Hvad er Bridgestone R300.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-11-05 15:04

Jeg har fået fortalt at en Seat Altea kan leveres standardmonteret med
ovennævnte dæk.

Vistnok et sommerdæk.

205/55/16

Jeg kan dog ikke finde det ved søgning på internet.

Er det en gammelt dæktype.?

Eller er det istedet ER300.?

Mvh. Jørgen

Fra : Mogens

Dato : 26-11-05 16:52

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote in message

> Jeg kan dog ikke finde det ved søgning på internet.

Så må du ha' dine skolepenge tilbage
www.bridgestone.dk/articles.asp?ID=70052
--
Mvh Mogens

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-11-05 21:50

Mogens wrote:
> "Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote in message

> Så må du ha' dine skolepenge tilbage
> www.bridgestone.dk/articles.asp?ID=70052

I lige måde...

Det du henviser til er ER300. Den kendte jeg godt.

Så prøv igen.

Jeg synes dog min tekst var ret tydelig. At det er R300 jeg søgte.
Og at det kunne være forkert type jeg har fået oplyst, altså ER300.

Mvh. Jørgen

Fra : Mogens

Dato : 27-11-05 07:39

> Jeg synes dog min tekst var ret tydelig. At det er R300 jeg søgte.
> Og at det kunne være forkert type jeg har fået oplyst, altså ER300.

Du skriver da: "Eller er det istedet ER300"?
Men never mind - glem det...

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-11-05 14:55

Mogens wrote:

> Du skriver da: "Eller er det istedet ER300"?
> Men never mind - glem det...

Nej. Jeg vil da give dig en kommentar.

Jeg læser dit indlæg somom at du ikke ved noget præcist. Gætter ligesom
jeg gør.

Derfor kan jeg ikke bruge dit indlæg til noget.

Jeg foretrækker svar fra nogen der ved noget. Ingen gæt, men fakta.

Så hvis du er sikker, vil jeg foreslå at du fortæller at R300 IKKE
findes, og det jeg skal kigge på, er ER300.

Alt andet er bare støj.

Mvh. Jørgen

Fra : Mogens

Dato : 27-11-05 15:17

> Nej. Jeg vil da give dig en kommentar.
> Alt andet er bare støj.

Åh du er skrækkelig at høre på - burde droppe dig for længst,
men alligevel et nyt link, selvom dét sikkert også bliver sendt
"retur" med en selvhøjtidelig og overlegen kommentar :)

Dæktest 2005: http://194.39.141.68/upload/album/AP_11195.pdf
Som sagt stod der allerede i det 1. link, at dækket leveres på
Altea - så du er forkert på den vedr. R300!

Fra : Bo Velschow

Dato : 26-11-05 17:03

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vistnok et sommerdæk.
>
> 205/55/16
>

> Jeg kan dog ikke finde det ved søgning på internet.

Lyder som ER300, der vist er rimeligt nyt (og hedder Bridgestone Turanza ER
300; jeg skal selv have mig sådan et sæt sutter til foråret) . Fik i øvrigt
topkarakter i størrelsen 195/65R15 (uden at det betyder, at det også er godt
i 205/55R16). I 2004 fik Bridgestone Potenza RE 720 topkarakter i 205/55R16.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 21:06

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> øvrigt topkarakter i størrelsen 195/65R15 (uden at det betyder, at det
> også er godt i 205/55R16). I 2004 fik Bridgestone Potenza RE 720

Mine svigerfolk har lige fået en ny zafira med bridgestone Turanza ER i
16" - jeg skal aldrig have de dæk på min bil, de larmer som ind i helvede og
spolerer fuldstændigt indtrykket af ny bil.

Efter at bambus vinterdækkene er blevet monteret, er zafiraen stort set
lydløs - som den skal være.

/bo

Fra : Bo Velschow

Dato : 26-11-05 23:26

"bme" <xxx.xxx> skrev i en meddelelse

> [...]
> og spolerer fuldstændigt indtrykket af ny bil.
>
> Efter at bambus vinterdækkene er blevet monteret, er zafiraen stort set

Hmmm.... jeg havde samme oplevelse, da jeg for et par uger siden skiftede
fra Conti sommerdækkene til Michelin vinterdækkene - det gik fra masser af
hjulstøj til stort set intet. Anyway, tak for oplysningen mht.
Turanza'erne - det kan være, jeg lige skal overveje nogle alternativer!

PS! Kiggede lige i FDMs sommerdæk-test; Turanza ligger med faktisk med ét af
de højeste støjniveauer :-/ Derimod ligger Pirelli P6 (som faktisk vandt
testen; jeg huskede forkert, idet Turanza blev nr. 2) med absolut laveste
støj (på bekostning af en meget høj rullemodstand!). Kan være, jeg skal have
Pirelli næste gang...
--
Venlig hilsen

Bo Velschow