Godt Syn
Fra : Argh

Dato : 01-12-05 09:43

Hejsa
Er der nogen der kan anbefale en synshal i Østjylland / Århus området hvor
man ikke er så pjattede?

/Aa

Fra : snusken

Dato : 01-12-05 10:00

> Er der nogen der kan anbefale en synshal i Østjylland / Århus området hvor
> man ikke er så pjattede?

Nu lige ordet "pjattede" er lidt den spontane afdeling og i de gl.
synsdage kunne synsmandens humør godt afgøre niveauet af "pjattethed".
Idag skal du bruge en af de små nye private synssteder, som reklamerer
en hel i ugeaviser mm, de vil jo gerne have nye kunder (som kommer igen
og igen ..) og derfor er de nok ikke såååh pjattede ( applaus for det)

--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 17:12

"snusken" <snuskenii@iipc.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> en hel i ugeaviser mm, de vil jo gerne have nye kunder (som kommer igen
> og igen ..) og derfor er de nok ikke såååh pjattede ( applaus for det)

Der HAR nu ellers været hisrorier her i gruppen for nyligt om pjattede
synsmænd

--
Tom

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-12-05 10:01

"Argh" <ohhhh@ohh.dk> wrote in

> Hejsa
> Er der nogen der kan anbefale en synshal i Østjylland / Århus området
> hvor man ikke er så pjattede?

Pjattede som at de lader en bil igennem som ikke er lovlig, eller
pjattede som de ikke går og griner af dig når de syner din bil?

Hvis det er det første, så drop det, sælg/skrot din bil eller sørg for at
den er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand.

Jeg fik sidste gang min bil (om)synet hos bilsynet i Risskov (nu er det
vist en Applus) hvor de gjorde udemærket indtryk på mig. De var næsten
seriøse dog skulle han lige påtale at det ikke var tilladt at have
højttalere i varerummet på en bil.... hvilket afhængig af myndighed man
spørger, ikke er helt korrekt. Men de gik igennem de dele af bilen som de
skulle uden bøvl.

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-05 10:32

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

.. De var næsten
> seriøse dog skulle han lige påtale at det ikke var tilladt at have
> højttalere i varerummet på en bil.... hvilket afhængig af myndighed man
> spørger, ikke er helt korrekt.

Varerummet er til "godstransport". Så hvis de indgår i en "fast
installation", er nogen blevet kasseret på det :(. Hvem har et andet syn på
det?.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-12-05 11:01

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> [...]
>
> Varerummet er til "godstransport". Så hvis de indgår i en "fast
> installation", er nogen blevet kasseret på det :(. Hvem har et andet

På Golf2.dk var der en der kontaktede færdselsstyrelsen, og de svarede:

"Der er ikke noget til hinder for, at du monterer højttalere i
varerummet. Det, man absolut ikke må i varebiler, er at montere sæder i
varerummet. Højttalere er OK."

Følgende er hvad en person fra Told&Skat engang svarede til mig på
spørgsmålet:

"Ændringer i varerummet skal i princippet forelægges Told*Skat som er
myndigheden på området. Statens Bilinspektion har ikke noget imod den
foreslåede ændring.

Jeg tror nu ikke dine forslag vil indebære problemer hos Told*Skat, idet
montering af højttalere tidligere har været behandlet, og det væsentlige
i sagen er at der ikke i ladrummet/varerummet må findes kasser, plader,
bænke el. lign., som kan anvendes som siddeplads(er). "

Dvs. som jeg læser det så skal synsmændene egentlig bare blande sig
fuldstændig udenom da det ikke er dem der bestemmer på det område.

Så mine højttalere er altså stadig monteret i varerummet da det er det
eneste sted der dur i en golf2.

Det der er vigtigt i denne ombæring er hvorvidt man kan anvende
varerummet til persontransport, her bliver du smækket i hovedet af SKAT
hvis du bliver opdaget.

Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-12-05 11:23

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message

> Det der er vigtigt i denne ombæring er hvorvidt man kan anvende
> varerummet til persontransport, her bliver du smækket i hovedet af SKAT
> hvis du bliver opdaget.

jeg så så sent som igår en transporter, som ikke havde tonede ruder. På gule
plader og så fyldt op med passagersæder bagi.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-12-05 11:54

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in

> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message

> jeg så så sent som igår en transporter, som ikke havde tonede ruder.
> På gule plader og så fyldt op med passagersæder bagi.

Det kunne også godt have været en 10 personers bus, og så er der andre
regler.

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-05 11:58

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

Det, man absolut ikke må i varebiler, er at montere sæder i
> varerummet. Højttalere er OK."

Sprgs. er så bare om de ser på dem som højtalere el. bænke,kasser,sæder. det
kan der nok komme meget debat ud af ;). Jeg ville fjerne det mindst som kan
give bøvl, inden jeg køre til syn :).

