1.9 TDI 160 HK
Fra : Madz

Dato : 11-12-05 10:20

Vil høre om der er nogle der kender noget til denne motor ? tænker
på at hente en 05 Ibiza Cupra fra tyskland da den ikke kan købes her
hjemme, så vil lige høre om der er nogle der kender noget til den
motor ? da ikke kender andre model'er som har den motor med de HK.
Andre tænk man skal tænke på når nu model'en ikke findes i DK ?

Fra : DJ Bobo...

Dato : 11-12-05 12:21

"Madz" <madshv@hotmail.com> wrote in message

> Vil høre om der er nogle der kender noget til denne motor?

Du finder den tekniske sammenligning mellem TDI-motorerne
i Ibiza-programmet hér:
www.seat.de/su/de/ibiza/site/PREISE_20_26_20FAKTEN/technische__daten/1.9_20TDI_20PD/main.html
Mogens

Fra : Benny Højvælde

Dato : 11-12-05 17:06

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Madz" <madshv@hotmail.com> wrote in message

> Du finder den tekniske sammenligning mellem TDI-motorerne
> [...]

Det ser ud til at der er "hjemmelavet"

Benny

Fra : DJ Bobo...

Dato : 11-12-05 17:57

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> wrote in message

> Det ser ud til at der er "hjemmelavet"

I princippet er "alt" vel hjemmelavet?
Clippet er fra seat.de - den officielle tyske importørs web...
Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-05 00:16

> Det ser ud til at der er "hjemmelavet"

Det er den ikke - dæn sælges sådan fra fabrikken - og med chip har den over
190 hk og over 400 Nm.

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-12-05 17:26

"Madz" <madshv@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Andre tænk man skal tænke på når nu model'en ikke findes i DK ?

Du skal sikre dig, at den er standardtypegodkendt i DK, ellers kan du løbe
ind i alvorlige problemer- ikke mindst økonomiske.

Kurt

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-05 00:16

> Du skal sikre dig, at den er standardtypegodkendt i DK, ellers kan du løbe
> ind i alvorlige problemer- ikke mindst økonomiske.

Hvad snakker du om..??

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-12-05 00:42

> Hvad snakker du om..??
>
> --
At mig bekendt skal en bil være standardtypegodkendt for at blive
registreret i DK. Hvis ikke den er det, skal man selv betale for at få denne
godkendelse, hvilket vist bl.a. skulle indebære at den skal gennem diverse
test m.m., som skal betales af den, som vil have godkendelsen.

Kurt

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-05 09:52

> At mig bekendt skal en bil være standardtypegodkendt for at blive
> registreret i DK.

Hvad får dig til at tro, bilen ikke er godkendt i Danmark..???

--
/Jan W Nielsen

Fra : Madz

Dato : 12-12-05 11:50

Bil'en er jo godkendt her hjemme der køre jo et hav af dem rundt her
hjemme det er bare lige den model som ikke bliver taget hjem men hvis
man går ned til sin seat forhandler så tror jeg da godt de vil
bestille den hjem :)

kan se på den tyske side at den "kun" er euro 3 godkendt og de andre
model'er er euro 4 har det noget at sige eller ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-05 11:59

> hvis man går ned til sin seat forhandler så tror jeg da godt de
> vil bestille den hjem :)

Naturligvis - hvis ikke må man jo bare selv ned og hente den.

> Kan se på den tyske side at den "kun" er euro 3 godkendt og de andre
> model'er er euro 4. Har det noget at sige - eller ?

Intet.

Selvfølgelig er bilen lovlig i Danmark.

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-12-05 00:14

> Naturligvis - hvis ikke må man jo bare selv ned og hente den.

> Intet.
>
> Selvfølgelig er bilen lovlig i Danmark.
>
> --
Ud fra oplysningerne i tråden har jeg åbenbart misforstået noget, idet jeg
troede, at selve modellen ikke fandtes i Danmark. Kan den importeres på
samme standardtypegodkendelsen, når den har så mange flere heste end dem,
som ellers sælges herhjemme. Det plejer jo gerne at betyde andre krav til
bremser m.m., men det fremgår måske af standardtypegodkendelsen på selve
modellen, at hvis og hvis min røv var spids så ....

Kurt

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-12-05 21:47

> Ud fra oplysningerne i tråden har jeg åbenbart misforstået noget, idet jeg
> troede, at selve modellen ikke fandtes i Danmark.

Importøren tager den ikke til Danmark, nej..

> [...]
> betyde andre krav til bremser m.m., men det fremgår måske af
> standardtypegodkendelsen på selve modellen, at hvis og hvis min røv var

Modellerne skal jo ikke afprøves og godkendes i hvert eneste EU-land.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!