Garanti på brugtkøb
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 08-12-05 20:32

Hej med jer

Da vi købte vores tidligere nævne Passat Variant Trendline fra '99 for et
par måneder siden, skrev vi under på et stykke papir fra DAF. På dette står
lidt om 3 mdr's garanti samt selvrisiko på 500,- ved repper.

Men kan det egentlig passe? At man i dag kan nøjes med 3 mdr's garanti,
eller skriver forhandlere bare dette i håbet om, at færre vil komme med
fejl efter 6 mdr.. ? Hvad siger loven?

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : J.L.

Dato : 08-12-05 20:40

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men kan det egentlig passe? At man i dag kan nøjes med 3 mdr's garanti,
> eller skriver forhandlere bare dette i håbet om, at færre vil komme med

Hej Bo

Jeg mener ikke at de kan frasige sig de seks måneders 100 % garanti

Mvh Johnny

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-12-05 20:54

"J.L." <JYJ@sletdette.bang-olufsen.dk> skrev :

>Jeg mener ikke at de kan frasige sig de seks måneders 100 % garanti

Det kan de sagten, for den slags findes ganske enkelt ikke.

En af juristerne som bruger gruppen her, har skrevet en ganske
udemærket artikel om emnet
http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/reklamationsret.htm

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-12-05 09:56

<jan@stevns.net> wrote in message

> Det kan de sagten, for den slags findes ganske enkelt ikke.
>
> En af juristerne som bruger gruppen her, har skrevet en ganske
> udemærket artikel om emnet
> http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/reklamationsret.htm

Jep lives store gåde, aka den danske købelov

Fra : KASO

Dato : 08-12-05 20:46

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan det egentlig passe? At man i dag kan nøjes med 3 mdr's garanti,
> eller skriver forhandlere bare dette i håbet om, at færre vil komme med

Nææh - han prøver bare at snyde dig!

Loven er klar: 2 år (24 mdr.) reklamationsret - heraf gælder
formodningsreglen 6mdr. - dvs. at fejlen formodes at have været tilstede ved
købet i de første 6 mdr. - herefter skal du bevise, at fejlen var tilstede
ved købet. Du har dermed garantilignende vilkår de første 6mdr. og derefter
skal du selv bevise de næste 18 mdr.

Der er _ingen_ selvrisiko!!!!!!