vw Golf ll Gtd Varmeproblemer
Fra : Lasse

Dato : 09-12-05 17:18

Hej, jeg har en Golf ll fra 1987, 1,6 gtd, som her i den kolde vintertid,
ikke leverer varm luft. Kun lunkent. Jeg har fået testet min termostat, som
skulle være ok. Hvad kan det så være ? Jeg hørte fra en på job, at jeg
skulle sætte en ny termostat i, som åbnede ved tidligere grader. Er der en
her der har et bud ?

--

M.V.H. Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 17:59

> [...]
> skulle sætte en ny termostat i, som åbnede ved tidligere grader. Er der en

Det laver generelt ikke meget varme sådan nogle dunke :(
En termostat der åbner tidligere vil bare forværre problemet, den skal nok
snarer åbne senere.
Jeg har haft en Passat med samme motor, det hjalp dog gevaldigt da jeg ifbm.
skift af topstykke fik hele systemet skyllet igennem og udluftet
varmeapparatet.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Mads Stetter

Dato : 09-12-05 21:55

> [...]
> Jeg har haft en Passat med samme motor, det hjalp dog gevaldigt da jeg
> ifbm. skift af topstykke fik hele systemet skyllet igennem og udluftet

Den skulle meget gerne varme rigeligt sådan en golf.. Altså efter et par km.
Har selv en fra 89, og jeg skal ikke køre 5 km før der kommer VARM luft ud
(Altså ikke bare tislunken)

Du skal tjekke din ventil som sidder på kølerslangerne lige inden de går ind
i kabinen. Hvis den er defekt, så leder den bare den varme vand ud i motoren
igen! Noget med at VW satte dem på da de havdde problemer med sprængte
varmeapperater.. Jeg har dog ingen på min, og det kører bare!

MVH Stetter

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-05 09:44

> [...]
> km.
> Har selv en fra 89, og jeg skal ikke køre 5 km før der kommer VARM luft ud

Snakker vi om en diesel?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-12-05 10:55

Claus Petersen wrote:

> Snakker vi om en diesel?

Der er ikke samme varme i en diesel som i en benziner, men de to har
nøjagtig samme varmeapparat, så når motoren når driftsvarmen så skal der
kommer masser af varme ud af apparatet.

Jeg vil også råde Lasse til at kigge på de ventiler der sidder på
slangerne ind til varmeapparatet. De er berygtet for at blive defekte og
så åbner de bare ikke for vandet ind til varmeapparatet. De kan som
regel sagtens skiftes ud med ½tomme rør (vælg galvaniseret) det koster
60kr for 2 stks i Silvan og så kan man nyde den dejlige varme.

Thomas

Fra : Lasse

Dato : 10-12-05 15:43

> [...]
> sagtens skiftes ud med ½tomme rør (vælg galvaniseret) det koster 60kr for
> 2 stks i Silvan og så kan man nyde den dejlige varme.

Hvordan finder man dem, og jeg har vidst nok godt også hørt et sted at der i
sin tid var en der brændte sig på¨varme apperatet, og fik div. bilfabrikker
til at montere en slags sikring, så luften ikke var for varm.. men jeg vil
gerne have varm luft, og gerne hurtigt Tak for svaret alle.. Det skal
der kigges på

Lasse

Fra : Mads Stetter

Dato : 10-12-05 11:23

> Snakker vi om en diesel?

Yes, jeg har selv en TD fra ´89, og den varmer fint. Den varmer faktisk
bedre end min mors punto med benzinmotor!

Ved godt at de nye diesel biler ikke kan varme. Har selv en Transit Connect
med Dieselmotor, og den kan da overhovedet ikke varme selvom der sidder en
såkaldt "elpatron" i den til at hjælpe!

MVH Stetter

Fra : Morten

Dato : 10-12-05 15:31

Min gamle Glof havde samme problem. Det var ventilen der beskrives nedenfor
der lukkede for "kabineradiatoren" når den syntedes trykket var for stort.
En ny termostat (nede ved vandpumpen) der åbnede lidt før afhjalp
problemet. -idet temperaturen/trykket i systemet derved ikke bliver så højt.

\Morten