Montering af autoradio
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 09-12-05 12:56

Hej,

Nu håber jeg at jeg er havnet i den rigtige gruppe, men ellers er jeg
overbevist om at jeg nok skal få det at vide.

Jeg har købt en ny autoradio/cd-afspiller som jeg gerne skulle have
monteret i min Mazda 323F.

Men nu hvor jeg har pillet den gamle "dummy-radio" ud, kan jeg se at
stikkene i bilen ikke passer med dem der fulgte med min nye Sony radio.

Findes der nogle konverterings/multi-stik? Eller skal jeg ud og lede
efter en anden radio?

Mvh Peter

Fra : Nippo

Dato : 09-12-05 13:08

"Peter F. Poulsen" <pflindholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der nogle konverterings/multi-stik? Eller skal jeg ud og lede efter

Hej Peter.

Du skal bruge et ISO stik.
Skal passe til Maza - Sony.

De koster mellem 100 og 200 kr
De fleste steder de sælger Autoraioer.

Når du har stikket, er det let som en leg at montere den nye radio

mvh
Nicolai

Fra : Nippo

Dato : 09-12-05 13:09

> Du skal bruge et ISO stik.
> Skal passe til Maz a - Sony.
Indsæt selv et D

Nicolai

Fra : Non-Desperado

Dato : 09-12-05 14:00

"Nippo" <npe*spamfree@privat.dk> skrev:

>Indsæt selv et D

Og et D i "autoraioer"... ;-P

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Nippo

Dato : 09-12-05 14:30

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:louip1tml3usphtrk4uje7v4l68n2oek1q@4ax.com...

> Og et D i "autoraioer"... ;-P

Jep også Der..
har lige konstateret at det normale moDerate tryk ikke er nok
på min DDDDD tast idag

God weekenD

Nicolai

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 09-12-05 13:32

Nippo wrote:
> Du skal bruge et ISO stik.
> Skal passe til Maza - Sony.
>
> De koster mellem 100 og 200 kr
> De fleste steder de sælger Autoraioer.

Okay det lyder jo ikke så galt.

Radio er købt hos Harald Nyborg, mon de har den slags stik? Eller skal
jeg til en mere specifik forhandler...?

> Når du har stikket, er det let som en leg at montere den nye radio

Det håber jeg - lyden af 4 vinterdæk er kedelig i længden :)

Mvh Peter

Fra : Nippo

Dato : 09-12-05 13:48

> Okay det lyder jo ikke så galt.
>
> Radio er købt hos Harald Nyborg, mon de har den slags stik? Eller skal jeg
> til en mere specifik forhandler...?

Selv Elgiganten har de her stik, så du behøver ikke gå til en Specifik
forhandler. Jeg tror sågar du kan finde dem i Bilka

> Det håber jeg - lyden af 4 vinterdæk er kedelig i længden :)

Kender jeg selv alt for godt, har lige haft besøg af en der synes min radio
var så fin, at han tog den med hjem ;-/

mvh
Nicolai

Fra : Dak

Dato : 10-12-05 19:51

> Findes der nogle konverterings/multi-stik? Eller skal jeg ud og lede
> efter en anden radio?

ja men du kan også gør det selv på en anden og mere besværlig måde. Det
gjorde jeg og det var simpelt. Du tager og skærer ledningerne i radion over
og vupti så har du en hel masse ledninger du kan sætte i alverdens ting.
Men i din manual står der hvor de skal hen og så længe du ikke sætter en
negativ til en positiv så går det. I din bils ledninger står der som regel
med et klistermærke på hver ledning hvad det er. men autoradioen har som
regel kun nogen få stykker som skal bruges. Iso stikket har vist 8-12
pladser og det er kun halvdelen man bruger.

Men negativ til negativ
power til power
tænding til tænding
speaker til tænding

og hvis din forstærker også er med så er det en

remote til tænding

Og når jeg siger tænding så mener jeg til tændingsnøgle ledningen(ignition).
Den blir jo logisk nok kun aktiveret når man drejer tændingen.

Men det er meget klarer når du har skåret ledninger over(fordi så har man
intet valg). Bare sørg for at du har nogen muffere til at sætte ledninger
sammen med(havde tilfældigvis dem så sparede for at købe en iso tingest).

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : alexbo

Dato : 10-12-05 20:02

"Dak"

> speaker til tænding

det vil jeg gerne fraråde.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-05 22:14

Dak skriver:

> speaker til tænding

Pufff - ingen lyd...

> og hvis din forstærker også er med så er det en
>
> remote til tænding

Næh, til styringssignalet på radioen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 11-12-05 21:12

"Dak" skriver:
--
Boffffff - så er man da sikker på IKKE at have et anlæg der kan spille!