Kan frist for bilsyn trækkes 2-3 måneder ?
Fra : Peter

Dato : 26-11-05 21:25

Hej,

jeg har en ældre sportsvogn, som kun kører om sommeren. Den er iøvrigt
forsikret som klassisk bil hos Dansk Veteranbilforsikring og må kun køre fra
1. april til 1. oktober. Lige nu står den i garage for vinteren.

Jeg har netop fået indkaldelse til 19. januar (sidste frist). Bilen kommer
under ingen omstændigheder ud at køre før efter 1. april (den har aldrig set
sne), men kan jeg på de 2,5 måneder risikere, at politiet kommer for at
klippe plader. De vil jo ikke se den på vejen, da den er gemt i garagen.

Hvor længe går der inden politiet får besked om manglende syn ?

mvh
Peter

Fra : Nansen

Dato : 26-11-05 22:10

> jeg har en ældre sportsvogn, som kun kører om sommeren. Den er iøvrigt
> forsikret som klassisk bil hos Dansk Veteranbilforsikring og må kun køre
> fra 1. april til 1. oktober. Lige nu står den i garage for vinteren.

Du ringer til Færdselsstyrelsen og forklarer dem at det er et
Veterankøretøj.
Ingen problem i det, du har så 1 md. fra d. 1. April til at få synet
køretøjet.
Har selv samme problem med en gammel JEEP hver gang den skal synes.
Til syn i december uden tag over hovedet ??

Nansen

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 12:22

> [...]
> Har selv samme problem med en gammel JEEP hver gang den skal synes.
> Til syn i december uden tag over hovedet ??

Så er det jo om en gang for alle at få ændret synsdatoen til en mere
passende tid på året.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 27-11-05 10:13

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor længe går der inden politiet får besked om manglende syn ?

Min Volvo skulle have være synet den 15. september. Jeg havde egt. lavet
synsaftale, men jeg ombestemte mig, og satsede på, at jeg kunne nå at købe
en ny inden for overskuelig fremtid (Volvoen skal skrottes).

Den 15. november (altså efter 2 måneder) modtog jeg en påmindelse om syn med
en måneds frist, hvorefter politiet vil blive orienteret. Jeg har altså til
den 15. december, hvor bilen skal være synet OG godkendt. 3 måneder i alt.

Lidt en streg i regningen, at det endnu ikke er lykkedes at finde en tysk
Passat som erstatning for Volvoen. Nu begynder det at knibe med tiden

Jeg vil da også lige nævne, at min mekaniker har sagt god for bremser og
styretøj mv (selvom han måske ikke billiger min fremgangsmåde). Bilen er dog
for rusten til at gå gennem syn.

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på: