Blinkende forlygter på C5. Hvem har fået d~
Fra : Nielsen

Dato : 04-12-05 11:47

Mojn NG

Nu har jeg talt med 3 forskellige Citroen værksteder, men ingen kender til
den løsning
som FDM omtaler i deres brugtvognstest, ang. forlygterne der blinker under
kørsel.

Er der nogen som ved hvad der skal laves for at de ikke blinker.

JaN

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 12:03

> [...]
> kørsel.
>
> Er der nogen som ved hvad der skal laves for at de ikke blinker.

Kør frontalt/hårdt ind i en mur, så forbliver de slukkede.

Sorry! kunne ikke dy mig.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Nielsen

Dato : 04-12-05 12:16

> [...]
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Nu begynder de `sjove` PSA jokes igen.

Citat "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Få jer et liv.

Fra : JBH

Dato : 04-12-05 12:48

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> wrote in message

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
>
> Nu begynder de `sjove` PSA jokes igen.

Har du set den nye Citroen reklame på tv, hvor en familie kører ud fra en
forhandler og 4 livvagter følger med ved siden af bilen ? Havde det ikke
været bedre om det var 4 brandmænd

Nå, men Iflg FDM skyldes de blinkende lygter at hydraulikpumpen starter og
stopper.
Fejlen skyldes for dårligt/forkert dimensioneret ledningsnet og/eller
batteri. så spændingen til lygterne falder når hydraulikpumpen kører.
Nogle gange kan man have held af at om-programmere hydraulik computeren, men
det er ikke altid det hjælper.

mvh
JBH

Fra : Leif

Dato : 04-12-05 17:09

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> batteri. så spændingen til lygterne falder når hydraulikpumpen kører.
> Nogle gange kan man have held af at om-programmere hydraulik computeren,

Så er det nærliggende lige at montere et par relæer der føder lygterne
direkte fra batteriet og med pærens oprindelige
ledning som styrspænding.

Og læg så lige mærke til det dejlige nye lysstyrke, der kommer ud af det.
De fleste standard-ledninger er vist lige tynde nok...

I min tidligere Escort havde jeg et par 100/80 watt lysende på den måde.
Ingen problemer med strøm, paraboler mv.
kun med synsmanden da jeg glemte at skifte dem inden et syn. Heldigvis lå de
normale stadig i handskerummet.......

Mvh, Leif

Fra : JBH

Dato : 04-12-05 18:57

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Så er det nærliggende lige at montere et par relæer der føder lygterne
> direkte fra batteriet og med pærens oprindelige

Ja, men det kan nemt give problemer til syn, hvis man laver sådanne
konstruktive ændringer..

> Og læg så lige mærke til det dejlige nye lysstyrke, der kommer ud af det.
> De fleste standard-ledninger er vist lige tynde nok...

Spændingsfaldet i ledningerne til forlygterne er ikke et nyt fænomen, men
er måske blevet et større problem i moderne biler, som produceres i en tid
hvor materialeomkostningerne har stor betydning.

> [...]
> Ingen problemer med strøm, paraboler mv.
> kun med synsmanden da jeg glemte at skifte dem inden et syn. Heldigvis lå

Hmm. sidst jeg var til syn, checkede synsmanden ikke lyset, ud over at se at
der var lys i alle pærerne.
I det hele taget et underligt syn, f.eks startede synsmanden med at køre en
tur i bilen FØR han havde målt bremserne på rullefelt. Det har jeg aldrig
set før.

mvh
JBH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-12-05 06:21

JBH skriver:

> Ja, men det kan nemt give problemer til syn, hvis man laver sådanne
> konstruktive ændringer..

Nix...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-05 06:56

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> og

Næh ingen problemer der! Bare det virker.

Jeg kører selv med alternativt ledningsnet til mine forlygter på Polo'en, da
der er monteret uorginale dobbelt parabol lygter. Det gled lige igennem -
det skal bare være lavet forsvarligt med sikringer osv.
De får strøm direkte fra batteriet - og bruger kun de orginale ledninger som
styrestrøm til relæerne.

Den blev synet for 14 dage siden. Han kiggede lige 10 sekunder på det og
sagde OK.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 08-12-05 17:07

Sun, 4 Dec 2005 18:57:27 +0100, skrev JBH, på 54 linier, i
<4393306c$0$150$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, :

> Ja, men det kan nemt give problemer til syn, hvis man laver sådanne
>konstruktive ændringer..

Nå hvorfor?

