Råd ang volvo 460
Fra : Kim Persson

Dato : 01-12-05 00:12

Hej jeg overvejer at købe en sådan, da den er forholdvis billig men med en
sublim komfort.
Jeg har googlet mig frem til at efter 1992 er de med servom, men er der
ellers noget jeg skal være opmærksom på?

Og har set en hvor motoren har gået 350tkm, nærmer det sig max grænsen?
eller hvor pålidelig er motoren?

Mvh Kim

Fra : Kim Persson

Dato : 01-12-05 00:17

> Og har set en hvor motoren har gået 350tkm, nærmer det sig max grænsen?
> eller hvor pålidelig er motoren?
>
> Mvh Kim

Og i givet fald, hvor svært er det at udskifte motoren på en sådan?
hvor mange timer tager en mekker for det?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-12-05 10:54

Kim Persson wrote:
> Hej jeg overvejer at købe en sådan, da den er forholdvis billig men
> med en sublim komfort.
> Jeg har googlet mig frem til at efter 1992 er de med servom, men er
> der ellers noget jeg skal være opmærksom på?

Kik godt og grundigt efter for rust.
Volvo havde store problemer med rust på netop den model og jeg har set en
hel del, som (i midt 90'erne) fik skiftet bagskærme, bagagerumsbund, tag,
paneller, døre og klapper på den konto.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : GB

Dato : 01-12-05 22:57

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> [...]
> en hel del, som (i midt 90'erne) fik skiftet bagskærme,
> bagagerumsbund, tag, paneller, døre og klapper på den konto.

Helt enig. Jeg købte min 460'er for 20.000.-, men har fået lavet
pladearbejde på begge bagskærme. Ellers spinder den som en missekat, hvis
ellers tændingslåsen virker (se nedenfor... )
Den havde gået 217000 da jeg købte den.

GB

Fra : jenny og søren

Dato : 01-12-05 10:58

"Kim Persson" <5th@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers noget jeg skal være opmærksom på?
>
> Og har set en hvor motoren har gået 350tkm, nærmer det sig max grænsen?

Hej Kim

ang 460érn så er jeg selv kørende i en sådan......og min mekker siger at
hvis ellers motoren bliver vedligeholdt er der mindst 500000 i den, (1,8 l
renult motor med volvo stempel på .........)

+ er den undervogns behandlet ??? ellers få det gjort da rusten ellers æder
bilen før motoren står af..

mvh

Søren Brix

mail endelig hvis du har flere spørgsmål ang. den ellers velkørende bil,

Fra : Eg Egemarke

Dato : 01-12-05 18:34

Og skulle det være sådan at maskine står af, kan den skiftes billigt i
Sverige, og her er masser af pladedonorer....

Så hvis det bliver aktuelt ku jeg godt dele et par tlf nr til billige en
dygtig pladesmed samt en SUPER mekker !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk