Hvor meget betyder UDSTYR og ALDER for afg~
Fra : Martin B

Dato : 10-12-05 21:04

Hey,

Ved import af en bil fra Tyskland, hvor meget betyder bilens alder for
hvordan mængden af udstyr bliver vurderet? Jeg mener nemlig at ha' hørt at
når bilen er over 6 år, så betaler man ikke ekstra i afgift for
udstyr...!?!?

Er der nogen der kan bekræfte dette?

Mvh

/Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 10-12-05 23:49

"Martin B" <martin@REMOVETHISbrogaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvordan mængden af udstyr bliver vurderet? Jeg mener nemlig at ha' hørt at
> når bilen er over 6 år, så betaler man ikke ekstra i afgift for

Det er når bilen er ældre end 8 år.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 11-12-05 09:54

Der er ingen af Jer der har ret - De bliver altid vurderet iforhold til hvad
en tilsvarende på det danske marked koster....(min svigermor er hos T&S med
bilimport som arbejdsområde)

/Claus

Fra : DJ Bobo...

Dato : 11-12-05 10:09

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> wrote in message

> De bliver altid vurderet iforhold til hvad en tilsvarende på det danske
> marked koster....

Problemet er, at reglerne bevæger sig hele tiden og iøvrigt
ikke forvaltes ens på tværs af landet. Desuden kommer nye
folk/medarbejdere til, og den gamle viden/erfaring overføres
ikke - jvf. T&S !

Mit skøn vel være som du skriver - markedsprisen danner
grundlag for afgiften. Og jo sjældnere bil - desto vanskeligere
at vurdere afgiften ens på tværs af DK...
Mogens

Fra : Madz

Dato : 11-12-05 10:09

Hva så hvis model'en ikke findes her hjemme ?? bilen gør men ikke
modelen, hvordan regner de det så ud ?

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 11-12-05 11:23

Tja, så er det vurderingmændene der bestemmer en afgift, men ifølge T&S
skulle det være meget sjældent at de kommer ud for det, da der næsten altid
er en tilsvarende model (med lidt andet udstyr osv. osv.) som kan danne
grundlag for vurderingen.

/Claus