At blive torpederet i siden
Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-12-05 19:26

Halløj i hytterne

Var der nogen af jer, der så det klip i 5'te gear, hvor de viste hvad
der sker, når en Landrøver, med 100km/t, hamrer ind i siden på en
anden bil (der kører 50km/t)

Mon det kunne være noget man skulle tvinge de folk, der ikke gider
overholde deres vigepligt til at se ?

(om jeg kan hitte ud af at overspille fra HDD optager til putteren ?
..... niks ;(

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : tom jensen

Dato : 04-12-05 19:35

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Var der nogen af jer, der så det klip i 5'te gear, hvor de viste hvad
> der sker, når en Landrøver, med 100km/t, hamrer ind i siden på en

hej

hvad så med det klip med 2 ens ford mondeo hvor den ene var sænket ,hvor de
kørte ind i hinanden.

jeg tror ikke der er mange der tænker på hvor meget de par cm den var sænket
har at sige ved et sammenstød..

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-12-05 19:39

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev :

> [...]
>kørte ind i hinanden.

>jeg tror ikke der er mange der tænker på hvor meget de par cm den var sænket

Nok fordi ingen ved det. Jeg havde da ikke megen ide om hvor meget
det betød.

De klip fik sgisme tankerne til at flyve noget ;(

(Min lillebror døde netop i en ulykke, hvor han blev torpederet af en
anden (større) bil, direkte ind i førersiden)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-12-05 19:44

On Sun, 4 Dec 2005 19:35:07 +0100, "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged>
wrote:

> [...]

>kørte ind i hinanden.
>
>jeg tror ikke der er mange der tænker på hvor meget de par cm den var sænket

Jeg kan udlede at der vil være en forskel, men til hvis "fordel"?

Den sænkede eller den ikke sænkede, og hvorfor?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-12-05 19:46

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Den sænkede eller den ikke sænkede, og hvorfor?

Hvis min hukommelse virker, slipper den sænkede bil dårligst fra
ulykken, fordi den anden ryger op over den

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-12-05 19:57

jan@stevns.net wrote:

> Hvis min hukommelse virker, slipper den sænkede bil dårligst fra
> ulykken, fordi den anden ryger op over den

Din hukommelse er ikke helt dårlig

Den feriepakkede Mondeo fik flyttet en del af kabinen lidt tættere på
føresædet, det havde nok gjort avs hvis der havde været en rigtig person
siddende der. Forestil så hvad der var sket hvis de havde taget
Landroveren mod den sænkede mondeo.... Mon den bare vare kørt lige
henover taget på den?

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 10:52

> Jeg kan udlede at der vil være en forskel, men til hvis "fordel"?
>
> Den sænkede eller den ikke sænkede, og hvorfor?

For hver cm du sænker, sænker du samtidig sikkerheden. Det skyldes at bilens
sikkerhedszone ikke længere har den "korrekte" højde, men derimod vil blive
ramt over. Det har stor betydning ved sammenstød.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-12-05 21:32

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev :

>jeg tror ikke der er mange der tænker på hvor meget de par cm den var sænket
>har at sige ved et sammenstød..

Jeg lagde lige en række affotograferinger op på hjemmesiden

http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/kollision/index.htm

>--
>slet ged i emailadresse ved svar

Hmmmm... her i hytten barberer vi dem ;)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-12-05 19:53

jan@stevns.net wrote:
> Halløj i hytterne
>
> Var der nogen af jer, der så det klip i 5'te gear, hvor de viste hvad
> der sker, når en Landrøver, med 100km/t, hamrer ind i siden på en
> anden bil (der kører 50km/t)

Jeps, hold da helt fast hvor blev den stakkels civic smadret fuldstændig
helt og andeles. Kunne have været interessant hvis de havde testet en ny
bil med ekstra afstivning i siderne, bare for at se hvor meget sådan
noget egentlig hjælper i den situation.

> Mon det kunne være noget man skulle tvinge de folk, der ikke gider
> overholde deres vigepligt til at se ?

Ja, det kan da give noget at tænke over for dem der ikke kan hitte ud af
det.

Men udsendelsen viste jo også hvorfor SUV'er og lign. biler er så
populærer... størrelsen betyder (desværre) noget i den henseende :-|

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 10:56

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Men udsendelsen viste jo også hvorfor SUV'er og lign. biler er så
> populærer... størrelsen betyder (desværre) noget i den henseende :-|

Ja, vægten gør.

Hvis du tager en 2 ton MB S-Klasse, og en 2 ton koreaner 4x4, så vil jeg
godt nok helst sidde i MB'eren.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 04-12-05 21:31

fik sine fingre den 04 dec 2005 til at fremtrylle følgende i
dk.fritid.bil:

> Halløj i hytterne

Davs du.

> Var der nogen af jer, der så det klip i 5'te gear, hvor de viste
> hvad der sker, når en Landrøver, med 100km/t, hamrer ind i siden
> på en anden bil (der kører 50km/t)

Niks desværre. Se svar længre nede.

> Mon det kunne være noget man skulle tvinge de folk, der ikke gider
> overholde deres vigepligt til at se ?

Dem er der da ikke nogle af, jeg var da ved at klippe en idag. Så er
det godt man har fået vintersutter og bedre bil at kører rundt i.

> (om jeg kan hitte ud af at overspille fra HDD optager til putteren
> ? .... niks ;(

Prøv dog og spørg i netværksgruppen eller i htcpgruppen, de ved jo
noget derinde. Men den gemmer vel filerne så du kan brænde dem ud på
en skive, og det er ikke en bremseskive. Nu har jeg ikke mulighed
for satkanaler her, tror jeg se om jeg kan finde dem på en eller
anden streamingkanal.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-12-05 08:25

jan@stevns.net wrote:

> (om jeg kan hitte ud af at overspille fra HDD optager til putteren ?
> .... niks ;(

Kopier filerne fra harddisk-optagerens disk til computerens disk?

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-12-05 10:02

tom jensen wrote:
> [...]
> kørte ind i hinanden.
>
> jeg tror ikke der er mange der tænker på hvor meget de par cm den var sænket

Hvad skete der da der ?

--

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 10:55

> [...]
>
> Var der nogen af jer, der så det klip i 5'te gear, hvor de viste hvad
> der sker, når en Landrøver, med 100km/t, hamrer ind i siden på en

Nu har de så også valgt en gammel Civic, der er blød som smør.

> (om jeg kan hitte ud af at overspille fra HDD optager til putteren ?
> .... niks ;(

Tag dig sammen! )

> jan@stevns.net
> Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Jep, dét er sgu modigt...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-05 18:37

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Tag dig sammen! )

Jeg grubler mig langhåret ;)

>Jep, dét er sgu modigt...

Altså du mener folk flest er gået hen og blevet en flok ynkelige
kyllinger ?

I gamle dage krævede det hverken mod eller mandshjerte at køre i en
baghjulstrækker - Hvad er der dog sket med folk ?

og der var såmænd da forhjulstrækkere til dengang, ^så^ det argument
dutter ej ;)

Fra : Henrik B.

Dato : 06-12-05 19:18

> Jeg grubler mig langhåret ;)

Det bliver sgu svært.

> [...]
> baghjulstrækker - Hvad er der dog sket med folk ?
>
> og der var såmænd da forhjulstrækkere til dengang, ^så^ det argument

Du er for hurtigt.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-05 19:22