God og Billig Pendler Bil?
Fra : Carsten H

Dato : 30-11-05 22:29

Jeg har tænkt på at anskaffe mig en ny bil, det skal være en billig bil der
kan køre lang på en liter bezin, over 20 km, gerne de 24-25 km.
Så skal den være en god pendler bil, til en tur på 220 km. om dagen.
Må også godt være billig i vægt/miljø afgift og forsikring.

Der skal være plads til 2 voksne og 2 børn.

Hvad skal jeg vælge?

Carsten

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-11-05 22:34

> [...]
> Må også godt være billig i vægt/miljø afgift og forsikring.
>
> Der skal være plads til 2 voksne og 2 børn.

Nu ved jeg ikke om du har nogen ancenitet som bilist, men ellers ville
jeg nok vælge en Skoda Fabia Combi Diesel.

Lav forsikring for begyndere. (Jeg giver 7k for en benzinudgave, gennem
skoda.)

Rimelig bil.
--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Carsten H

Dato : 30-11-05 22:41

"Kasper Christensen" <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok vælge en Skoda Fabia Combi Diesel.
>
> Lav forsikring for begyndere. (Jeg giver 7k for en benzinudgave, gennem

Har 12 år, giver 6000 kr. om året for en Ford Escort 97 hos Fair.

Hvad koster den Skoda og hvor langt på literen?

Carsten

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-11-05 22:46

> Har 12 år, giver 6000 kr. om året for en Ford Escort 97 hos Fair.
>
> Hvad koster den Skoda og hvor langt på literen?

Den koster ca. 190.000 kr af ny i en 85 hk model. ca. 201.000 for en 101
hk.

De kører ca. 22 km på literen. Men læs mere på www.skoda.dk

Du slipper nok med det samme i forsikring.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 30-11-05 23:11

Kasper Christensen wrote:
> Nu ved jeg ikke om du har nogen ancenitet som bilist, men ellers ville
> jeg nok vælge en Skoda Fabia Combi Diesel.

Sådan en 101 HK diesel er dejligt kvik i Fabia'en.
Jeg synes dog bilen var for lille til mine 190 cm. Midterkonsollen
gnavede i mit skinneben, jeg stødte hovedet mod loftet når jeg skulle
orientere mig til højre, og den føltes for lille.
Ud over det, ville jeg ikke bryde mig om at køre langt i den, på
motorvej - dertil er den for livlig.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-12-05 00:11

> [...]
> mig til højre, og den føltes for lille.
> Ud over det, ville jeg ikke bryde mig om at køre langt i den, på

Hvad med en Mitsubishi Colt? Den har også overraskende god plads i
bagsæderne. Selvfølgelig ikke som i en stor bil, men når jeg sad foran som
chauffører (er 192 cm høj), var der alligevel rimelig plads for voksne
bagsædepassagerer som var normalt høje (omkring 180 cm). Bagagepladsen er
ikke at kimse ad. Men bagsæderne kan skubbes lidt frem og tilbage (ligesom
forsæderne), alt efter hvad der prioriteres. Så sidder børnene bag i, kan
sæderne nok skubbes lidt frem, så er der lidt mere bagageplads. Lejede sådan
en, og kørte lidt motorvejskørsel, ikke megen støj, absolut en plus. Motoren
var også kvik i bykørsel, men lidt tung når den var fuld (4-5 voksne). Men
den kørte fint selv ved 120-140 km/t på motorvej. Ifølge Mitsubishi kører
den lige over 20 km/literen. Den koster lidt mere end Hyundai Getz og Kia
Picanto, men jeg tror Colt'en er dejlig hvis du skal pendle langt hver dag.
Du kan eventuelt leje den hos driveon.dk (i København) så du kan finde ud af
om den er noget for dig. Spørg specifikt om du kan leje Colt'en, for de har
andre små biler i butikken...

