Ford Focus C-Max 1,6
Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 04-12-05 21:10

Vi har lige kørt 702 km idag i sådan een - 4 voksne uden bagage
andet end overtøj. Gennemsnitsfarten var jvf. computeren 104 km/t,
og vi kørte 95% motorvej. Hvilken brændstoføkonomi gav det?
--
Mvh Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-05 21:30

12.9 km/l.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 04-12-05 21:54

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> 12.9 km/l.

Nope - den er ikke så økonomisk...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Davidsen

Dato : 04-12-05 21:31

"DJ Bobo :)" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet end overtøj. Gennemsnitsfarten var jvf. computeren 104 km/t,
> og vi kørte 95% motorvej. Hvilken brændstoføkonomi gav det?

13.8 km/l.

Mvh
Davidsen

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 04-12-05 21:54

"Davidsen" <davidsen@REMOVETHIStdcspace.dk> wrote in message

> 13.8 km/l.

Nix, det er sgu for meget, du :)
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-05 21:46

> Hvilken brændstoføkonomi gav det?

12,5 km/ltr..?

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 04-12-05 21:52

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> 12,5 km/ltr..?

Du er da nærmest indtil videre

Folk tager måske fejl af hastighedsangivelsen, som er gennemsnitsfarten.
Du skal jo noget højere op for at holde et niveau på 104 km/t. Og dét
koster på så lille en motor...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic - 13,5 km/l

Fra : tom jensen

Dato : 04-12-05 21:59

> [...]
> andet end overtøj. Gennemsnitsfarten var jvf. computeren 104 km/t,
> og vi kørte 95% motorvej. Hvilken brændstoføkonomi gav det?

hej
jeg gætter på 14.5 km/l
mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 22:06

> [...]
> andet end overtøj. Gennemsnitsfarten var jvf. computeren 104 km/t,
> og vi kørte 95% motorvej. Hvilken brændstoføkonomi gav det?

10,5 Km/l

--
Tom

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 04-12-05 22:24

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> 10,5 Km/l

He he, den skulle da gerne gå lidt mere end en Camaro Z28,
når Camaro'en køres med let fod og fartpilot
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 22:31

> He he, den skulle da gerne gå lidt mere end en Camaro Z28,
> når Camaro'en køres med let fod og fartpilot

Tænkte bare at den er jo sindsyg høj så frontarealet er stort og så 4
personer ä 110 Kg....plus at 104 er et ganske pænt GENNEMSNIT, så skal den
over 140 en stor del af tiden med alle de langsomme vestreside-kører der
findes i dk

--
Tom

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 05-12-05 06:12

> [...]

> over 140 en stor del af tiden med alle de langsomme vestreside-kører der

Jep - men den gik lidt mere og endte på 11.36 km/l.

Det var en udlejningsbil, hyret inkl. brobizz, 700 km og fuld tank,
hvor sidstnævnte kunne bruges til sidste dråbe uden at skulle be-
tale for optankning (skal man jo normalt). Da jeg afleverede bilen,
havde den kørt 702 km, og kørecomputeren (og tankmåler) viste
0 km tilbage på brændstoffet

Fra : Thomas Landberg

Dato : 04-12-05 23:37

> Vi har lige kørt 702 km idag i sådan een - 4 voksne uden bagage
> andet end overtøj. Gennemsnitsfarten var jvf. computeren 104 km/t,
> og vi kørte 95% motorvej. Hvilken brændstoføkonomi gav det?

Og sådan en bil findes både som 1.6 spritbrænder og 1.6TDCi....

Forudsat det er en benzin: 11.8km/l.

Diesel: 16.2km/l.

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 05-12-05 06:00

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message

> Og sådan en bil findes både som 1.6 spritbrænder og 1.6TDCi....
> Forudsat det er en benzin: 11.8km/l.

11.36 km/l og det var en benzin...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 10:37

> 11.36 km/l og det var en benzin...

Det er dælenedme sølle.

Min Vectra mindst det samme ved 180 km/t - no shit.

