sætter ud grundet lave omdrejninger.. hvor~
Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 09-12-05 13:31

Hejsa...

Jeg har en Seat Cordoba 1.6 '98.

Jeg køre hverdag ca. 110 km. Da det begyndte at blive hård frost var det som
om der var "luft" i strømmen. det har jeg så ikke døjet med mere. I dag da
jeg skulle hjem fra arbejde vil den slet ikke starte... jeg troede at mit
bat. var fuldstændig dødt, men da jeg gav gas samtidig med jeg startede gikd
en igang... jeg troede alt var iorden og kørte. Første gang jeg trykkede
koblingen ind for at skifte til lavere gear gik den ud... det gjorde den
hele vejen hjem næsten... jeg lagde mærke til at tomgangen kun var på 500
omdr!!!

Hvad er mit problem og hvordan skal jeg afhjælpe det? Vil ikke køre på
værksted med den hvis den bare skal have nyt bat. eller nye tændrør...

Håber i kan hjælpe mig og hurtigt.

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 17:42

> [...]
>
> Hvad er mit problem og hvordan skal jeg afhjælpe det? Vil ikke køre på
> værksted med den hvis den bare skal have nyt bat. eller nye tændrør...

Hvilken motor 75Hk / 100Hk ?

Det er ikke ualmindeligt at AEE motoren (75 Hk) skal have renset og
grundindstillet gasspjældshuset.
Når det bliver snasket til i oliedampe der recikuleres til indsugningen kan
det komme ud af trit med underlig tomgang til følge.
En gang indsugningsrens og efterfølgende grundindstilling med værkstedets
tester kan måske klare dit problem, det er altså ikke nok med rensningen
alene, da motorstyringen er adaptiv dvs. tilpasser sige hele tiden nye
værdier.

Det koster ikke en bondegård.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 09-12-05 17:49

> [...]
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Hej Claus

Det er en 75HK.

Okay... jamen så må jeg hellere bestille tid

Mvh
Thomas

Fra : Thomas H. Andersen

Dato : 16-12-05 20:26

"Thomas H. Andersen" <sakosod@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er mit problem og hvordan skal jeg afhjælpe det? Vil ikke køre på
> værksted med den hvis den bare skal have nyt bat. eller nye tændrør...

Så er det lavet, der skulle nyt gasspjældhus til... og så et 12 mdr's
eftersyn så blev det alligevl en møg jul

Men hva.. nu køre tøsen igen

Mvh

Thomas