Man skal bare huske og have sikringer på.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 11:04

"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det nærliggende lige at montere et par relæer der føder lygterne
> direkte fra batteriet og med pærens oprindelige
> ledning som styrspænding.

Problemet er blot hvis der er indikator for sprungne pærer på bilen, for så
vil den højst sandsynligt komme med en fejlmeddelelse hele tiden.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-12-05 01:14

Henrik B. <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev:

> Problemet er blot hvis der er indikator for sprungne pærer på bilen,
> for så vil den højst sandsynligt komme med en fejlmeddelelse hele
> tiden.

Altafhænig af hvordan det er lavet, burdet det kunne fikses med et par
modstande.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-12-05 18:38

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Altafhænig af hvordan det er lavet, burdet det kunne fikses med et par
>modstande.

Jeg havde fundet hammeren frem ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : JBH

Dato : 04-12-05 12:51

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> wrote in message

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

Læste lige brugtbilstesten af en C5 på FDM's hjemmeside....

Brrrrr. rystende læsning

mvh
JBH

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-12-05 13:05

> Læste lige brugtbilstesten af en C5 på FDM's hjemmeside....
>
> Brrrrr. rystende læsning

Ja - og de har også lige testet PG 307 - dér skal man vist også se sig
rigtigt godt for, hvis man vil handle brugt.... :-/

Problemet er nok blot, at mange fejl kan være svære at gennemskue for
menigmand, når man er ude og kigge på ny, brugt bil om søndagen!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Broegger

Dato : 04-12-05 15:01

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev

> Læste lige brugtbilstesten af en C5 på FDM's hjemmeside....
>
> Brrrrr. rystende læsning

Og det passer prik på den jeg havde. Det endte også med at Leasing
selskabet måtte æde den igen.
Magen til ufærdig bil skal man lede længe efter.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-12-05 21:58

> [...]
> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk
>
> "It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Det er ikke sikkert det er nok, lygterne kan tage et godt skrald nu til dags
men det vil sikkert pynte på designet

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-12-05 12:53

"Nielsen" <jnsnabela@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørsel.
>
> Er der nogen som ved hvad der skal laves for at de ikke blinker.

Sakset fra FDMs test (bemærk - desværre - sidste sætning :-/ ):

"Når lygterne flimrer, skyldes det, at bilens hydrauliksystem bruger strøm
og hermed får lyset i forlygterne til at blinke. Problemet kan være svært at
komme til livs, men kan somme tider klares ved en justering af
hydraulikcomputeren. Mange fejl kan klares ved at omprogrammere bilens
utallige computere. Men værkstederne har ikke altid heldet med sig."

- så enten har du heldet med dig hos et værksted (prøv evt. at ringe rundt
til f.eks. yderligere en 10 stykker og hør, om de har prøvet at rette
fejlen - jeg har selv været ude i noget tomgangssjov med min bil (Mondeo),
og det tog en del hovedbrud at finde fejlen: Forsyningsledningen til ECU'en
havde for høj modstand pga. en dårlig forbindelse!), eller også må du nok
leve med problemet :-/

PS! FDMs bud med omprogrammering af computer(e) er måske korrekt - men for
mig lyder det mere som et underdimensioneret og/eller fejlbehæftet el-anlæg
(dvs. for små kondensatorer, forkert(e) spændingsregulator(er), for spinkle
ledninger, for høje kontaktmodstande, dårlige forbindelser osv. - som
resulterer i, at "strøm-spidser" (pga. hydraulik-pumpernes ind- og
udkoblinger) foranlediger (uacceptable) spændingsfald diverse steder i
el-nettet (bl.a. over lygternes pærer)). egentlige burde et par solide
elektrolyt-kondensatorer over 12 Volt'en til pærerne vel kunne mindske
(eller måske helt fjerne) problemet?! En måling af spændingsdykkets
størrelse og varighed kunne måske kaste lidt mere lys over sagen..?

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 16:52

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> (eller måske helt fjerne) problemet?! En måling af spændingsdykkets
> størrelse og varighed kunne måske kaste lidt mere lys over sagen..?

Tsk..moderne biler..

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-12-05 22:00

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Tsk..moderne biler..

Med det mener du vel dem som afgiver lys ved hjælp af elektricitet

Med venlig hilsen Kim

Fra : westmus

Dato : 04-12-05 16:15

Bo Velschow skrev:

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det er "sjovt" som der tilsyneladende er store forskelle på dem. Nogle
lider åbenbart konstant af fejl og andre køre bare. Har en C5er i
nærmeste familie som bare køre og de er super glade for den. De har
talt om at skifte til den opdaterede model... og det er tidligere Saab
folk der her er tale om!

> Ja - og de har også lige testet PG 307 - dér skal man vist også se sig
> rigtigt godt for, hvis man vil handle brugt.... :-/

Samtidig med at folk har travlt med at rakke ned på 307, så er FDM jo
egenligt meget positive overfor modellen på trods af div. fejl. I
teksten skriver de noget med meget bil for pengene og en fin
familiebil. De fleste ejerne er jo åbenbart også meget tilfredse og
vil gerne købe en ny, på trods af al virakken. Salget er vist heller
ikke faldet så voldsomt, selv om nogle har travlt med at fortælle
hvor dum man er hvis man køber fransk.

Har for øvrigt selv rundet 120.000km i en 206HDI som der også har
været minimalt bøvl med. Selv om det er min første franske bil, er
jeg klar til en fransk bil igen hvis der er en model der passer. Jeg er
ikke fanatisk med hvor mærket kommer fra, det er vigtigere at det
lige precis er "bilen" og prisen er overkommelig. At køre i verdens
mest problemfri bil selv om den ikke siger mig noget, er livet sgu for
kort til....

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 16:48

> [...]
> kørsel.
>
> Er der nogen som ved hvad der skal laves for at de ikke blinker.

Ja, det ved jeg , du køber da bare et H7 HID/Xenon kit det fjerner
blinkeriet + at du får et meget bedre nærlys, sådanne et sæt kan efterhånden
fås rimeligt billigt, lad være med at købe Biltema's sæt, de er dyre med
erstatnings pærer (små 600.-kr )

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Nielsen

Dato : 04-12-05 18:15

> [...]
> efterhånden fås rimeligt billigt, lad være med at købe Biltema's sæt, de
> er dyre med erstatnings pærer (små 600.-kr )

Jeg tror nu nok at de originale Xenon lygter der sidder på lyser godt nok

JaN

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 20:43

> Jeg tror nu nok at de originale Xenon lygter der sidder på lyser godt nok

¨Så køb nogle nye HELLA balaster

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 21:09

> Jeg tror nu nok at de originale Xenon lygter der sidder på lyser godt nok

Hemm........underligt, jeg troede at ballasten virkede som "buffertank" så
man slap for de blinkende lygter, det har de i hvert fald gjort på min ?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 04-12-05 18:18

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]
> fås rimeligt billigt, lad være med at købe Biltema's sæt, de er dyre med

Man kunne så også bare vælge at montere det originale...

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 21:10

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kunne så også bare vælge at montere det originale...

Ja da, men fås det til 2500.- ?

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-05 21:25

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skriver:

> Ja da, men fås det til 2500.- ?

Nåååh, det er et spørgsmål om at få ulovlige lygter, fordi de er
billigere. Derfor har Thansen kronede dage.....

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 21:40

> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" skriver:

> Nåååh, det er et spørgsmål om at få ulovlige lygter, fordi de er
> billigere.

Jepper, jeg betaler 67% i skat af hver en krone, så nogen steder skal der jo
spares

> Derfor har Thansen kronede dage.....

Kunne _aldrig_ drømme om at støtte Thansen !, Biltema er en helt anden snak

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-05 21:47

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:2d9c8$43935428$3e3d84b8$23600@news.arrownet.dk...

> [...]
> jo spares

> Kunne _aldrig_ drømme om at støtte Thansen !, Biltema er en helt anden

Sælger tsvansen da HID?.....jeg mener kun de sælger brian-tunede halogen
pærer i pornoblå eller grøn

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-12-05 10:51

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Sælger tsvansen da HID?.....

Yes, men prisen er ikke så interessant endda..

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-12-05 21:51

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skriver:

> Jepper, jeg betaler 67% i skat af hver en krone, så nogen steder skal der jo
> spares

Så tjener du for meget.

Min personskat er vidst på 45%...

> Kunne _aldrig_ drømme om at støtte Thansen !, Biltema er en helt anden snak

ROFL....
Sælger di e også ulovlige lygter ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-12-05 10:51

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in

> Kunne _aldrig_ drømme om at støtte Thansen !, Biltema er en helt anden
> snak

ROFL

Fra : Henrik B.

Dato : 05-12-05 11:06

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:a9f58$43934d34$3e3d84b8$16372@news.arrownet.dk...

> Ja da, men fås det til 2500.- ?

Du kan da få HiD-sæt til 1.800 - 1.900,- idag...

Dyrlægebiler - Det intelligente valg