Jeg formoder, din gamle Omega også gjorde det bedre..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 11:51

"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Ford Focus C-Max 1,6"

> Jeg formoder, din gamle Omega også gjorde det bedre..?

Med 104 km/t i gennemsnit? -> næppe...
(husker ikke tallene eksakt - det er jo længe siden)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 12:38

> Med 104 km/t i gennemsnit? -> næppe...

Det kommer naturligvis voldsomt an på, om der er meget kø-kørsel, og det er
eet kontant bremsen og sætten hastigheden op igen.

Er trafikken tynd, og ligger man på 120-125 det meste af tiden, skulle den
gerne kunne komme noget højere op, IMO.

/Jan W Nielsen - negere, hipier og journalister ved Danmarks Radio ødelægger
samfundet..!!!

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 13:20

> [...]

> eet kontant bremsen og sætten hastigheden op igen.
>
> Er trafikken tynd, og ligger man på 120-125 det meste af tiden, skulle den

Søndag formiddag og aften - du kender selv
rytmen på den klassiske strækning til Esbjerg

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 18:22

> Søndag formiddag og aften - du kender selv
> rytmen på den klassiske strækning til Esbjerg

Jep - jeg er sgutte imponeret over den Focus..

/Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 05-12-05 18:28

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message

> Jep - jeg er sgutte imponeret over den Focus..

Jeg tror, dieseludgaven ret hurtig er tjent hjem.
Måske een tør gøre et regnestykke:
www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 19:23

> Jeg tror, dieseludgaven ret hurtig er tjent hjem.

Og så kører den formentlig langt federe med fire mand i bilen.

Der er dælme ikke møg træk i en 1,6 med fire mand i - for eksempel ved
2500-3000 o/min.

Et typisk eksempel på en moderne tung bil med et rædsomt bundtræk - på trods
af en relativt fornuftig topeffekt.

/Jan W Nielsen - Negere, hippier og journalister ved Danmarks Radio er
ødelæggende for samfundet...!!!

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 05-12-05 20:36

> Og så kører den formentlig langt federe med fire mand i bilen.

Jeg har ikke prøvet dieseludgaven...

> Der er dælme ikke møg træk i en 1,6 med fire mand i - for eksempel ved
> 2500-3000 o/min.

Jeg synes nu, det var okay - alt andet lige

> Et typisk eksempel på en moderne tung bil med et rædsomt bundtræk - på
> trods af en relativt fornuftig topeffekt.

Tja'

> /Jan W Nielsen - Negere, hippier og journalister ved Danmarks Radio er
> ødelæggende for samfundet...!!!

Mener du dét?
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-12-05 21:39

> Jeg synes nu, det var okay - alt andet lige

Ok - jeg har ikke selv prøvet den - men kiggede bare lidt på tallene.

> Mener du dét?

Min mening er ikke relevant for fremtidens samfund.

Det er kun BS Christiansen, Jean Claude Van Damme, Chuck Norris´ og andre
rigtige krigere og ninjaer..!!

Demokrati er for dumme slaver. At nå til enighed er spild af tid.

Dialog er den sidste udvej, når samtlige voldelige mulighed er udtømte -
YES SIR..!!!

))

/Jan W Nielsen - Verden mangler handlekraftige typer som Stalin, Mussolini,
Hanne Nørrisgaard og Peter Norvig. Sympatiske sadister - yes sir..!!

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 05-12-05 23:11

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Ok - jeg har ikke selv prøvet den - men kiggede bare lidt på tallene.

Een ting er teori - noget andet praksis :)

> Min mening er ikke relevant for fremtidens samfund.

Ny stil? :)

> Verden mangler handlekraftige typer som Stalin, Mussolini,
> Hanne Nørrisgaard og Peter Norvig. Sympatiske sadister

Damm en sammenligning...
--
Mvh Mogens
blot alm. dansker...

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-12-05 19:03

> Ny stil? :)

Jep - jeg har meldt mig under føreren..!

> Damm en sammenligning...

Betvivler du Dolphs ord..?

)

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!