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-12-05 14:03

> [...]
> bænke,kasser,sæder. det kan der nok komme meget debat ud af ;). Jeg
> ville fjerne det mindst som kan give bøvl, inden jeg køre til syn :).

Det kommer jo an på hvad det er for nogle højttalere.... Dem jeg
forespurgte om (som dog ikke længere er i brug) var nogen der var sat i
gulvet i varerummet. Idag er det dog et alm. satellitsæt fra et stueanlæg
der sidder der, så subwooferen kan i teorien anvendes til at sidde på...
men da bilen jo ikke er voldsom høj (en golf 2) så er der altså ikke
plads til at sidde på en sådan kasse og samtidig have hovedet oppe.

Så ville jeg klart foretrække at sidde på gulvet istedet (der er fint
gulvtæppe på). Gad vide om de så også vil forbyde mig at have gulv i
bilen, det kan man også sidde på.

Jeg er enig i at der ikke skal monteres normale bagsæder og lign... men
at argumentere for at en given kasse er 'designet og isat bilen' med det
formål at sidde på den, det er simpelthen noget pjat.

Og nej jeg bruger ikke varerummet til persontransport... der ligger som
regel bare ragelse deromme

Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-12-05 14:53

> [...]

> at argumentere for at en given kasse er 'designet og isat bilen' med det
> formål at sidde på den, det er simpelthen noget pjat.

Det er rigtigt, men jeg gider ikke bruge tid, så hvis det kan fjernes,
bliver det fjernet til den er synet ;). Det er straks mere uforudsigeligt,
om man render ind i en krakiler_af_en_betjent. Jeg har hørt om en ,som der
af anden grund vakte opmærksomhed, blive indkaldt til syn på den konto.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 17:16

> [...]
>
> Hvis det er det første, så drop det, sælg/skrot din bil eller sørg for at
> den er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand.

Lyder ikke som om du har prøvet at få synet bil i gamle dage. Der er
ederm¤#"% tale om pjattede synsfolk. Min ven skulle stille til omsyn med sin
mercedes fordi synsmanden kunne få snavsede fingre da han rørte under
motoren.....eksemplerne er MANGE.

Heldigvis er de blevet MEGET mere venlige for fornuftige i forhold til før
det var tvunget for hvid-plade biler

--
Tom

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-12-05 20:24

Tom wrote:
> [...]
> mercedes fordi synsmanden kunne få snavsede fingre da han rørte under

Well... der blev (og bliver) også synet mange biler rundt omkring, så
statistisk burde der selvfølgelig kunne findes (mange) tilfælde med
synsfolk der er emsige.

Og jo jeg har prøvet det dengang det var den 'rigtige' statens bilsyn.
Fik en påtale på at plastikbeskyttelsen til den ene støddæmper var
defekt, så skiftede begge støddæmpere, samt en påtale om at jeg skulle
sætte vægttavler på... Det syntes jeg da var fair nok. Det var endda et
af de synssteder i Aalborg som havde rimelig dårligt ry, men eneste sted
hvor det rent faktisk kunne lade sig gøre at få en tid.

Anden gang (for godt og vel 1 år siden) var bilen til syn igen, der
måtte den så lige en tur forbi igen da den ene bærekugle ikke levede op
til hans krav... den blev skiftet (lidt træt af at min mekker ikke
opdagede den, da den anden blev skiftet). Ingen problemer til omsyn.

Men har også hørt at de er nu begyndt at udvise venlighed overfor
kunderne, modsat før hvor deres success ikke var afhængig af at kunder
gider komme igen.

Ved også at der i gamle dage var steder (og taktikker man kunne benytte
sig af) for at få hevet an tvivlsom bil igennem synet... Synet er til
dels for vores egen og i høj grad andres sikkerhed, selvom jeg af og til
ser biler man undre sig lidt over fortsat må færdes på vejene.

Thomas

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 01-12-05 11:38

On 01-12-2005 09:42 Argh wrote:
> Hejsa
> Er der nogen der kan anbefale en synshal i Østjylland / Århus området hvor
> man ikke er så pjattede?

Jeg har gode erfaringer med Odder.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-12-05 12:53

Argh wrote:
> Hejsa
> Er der nogen der kan anbefale en synshal i Østjylland / Århus området hvor
> man ikke er så pjattede?

Pava Bilsyn på Fabrikvej i Viby J.

--

Christian

Fra : Argh

Dato : 01-12-05 20:38

Ja dem tænkte jeg også lidt på selv. Min bil er dog undervognsbehandlet i et
konkurrerende firma, -kan det mon have indflydelse på komissærens gode
humør?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-12-05 09:38

Argh wrote:
> Ja dem tænkte jeg også lidt på selv. Min bil er dog undervognsbehandlet i et
> konkurrerende firma, -kan det mon have indflydelse på komissærens gode
> humør?

Det tror jeg ikke.

--

Christian