Mvh

Emil

Fra : jones_net

Dato : 01-12-05 14:31

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> mig til højre, og den føltes for lille.
> Ud over det, ville jeg ikke bryde mig om at køre langt i den, på

Nu ved jeg ikke hvilken udstyrsmodel, som du har prøvet, men Fabiaen kan
fåes med et højdeindstilleligt sæde, og så kan jeg sagtens skrue mine 193 cm
ind. Men med det alm. billige sæde, så er den for lille!

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-05 22:36

"Carsten H" <non@non.non> skrev i en meddelelse
> [...]
> Må også godt være billig i vægt/miljø afgift og forsikring.
>
> Der skal være plads til 2 voksne og 2 børn.

Der er godt nok ikke mange benzinbiler som kan køre SÅ langt på en liter.
Men en Yaris 1,0 kan de 20 Km/l .....den er dog næppe velegnet til SÅ lange
pendlerture.

Hvis det var mig der skulle køre så mange Km så ville jeg også prioritere
komfort rimelig højt og ikke KUN brændstoføkonomi. En lille vindfølsom
skøjte uden aircon og dårlig varme om vinteren, radio med kassette-afspiller
og sæder hvor man ikke kan sidde ordentlig, en kabine med meget
motorvejsstøj, synes jeg kan gøre det til en plage at køre længere ture.

Umiddelbart kan de fleste små dieselbiler opfylde de basale behov som du
omtaler, men der er stor forskel i komforten på turen.

--
Tom

Fra : Ken Sørensen

Dato : 01-12-05 00:29

Husk nu også at en bils sikkerhed ikke er et helt uvæsentligt faktum. Kia
blev nævnt i medierne for kort tid siden som decideret farlig. Så lad
sikkerheden spille ind. Det er til alles bedste.

Fra : Mogens

Dato : 30-11-05 22:36

"Carsten H" <non@non.non> wrote in message

> Hvad skal jeg vælge?

3 af mine medarbejdere kører Hyundai Getz.
1 kører Kia Picanto.

Sidstnævnte er jeg af og til passager i, og jeg er meget overrasket
over, hvor lidt man som passager mærker til, at det er en lille bil.
(Jeg er 2 meter i højden...).

Getz-ejerne er vildt begejstrede for deres biler - der kører langt på
literen (20 km/l). I den forbindelse var Picanto-ejeren faktisk ved
at køre på værksted med sin, fordi han inden anden tankning var
ved at tro, at tankmåleren var defekt :)
(>20 km/l)

Fra : Carsten H

Dato : 30-11-05 22:46

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at køre på værksted med sin, fordi han inden anden tankning var
> ved at tro, at tankmåleren var defekt :)

Har også tænkt på de 2 biler, men hvordan er sidde komforten for chaufføren
og hvordan er den at køre i, feks. på lange strækninger som motorvej?

Carsten

Fra : Mogens

Dato : 30-11-05 22:52

> Har også tænkt på de 2 biler, men hvordan er sidde komforten for
> chaufføren og hvordan er den at køre i, feks. på lange strækninger som
> motorvej?

I Kia'en sidder man udemærket - ingen problem.
Motorvejskørsle uden støj - den er fantastisk lydløs.
Som passager vurdere jeg imidlertid bilen som sløv.

/Mogens
Camaro Z28 300 hk/450 Nm

Fra : JS

Dato : 01-12-05 00:47

Carsten H wrote:
> [...]
> Må også godt være billig i vægt/miljø afgift og forsikring.
>
> Der skal være plads til 2 voksne og 2 børn.

Nu skriver du benzin, men jeg vil klart anbefale en Peugeot 206 1,4 HDI.
Kører 25 k,/l på landevej og 20-22 km/l på motorvej.
Køb den i 5-dørs og der er fin plads til 2 voksne og 2 børn.
Skoda er federe men også forholdsmnæssigt for meget dyrere.

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 14:16

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Køb den i 5-dørs og der er fin plads til 2 voksne og 2 børn.
> Skoda er federe men også forholdsmnæssigt for meget dyrere.

Ok. pris?

Carsten

Fra : JS

Dato : 01-12-05 17:29

Carsten H wrote:
> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok. pris?

Hvad mener du?

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 17:42

> Hvad mener du?

Hvad kan man få sådan en Peugeot 206 for?

Fra : JS

Dato : 01-12-05 17:54

www.bilbasen.dk

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 18:07

> www.bilbasen.dk

Fornuftig årgang?
Kender ikke bilen

Fra : JS

Dato : 01-12-05 18:44

Carsten H wrote:

> Fornuftig årgang?
> Kender ikke bilen

Den jeg har kørt i er fra 2002. Den kostede 125.000 for et halvt år siden
med 70.000 km på samvittigheden.
Jeg ved ikke rigtig om der har været facelifts i tidens løb. Prøv at søg på
forskellige årgange på bilbasen.

Fra : JS

Dato : 01-12-05 19:06

JS wrote:

> Den jeg har kørt i er fra 2002. Den kostede 125.000 for et halvt år
> siden med 70.000 km på samvittigheden.
> Jeg ved ikke rigtig om der har været facelifts i tidens løb. Prøv at
> søg på forskellige årgange på bilbasen.

Og der har i øvrigt ikke været noget som helst med den de sidste 40.000 km.
2 nye pærer og et sæt viskerblade er det eneste vi har brugt på den udover
alm. service.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 14:53

On Thu, 1 Dec 2005 00:47:21 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Køb den i 5-dørs og der er fin plads til 2 voksne og 2 børn.
>Skoda er federe men også forholdsmnæssigt for meget dyrere.

Nu kan det være et dårligt eksemplar jeg var ude at køre i, men den
206 HDI 1,4 jeg prøvede skulle have flere omdrejninger end min Saxo
1,4 benzin for at flytte sig. (ikke sportsligt, bare følge trafikken)
Den var OK støjsvag osv., udmærket førerplads og 2 børn bagi går også
- udsyn bagud forsvandt dog i nakkestøtter og sidespejlene var ikke de
bedste.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : JS

Dato : 01-12-05 17:29

Ivan Madsen wrote:

> Nu kan det være et dårligt eksemplar jeg var ude at køre i, men den
> 206 HDI 1,4 jeg prøvede skulle have flere omdrejninger end min Saxo
> 1,4 benzin for at flytte sig. (ikke sportsligt, bare følge trafikken)

Kører man alene i den er den ret kvik helt fra bunden.
Med fuldt læs skal den lige op over ca. 2000 omdrejninger før den "rykker",
men den er fint hurtig til motorvejsoverhalinger osv.

> Den var OK støjsvag osv., udmærket førerplads og 2 børn bagi går også
> - udsyn bagud forsvandt dog i nakkestøtter og sidespejlene var ikke de
> bedste.

Der er en ret lille bagrude i, eller det er ikke meget af bagruden man kan
se ud af og det bliver ganske rigtigt ikke bedre af at nakkestøtterne komme
op. Jeg synes dog at sidespejlene er ok, så der er ikke det store behov for
at orientere sig gennem bagruden.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-12-05 12:06

Mogens wrote:

> Som passager vurdere jeg imidlertid bilen som sløv.

Ikke så mærkeligt når man ser på sammenligningsgrundlaget:

> /Mogens
> Camaro Z28 300 hk/450 Nm

Ebe

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 14:16

Hvad for en af de her billige biler sider man højt i?

Carsten

Fra : JS

Dato : 01-12-05 17:25

Carsten H wrote:
> Hvad for en af de her billige biler sider man højt i?

Suzuki wagon

Fra : Carsten H

Dato : 01-12-05 17:44

> Suzuki wagon

Ja

Kørte en Ford Fokus MAX idag, den var lækker og man sad godt, noget i den
stil med side komforten men til en langt laver pris

Carsten