingen af de folk jeg har talt med har kunnet påstå at
> kombinationen af originalt monteret niveauregulering og lygtevasker
> lovliggør et uoriginalt ikke godkendt xenonkits. Desværre

Jeg er heller ikke blevet klogere i så henseende. Vi må se, hvad fremtiden
bringer og om der bliver indledt klapjagt på sligt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-12-05 06:55

John Sahl wrote:
> Att: Bjørn, ingen af de folk jeg har talt med har kunnet påstå at
> kombinationen af originalt monteret niveauregulering og lygtevasker
> lovliggør et uoriginalt ikke godkendt xenonkits. Desværre

Det kræver vel også D mærket lygter og ikke H...

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 18:55

meddelelse news:43a8ee1f$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kræver vel også D mærket lygter og ikke H...

Man har vel en dymotang så det burde jo ikke være noget problem

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 19:33

KLIP

> Man har vel en dymotang så det burde jo ikke være noget problem

Jeg kører med forlygteglas af ... glas.

Så en god gravør kan vel fikse den detalje..;)

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : BJ

Dato : 19-12-05 23:20

KLIP

> Nope, for det er ca. hvad en alm. glødepære giver, og dét er for gult.
> 6.000 - 6.500k svarer til alm. dagslys.

Undskyld Henrik, men du taler som du har forstand til..

4.200K giver et betragtelig større antal Lumen fra sig end alt det farvede
stads.

Læs nu specs: http://www.victek.co.kr/hid/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 07:28

> 4.200K giver et betragtelig større antal Lumen fra sig end alt det farvede
> stads.

Jamen så er det bare alm. kraftige lygter, og ser overhovedet ikke "cool"
ud....... hvad skal de så gøre godt for? ;).

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 12:57

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen så er det bare alm. kraftige lygter, og ser overhovedet ikke "cool"
> ud....... hvad skal de så gøre godt for? ;).

Jeg ville ikke have noget imod et kraftigere/bedre kørelys (og langt lys).

Det med det cool, lader jeg andre om..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-05 20:20

> Undskyld Henrik, men du taler som du har forstand til..

Nope. Som dit link også viser.
Der står jo netop sort på hvidt, hvad jeg skriver, at mit er tættere på
daglys, hvor 4200k er mere gult.

> 4.200K giver et betragtelig større antal Lumen fra sig end alt det farvede
> stads.

Nu er det ikke Lumen der gør HiD interessant, men derimod farvetemperaturen.
Det bedste eksempel er de hvide striber på vejen. Jo mere hvide de er, desto
nemmere er de at se. Med f.eks. dine H1'ere er de gullige at se på, hvor de
fremstår MEGET hvide med mine 6500k pærer = nemmere at se. Og jo ringere
vejr, desto mere forskel.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 22:14

KLIP

> Nope. Som dit link også viser.
> Der står jo netop sort på hvidt, hvad jeg skriver, at mit er tættere på
> daglys, hvor 4200k er mere gult.

Hvis der er tættere på gult og dine er tættere på blåt, hvem lyser så mest
hvidt...?

> Nu er det ikke Lumen der gør HiD interessant, men derimod
> farvetemperaturen.

Sikke noget sludder.

> [...]
> hvor de fremstår MEGET hvide med mine 6500k pærer = nemmere at se. Og jo

Det er ikke lys uden for det synlige område, der gør at *vejen* lyses op og
du kan se, hvor du kører, men som jeg forstår dig, så kører du kun efter
striberne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-05 23:08

> Sikke noget sludder.

Nope.

> Det er ikke lys uden for det synlige område, der gør at *vejen* lyses op
> og du kan se, hvor du kører, men som jeg forstår dig, så kører du kun
> efter striberne..

Det "blålig" lys giver mere refleksvirkning, fra reflekterende material, end
gult lys gør - ultraviolet lys ligger jo også i den blålige ende af
skala'en.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 20-12-05 23:23

KLIP

> Det "blålig" lys giver mere refleksvirkning, fra reflekterende material,
> end gult lys gør - ultraviolet lys ligger jo også i den blålige ende af
> skala'en.

Det er da herligt, du er glad for at de hvide striber og vejskiltene
illumineres af dine blålys.

Jeg foretrækker også at kunne se vejen på bedst mulig måde.

Dine blålys er kun farvede HID´s med en ringe illumination/Lumen netop på
grund af varmen (Kelvin).

Jeg foretrækker bedst mulig illuminering (så jeg kan se, hvad der foregår i
mit synsfelt), det andet med (om jeg vil det eller ej).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 00:46

> Det er da herligt, du er glad for at de hvide striber og vejskiltene
> illumineres af dine blålys.

Jeg synes at du skal se lyset, før du igen kalder det for blåt. Som Morten
Fruergaard også pointerer, så skal de brænde ca. 150 timer, før de har den
korrekte farve. De er idag endnu mere hvide, end hvad billederne antyder.
Hvidt (blåligt) lys giver desuden større kontrast på ting, end gulligt lys -
hvad billedet på dit link også antyder. Alt andet lige, så giver mine HiD'er
mere lys og et bedre lys (flere Lumen), end dine konvetionelle H1-pærer -
uanset type og fabrikat.

> Jeg foretrækker også at kunne se vejen på bedst mulig måde.
>
> Dine blålys er kun farvede HID´s med en ringe illumination/Lumen netop på
> grund af varmen (Kelvin).

Men stadig laaaangt flere Lumen, end fra en gammeldags H1-pære.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 07:33

> Jeg foretrækker også at kunne se vejen på bedst mulig måde.

Og et gult lys øger kontrasten, forskellen mel sort/hvid bliver større, det
ved enhver som har rodet med s/h-foto, effektfiltre.

> Dine blålys er kun farvede HID´s med en ringe illumination/Lumen netop på
> grund af varmen (Kelvin).

Du bliver bare (for)blændet af genskin, men det ser cool ud ;).

Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-12-05 15:03

Tom wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> pyha, hvor det må blænde de modkørende
>
> --
> Tom

Hvad fanden er det for en sæbekassebil du tumler rundt i siden du
befinder dig i den højde ? ;)

Mvh
Søren - Der undrer sig over hvordan det kan være at (nogle) mennesker er
parate til at sætte deres eget - og andres - liv på spil for et par
"smarte" lygter.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-05 22:35

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> pyha, hvor det må blænde de modkørende

Ja, specielt nu billederne er taget siddende på hug.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 06:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43a08b8d$0$47023
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Så'gerne:

Tark :)

> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon01.jpg
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon02.jpg
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Xenon03.jpg

Fuck det ser godt ud! Så kan folk altså sige hvad de vil - og det ser ikke
engang ud til, at blænde så meget som kritikerne ville kunne påstå.. Cool
nok!

Tak for det!

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 11:09

> [...]
> engang ud til, at blænde så meget som kritikerne ville kunne påstå.. Cool

Tja. Jeg mødte en bil med påskriften "JJ-style.dk" i Kolding City i går
aftes. Den havde eftermonteret 8k xenon - og blændede af h. til. Det var
tydeligvis H4-lygtehus. Er glad for at jeg ikke mødte vedkommende på en mørk
landevej.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 11:41

Ja MJ's førerhund må trænge til pension. For det er tydelig at se......den
viste Saab vil blænde ad H.... til. Ergo er det ikke til at se om det ser
godt ud el. ej, og da han nødvendigvis sidder i bilen, kan han ikke selv se
det - så til hvis glæde/ulempe er det så? ;)).. Men det er måske kun tanken
som tæller?.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-05 22:37

> [...]

> godt ud el. ej, og da han nødvendigvis sidder i bilen, kan han ikke selv
> se det - så til hvis glæde/ulempe er det så? ;)).. Men det er måske kun

DU er godt nok dygtig! For det første er billederne taget siddende på hug,
på en skrånende parkeringsplads. Dernæst er de taget med et dårligt
(=billigt) digicam, som helt sikkert ikke kan lave korrekt lysmåling, så
deeeet....

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-05 11:46

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Fuck det ser godt ud!

Ja, de gule tåbelygter nedenunder passer da fint på bilen...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian

Dato : 15-12-05 16:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Fuck det ser godt ud! Så kan folk altså sige hvad de vil - og det ser
> ikke engang ud til, at blænde så meget som kritikerne ville kunne
> påstå.. Cool nok!

Hmm... kan du bestemme dig ?
Blænder de eller ej - eller blænder de bare mindre end du troede

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 16:57

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43a18ccc$0$15788$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hmm... kan du bestemme dig ?

Sagtens.

> Blænder de eller ej - eller blænder de bare mindre end du troede

Jeg har udtrykt mig forkert eller også har du bare generelt misforstået mig

Jeg synes ikke de blænder mere end alm. lygter ville gøre det. Jeg kender
SAAB'en så jeg burde kunne vide det :)

Farven er bare anderledes og mere hvid - måske det er det som folk tror
blænder?

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-12-05 17:08

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in
message news:Xns972DAC5A4CABnononoinvalid@62.243.74.163
> [...]
> det. Jeg kender SAAB'en så jeg burde kunne vide det :)
>
> Farven er bare anderledes og mere hvid - måske det er det

Nu har andre mennesker i modsætning til dig måske ligefrem set lygter i
virkeligheden og ikke bare på et billede? Måske et lidt spinkelt grundlag at
udtale dig på.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 17:25

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote in

> Nu har andre mennesker i modsætning til dig måske ligefrem set lygter
> i virkeligheden og ikke bare på et billede? Måske et lidt spinkelt
> grundlag at udtale dig på.

Jeg tror ikke det er så spinkelt et grundlag som du render rundt og tror

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-12-05 18:33

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in
message news:Xns972DB12B6999Cnononoinvalid@62.243.74.163

> Jeg tror ikke det er så spinkelt et grundlag som du
> render rundt og tror

Nu kan jeg jo kun kommentere på hvad du har skrevet og du har lige skrevet
følgende:

> Fuck det ser godt ud! Så kan folk altså sige hvad de vil - og det ser
> ikke engang ud til, at blænde så meget som kritikerne ville kunne
> påstå.. Cool nok!

Dette var en kommentar til et billede, hvilket jo langtfra altid ligner
sandheden.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 18:56

> Nu kan jeg jo kun kommentere på hvad du har skrevet og du har lige
> skrevet følgende:

Jep, men jeg har en bil magen til (dog et år nyere, men samme front og
lygter) så derfor kan jeg udtale mig om det.

> Dette var en kommentar til et billede, hvilket jo langtfra altid
> ligner sandheden.

Det er vi enige om, men det var ikke det du skrev - du skrev at jeg ikke
kunne udtale mig om det, da jeg kun havde set det på billede...:

"Nu har andre mennesker i modsætning til dig måske
ligefrem set lygter i virkeligheden og ikke bare på et
billede? Måske et lidt spinkelt grundlag at udtale dig
på."

Der antyder du det kraftigt, omend du ikke siger det direkte.

Det skal nu ikke skille os.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 16-12-05 10:21

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in
message news:Xns972DC0A71D465nononoinvalid@62.243.74.163

> Jep, men jeg har en bil magen til (dog et år nyere, men
> samme front og lygter) så derfor kan jeg udtale mig om
> det.

Ok, troede at du sammenlignede billedet med din bil som er magen til men
uden xenon. Hvis du selv har xenon er det jo en anden sag. Det forstod jeg
bare ikke.

> [...]
> billede? Måske et lidt spinkelt grundlag at udtale dig
> på."
>
> Der antyder du det kraftigt, omend du ikke siger det

Ja, lige præcis. Det var også meningen da jeg skrev det.

> Det skal nu ikke skille os.

Jamen ok, så gider jeg ikke diskutere det mere.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-12-05 13:17

> Ok, troede at du sammenlignede billedet med din bil som er magen til
> men uden xenon. Hvis du selv har xenon er det jo en anden sag. Det
> forstod jeg bare ikke.

Jeg har ikke selv Xenon, men jeg har en bil magen til Henriks, dog med
almindeligt lys, så derfor kan jeg se forskellen.

> Ja, lige præcis. Det var også meningen da jeg skrev det.

Ja det tænkte jeg sq nok.. hehe :)

> Jamen ok, så gider jeg ikke diskutere det mere.

Cool nok.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-05 22:40

"Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har andre mennesker i modsætning til dig måske ligefrem set lygter i
> virkeligheden og ikke bare på et billede? Måske et lidt spinkelt grundlag
> at udtale dig på.

Det er der ellers rigelig der gør herinde alligevel.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Thomas

Dato : 14-12-05 21:45

> Dyrlægebiler - Det intelligente valg

?? SORT SNAK ?? :)

--
Mvh/TK

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-12-05 22:22

> ?? SORT SNAK ?? :)

Du har været i mili for længe.... )

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-12-05 11:59

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> engang ud til, at blænde så meget som kritikerne ville kunne påstå.. Cool

Det blænder da, det er endda lige før billedet på skærmen blænder.

--

Christian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-05 16:20

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Det blænder da, det er endda lige før billedet på skærmen blænder.

Prøv at tage et billede med alm. lygter...